Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

valliant ecoTEC + auroMATIC 620 + sprzęgło

maks_mara

Recommended Posts

Witam.

Jako że jest to mój pierwszy post na forum, po pierwsze - pragnę się przywitać.

Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o systemy grzewcze i przyszło zmierzyć mi się z dość ciężkim (dla mnie) problemem.

Problem polega na tym, że przy odkręconych wszystkich grzejnikach ich temperatura jest bardzo niska.

W sterowniku auromatic620 ustawiłem tryb na "grzanie" i temperaturę 30 stopni w domu (czujniki temperatury działają).

Objawy: im więcej grzejników jest odkręconych (jest ich 20)- tym niższa w nich temperatura. W przypadku odkręconych tylko dwóch z dwudziestu - ich temperatura wzrasta i utrzymuje się. Wówczas temperatura zasilania "Zadana" jest prawie równa temperaturze aktualnej = rura wychodząca ze sprzęgła do grzejników ma porównywalną temperaturę do tej rury która doprowadza wodę z kotła. (zadana = 74, aktualna 72). Im więcej grzejników odkręcę, tym temperatura rury wychodzącej ze sprzęgła spada i tym samym w domu mam 13 stopni. Co ciekawe, temperatura rury doprowadzającej wodę z kotła do sprzęgła jest _zawsze_, niezależnie od ilości odkręconych grzejników, bardzo wysoka (70 stopni). Instalacja jest odpowietrzona, filtry wyczyszczone (tak mówili) i generalnie "chlopcy z serwisu nie wiedzą" o co chodzi.

Trochę informacji technicznych:

Piec kondensacyjny: valliant ecotec plus. sterownik auromatic 620/ Pompa za sprzęgłem: wilo smart 25/4, dwie baterie słoneczne, zbiornik 250litrow - wszystko działa poprawnie poza tymi grzejnikami...

Bardzo proszę o wszelką pomoc!

Pozdrawiam serdecznie.

Jeżeli pompa działa, a dalej jest kicha, to musisz sprawdzić czy masz pootwierane wszystkie zawory po drodze od pompy do grzejników.

Jeśli są rozdzielacze CO, to sprawdź czy dochodzi do nich ciepła woda.

Sprawdź jakie masz ciśnienie wody w instalacji, powinno być około 1,5-2 bar.

Odpowietrz wszystkie grzejniki.