Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

ja sie nie boje noszenia czy fizycznej pracy, tylko braku czasu sie obawiam, :>

Tak to już będzię, przyzwyczaisz się, że do SSZ będzie mnóstwo ciężkiej pracy fizycznej i zawsze za mało czasu lub pogody

a co potem bedzie ?:>

Potem będzie dobrze, będzie Pan zadowolony.

 

ps.Wolisz miód czy masło na bułce?:bye:

Edytowane przez bułkazmiodem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

z braku lepszych zajec budowlanych zabieram sie za budowe przyczepki

 

te nowe oferowane w punktach sprzedarzy sa albo drogie albo papierowe, te uzywane sa przewaznie tak zmeczone ze strach zapinac czy aby dowlecze sie do domu, po za tym ceny jakie wolaja za nie wlasciciele sa na granicy bezczelnosci i absurdu

 

jest jeszcze kategoria trzecia: czyli nowe samorobki, i tu w zasadzie bylo by w czym wybrac... ale nie mam nic pod nosem, wiec zbuduje sobie sam

 

kupilem oryginalna homologowana os, zaczep, oswietlenie, blotniki, narysowalem sobie rame w rzutach, jutro przerysuje to do modelu 3D i posprawdzam obciazenia, moze nawet wkleje widok modelu :) do konca tygodnia kupie profile i jak czas pozwoli to moze w sobote zaczne spawac

 

jako ze przyczepke wlasnej konstrukcji mozna zarejestrowac (choc jest to bardziej klopotliwe bo wymaga sporzadzenia dokumentacji, zrobienia przegladu, oraz wyzszych oplat rejestracyjnych) to uznalismy ze robimy sami... :)

 

kopac i tak na razie sie nie da, bo pogoda za malo stabilna, bo geodeta jeszcze nie wytyczyl (bo trzeba 7 dni czekac)... wiec zajme sie przyczepka :D

 

zalozenia: przestrzen ladunkowa ~ 2000x1200mm, DMC 750kg, przy czym wspolczynnik bezpieczenstwa zakladam 1,5 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z braku lepszych zajec budowlanych zabieram sie za budowe przyczepki

 

A czy wiesz że jeżeli szerokość obrysu (np nadkoli ) przekroczy 160 cm to potrzebne są światła obrysowe ? szwagier zrobił jedną ,słyszałem co nie co. Sprawdż jaki masz w dowodzie rejestracyjnym dopuszczalny DMC ( bez ham.najazdowego) w TWOIM AUCIE , właśnie takie DMC deklarujesz w swojej SAM inaczej masz mandat nawet jak przyczepa pusta . Pamiętaj o oponach (obciążenie dopuszczalne). Zrób sobie kiprowany dyszel, można wywalić piach bez odpinania od auta co na pochyłości dużo ułatwia, masywna rama z przodu pozwala (mocować) przewieść wysokie przedmioty (betoniarkę) bez ryzyka że hamując rozwalą auto z tyłu. szerokość paki 1250 inaczej zapomnij o paletach i widlaku.

Jak nie masz jak prostować ,po spawaniu,to zamiast kątowników użyj rur o przekroju np.prostokątnym

Jak przyczepkę zrobisz lichą to na przeglądzie na Twó koszt zlecą obliczenia ekspertowi-rzeczoznawcy.

Edytowane przez bułkazmiodem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc bulka :)

 

jestem konstruktorem, tak na co dzien, zawodowo znaczy:) licha to ona (przyczepka) nie bedzie :D komplet przewidzianego ustawa o ruchu drogowym oraz odpowiednim rozpozadzeniem dotyczacym wypasazenia pojazdow juz mam (wliczajac w to oczywiscie obrysowki).

Obliczenia robie sam, projekt i rysunki rowniez.

Dyszel robie zwyczajny, nie mam ani czasu ani ochoty za nadmierne komplikacje, tym bardziej ze to moja pierwsza przyczepka. czesc nosna ramy spawam z profila zamknietego kwadratowego 50x50mm scianka 4mm, konstrukcje burt z profila 40x40 scianka 3 oraz 40x20 scianka 2. Wykladam sklejka wodoodporna 21mm na podlodze oraz sklejka 10mm na burtach.

uchwyt Al-Ko, os nie hamowana Al-Ko, lampy z homologacja

Pospawam sobie sam, napewno nie bede sie wstydzil swoich spawow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc bulka :)jestem konstruktorem, tak na co dzien, zawodowo znaczy:) licha to ona (przyczepka) nie bedzie :D

Pospawam sobie sam, napewno nie bede sie wstydzil swoich spawow :)

 

chętnie obejrzę rysunki i zdjęcia , spawów także :rolleyes: będziesz cynkował ogniowo? Dobrze mieć u dołu pod burtami uchwyty do plandeki i pasów mocujących ładunek.Kiprowany dyszel nie jest wcale skomplikowany czy trudny w wykonaniu a bardzo praktyczny.

ps. warto zwrócić uwagę na fakt że wieziony ciężar nie zawsze da się równo rozłożyć na powierzchni podłogi więc często przyczepka ,,chce się zwichrować'' ,zapobiegają temu sztywne masywne burty.

jeżeli to nie tajemnica to co konstruujesz na codzień

Edytowane przez bułkazmiodem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. rysunki: wyeksportuje do jakiegos graficznego formatu i cos wkleje

2. cynkowal nie wiem czy bede bo nie mam namiaru na galwanizernie w poblizu ktora by mogla zrobic taki gabaryt, a wozic kilkadziesiat km nie bardzo mam czym i ochote, mam za to malarnie proszkowa zaprzyjazniona i mozliwe ze pomaluje proszkowo

3. burty tak jak wspomnialem, sklejka #10 na konstrukcji z profila 40x20x2 , podloga sklejka #21

4. zadna tajemnica (nie pracuje dla armi:)) projektuje maszyny przemyslowe glownie dla przemyslu spozywczego, po zaprojektowaniu natomiast przebieram sie i buduje to co zaprojektowalem :) zatem pelen zakres, od pomyslu, przez projekt, dokumentacje, prace slusarskie, na obszyciu automatyka i uruchomieniu skonczywszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam namiaru na galwanizernie w poblizu ktora by mogla zrobic taki gabaryt

 

Lakiernie proszkowe często też nie mają za duże kabiny pieców do wygrzewania, zakłady ocynku ogniowego kładą grubszą warstwę ocynku i są zdecydowanie tańsze niż galwanizerie.

 

projektuje maszyny przemysłowe głównie dla przemyslu spozywczego, po zaprojektowaniu natomiast przebieram sie i buduje to co zaprojektowałem

 

no to już wiem czemu masz giętarkę z chromoniklu pospawaną MAGiem , z TIGiem napewno też musisz sobie radzić, swój chłop :bye:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zaprzyjazniona lakierne dysponujaca odpowiednia komora, ale nie wiem jeszcze czy faktycznie bedzie proszek, w kwestii ocynku ogniowego dzis temat podrazylem i najblizsza cynkownie ktora mogla by mi to wykonac mam w obornikach wlkp - tak wiec ocynk sobie podaruje na pewno :)

 

gietarka jest wlasnie TIGiem spawana :) wole uzywac TIGa do nierdzewki bo spawy sa zdecydowanie bardziej estetyczne,

 

do czarnej uzywam MIGa a do konstrukcyjnych glebokich spawow elektrody

 

aluminium w mojej branzy nie wystepuje wiec nie spawam, ale moze sie naucze w chwili przyplywu weny tworczej, musialbym o tym poczytac, a aktualnie mi sie nie chce :D listonosz przyniosl "swit" lebbon'a wiec mam ciekawsza lekture niz spawalnictwo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamy prenumerate :)

 

tymczasem zeby nie bylo ze sie nic nie dzieje, dzis wlasnie formalnie nastapil ten dzien kiedy wszelkie formalnosci sa za nami :)

 

PnB juz dawno prawomocne, a dzis wlasnie minal termin okreslony w zgloszeniu dla PINB jako termin rozpoczecia prac budowlanych, niestety mroz chwycil za gardlo i puscic nie chce... trudno, zajme sie przyczepka

 

w sobote chyba zamkne sie w garazu, nagrzeje troche i pospawam rame, pochwale sie zdjeciami :)

 

tymczasem zycze wszystkim ciepla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i rama pospawana. Przywiozlem z pracy nagrzewnice gazowa, wzialem z kempingu butle 5kg i nagrzalismy sobie garaz. Z tesciem pocielismy stal i pospawalem rame + zarys burt. Zamontowalismy os i zaczep. Przyczepke jest ciezka, z wyliczen wynika ze sama tylko rama wazy 98 kg, os 30kg, kola po ok 13 kg, zaczep 1kg, wiec na obecna chwile to ok 155kg, to nie malo. z drugiej jednak strony konstrukcja jest bardzo bardzo sztywna i solidna. Profile na dyszlu i glownej czesci ramy to 50x50 scianka 4, i to glownie one generuja duza wage.

 

W tygodniu skoncze burty i tylna klape, musze tez jeszcze dokupic troche okuc roznych, zawiasy, zamki, oczka montazowe do pasow itp

 

Po zapieciu do samochodu stwierdzam ze mogla by byc ciut wyzsza, lub miec wieksze kola, wtedy stala by idealnie plasko, a tak jest delikatnie pochylona, nie wiele, moze o kilka stopni. w niczym to nie przeszkadza, ale jednak nie jest perfekcyjnie :)

 

Zdjecia ponizej.

 

DSC00215.jpg

 

 

DSC00216.jpg

 

 

DSC00218.jpg

 

 

 

Spawy zeszlifowalismy na plasko tylko od gory, tam gdzie bedzie lezala sklejka, aby nie odstawala i lezala plasko. Reszta spawow jest nietknieta i jak tylko troche sie ociepki to zrobie jakies zdjecie spiecial for bułka :)

Edytowane przez Tomasz Antkowiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze nieszczegolnie warto bylo by ci z gdyni do poznania sie po nia bujac:) tym bardziej ze musiala bys miec czym ja przewiezc (rejestracja i ubezpieczenie w przypadku SAM'a) jest ciut bardziej skomplikowane (tylko odrobine, jednak nie bardzo jest opcja aby pojechac po przyczepke juz tablica i kwitami :))

 

co nie zmienia faktu ze czas bym znalazl :) w kwestii ceny natomiast na chwile obecna nie potrafie odpowiedziec :) wynika ona z przeznaczenia przyczepki co skolei implikuje jej mozliwosci, konieczne do uzycia materialy itp.

Edytowane przez Tomasz Antkowiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam sie ze rocznie wolno zarejestrowac tylko 1 pojazd SAM na siebie :)

 

podliczylem dotad poniesione koszty i jest to prawie 1400 PLN, do tego mam jeszcze do kupienia material na podloge i burty, do tego troche okuc i pewnie zrobi sie 1700, i jeszcze rejestracja i OC :) nie bedzie taniej niz w markecie.

 

proponuje zerknac na allegro, napewno znajdziecie w okolicy kogos kto robi podobne przyczepki pod zamowienie, i pewnie bedzie tanszy, ja swoja przewymiarowalem w kwestii wytrzymalosci dosc znacznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swoja przewymiarowalem w kwestii wytrzymalosci dosc znacznie :)

 

Do takiej konstrukcji dodałbym :

- podnoszone kółko z przodu na dyszlu. Niesłychanie praktyczne , np., odpinasz przyczepkę załadowaną pustakami i jedziesz autem po cement , przyczepka stoi ,jak płasko da się kawałek przepchać, gotowe kółko z pokrętłem i uchwytem można kupić.

- z tyłu pod klapą załadowczą z profila dorobiłbym ramkę z dnem z blachy , w taką wnękę wygodnie montujesz tablicę i światła które chronisz tak przed zbiciem ( pobrudzeniem) przy rozładunku czy cofaniu

- Swiatła kup z bocznym podświetlaniem ( przeżroczysta szybka boku) dla tablicy rejestracyjnej, jak zakombinujesz z dwużarnikową żarówką 15/5 wat to będziesz miał przeciwmgielne(obowiązkowe) i cofania( pożyteczne). Z przodu potrzebne światła białe obrysowe, białe odblaski, z tyłu czerwone trójkąty, na bokach pomarańczowe odlaski.

- boki burt wytrzymałe na nacisk z góry ale mniej z boku więc dodałbym pionowo ze dwa na wysokości profile dla wzmocnienia na przypadek wiezienia np. gotowego betonu , sam woziłem , 0,3 kubika to ok. 700 kg, prze na burty, beton musi być bardzo gęsty wręcz sypki inaczej się zawibruje i będziesz kilofem rozładowywał, na miejscu kastra czy wiadro woda wiertarka z mieszadłem i mieszasz tak jak potrzebujesz.

- bardzo praktyczna jest rama z profila z przodu montowana na cztery śruby z boku burt, do niej mocujesz wszystkie wysokie czy wielkie ( np. okna) elementy. Warto jej wysokość zgrać z wysokością bagażnika auta, i można wozić 4 czy 5 metrowe zbrojenie, woziłem 6 metrowe zagięte 90st na drugim metrze , można choć trochę kaskaderka.

- jeżeli masz trzecie koło dobrze mieć zapas montowany z przodu na burcie.

- w przedniej burcie górny profil może być za mały ,dałbym taki jak na dole, oraz dodałbym ze trzy poprzeczki pionowo by wystawały u dołu poniżej dyszla i każdą spawając spoinami pionowymi( pachwinowo a nie na dyszel czołowo) bokiem do dyszli( środkowy wyjdzie nie symetrycznie trudno) . Przy hamowaniu powstaje największe opóżnienie i moment pędu , jeżeli uznamy żę coś ciężkiego może zerwać się z mocowania i rypnąć w burtę to powstanie bardzo duża siła.

- między sklejkę podłogi a profile dałbym z plastyku podkładki 5 mm grube co kawałek inaczej na styku stal-drewno będzie zawsze woda lub wilgoć , w rogach podłogi trzeba otwory którymi spłynie woda z deszczu.

- nie zapomnij zaczepy uchwyty dla ładunku czy plandek

- do rejestracji SAM trzeba poglądowy rysunek z wymiarami, cztery zdjęcia, tablice tymczasowe, przegląd + nabicie tabliczki i numerów na ramie razem ok 500 zł ,bezterminowy przegląd, ubezpieczenie oc 50 zł/rok.

 

przyczepka wygląda solidnie jak dodasz poprzeczki burt bocznych i przedniej będzie służyć wiele lat.

pozdro

Edytowane przez bułkazmiodem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc bulka

 

na obecna chwila pospawana jest tak jak pisalem RAMA + ZARYS burt.

 

-boczne burty beda mialy jeszcze po 2 pionowe poprzeczki, mam pociete ale nie zdarzylem obspawac, bo gaz sie skonczyl, zrobilo sie zimno i pozno troche

-przednia burta analogicznie

-tylnej klapy nie ruszylem nawet, profil tez nie jest pociety

-tylna zabudowa pod tablice jest pocieta ale nie pospawana

-lampy mam takie (maja boczne podswietlenie) + dodatkowo obrysowki LEDowe

http://kubix.pl/templates/51/files/horpol/zestaw-lamp-sredni/zestaw-lamp-sredni-kubix-2.jpg

-przednie kolko manewrowe bedzie, docenilem jego zalety przy kempingu i tu bedzie napewno tez

-wszelkich okuc jeszcze nie mam, kupie jak bede mial juz sklejke, a sklejke kupie jak skoncze rame :)

-na rame bedzie jeszcze spawany profil 20x40 na wysoki kant, czyli sklejka na burtach bedzie miala podparcie z kazdej strony: na gorze o profil 20x40 pospawany tak jak na zdjeciach, na bokach i w srodku na poprzeczkach pionowych i dodatkowo na dole, przy podlodze przyczepki o rownolegly do gornej poprzeczki profil 20x40, zakladajac na burty sklejke o grubosci 10mm wypchniecie jej przez ladunek przewozony w srodku jest prawie ze niemozliwe,

 

zaraz postaram sie jakis rysunek wkleic

 

 

EDIT: widok docelowej ramy

 

rama.jpg

 

rama1.jpg

 

i ze sklejkami

 

rama2.jpg

 

modelowac osi oraz kol mi sie nie chce :D na potrzeby rejestracji mam plaskie rysunki w ACad, wystarczy mysle

 

 

 

 

rejestracja wychodzi ciut taniej niz pisales, komplet dokumentacji mam, rysunki rowniez, przyczepke trzeba rowniez zwazyc przed wizyta na stacji diagnostycznej

 

generalnie, nie wiem czy dam rade w tygoniu, ale mam plan aby najdalej w sobote wszelkie spawalniczo-slusarskie prace zakonczyc

Edytowane przez Tomasz Antkowiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...