Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

 

Na płytce rozszerzeń masz Room Thermo 1 i 2 (CN201 i CN202) tam podłączasz w ten sposób (ostatni obrazek) https://forum.muratordom.pl/showthread.php?192315-Panasonic-Aquarea&p=8109780&viewfull=1#post8109780

 

A mam jeszcze jedno pytanie.

Jak już to podłączę według tego schematu pod ROOM thermo to pod 1 czy pod 2 (CN201 czy CN202) i

w ustawienia instalatora

-strefa i czujnik wybieram Termost. pok. zewnętrzny?

a w dalszej kolejności wybieram czy ma grzać krzywa grzewcza czy np stała?

Tu mówię dla pierszej strefy(grzejniki piętro).

 

Bo drugą strefę(podłogówkę parter) mam w tej chwili sterowaną przez oryginalny Panasonica czujnik temperatury pokojowej i on jest

podłączony na płycie rozszerzeń pod ROOM Temp. Zone 2 (CN205)

a w ustawieniach instalatora

-strefa i czujnik tremist. pok zew

i jest to na krzywej krzywczej

Edytowane przez Magik Cz-wa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na płycie rozszerzeń room thermo 1 jest termostat pod strefę 1 ,i dla niej zmieniasz tak jak napisałeś. ( chciałbyś termostat zewnętrzny pod strefę 2 , no to do złącza room thermo 2).

 

Dla strefy 2 zostaje termistor , bo go masz wpiętego do złącza czujnika.

 

Dziękuję :-)

 

A w ustawieniach zmieniam tak jak napisałem?

 

PS. sorry pewnie z głupie pytanie ale czym( poza wyświetlaczem) w przypadku PC Panasonica różni się w sposobie działania ten termistor-czujnik temperatury od termostatu?

Edytowane przez Magik Cz-wa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam szybkie pytanie. Pompa Panasonic 5kW split seria K, tylko podłogówka bez CWU. Jaki trzeba duży bufor?

 

Wyczytałem, ze wymaganiem jest minimum 30l ale czy jest jakies inne wymaganie np 20l na 1kW czyli 100l ? Czy bufor ok 50l jest wystarczający czy może lepiej dać większy bo nawet jeśli nie jest wymagane to lepiej dla instalacji/pompy. Mam ograniczone miejsce dlatego zastanawiam czy mniejszy bedzie ok czy lepiej dac większy. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działanie pomiędzy termistorem a termostatem wewnętrznym niczym się nie różni, to tylko kwestia tego, czego wolisz używać.

Przy termostacie wewnętrznym musisz przenieść kontroler do pokoju , żeby on mierzył temperaturę, przy termistorze musisz w pokoju mieć czujnik - termistor.

 

Dziękuję

Czyli dla 2 strefy zostawię tak jak jest czyli czujnik temperatury-termistor(swoją drogą ciekawe jaka ma histerezę ten czujnik Panasa)

A na 1 strefę grzejnikową kupię termostat ten o którym pisał Gepam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam szybkie pytanie. Pompa Panasonic 5kW split seria K, tylko podłogówka bez CWU. Jaki trzeba duży bufor?

 

Wyczytałem, ze wymaganiem jest minimum 30l ale czy jest jakies inne wymaganie np 20l na 1kW czyli 100l ? Czy bufor ok 50l jest wystarczający czy może lepiej dać większy bo nawet jeśli nie jest wymagane to lepiej dla instalacji/pompy. Mam ograniczone miejsce dlatego zastanawiam czy mniejszy bedzie ok czy lepiej dac większy. Dzieki

 

A dlaczego chcesz montować bufor, jak masz w całości podłogówkę?

Bufor montuje się jak zład wody jest za mały, ale dlatej 5kW PC to i 80l wody w układzie by wystarczyło, ile masz m2 podłogówki, ile metrów rury?

Ewentualnie bufor byś dawał jak byś chciał sterować temperaturą każdego pomieszczenia, ale to inny temat, przy PC mało ekonomiczny.

Przy PC raz ustawiasz przepływy dla każdego pomieszczenia i ustawiasz krzywą grzewczą ( temperaturę docelową dla PC ) a resztę robi jeden czujnik temperatury pokojowej i wszędzie masz temperaturę taką jak potrzebujesz.

Bufor przy podłogówce jest zbędny, obniża temperaturę i jest to nieekonomiczne.

Ale jak się z kosztami nie liczysz i chcesz mieć pełną automatykę to proszę bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego chcesz montować bufor, jak masz w całości podłogówkę?

Bufor montuje się jak zład wody jest za mały, ale dlatej 5kW PC to i 80l wody w układzie by wystarczyło, ile masz m2 podłogówki, ile metrów rury?

Ewentualnie bufor byś dawał jak byś chciał sterować temperaturą każdego pomieszczenia, ale to inny temat, przy PC mało ekonomiczny.

Przy PC raz ustawiasz przepływy dla każdego pomieszczenia i ustawiasz krzywą grzewczą ( temperaturę docelową dla PC ) a resztę robi jeden czujnik temperatury pokojowej i wszędzie masz temperaturę taką jak potrzebujesz.

Bufor przy podłogówce jest zbędny, obniża temperaturę i jest to nieekonomiczne.

Ale jak się z kosztami nie liczysz i chcesz mieć pełną automatykę to proszę bardzo.

 

Mieszkanie w kamienicy około 64 metry kwadratowe, niekoniecznie dobrze docieplone (nie wiem ile tam jest metrów rur). Automatów i cudów to tam nie bedzie, może będą jedynie termostaty aby przykręcic niektóre pomieszczenia.

 

Z tego co zrozumialem z tym buforem to chodziło o to żeby praca byla bardziej stabilna i lepiej pompa działała przy większych mrozach (tu o defrosty chyba chodzilo?). Bufor to nie do konca moja zachcianka tylko powiedziano mi, ze jest niezbędny. O ile dobrze zrozumialem, że panasonic wymaga naście litrów na 1kw pompy, stąd potrzeba bufora (100l). Ja jedynie znalazlem tą informacje o minimum 30 w układzie, przy czym dla mnie niejasne co to znaczy. Tzn minimum znane ale ile to jest optymalnie i moze to akurat jest 100l i z doświadczenia taki wziac najlepiej. Zreszta tez ciezko znalez jakies konkretne informacje - gdzies na google znalazlem, ze bufor jest zalecany w wielkosci 10l na 1kw przy podlogowce, 20l na 1kw przy grzejnikach no ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumialem z tym buforem to chodziło o to żeby praca byla bardziej stabilna i lepiej pompa działała przy większych mrozach (tu o defrosty chyba chodzilo?).

Bufor to nie do konca moja zachcianka tylko powiedziano mi, ze jest niezbędny.

Wg;danych Panasonica ;

- przy podłogówce wystarczy bufor 50 l na powrocie;

.......- pomaga przy defrostach,

- defrosty są dokuczliwe przy temperaturach od ; -3C do + 3C,

- Panasonic dysponuje buforem 50 l ze stali nierdzewnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@decybel dowiedz się ile jest metrów rur i policz ile to będzie litrów wody. Metraż jest mały, ale prawie na pewno nie jest potrzebny żaden bufor. Jeżeli już koniecznie musi być to 50l max zamontowany szeregowo na powrocie. Przy podłogówce ilość wody nie ma większego znaczenia, bo i tak do defrostów będzie uruchamiała się grzałka. Chyba, że postanowisz grzałkę wyłączyć (grozi utratą gwarancji), wtedy przynajmniej te 150l zładu wypadałoby mieć.

Najlepiej pozbądź się termostatów i daj tylko rotametry do regulacji przepływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@decybel dowiedz się ile jest metrów rur i policz ile to będzie litrów wody. Metraż jest mały, ale prawie na pewno nie jest potrzebny żaden bufor. Jeżeli już koniecznie musi być to 50l max zamontowany szeregowo na powrocie. Przy podłogówce ilość wody nie ma większego znaczenia, bo i tak do defrostów będzie uruchamiała się grzałka. Chyba, że postanowisz grzałkę wyłączyć (grozi utratą gwarancji), wtedy przynajmniej te 150l zładu wypadałoby mieć.

Najlepiej pozbądź się termostatów i daj tylko rotametry do regulacji przepływu.

 

Dzieki, a orientujesz się czy gdzies w dokumentacji znajdę informacje ile tej wody faktycznie potrzeba ? Tak żeby to było zrobione zgodnie z wymaganiami Panasonica i bylo zgodnie ze sztuką i gwarancja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 12kW T-CAP gen H podczas defrostu włącza objegówkę na max , co daje przepływ 53l/min, defrost trwa 4 min ( plus 1min na "przygotowanie" ) , więc z prostej matematyki wychodzi , aby woda ,która już raz przechodziła przez wymiennik i się ochłodziła nie miała szans dotrzeć do niego drugi raz , to zład musi być co najmniej 212l... To jest taka moja luźna teoria , do której można sobie dla bezpieczeństwa zmieniać czas , zakładać ,że ochłodzona woda przez wymiennik zostanie spowrotem nagrzana od grzałki ( zakładając ,że jej nie wyłączymy i mamy jednostkę jednowentylatorową) lub ponownie od podłogi , zakładać margines bezpieczeństwa ,np. razy 1,5 , zmniejszać watość przepływu ( jednowentylatorowe mają mniejszą objegówkę , i tam zdaje się ciężko 40l/min przekroczyć) , itd.

 

Jeśli mimo to dochodzimy do wniosku , że mamy za mało zładu , to zróbmy wszystko ,żeby bufor szeregowy na powrocie ( na wejściu do pompy ) , a nie równoległy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy podłogówce ilość wody nie ma większego znaczenia, bo i tak do defrostów będzie uruchamiała się grzałka.

Chyba, że postanowisz grzałkę wyłączyć (grozi utratą gwarancji), wtedy przynajmniej te 150l zładu wypadałoby mieć.

Przy podłogówce ilość wody ma znaczenie;

- czy to przy defroście; bufor,

- czy aby uniknąć nadmiernej ilości włączeń,

- poczytaj moje uwagi; https://forum.muratordom.pl/showthread.php?337393-Grzanie-PC-PW-w-II-taryfie/page2

Grzałki nie należy wyłączać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...