Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

CEKOL C-40 - ktos uzywal? jakies opinie?

 

Producent pisze ze mozna spoinowac rezygnujac z tasm wzmacniajacych na laczeniach plyt z uwagi na zawartos wlokien celulozowych i poliamidowych. Mozna wypelniac szczelicy i jest nieco tanszy (w lokalnym LM tanszy o 2 PLN/kg) od Uniflotta.

 

Coś podobnego pisze Franspol, tylko jak wczytasz się uważnie to piszą " w przypadku stosowania okładzin jednowarstwowych z płyt g/k należy stosować taśmy zbrojące . . . "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś podobnego pisze Franspol, tylko jak wczytasz się uważnie to piszą " w przypadku stosowania okładzin jednowarstwowych z płyt g/k należy stosować taśmy zbrojące . . . "

 

wszystkie połączenia niezbrojone siatką/taśmą/papierem pękają gdzie płyta łaczy się ze masą zbrojącą.

sama masa - nieważne jakiego producenta - jest bardzo twarda i zawiera włókna - czyli jej pęknięcie jest raczej niemożliwe.

 

dla spokojności - zbroić wszystkie łaczenia... nieważne czy oryginalnie fazowane czy podcinane..

 

przerobiłem, sprawdziłem, wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co chcesz wiedzieć? pytaj..

 

Masz jakies aktualne zdjecie jak to wyglada na gotowo? Masz wiecej zdjec samegu rusztu? jaka jest roznica wysokosci? I wogole: JAK? :)

 

Chodzi bowiem o to ze nie zamierzam pod zadnym pozorem przy scianach wieszac sufit wyzej niz 260cm nad podloga - bo nie bede dokladal gownianego waskiego paseczka i go szpachlowal pozniej. Ale w salonie i jadalni (jedna przestrzen) warto by sie bylo pokusic aby jeszcze kilka centymetrow wyzej sufit powiesic. Aktualnie do surowego stropu mam 273, wiec jesli by z tego zdjac grubosc profilu CD60, grubosc plyty i jakies cm na nierownosci stropu to okazalo by sie ze moglo by byc 266-267cm. I tu rodzi sie pytanie, czy to ma sens aby o te 6-7cm zaprzatac sobie glowe dodatkowa robota...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że pytam tutaj, ale za niedługo będę chciał sam zrobić sufity podwieszane i podstawowe pytanie, żeby zamówić profile. Profile mają 4m, większość pomieszczeń ma długość/szerokość w przedziale 3-3.5m, czy zatem odpady, które powstaną z przycinania profili wykorzystuje się do czegoś, czy też są do wyrzucenia? Jak to wygląda w praktyce. Planuję stelaż krzyżowy, w salonie jednopoziomowy (by zyskać dodatkowe 3cm wysokości) a w reszcie pomieszczeń dwupoziomowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że pytam tutaj, ale za niedługo będę chciał sam zrobić sufity podwieszane i podstawowe pytanie, żeby zamówić profile. Profile mają 4m, większość pomieszczeń ma długość/szerokość w przedziale 3-3.5m, czy zatem odpady, które powstaną z przycinania profili wykorzystuje się do czegoś, czy też są do wyrzucenia? Jak to wygląda w praktyce. Planuję stelaż krzyżowy, w salonie jednopoziomowy (by zyskać dodatkowe 3cm wysokości) a w reszcie pomieszczeń dwupoziomowy.

 

profil 4 m - tniesz 1 metr i 3 metry. 3 metry wykorzystujesz - pierwszy profil wisi. Masz metr tniesz drugi na 2 metry i dodajesz ten zostający 1 metr - drugi profil wisi. Masz 2 metry i z kolejnego docinasz 1 metr - 3 profil. 3 metry pozostało, wieszasz . . .

Wykorzystujesz do tego łącznik wzdłużny . . .

Jeśli dla Ciebie cm są aż tak ważne najwięcej zyskasz na profilach kapeluszowych, chyba 28mm razem z płytą . . .

Tylko napisz do producenta (system który wybierzesz) o maksymalne wymiary pomieszczenia . . . Będziesz miał pewność

Rigips ma coś w stylu systemu korytarzowego jednopoziomowego i tam masz max 2,4 m . . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie połączenia niezbrojone siatką/taśmą/papierem pękają gdzie płyta łaczy się ze masą zbrojącą.

sama masa - nieważne jakiego producenta - jest bardzo twarda i zawiera włókna - czyli jej pęknięcie jest raczej niemożliwe.

 

dla spokojności - zbroić wszystkie łaczenia... nieważne czy oryginalnie fazowane czy podcinane..

 

przerobiłem, sprawdziłem, wiem...

 

Miałem na myśli, że to co Cekol napisał to bzdura ;)

Przerabiam, sprawdzam, wiem . . . :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie do surowego stropu mam 273, wiec jesli by z tego zdjac grubosc profilu CD60, grubosc plyty i jakies cm na nierownosci stropu to okazalo by sie ze moglo by byc 266-267cm. I tu rodzi sie pytanie, czy to ma sens aby o te 6-7cm zaprzatac sobie glowe dodatkowa robota...

 

... trochę mało te 2,73... bo nie wyjdziesz na 2,6 ścianami tak żeby kleić całe płyty ...:

- na pierwszy sufit odlicz jakieś 5cm ( wariant optymistyczny przy założeniu że sufit jest w miarę poziomy i równy )

- drugie podwieszenie:

u nas jest obniżone o chyba 13cm od pierwszego

7 cm to ta pionowa maskownica

6 cm to szczelina pomiędzy maskownicą a sufitem pierwszym...

szczelina podyktowana była wielkością pomieszczenia - 46m2 - ... i " żeby to jakoś wyglądało"

razem daje jakieś 18cm urwane z wysokości pomieszczenia

 

... tak naprawdę jest z tym pier!@# się od jasnej cholery... maskownica... jej pionowe ustawienie... szpachlowanie...

 

a po co to sie tak naprawdę robi?

dla bajeru! żeby schować tam leda RGB i migało to na niebiesko, to na zielono...

 

gdybym drugi raz stanął przed tym samym problemem - zrobiłbym odwrotnie sufity - podwieszenie na środku mocowane do zasadniczego sufitu.

(przerabiam to teraz na górze w pokoju dziecioka :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam zdanie Jarka Cekol jest do bani. Mam takie same spostrzeżenia. Finisz tez jest do bani nawet ten biały bodajże A-45. Franspol ten mogę pochwalić.

Po ksawciu który był ostatnio pojawiło mi się parę rys na łączeniu płyt ze ścianą z tynkiem cem-wap mimo cekolu beztasmowego. Tam gdzie dałem akryl Den Bravena nie ma zadnych rysek. Ja mam strop drewniany więc każda wichura porządna wprawia moja więźbę w delikatne ruchy a tym samym i pracuje strop. Ryski juz poprawione akrylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

... tak naprawdę jest z tym pier!@# się od jasnej cholery... maskownica... jej pionowe ustawienie... szpachlowanie...

 

 

 

Podsumowujac:

 

wysokosc aktualna (2,72m od surowej wylewki do stropu) raczej determinuje plaski sufit na calosci na wysokosci ok 2,60m nad gotowa podloga i chyba nie ma co kombinowac bo taki uskok, owszem moze wygladac fajnie ale jesli bedzie wystarczajaco wysoki, a wtedy nalezalo by nadmiernie zejsc z wysokosci przy scianach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finisz tez jest do bani nawet ten biały bodajże A-45.

 

Zużyłem 40kg tego A-45 i uważam że jest ok, co Ci w nim nie pasowało? Trzeba dobrze położyć żeby mało szlifowania było, bo jest twardy, ale za to odporny na zarysowanie. Ja na łączenia stosowałem Uniflott i uważam że jest świetny, tylko faktycznie drogi, do niego wtapiałem flizelinę. Potem na całość gładź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

profil 4 m - tniesz 1 metr i 3 metry. 3 metry wykorzystujesz - pierwszy profil wisi. Masz metr tniesz drugi na 2 metry i dodajesz ten zostający 1 metr - drugi profil wisi. Masz 2 metry i z kolejnego docinasz 1 metr - 3 profil. 3 metry pozostało, wieszasz . . .

Wykorzystujesz do tego łącznik wzdłużny . . .

Jeśli dla Ciebie cm są aż tak ważne najwięcej zyskasz na profilach kapeluszowych, chyba 28mm razem z płytą . . .

Tylko napisz do producenta (system który wybierzesz) o maksymalne wymiary pomieszczenia . . . Będziesz miał pewność

Rigips ma coś w stylu systemu korytarzowego jednopoziomowego i tam masz max 2,4 m . . .

 

Dzięki. A czy z pomieszczeniami dł. 3.5m też docinać? Czy profile 0.5m i krótsze nadają się do łączenia? Pytam, bo nie wiem ile profili zamówić. Mam rozrysowany układ profili w pomieszczeniach, policzoną łączną długość. Dzięlę na 4m i mam liczbę profili. Ile procentowo wziąć więcej ze względu na odpady, 5%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A czy z pomieszczeniami dł. 3.5m też docinać? Czy profile 0.5m i krótsze nadają się do łączenia? Pytam, bo nie wiem ile profili zamówić. Mam rozrysowany układ profili w pomieszczeniach, policzoną łączną długość. Dzięlę na 4m i mam liczbę profili. Ile procentowo wziąć więcej ze względu na odpady, 5%?

 

Ja nie bawiłbym się z dokładaniem profila, zaoszczędzisz ile sztuk 10 ,20 jaki to kosz ? a będziesz się babrał z dokładaniem kawałków poza tym musisz czymś to łączyć, łącznik też kosztuje, profil ud powoduje wypukłpość na płycie. Przelicz czy Ci się opłaca te łączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam jedno pomieszczenie 3,5m szerokości i będę obcinał z tych 4mb. Generalnie podzieliłem sobie pomieszczenia wg długości 3 i 4m i wg tego kupię resztę profili. Najdłuższy salon i tam połączę 3+4m. A te resztki, które zostają można wykorzystać przy robieniu jakichś półek i zabudów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosowałem dyble stalowe szybkiego montażu Koelner 6x40, są też dłuższe, 6x70. Tylko z tego co się orientuje przy Terivie musisz celować w belki a nie w pustaki. Plastikowych kołków nie powinno się stosować na suficie, można przy profilu obwodowym. A już szczególnie plastikowe kołki szybkiego montażu sa mało odporne na wyrwanie. Najlepiej stalowe dyble - najbezpieczniejsze i najpewniejsze. Kupisz dużą paczkę to nie wyjdzie aż tak drogo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe kotwy stalowe trzeba dać

 

Plastikowe może by i wytrzymały ale plastików nie wolno stosować między innymi ze względów pożarowych, kołki się nagrzeją podczas pożaru i wysuną no i sufit mamy na podłodze.

 

dom to nie supermarket czy inny budynek uzyteczności publicznej. kołki fischera idealne do terivy lub tańsze są podróby np benox BX (wystarczą same koszulki bo wkręty na wagę) oczywiście przewaga mocowań powinna być na belkach nośnych bo pustak lubi sie ukruszyć

a co do pożaru to czy wszyscy macie wystruganą więźbe żeby sie trudniej zapaliła, a zabezpieczone wszystkie przejscia przez przegrody???? i inne.....

nie utrudniajcie życia metalowymi dyblami.

 

jak możesz to staraj się w betonie komórkowym nie mocować kołków "szybki montaż" one sa dobre do betonów. hmmm znam i takich którzy przykręcają profil U samymi zwykłymi blachowkrętami wszystko można każdy robi inaczej.

Edytowane przez kamelia i milek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...