Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Instalator jakiś płochliwy i do 14m instalacji dobił tylko 100g. Temp wyjściowa 2 jest o 0.25 stopnia mniejsza od temp wody wyjściowej. Testowo dobiłem dziś do 43 stopni, temp orurowania rojeżdża się jeszcze bardziej, 3 stopnie różnicy. Rura gruba od sprężarki parzy więc myślę, że czujnik musi być albo trefny albo kwestia kalibracji Edytowane przez Tomek431
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalator jakiś płochliwy i do 14m instalacji dobił tylko 100g. Temp wyjściowa 2 jest o 0.25 stopnia mniejsza od temp wody wyjściowej. Testowo dobiłem dziś do 43 stopni, temp orurowania rojeżdża się jeszcze bardziej, 3 stopnie różnicy. Rura gruba od sprężarki parzy więc myślę, że czujnik musi być albo trefny albo kwestia kalibracji

 

Może być ok , bo czujnik orurowania nie jest na wejściu gazu ( gruba rurka) , tylko na cienkiej ,czyli na wyjściu gazu z wymiennika , stąd jest już ochłodzony , więc wcale nie musi być cieplejszy od wody wychodzącej . Dopiero teraz zdałem sobie z tego sprawę ,jak zobaczyłem schemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten bajer dopiero w K/L....

 

Choć można się łudzić , że w nowo wyprodukowanych soft będzie zaktualizowany o tą funkcję.

 

To kijowo bo u synka spierniczyli podłogowke i nie ma dobrych przepływow w związku z czym zamontowano bojler-sprzęgło 50 litròw a i tak podczas defrostu temperatura spada do 17 stopni na powrocie przy wylączonej grzałce

Edytowane przez jacek.1971
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kijowo bo u synka spierniczyli podłogowke i nie ma dobrych przepływow w związku z czym zamontowano bojler-sprzęgło 50 litròw a i tak podczas defrostu temperatura spada do 17 stopni na powrocie przy wylączonej grzałce

 

nie wiem czy by ci to pomogło ale można oszukać temp powrotu o 2stopnie co jeśli wyjdzie powyżej 27st oznacza defrost z CWU a nie grzałki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Defrost z CWU w modelach H i J też się zrobi , tyle ,że w K/L można to zrobić tak , że na czas defrostu pompa się przełącza na CWU , tu trzeba to zrobić co najwyżej ręćżnie , lub ew robić jakąś automatykę z Heishamon , w stylu przełączyć tylko na grzanie CWU jak będzie defrost , i spowrotem na CO jak koniec.

Normalnie nie jest to zbyt opłacalne , bo woda zagrzana w CWU jest generalnie grzana z dużo gorszym COP niż ta w CO ( no chyba ,że CO grzejemy do 40 ,ale wtedy nie przejmujemy się raczej temperaturami do defrostu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kijowo bo u synka spierniczyli podłogowke i nie ma dobrych przepływow w związku z czym zamontowano bojler-sprzęgło 50 litròw a i tak podczas defrostu temperatura spada do 17 stopni na powrocie przy wylączonej grzałce

 

A co to znaczy spierniczyli ? Domyślam się ,że rura z PC do rozdzielacza za cienka ?

Jak defrost był to błąd przepływu wyskakiwał bez bufora ?

Bo jeśli problem z przepływem jest , to bufor równoległy 50l podczas defrostu za wiele nie pomoże. Przez CO płynie mało wody , więc podczas defrostu głównie płynie przez bufor , przepływ gdzieś 40l/min ,więc wody starcza powiedzmy na 80sekund, później wraca do pompy już raz wychłodzona... Jeśli koniecznie już tak musi być , to trzeba dać bufor min 200l żeby wody starczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po weekendowych obserwacjach (a miało być bezobsługowo...) nie mam problemu z taktowaniem przy grzaniu a jedynie te nabicia pochodzą z defrostów (2x na każdy defrost)

mam inny problem- pompa w zasadzie się nie wyłącza

grzejąc prostą: zadaje 32 i deltę 6, dochodzi do celu przegrzewa o 1st a powrót trzyma o 3st niższy i kompletnie z tego nie schodzi, moduluje w dół do minimum poboru 1kwh i to utrzymuje, mija grubo ponad godzina w takim trybie i ręcznie zmniejszam na 31st i pobór spada do 0.8 kwh ale znowu wogóle się nie wyłącza/nie moduluje jeszcze niżej tylko to trzyma godzinami, więc znowu zmniejszam na 30st i spada z poborem do 0.6kwh ale znowu- tak trzyma godzinami aż w końcu sam ją ręcznie wyłączam...

tak było 2 ostatnie dni z bardzo podobną pogoda więc myśle że obserwacja miarodajna

powinna trzymać zasilanie i deltę i się w końcu wyłączyć, ktoś może wie czemu się nie wyłącza- czy dlatego że grzeje Prostą? oczywiście równocześnie w domu rośnie temp do 23.5 (wtedy w końcu wyłączyłem ręcznie bo to już była kpina)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrócie , bo tak jest zaprojektowana.

Jeśli Ci się nie wyłącza , to znaczy ,że jest równowaga i tyle ciepła ile pompa wyprodukuje zmodulowana ( czyli te 0,6kW razy COP załóżmy 3,5 ,czyli 2,1kW ) pobiera Twój dom ( a raczej oddaje do otoczenia , i trzeba mu tyle dostarczyć). Więc na godzinę przyjmijmy , że trzeba domowi dostarczyć 2,1kWh energii , czyli na dzień 50,4kWh. Więc co to za różnica , czy dostarczasz jej ciągle ( czyli godzina w godzinę 2,1kWh , czy też w ciągu załóżmy 6godzin , pompa i tak musi wprodukować te 50,4kWh.

Ale jak wolisz , żeby to robiła w określonych godzinach ( bo np masz dwie taryfy , albo uważasz ,że w dzień będzie lepszy COP bo cieplej) to od tego jest harmonogram.

 

Natomiast jeśli temperatura w domu ciągle rośnie , to znaczy ,że trzeba ustawić niższą temperaturę wody, bo ta 32 jest za duża.

Pompa ciepła ( zwłaszcza dobrana na styk) , to nie piec węglowy , tu nie osiągasz od razu temperatury i przestajesz szuflować , to trzeba czasu ,żeby się nagrzało i ochłodziło ( i to nie godzina dwie , ale raczej sześć - osiem godzin).

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi tylko o to że chodząc WIELE GODZIN jak dom już doszedł do 23.5st a parametry od wielu godzin ma spełnione to tu było coś pisane że się wyłącza (i potem potencjalny problem taktowania) więc jak rozumiem to dotyczy krzywej grzewczej bo na prostej się cały dzień nie wyłącza a dom się zaczyna gotować (23,5st grzać elektryką to zbrodnia na portfelu), rozumiem że po prostu trzeba ją ograniczać termostatem lub harmonogramem bo sama się jednak nie wyłączy (choć być może że jeśli bym czekał ponad te jeszcze dłużej to w końcu by na chwilę stanęła) Edytowane przez ocokaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz grzać wg temperatury jaka panuje w domu , to załóż sobie zewnętrzny termostat.

Jeśli ustawiłeś na prostej 32 stopnie , to pompa ma po pierwsze do tej temperatury wody wyjściowej dojść , a po drugie ją utrzymać ( czyli się zmodulować i ją trzymać) . Jeśli zmodulowana maksymalnie jej nie utrzymuje tylko przegrzewa powyżej 2 stopni od tej zadanej , to się wyłączy , Jeśli ją utrzymuje to znaczy dla niej tylko tyle , że jest dobrze zmodulowana i może tak w nieskończoność . Nie obchodzi jej ,jaką Ty masz temperaturę w domu. To T masz dojść do tego jaka temperatura wody jest ok , żeby była odpowiednia temperatura pomieszczeń.

Różnica pomiędzy prostą a krzywą jest taka ,że przy prostej ustawiasz temperaturę docelową stałą ( czyli te 32 co ustawiłeś) , a przy krzywej temperatura docelowa jest obliczana z krzywej , czyli jest zmienna i zależna od temperatury zewnętrznej .I taka to różnica , a nie ,że przy prostej to będzie działać w nieskończoność a przy krzywej nie . Wszystko zależy od temperatury docelowej ( ustawionej albo na sztywno , albo z krzywej) i aktualnej temperatury wody wyjściowej.

 

Jak byś czekał to może by stanęłą może nie ( wszystko zależy czy od poboru energii w domu ) , ale jak już by stanęła to wcale nie na chwilę , bo ochłodzenie wody o te 3 stopnie to trochę potrwa w podłodze,żeby się ponownie załczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to znaczy spierniczyli ? Domyślam się ,że rura z PC do rozdzielacza za cienka ?

Jak defrost był to błąd przepływu wyskakiwał bez bufora ?

Bo jeśli problem z przepływem jest , to bufor równoległy 50l podczas defrostu za wiele nie pomoże. Przez CO płynie mało wody , więc podczas defrostu głównie płynie przez bufor , przepływ gdzieś 40l/min ,więc wody starcza powiedzmy na 80sekund, później wraca do pompy już raz wychłodzona... Jeśli koniecznie już tak musi być , to trzeba dać bufor min 200l żeby wody starczyło.

 

Masz racje rury do rozdzielaczy za wąskie dlatego dolozono bufor 40 lub 50 nie pamietam. Wiekszego nie da rady wsadzic brak miejsca a za buforem pompka ktora nie da rady obrócić wody by podczas defrostu nie spadała temperatura tak nisko że załącza grzałke i teraz co najlepiej zrobić by defrost był przez cwu. Brak możliwości wymiany rurek do rozdzielaczy

Edytowane przez jacek.1971
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z serii archiwum X- mam CWU na 45st i histereze 8, włączone grzanie prostą CO i CWU, woda w zbiorniku CWU spadła do 44st i się przełączyło grzanie na CWU i nijak nie może ogarnąć że jest histereza- co włączam od razu odpala na CWU więc musiałem przestawić grzanie tylko na CO, o co tu kaman? Edytowane przez ocokaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...