sterowiec40 27.01.2012 16:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 Przeróbka - doprowadzenie powietrza do górnego spalania w uproszczeniu wygląda tak: Tylko ten knyf nie daje za bardzo możliwości regulacji , ale już to zmodyfikowałem, i to w tym celu muszę zlikwidować ruszt, zmniejszyć szufladę ,już mam to częściowo zrobione. Efekty pokażę Forest powiedz mi jak będzie lepiej : 1/powietrze górne doprowadzone na wysokość płytki szamotowej? 2/powietrze górne doprowadzone na wysokość 1 i1/2 płytki szamotowej Forest pomyślałem i o tym dolnym powietrzu. Szufladę na popiół skróciłem o 1/3 i w tej pozostałości 2/3 ułożę szamot ale nie na ścisk i dopływ od dołu będzie przez kratki w szufladzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mki1719508566 27.01.2012 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 Jeśli potrzebujesz dłuższe cegły szamotowe to zapraszam...W ofercie mamy do długości 60 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sterowiec40 27.01.2012 18:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2012 (edytowane) Mistrzu dzięki dłuższych cegieł nie potrzebuę , ale powiedz mi jak jest lepiej:1/powietrze górne doprowadzone na wysokość płytki szamotowej?2/powietrze górne doprowadzone na wysokość 1 i1/2 płytki szamotowej Mowa o płytkach którymi wyłożyłem tył kominka (widać na załączonych zdjęciach) Edytowane 27 Stycznia 2012 przez sterowiec40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sterowiec40 06.02.2012 14:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Jeszcze jedna prośba o radę? Na zdjęciu widać , wymiennik ,z jedną rurą, którą spaliny "idą" z kominka poprzez skrzynkę i wpadają do komina na samym dole. Doszedłem jednak do wniosku ,że bez sensu jest wprowadzać spaliny na sam dół komina, i bardziej wydajnym będzie dołożyć z prawej strony jeszcze jedna rurę do tej skrzynki i "pociągnąć" spaliny wyżej.Uzyskam w ten sposób jeszcze około metra rury z której mogę odzyskać ciepło. Obecnie ten metr rury jest zastąpiony kominem. Czy dobrze kombinuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 06.02.2012 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 wymiennik ,z jedną rurą, którą spaliny "idą" z kominka poprzez skrzynkę i wpadają do komina na samym dole. Doszedłem jednak do wniosku ,że bez sensu jest wprowadzać spaliny na sam dół komina, i bardziej wydajnym będzie dołożyć z prawej strony jeszcze jedna rurę do tej skrzynki i "pociągnąć" spaliny wyżej.Uzyskam w ten sposób jeszcze około metra rury z której mogę odzyskać ciepło. Obecnie ten metr rury jest zastąpiony kominem. Czy dobrze kombinuje? Wiesz, że ja się znam tak samo jak Ty, ale jak dla mnie to warto kombinować w ten deseń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 06.02.2012 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Jedna rzecz mi się nasuwa - jak czyścić ten pionowy kanał od puszki do komina?Trzeba by zostawić rewizję także od góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sterowiec40 20.05.2012 10:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2012 Witam Miałem okazje zwiedzać jeden z fortów w Poznaniu i natknąłem się na taki element z wyglądu i w dotyku wyglądało na szamot. Czy ktoś z Was domyśla się , lub wie czy to element współczesny , czy może z czasów wojny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bader 20.05.2012 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2012 Witam Miałem okazje zwiedzać jeden z fortów w Poznaniu i natknąłem się na taki element [ATTACH=CONFIG]116614[/ATTACH] z wyglądu i w dotyku wyglądało na szamot. Czy ktoś z Was domyśla się , lub wie czy to element współczesny , czy może z czasów wojny? To element z elektrycznego pieca akumulacyjnego. Tak na oko późny Gierek pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 09.04.2013 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 witam mam małe pytanko czy ścianę z cegły, stanowiącą obudowę kominka należy ocieplać? nie chciał bym zakładać nowego wątku dla prostego pytania a nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi na tym forum. Nie, cegła się nagrzeje od wewnątrz i odda ciepło z drugiej strony na podobieństwo pieca kaflowego. Pozwolę sobie odnowić ten temat. W miejscu gdzie planuję kominek stoi ściana 40cm z pełnej cegły, tynk gipsowy. Czy izolować ją od komory płytami, czy można faktycznie ze ściany zrobić tak bardzo pożądany akumulator ciepła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 09.04.2013 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Ściany wewnętrzne nie stanowią problemu. To co cegła wchłonie, odda w środku budynku - prędzej lub później. Ściana zewnętrzna nieocieplona , nawet 40 cm, generować będzie straty. Przy 40 cm pewnie niewielkie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 09.04.2013 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Pozwolę sobie odnowić ten temat. W miejscu gdzie planuję kominek stoi ściana 40cm z pełnej cegły, tynk gipsowy. Czy izolować ją od komory płytami, czy można faktycznie ze ściany zrobić tak bardzo pożądany akumulator ciepła ? Ściana jako element konstrukcyjny budynku nie powinna przyjmować cieplnych, miejscowych obciążeń. Bezpieczniej zaizolować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bader 09.04.2013 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Pozwolę sobie odnowić ten temat. W miejscu gdzie planuję kominek stoi ściana 40cm z pełnej cegły, tynk gipsowy. Czy izolować ją od komory płytami, czy można faktycznie ze ściany zrobić tak bardzo pożądany akumulator ciepła ? Zaizoluj koniecznie . To co Ci cegła wchłonie doprowadzi do odparzenia tynku , którry przepięknie spadnie z niezaizolowanej ściany. Jeżeli jednak zdecydujesz się nie izolować , wrzuć ku przestrodze po rocznym użytkowaniu zdjęcia ściany.Poczytaj sobie o rozszeżalności termicznej różnych materiałów , zanim posłuchasz głupich rad. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
william.bonawentura 10.04.2013 04:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Zaizoluj koniecznie . To co Ci cegła wchłonie doprowadzi do odparzenia tynku , którry przepięknie spadnie z niezaizolowanej ściany. Jeżeli jednak zdecydujesz się nie izolować , wrzuć ku przestrodze po rocznym użytkowaniu zdjęcia ściany.Poczytaj sobie o rozszeżalności termicznej różnych materiałów , zanim posłuchasz głupich rad. pzdr. Rozumiem, że piszesz z punktu widzenia kogoś, kto już taką niezaizolowaną ścianę widział i została ona uszkodzona ? Jest to ściana wewnętrzna. Pytam, bo często przekazujemy tylko teorię albo pogłoskę a nie sprawdzone informacje. W moim domu w czasach mojej prababci były piece kaflowe i tam zduni zrobili odstęp 10cm od ścian. Piec kuchenny był zaś z kolei "zrównany" ze ścianami. Rozumiem, że to dlatego że oddawał ciepło głównie przez płytę grzewczą a mało w obudowę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 10.04.2013 04:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Wiliam sorki. Tynku nie doczytałem. Skuj go i ściany nie izoluj skoro to ściana wewnętrzna. Doskonały akumulator za darmo. 40 cm! Odstęp 10 cm robi się głównie po to by zwiększyć powierzchnię emisji podczerwieni przez piec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 10.04.2013 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 dokładnie, dzięki odstępowi np 10 cm promieniowanie jest wydajniejsze. A piec kuchenny, zależy od konstrukcji, niektóre były robione tylko na zasadzie płyty do gotowania i ewentualnie duchówki a niektóre miały też funkcje grzewcze, była robiona ścianka czy ściana, która miała kanały i grzała - świetna sprawa.Ściany zewnętrzne, które "przytulają" kominek bezwzględnie się izoluje, Zbyt duża różnica temperatur na zewnątrz i od środka spowoduje uszkodzenia elewacji po jakimś czasie a także efekt rosy w przypadku np braku izolacji termicznej. Na jednym z budynków nie izolowanych termicznie gdzie źródłem ciepła długie lata była koza doszło do licznych pęknięć, jesienne opady zaczęły robić swoje, tam gdzie ciepło było zbyt słabe, ściany mokre a gdy np nie było palone mróż kończył dzieło. Inna sprawa ze ścianami wewnętrznymi, jeżeli z cegły ok. Tynk jak najbardziej usunąć.Ale zbyt mocne nagrzanie może powodować pęknięcia a i powierzchnia chropowata więc ja zaproponowałbym do takiej ściany dostawić np na szóstkę ścianę z szamotu. Nie dość, że szamot jest świetnym izolatorem ( fachowcy wiedzą o co chodzi) to ściana tak czy tak przyjmie to ciepło ale to szamot przyjmie największe obciążenia termiczne.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sterowiec40 10.04.2013 14:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) A co myślicie , o tym aby na ścianie wewnętrznej umocować kafle z pieca (mam je z rozbiórki startego pieca) tak jak widać na załączonej fotce: Za tą "fioletową" ścianą jest pokój ok 12m2 , chciałbym się przebić bezpośrednio z komory kominka. Jakiej wielkości kratkę powinienem zrobić? Czy może z żaluzją? Na jakiej wysokości? Edytowane 10 Kwietnia 2013 przez sterowiec40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 10.04.2013 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 A co myślicie , o tym aby na ścianie wewnętrznej umocować kafle z pieca (mam je z rozbiórki startego pieca) tak jak widać na załączonej fotce: Za tą "fioletową" ścianą jest pokój ok 12m2 , chciałbym się przebić bezpośrednio z komory kominka. Jakiej wielkości kratkę powinienem zrobić? Czy może z żaluzją? Na jakiej wysokości? mogą być kafle. A kratka oczywiście, że może być. 17x30. Żaluzją możesz sobie ewentualnie regulować ilość ciepła i jak się na nią zdecydujesz wstaw kratkę tak aby żaluzje kierowały ciepło w dół a nie na sufit. Wysokość określi ci twoja komora kominka. Zrób ją około 20-30 cm pod komorą dekompresyjną. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 10.04.2013 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 pamietaj tylko ze przebijasz sie rowniez z akustyka. jesli to sypialnia to slabo. szczegolnie nie polecam dziury bezposrednio z komory. A co myślicie , o tym aby na ścianie wewnętrznej umocować kafle z pieca (mam je z rozbiórki startego pieca) tak jak widać na załączonej fotce: Za tą "fioletową" ścianą jest pokój ok 12m2 , chciałbym się przebić bezpośrednio z komory kominka. Jakiej wielkości kratkę powinienem zrobić? Czy może z żaluzją? Na jakiej wysokości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DANIEL SIS 11.04.2013 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 wrażenia akustyczne w tym przypadku będą znikome, wręcz żadne. Wykonałem kilkaset takich otworów, tylko pamiętać proszę o dobrym wykonaniu ( nie dziura w ścianie i wklejona na klej ramka kratki tylko boki wyłożone płytą wermikulit bądź do kratki 17x30 zakupić kasetę dolotową 2x125 kanał okrągły - dajesz wtedy kanał izolowany termoflex ). Wszystko będzie dobrze. Jedynie z jakimkolwiek efektem przenoszenia akustyki spotkałem się w kominkach z płyt krzemianowych ( w całości). Wystarczy puknąć i wydobywa się taki stłumiony, tępy głos. Ale na inne pomieszczenia aż tak bardzo nie wpływa taki "dyskomfort". Wylot ciepłego powietrza z komory przez ścianę jest jak najbardziej prawidłowy w kominkach konwekcyjnych i warto to robić ( traktujemy ten wylot jako kratka górna wentylacyjna wkładu ) - pamiętać trzeba tylko aby tę kratkę uwzględnić odpowiednio większym otworem pod wkładem ( wlot powietrza do wentylacji wkładu). Dotyczy tego konkretnego przypadku.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sterowiec40 11.04.2013 10:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 " zakupić kasetę dolotową 2x125 kanał okrągły "Czy coś takiego miałeś na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.