bułkazmiodem 21.01.2012 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 (edytowane) ja sie nie boje noszenia czy fizycznej pracy, tylko braku czasu sie obawiam, :> Tak to już będzię, przyzwyczaisz się, że do SSZ będzie mnóstwo ciężkiej pracy fizycznej i zawsze za mało czasu lub pogody a co potem bedzie ?:> Potem będzie dobrze, będzie Pan zadowolony. ps.Wolisz miód czy masło na bułce? Edytowane 21 Stycznia 2012 przez bułkazmiodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gosia_A 21.01.2012 23:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 ja wiem, co Antoś woli...;-P 17...25...a może ze 30 kg...hmmm...chyba nie będzie łatwoale z drugiej strony dziecko waży ok 23kg i też czasami chce na ręce...hehehe i jakoś trzeba dawać radę ;-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 23.01.2012 21:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 z braku lepszych zajec budowlanych zabieram sie za budowe przyczepki te nowe oferowane w punktach sprzedarzy sa albo drogie albo papierowe, te uzywane sa przewaznie tak zmeczone ze strach zapinac czy aby dowlecze sie do domu, po za tym ceny jakie wolaja za nie wlasciciele sa na granicy bezczelnosci i absurdu jest jeszcze kategoria trzecia: czyli nowe samorobki, i tu w zasadzie bylo by w czym wybrac... ale nie mam nic pod nosem, wiec zbuduje sobie sam kupilem oryginalna homologowana os, zaczep, oswietlenie, blotniki, narysowalem sobie rame w rzutach, jutro przerysuje to do modelu 3D i posprawdzam obciazenia, moze nawet wkleje widok modelu do konca tygodnia kupie profile i jak czas pozwoli to moze w sobote zaczne spawac jako ze przyczepke wlasnej konstrukcji mozna zarejestrowac (choc jest to bardziej klopotliwe bo wymaga sporzadzenia dokumentacji, zrobienia przegladu, oraz wyzszych oplat rejestracyjnych) to uznalismy ze robimy sami... kopac i tak na razie sie nie da, bo pogoda za malo stabilna, bo geodeta jeszcze nie wytyczyl (bo trzeba 7 dni czekac)... wiec zajme sie przyczepka zalozenia: przestrzen ladunkowa ~ 2000x1200mm, DMC 750kg, przy czym wspolczynnik bezpieczenstwa zakladam 1,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bułkazmiodem 24.01.2012 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 (edytowane) z braku lepszych zajec budowlanych zabieram sie za budowe przyczepki A czy wiesz że jeżeli szerokość obrysu (np nadkoli ) przekroczy 160 cm to potrzebne są światła obrysowe ? szwagier zrobił jedną ,słyszałem co nie co. Sprawdż jaki masz w dowodzie rejestracyjnym dopuszczalny DMC ( bez ham.najazdowego) w TWOIM AUCIE , właśnie takie DMC deklarujesz w swojej SAM inaczej masz mandat nawet jak przyczepa pusta . Pamiętaj o oponach (obciążenie dopuszczalne). Zrób sobie kiprowany dyszel, można wywalić piach bez odpinania od auta co na pochyłości dużo ułatwia, masywna rama z przodu pozwala (mocować) przewieść wysokie przedmioty (betoniarkę) bez ryzyka że hamując rozwalą auto z tyłu. szerokość paki 1250 inaczej zapomnij o paletach i widlaku. Jak nie masz jak prostować ,po spawaniu,to zamiast kątowników użyj rur o przekroju np.prostokątnym Jak przyczepkę zrobisz lichą to na przeglądzie na Twó koszt zlecą obliczenia ekspertowi-rzeczoznawcy. Edytowane 24 Stycznia 2012 przez bułkazmiodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 24.01.2012 20:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 czesc bulka jestem konstruktorem, tak na co dzien, zawodowo znaczy:) licha to ona (przyczepka) nie bedzie komplet przewidzianego ustawa o ruchu drogowym oraz odpowiednim rozpozadzeniem dotyczacym wypasazenia pojazdow juz mam (wliczajac w to oczywiscie obrysowki). Obliczenia robie sam, projekt i rysunki rowniez. Dyszel robie zwyczajny, nie mam ani czasu ani ochoty za nadmierne komplikacje, tym bardziej ze to moja pierwsza przyczepka. czesc nosna ramy spawam z profila zamknietego kwadratowego 50x50mm scianka 4mm, konstrukcje burt z profila 40x40 scianka 3 oraz 40x20 scianka 2. Wykladam sklejka wodoodporna 21mm na podlodze oraz sklejka 10mm na burtach. uchwyt Al-Ko, os nie hamowana Al-Ko, lampy z homologacja Pospawam sobie sam, napewno nie bede sie wstydzil swoich spawow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bułkazmiodem 24.01.2012 23:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 (edytowane) czesc bulka :)jestem konstruktorem, tak na co dzien, zawodowo znaczy:) licha to ona (przyczepka) nie bedzie Pospawam sobie sam, napewno nie bede sie wstydzil swoich spawow chętnie obejrzę rysunki i zdjęcia , spawów także będziesz cynkował ogniowo? Dobrze mieć u dołu pod burtami uchwyty do plandeki i pasów mocujących ładunek.Kiprowany dyszel nie jest wcale skomplikowany czy trudny w wykonaniu a bardzo praktyczny. ps. warto zwrócić uwagę na fakt że wieziony ciężar nie zawsze da się równo rozłożyć na powierzchni podłogi więc często przyczepka ,,chce się zwichrować'' ,zapobiegają temu sztywne masywne burty. jeżeli to nie tajemnica to co konstruujesz na codzień Edytowane 24 Stycznia 2012 przez bułkazmiodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 25.01.2012 19:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 1. rysunki: wyeksportuje do jakiegos graficznego formatu i cos wkleje 2. cynkowal nie wiem czy bede bo nie mam namiaru na galwanizernie w poblizu ktora by mogla zrobic taki gabaryt, a wozic kilkadziesiat km nie bardzo mam czym i ochote, mam za to malarnie proszkowa zaprzyjazniona i mozliwe ze pomaluje proszkowo 3. burty tak jak wspomnialem, sklejka #10 na konstrukcji z profila 40x20x2 , podloga sklejka #21 4. zadna tajemnica (nie pracuje dla armi:)) projektuje maszyny przemyslowe glownie dla przemyslu spozywczego, po zaprojektowaniu natomiast przebieram sie i buduje to co zaprojektowalem zatem pelen zakres, od pomyslu, przez projekt, dokumentacje, prace slusarskie, na obszyciu automatyka i uruchomieniu skonczywszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bułkazmiodem 25.01.2012 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 nie mam namiaru na galwanizernie w poblizu ktora by mogla zrobic taki gabaryt Lakiernie proszkowe często też nie mają za duże kabiny pieców do wygrzewania, zakłady ocynku ogniowego kładą grubszą warstwę ocynku i są zdecydowanie tańsze niż galwanizerie. projektuje maszyny przemysłowe głównie dla przemyslu spozywczego, po zaprojektowaniu natomiast przebieram sie i buduje to co zaprojektowałem no to już wiem czemu masz giętarkę z chromoniklu pospawaną MAGiem , z TIGiem napewno też musisz sobie radzić, swój chłop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 26.01.2012 19:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 mam zaprzyjazniona lakierne dysponujaca odpowiednia komora, ale nie wiem jeszcze czy faktycznie bedzie proszek, w kwestii ocynku ogniowego dzis temat podrazylem i najblizsza cynkownie ktora mogla by mi to wykonac mam w obornikach wlkp - tak wiec ocynk sobie podaruje na pewno gietarka jest wlasnie TIGiem spawana wole uzywac TIGa do nierdzewki bo spawy sa zdecydowanie bardziej estetyczne, do czarnej uzywam MIGa a do konstrukcyjnych glebokich spawow elektrody aluminium w mojej branzy nie wystepuje wiec nie spawam, ale moze sie naucze w chwili przyplywu weny tworczej, musialbym o tym poczytac, a aktualnie mi sie nie chce listonosz przyniosl "swit" lebbon'a wiec mam ciekawsza lekture niz spawalnictwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bułkazmiodem 31.01.2012 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 listonosz przyniosl "swit" lebbon'a muratora sobie kup, dreszczyk emocji murowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 01.02.2012 19:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2012 mamy prenumerate tymczasem zeby nie bylo ze sie nic nie dzieje, dzis wlasnie formalnie nastapil ten dzien kiedy wszelkie formalnosci sa za nami PnB juz dawno prawomocne, a dzis wlasnie minal termin okreslony w zgloszeniu dla PINB jako termin rozpoczecia prac budowlanych, niestety mroz chwycil za gardlo i puscic nie chce... trudno, zajme sie przyczepka w sobote chyba zamkne sie w garazu, nagrzeje troche i pospawam rame, pochwale sie zdjeciami tymczasem zycze wszystkim ciepla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 05.02.2012 10:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) No i rama pospawana. Przywiozlem z pracy nagrzewnice gazowa, wzialem z kempingu butle 5kg i nagrzalismy sobie garaz. Z tesciem pocielismy stal i pospawalem rame + zarys burt. Zamontowalismy os i zaczep. Przyczepke jest ciezka, z wyliczen wynika ze sama tylko rama wazy 98 kg, os 30kg, kola po ok 13 kg, zaczep 1kg, wiec na obecna chwile to ok 155kg, to nie malo. z drugiej jednak strony konstrukcja jest bardzo bardzo sztywna i solidna. Profile na dyszlu i glownej czesci ramy to 50x50 scianka 4, i to glownie one generuja duza wage. W tygodniu skoncze burty i tylna klape, musze tez jeszcze dokupic troche okuc roznych, zawiasy, zamki, oczka montazowe do pasow itp Po zapieciu do samochodu stwierdzam ze mogla by byc ciut wyzsza, lub miec wieksze kola, wtedy stala by idealnie plasko, a tak jest delikatnie pochylona, nie wiele, moze o kilka stopni. w niczym to nie przeszkadza, ale jednak nie jest perfekcyjnie Zdjecia ponizej. Spawy zeszlifowalismy na plasko tylko od gory, tam gdzie bedzie lezala sklejka, aby nie odstawala i lezala plasko. Reszta spawow jest nietknieta i jak tylko troche sie ociepki to zrobie jakies zdjecie spiecial for bułka Edytowane 5 Lutego 2012 przez Tomasz Antkowiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WiolaB 05.02.2012 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 A może w ramach walki z nudą zrobisz jeszcze jedną przyczepkę, chętnie odkupię za rozsądną cenę..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 05.02.2012 11:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) mysle ze nieszczegolnie warto bylo by ci z gdyni do poznania sie po nia bujac:) tym bardziej ze musiala bys miec czym ja przewiezc (rejestracja i ubezpieczenie w przypadku SAM'a) jest ciut bardziej skomplikowane (tylko odrobine, jednak nie bardzo jest opcja aby pojechac po przyczepke juz tablica i kwitami ) co nie zmienia faktu ze czas bym znalazl w kwestii ceny natomiast na chwile obecna nie potrafie odpowiedziec wynika ona z przeznaczenia przyczepki co skolei implikuje jej mozliwosci, konieczne do uzycia materialy itp. Edytowane 5 Lutego 2012 przez Tomasz Antkowiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WiolaB 05.02.2012 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 hmmmm, przyczepka standardowa nic wymyślnego, z rejestracją to jak już robiłbyś swoją to i tą na próbne blachy. Pytanie czy warto ( kwestia ceny) jak mówisz bo to jest ponad 600 w dwie strony, tyle że była by mocna i pewnie zrobiona, masywniejsza niż te kupcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 05.02.2012 15:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 obawiam sie ze rocznie wolno zarejestrowac tylko 1 pojazd SAM na siebie podliczylem dotad poniesione koszty i jest to prawie 1400 PLN, do tego mam jeszcze do kupienia material na podloge i burty, do tego troche okuc i pewnie zrobi sie 1700, i jeszcze rejestracja i OC nie bedzie taniej niz w markecie. proponuje zerknac na allegro, napewno znajdziecie w okolicy kogos kto robi podobne przyczepki pod zamowienie, i pewnie bedzie tanszy, ja swoja przewymiarowalem w kwestii wytrzymalosci dosc znacznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bułkazmiodem 05.02.2012 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) ja swoja przewymiarowalem w kwestii wytrzymalosci dosc znacznie Do takiej konstrukcji dodałbym : - podnoszone kółko z przodu na dyszlu. Niesłychanie praktyczne , np., odpinasz przyczepkę załadowaną pustakami i jedziesz autem po cement , przyczepka stoi ,jak płasko da się kawałek przepchać, gotowe kółko z pokrętłem i uchwytem można kupić. - z tyłu pod klapą załadowczą z profila dorobiłbym ramkę z dnem z blachy , w taką wnękę wygodnie montujesz tablicę i światła które chronisz tak przed zbiciem ( pobrudzeniem) przy rozładunku czy cofaniu - Swiatła kup z bocznym podświetlaniem ( przeżroczysta szybka boku) dla tablicy rejestracyjnej, jak zakombinujesz z dwużarnikową żarówką 15/5 wat to będziesz miał przeciwmgielne(obowiązkowe) i cofania( pożyteczne). Z przodu potrzebne światła białe obrysowe, białe odblaski, z tyłu czerwone trójkąty, na bokach pomarańczowe odlaski. - boki burt wytrzymałe na nacisk z góry ale mniej z boku więc dodałbym pionowo ze dwa na wysokości profile dla wzmocnienia na przypadek wiezienia np. gotowego betonu , sam woziłem , 0,3 kubika to ok. 700 kg, prze na burty, beton musi być bardzo gęsty wręcz sypki inaczej się zawibruje i będziesz kilofem rozładowywał, na miejscu kastra czy wiadro woda wiertarka z mieszadłem i mieszasz tak jak potrzebujesz. - bardzo praktyczna jest rama z profila z przodu montowana na cztery śruby z boku burt, do niej mocujesz wszystkie wysokie czy wielkie ( np. okna) elementy. Warto jej wysokość zgrać z wysokością bagażnika auta, i można wozić 4 czy 5 metrowe zbrojenie, woziłem 6 metrowe zagięte 90st na drugim metrze , można choć trochę kaskaderka. - jeżeli masz trzecie koło dobrze mieć zapas montowany z przodu na burcie. - w przedniej burcie górny profil może być za mały ,dałbym taki jak na dole, oraz dodałbym ze trzy poprzeczki pionowo by wystawały u dołu poniżej dyszla i każdą spawając spoinami pionowymi( pachwinowo a nie na dyszel czołowo) bokiem do dyszli( środkowy wyjdzie nie symetrycznie trudno) . Przy hamowaniu powstaje największe opóżnienie i moment pędu , jeżeli uznamy żę coś ciężkiego może zerwać się z mocowania i rypnąć w burtę to powstanie bardzo duża siła. - między sklejkę podłogi a profile dałbym z plastyku podkładki 5 mm grube co kawałek inaczej na styku stal-drewno będzie zawsze woda lub wilgoć , w rogach podłogi trzeba otwory którymi spłynie woda z deszczu. - nie zapomnij zaczepy uchwyty dla ładunku czy plandek - do rejestracji SAM trzeba poglądowy rysunek z wymiarami, cztery zdjęcia, tablice tymczasowe, przegląd + nabicie tabliczki i numerów na ramie razem ok 500 zł ,bezterminowy przegląd, ubezpieczenie oc 50 zł/rok. przyczepka wygląda solidnie jak dodasz poprzeczki burt bocznych i przedniej będzie służyć wiele lat. pozdro Edytowane 5 Lutego 2012 przez bułkazmiodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 05.02.2012 20:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) czesc bulka na obecna chwila pospawana jest tak jak pisalem RAMA + ZARYS burt. -boczne burty beda mialy jeszcze po 2 pionowe poprzeczki, mam pociete ale nie zdarzylem obspawac, bo gaz sie skonczyl, zrobilo sie zimno i pozno troche -przednia burta analogicznie -tylnej klapy nie ruszylem nawet, profil tez nie jest pociety -tylna zabudowa pod tablice jest pocieta ale nie pospawana -lampy mam takie (maja boczne podswietlenie) + dodatkowo obrysowki LEDowe http://kubix.pl/templates/51/files/horpol/zestaw-lamp-sredni/zestaw-lamp-sredni-kubix-2.jpg -przednie kolko manewrowe bedzie, docenilem jego zalety przy kempingu i tu bedzie napewno tez -wszelkich okuc jeszcze nie mam, kupie jak bede mial juz sklejke, a sklejke kupie jak skoncze rame -na rame bedzie jeszcze spawany profil 20x40 na wysoki kant, czyli sklejka na burtach bedzie miala podparcie z kazdej strony: na gorze o profil 20x40 pospawany tak jak na zdjeciach, na bokach i w srodku na poprzeczkach pionowych i dodatkowo na dole, przy podlodze przyczepki o rownolegly do gornej poprzeczki profil 20x40, zakladajac na burty sklejke o grubosci 10mm wypchniecie jej przez ladunek przewozony w srodku jest prawie ze niemozliwe, zaraz postaram sie jakis rysunek wkleic EDIT: widok docelowej ramy i ze sklejkami modelowac osi oraz kol mi sie nie chce na potrzeby rejestracji mam plaskie rysunki w ACad, wystarczy mysle rejestracja wychodzi ciut taniej niz pisales, komplet dokumentacji mam, rysunki rowniez, przyczepke trzeba rowniez zwazyc przed wizyta na stacji diagnostycznej generalnie, nie wiem czy dam rade w tygoniu, ale mam plan aby najdalej w sobote wszelkie spawalniczo-slusarskie prace zakonczyc Edytowane 5 Lutego 2012 przez Tomasz Antkowiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 05.02.2012 20:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 zmieniajac temat: jutro zamawiam bloczki M6 wreszcie jakis ruch w temacie:) W tygodniu powinny przyjechac, jak juz beda u nas podam cene. Na razie ciiicho sza zeby nie zapeszyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 06.02.2012 13:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 No i dupa... bloczki przyjada jak... jak pusci mroz i sprzedawca bedzie w stanie oderwac palety od placu... niestety przymarzly a szarpanie widlakiem konczy sie polamaniem palety i rozsypaniem bloczkow... kiepsko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.