Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Stryo zamiast wełny na poddaszu


kurm28

Recommended Posts

Myślałem przymocować łaty do belek od spodu i na takim ruszcie układać styro.

Nie wiem czy nie porzucę tej wersji ze względu na cenę styro :)

Oj, porzuć ten pomysł Ładuj "tradycyjnie" wełnę i płyty GK, a od góry jak już musisz wejść, to płyta osb 18-22mm załatwi sprawę i nie zrujnuje portfela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Myślałem przymocować łaty do belek od spodu i na takim ruszcie układać styro. Nie wiem czy nie porzucę tej wersji ze względu na cenę styro :)

 

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby skosy zrobić w styropianie (trzeba je wówczas wypuścić na jakieś 25 cm ponad poziom sufitów), a na sufit dać wełnę + plyty GK lub panele. Jeżeli chodzi o cenę to jedno w drugie wejdzie, bo liczy się cena za cały system a nie tylko wełnę i styropian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...
Od 4 lat nic złego się nie dzieje, albo ja nie widzę. Na drugim domu niedawno skończyłem układanie styropianu na 100m2 skosów, na to siatka klej, i jeszcze raz klej na równiutko. Pomaluję i spokój ze skosami.

 

 

Zdradzisz jakiego styropianu użyłeś? I ewentualnie jakieś szczegóły czy link do tematu, gdzie może dzieliłeś się doświadczeniami?

 

My też ostro zastanawiamy się na nad styropianem, również dlatego, że mamy go w projekcie.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że ok jest takie łączenie wełny ze styropianem?

Nie lepiej by było albo tylko wełna albo tylko styropian?

cała konstrukcja dachu jeśli nie jest zaprojektowana dobrze na boczny wiatr.. to każde mocniejsze "wianie" może narobić szczelin. Choć sobie z tym poradzę .. ale nie widzę tego w stosowaniu w typowych projektach

Grafitowiec jeszcze ma jedną cechę, jest ciut gęściejszy niż marketowiec,

Na bocznie ruchy wiatru dało by się coś zadziałać= wiatrownice czy inne tego typu rzeczy w większej ilości niż potrzeba.

Plus zmniejszenie ugięć krokwi = mniejszy rozstaw/ większy przekrój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba domy mają dachy z pełnym deskowaniem, mieszkam w górach, halny, gradobicia, więc konstrukcja przechodzi próby całkiem często, a mimo to nie ma pęknięć, ani żadnych niepokojących objawów.

 

Zastosowałem tani styropian fasadowy, ale pewnie danie dobrego, podłogowego na tę drugą warstwę od środka, byłoby słusznym posunięciem.

 

W małym domu mam 15cm między krokwie i tylko 2 na mijankę w drugiej warstwie. W dużym, aktualnie budowanym, mam 10 i 8. Uważam, że nie warto w pierwszej ładować więcej niż 12cm.

 

Styropian klejony w pierszym wypadku najtańszą pianą pistoletową, pierwsza warstwa między krokwie, płyty docinam przecinarką z drutu Kanthal, samoróbka : ramka z listewek i akumulatora 12V. Druga warstwa styropianu klejona po całości też pianą, tarka, klej siatka z dużym zakładem, a po wyschnięciu jeszcze raz, ale na równo.

 

Wklejenie płyt między krokwie też usztywnia dach. Jeśli chodzi o hałas, to na małym domu jest gont bitumiczny i nic nie słychać, a na dużym dachówka betonowa i też jest cicho.

 

Dokładne wypianowanie to kluczowa sprawa, ale praca jest całkiem przyjemna. Dociętą płytę wkładam na miejsce, psikam w rogach i podpieram deską, za 5 minut koryguję, za kolejne 5 mogę wypianować dokładnie boki. Klejąc płytę do płyty zawsze nakładam pianę, daję jej minutę, żeby nabrała objętości i dopiero wtedy dokładam. Przy ciepłej puszcze z pianą wydajność jest ogromna, 12 puszek Neostick na 100m2 poddasza w dwóch warstwach styropianu.

 

Porównując pracochłonność układanie wełny jest szybsze, ale licząc z GK to już nie ma startu do styropianu z tynkiem. Jak komuś zależy na super gładkości poddasza, to na drugą warstwę kleju dajemy gładź cem-wap na białym cemencie, i wtedy jest gładko, mocno, zdrowo, odpornie na wilgoć.

 

Proszę pytać, jeśli macie jakieś wątpliwości, które mógłbym rozwiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

białym cemencie, i wtedy jest gładko, mocno, zdrowo, odpornie na wilgoć.

wilgoci nie będzie, no chyba że masz saunę w domu.

Wilgoć na ścianie nie zależy od pokrycia ...

teście wapnem malowali aby "oddychało" i rzopa jak narożnik grzybiał tak grzybiał ..

dopiero izolacja podniesienie temp na powierzchni i jest ok

a zęby wredny gaz nie wchodzi dalej lateksówą wymalowane

grzyba niet ..

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K160, dziękuję za szczegółowy opis!!!

Jak myślisz, w dachu z blachodachówki też się sprawdzi takie rozwiązanie? Mamy membrane wysokoparoprzepuszczalną i krokwie 16cm, więc pustki wentylacyjnej nie będzie. Chcemy między krokwie dać 16cm grafitu i pod krokwie też 16cm, może 20nawet /dom enegooszczedny ogrzewany prądem więc musi być ciepło i szczelnie/. Co myślisz o takich grubościach?

Warto dopłacić 20% i między krokwie dać ten specjalny nacinany styropian???

 

I jeszcze jedno pytanko.... Jakie macie zdanie na temat izolacji strychu, na którym NIC nie będzie??? Izolować, nie izolować? różne są opinie...

A może dać tam dla świętego spokoju tanszy biały styropian /na skosach użytkowych będzie grafit/ ???

Edytowane przez Schatje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie ma sensu ani żadnego merytorycznego uzasadnienia izolowanie poddasza nieużytkowego. Co do styropianu stosuję wyłącznie gdy stropy skośne są wylewane. Wierzch zaciągam klejem z siatką i wówczas jestem pewien, że nic tam nie wlezie i żadna chemia nie doprowadzi do jego sublimacji. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaizolowałem styro dach w garażu i skosy na stryszku. Nie wchodzę tam za często, czasem zanoszę tam jakiś przedmiot który zawadza na co dzień, a sporadycznie bywa przydatny.

 

Styropian powinien być układany w min. dwóch warstwach na mijankę, przy czym między krokwie nie ma sensu dawać więcej jak 10cm (najlepiej 2x5cm), a na to kolejne 10cm. Nie wypełnia tak szczelin jak wełna, a pianka nie daje dobrej izolacji i też nie uszczelnia za dobrze.

 

Mój styropian na garażu ma się dobrze, po 3 latach rozbierałem część dachu i wygląda jak nówka. No i szybkość wykończenia sufitu na gotowo bez porównania na korzyść styropianu - nic nie pęka, ale izolacja akustyczna jest marna. Np wrony skaczące po dachówce słychać mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...

przeczytałem ten ciekawy wątek i powiem szczerze iz daje do myślenia :)

mam około 310 m2 dachu do wyłożenia wełną ,a teraz się zastanawiam czy nie dać styropianu !

plan był dla wełny taki :

- krokwie 18cm w to 15cm wełny aby zostawić 3cm przestrzeni między deskowaniem a wełna

- kolejna warstwa wełny 10cm w poprzek na krokwie i pierwsza warstwę wełny

- trzecia warstwa wełny 5cm w stelaż karton-gipsowy.

 

w sumie 30 cm wełny. i od krokwi wystaje jakieś 16 cm.

 

Styropian generuje mniejsze koszty. Odpada materiał stelaż, karton gips

co się zmieniło na przestrzeni roku odnośnie podejścia do takiego rozwiązania ? sprawdza się czy też nie ten styro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nadal nie ma problemów, żadnych pęknięć, cisza i spokój. Jak się ma bębniącą blachę na dachu, to będzie głośno, przy dachówce i pełnym deskowaniu jest cisza.

 

Przy krokwiach 18 daj 12-15cm taniej fasady między krokwie, po wklejeniu na niewielką ilość piany, dopianuj wszystko powtórnie z tą wąską przedłużką na pistolecie. Nie szarp się na pianę Tytan Eos itp, tylko weź Ceresita niskoprężną za 13 zł lub mniej, i tak będzie trzymać jak diabli, a jak masz membranę to pięknie usztywni dach.

 

Na drugą warstwę weź dobry, twardy styropian podłogowy, wystarczy 10, a 15cm to szaleństwo. Kleisz go na całej powierzchni plus łączenia w drugiej turze, nałóż pianę, odczekaj 2 min, w tym czasie dopasujesz kolejną, przyklejasz, jak piana nabrała objętości. Wtedy płyta nie tańcuje i od razu siedzi super. Naszykuj kilka desek do podpierania.

 

Jak chcesz na bogato, to po doszlifowaniu do równa, dajesz siatkę dwa razy, pionowo i poziomo, a po związaniu kleju kładziesz gładź na białym cemencie. Nie potrzebna żadna folia, zero problemów z grzybem, jest równo, całkiem mocno, znacznie szczelniej niż przy wełnie. Ja siatką wyjechałem na ściany szczytowe. Do docinania styro maszynka z drutem kanthal, opisywana tutaj kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wygląda to tak :

- dachówka ceramiczna

- papa

- pełne deskowanie

- krokwie 18 cm [ chcę izolacja 15 cm aby 3 cm były na przewiew, wentylacje ]

- kolejna warstwa izolacji tak aby łacznie wyszło 30 cm

 

od końca krokwi chce aby było poddasze obniżone o max 16 cm aby się bunkier nie zrobił : )

tam gdzie będzie płaski dach na poddaszu dam 40 cm izolacji

 

40 cm zalecił mi Asolt bo mam antresolę która generuje spore zapotrzebowanie na ciepło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...