grzesiek1980 20.12.2011 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2011 mam miec montaz ogrodzenia .brama przyjedzie ocynkowana i pomalowana jak mozna sprawdzic czy byla wczesniej ocynkowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 20.12.2011 23:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2011 Zeskrobac troche farby. Pozdr Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzesiek1980 21.12.2011 09:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 Zeskrobac troche farby. Pozdr Adam a jaki ma miec kolor po zdrapaniu farby????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blechert 23.12.2011 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2011 Zwykle ocynk jest biały, dużo rzadziej żółty a wyjątkowo rzadki i drogi jest ocynk czarny. Stawiam, że Twój będzie srebrny jak jeden do 100:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcys20 25.12.2011 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2011 Blechert prosze cie...nie pisz glupot cynk jest jeden!!! ma kolor "srebrzysty" a kazde inne jego zabarwienie (metoda oksydowania, czyli utleniania) jest stosowane albo jako "powloka dekoracyjna" albo dla dodatkowej ochrony przed korozja...ale skoro brama ma byc malowania wiec nikt nie bedzie sie pchal w koszta i dodatkoo oksydowal poloki cynkowe skora ~"to samo" osiagnie pokrywajac cynk wasrtwa lakieru(tzw.powloki duplex). jedyne co mozesz zrobic by tak mniej wiecej sprawdzic czy bylo ocynkowane to zadrapanie "do zywej" stali i wystawienie na warunki atmosferyczne lub przemycie tej rany np. 1% roztorem wody z sola kuchenna. jesli bylo ocynkowane to w miejsce zadrapania caly czas bedzie wygladalo jak chwili zadrapania (jesli uzyjesz roztoru soli moze sie pojawic bialy nalot, z delikatnymi rdzaymi kropkami) ale korozja nie bedzie postepowac - zatrzyma sie. jesli natomiast nie bylo ocynkowane zadrapanie szybko pokryje sie rdza ktora zacznie podchodzic pod lakier...tak mniej wiecej przebiega proces korozji. poczytaj dokladniiej szeregu napieciowym metali i o ochronie katodowej bo powloka cynkowa to wlasnie taka powloka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.12.2011 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2011 Autor! Autor! Autor!!!!!!!! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertsz 27.12.2011 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2011 Ocynk niejedno ma imię, ale niewiadome są nadal:- jakość materiału z którego wykonano element- spawy i ich późniejsze oczyszczenie- sposób przygotowania elementu do cynkowania- grubość warstwy ocynku- transport i przechowanie między cynkownią a malarnią- przygotowanie do malowania- typ powłoki lakierniczej, sposób nakładania farby i suszenie po malowaniu- transport i montaż na miejscu Samo istnienie warstwy ocynku to dopiero ćwierć sukcesu.Najdalej za 2 lata dowiesz się ile warta była robota tego rzemieślnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blechert 02.01.2012 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Marcys - idziesz do cynkowni. Rozmowa krótka. Pytają: biały , żółty czy czarny ocynk? Chyba nigdy nie byłeś w cynkowni skoro uważasz, że głupoty napisałem. A może Ty jesteś docent? Wtedy ja rozumiem o co biega. Zawsze takich gonię do roboty jak mi za dużo filozofują Poczytaj co pisze Robertsz. Od razu widać, że majster:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtarowicz 17.02.2012 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Pomysł ze zdrapaniem farby jest dobry. Najpewniej podczas transportu, czy też montażu lakier gdzieś się zadrapie i będzie widać srebrną powłokę. Oczywiście może to być farba podkładowa ale nie przesadzajmy. Ponadto brama która była cynkowana ogniowo będzie mieć wiercone otwory technologiczne i po tym najpewniej się przekonasz. Otwory są po to żeby element (np brama) zanurzył się w cieczy. Więc jeśli brama będzie zakończona grotami (przyspawane) to pod nimi muszą być otwory nie mniejsze niż ok 5 mm. Poza tym jeżeli ma być cynkowana to pewnie będzie. Nie żyjemy na dzikim zachodzie, przynajmniej tak mi się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertsz 17.02.2012 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Poza tym jeżeli ma być cynkowana to pewnie będzie. Nie żyjemy na dzikim zachodzie, przynajmniej tak mi się wydaje. Cynkowana pewnie będzie, kwestia JAK o czym napisałem ciut wyżej. Się tak składa, że w mojej rodzinie mam ślusarza, który wykonuje na zamówienie różne elementy spawane dla odbiorców płacących europejską walutą. Musi udzielić 7 lat gwarancji, gwarancji która obejmuje m.in. wszelkie oznaki rdzy w tym okresie. A ponieważ nie stać go na poprawki to trzyma się jednej sprawdzonej cynkowni i jednej sprawdzonej lakierni. I wozi te elementy prawie 200km po Śląsku tylko po to żeby to właśnie ONI robili. Bidok tak się męczy z pakowaniem, załadunkiem i transportem, a mógłby sam malować pendzlem w garażu Może nie dziki zachód, bardziej wschodnia Białoruś. Poczytaj o problemach z fahofcami i jakością ich usłóg. Popełnione błendy są celowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.