Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Porotherm


Recommended Posts

Mam pytania odnośnie ścian jednowarstwowych z Porothermu (44 P+W):

1) jak w rzeczywistości wygląda (średnio) zużycie zaprawy ciepłochronnej, czy zgadza się to z obliczeniami Winerbergera czy tez to czysta abstrakcja?

2) wiem, że należy stosować połówki, ale czy trzeba w rzeczywiostości stosować także 3/4 ®?

jak to wygląda w praktyce? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...
  • Odpowiedzi 71
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

polemiki o porotermie są tak stare jak to forum. Sam czytając niektóre wypowiedzi i obserwując postęp mojej budowy nie wiedziałem w co wierzyć. Własnym oczom czy różnym kawiarnianym pogaduszkom. Dzisiaj nie żaluję.

W domu jest klimat. Nie umiem inaczej tego określić.

Teraz jak już nie ma mrozów to palimy, a w zasadzie rozpalamy co drugi, trzeci dzień wieczorkiem. I starczy. Okna rozszczelnione w pomieszczeniach gdzie śpimy. A kominka jeszcze nie mamy, bo by się okazało że wogóle nie przepalalibyśmy w Co. Niczego innego nie oczekuję.

Ale uwaga, już o tym gdzieś pisałem, pilnujcie wykonawców, nie dajcie im do ręki cegły pełnej. Dopiero na kominy. Uważajcie na srtop i nadproża - tu łatwo o mostek. Sprawdzona wersja to taka:

ściana na 11 warstw bloczków. Okna normalne na 4 warstwie- nie wyżej nie niżej ( np pasuje do mebli kuchennych czyli zlewozmywak przy oknie

 

jest możliwy). potem 6 warstw na to jedno nadproże winebergera - to duże w środek 10cm styropuanu i od wawnątrz 2 nadproża L betonowe

Strop robyłwm w ten spób: obmurówka z 8 czm bloczków, potem 10 cm styropianu potem wienieć no i belki

Miłej zabawy

 

Cześć

 

Nooo jesteś prawdziwą skarbnica wiedzy na temat Ph. 44!!

Więc POMOCY

 

 

Jaki tynk zewnętrzny, czy mozna zwykły czy trzeba ciepłochronny.

Mój mąż sceptyk, mówi że położymy zwykły tylko warstwę wyrównujacą i jakbysmy zmarzli zimą to położymy cienki styropian i dopiero szlachetny

( Ja myśle że to tylko jego wymysły pesymisty jednego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polemiki o porotermie są tak stare jak to forum. Sam czytając niektóre wypowiedzi i obserwując postęp mojej budowy nie wiedziałem w co wierzyć. Własnym oczom czy różnym kawiarnianym pogaduszkom. Dzisiaj nie żaluję.

W domu jest klimat. Nie umiem inaczej tego określić.

Teraz jak już nie ma mrozów to palimy, a w zasadzie rozpalamy co drugi, trzeci dzień wieczorkiem. I starczy. Okna rozszczelnione w pomieszczeniach gdzie śpimy. A kominka jeszcze nie mamy, bo by się okazało że wogóle nie przepalalibyśmy w Co. Niczego innego nie oczekuję.

Ale uwaga, już o tym gdzieś pisałem, pilnujcie wykonawców, nie dajcie im do ręki cegły pełnej. Dopiero na kominy. Uważajcie na srtop i nadproża - tu łatwo o mostek. Sprawdzona wersja to taka:

ściana na 11 warstw bloczków. Okna normalne na 4 warstwie- nie wyżej nie niżej ( np pasuje do mebli kuchennych czyli zlewozmywak przy oknie

 

jest możliwy). potem 6 warstw na to jedno nadproże winebergera - to duże w środek 10cm styropuanu i od wawnątrz 2 nadproża L betonowe

Strop robyłwm w ten spób: obmurówka z 8 czm bloczków, potem 10 cm styropianu potem wienieć no i belki

Miłej zabawy

 

Cześć

 

Nooo jesteś prawdziwą skarbnica wiedzy na temat Ph. 44!!

Więc POMOCY

 

 

Jaki tynk zewnętrzny, czy mozna zwykły czy trzeba ciepłochronny.

Mój mąż sceptyk, mówi że położymy zwykły tylko warstwę wyrównujacą i jakbysmy zmarzli zimą to położymy cienki styropian i dopiero szlachetny

( Ja myśle że to tylko jego wymysły pesymisty jednego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polemiki o porotermie są tak stare jak to forum. Sam czytając niektóre wypowiedzi i obserwując postęp mojej budowy nie wiedziałem w co wierzyć. Własnym oczom czy różnym kawiarnianym pogaduszkom. Dzisiaj nie żaluję.

W domu jest klimat. Nie umiem inaczej tego określić.

Teraz jak już nie ma mrozów to palimy, a w zasadzie rozpalamy co drugi, trzeci dzień wieczorkiem. I starczy. Okna rozszczelnione w pomieszczeniach gdzie śpimy. A kominka jeszcze nie mamy, bo by się okazało że wogóle nie przepalalibyśmy w Co. Niczego innego nie oczekuję.

Ale uwaga, już o tym gdzieś pisałem, pilnujcie wykonawców, nie dajcie im do ręki cegły pełnej. Dopiero na kominy. Uważajcie na srtop i nadproża - tu łatwo o mostek. Sprawdzona wersja to taka:

ściana na 11 warstw bloczków. Okna normalne na 4 warstwie- nie wyżej nie niżej ( np pasuje do mebli kuchennych czyli zlewozmywak przy oknie

 

jest możliwy). potem 6 warstw na to jedno nadproże winebergera - to duże w środek 10cm styropuanu i od wawnątrz 2 nadproża L betonowe

Strop robyłwm w ten spób: obmurówka z 8 czm bloczków, potem 10 cm styropianu potem wienieć no i belki

Miłej zabawy

 

Cześć

 

Nooo jesteś prawdziwą skarbnica wiedzy na temat Ph. 44!!

Więc POMOCY

 

 

Jaki tynk zewnętrzny, czy mozna zwykły czy trzeba ciepłochronny.

Mój mąż sceptyk, mówi że położymy zwykły tylko warstwę wyrównujacą i jakbysmy zmarzli zimą to położymy cienki styropian i dopiero szlachetny

( Ja myśle że to tylko jego wymysły pesymisty jednego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magmi masz rację w większoścvi punktów, co do murowania piorunem itd>

U mnie na 30 pare palet nazbierały sie 2 odpady (nierówne , popękane, żle wypalone, pokruszone) .

Sprawdz ekipe czy nie wkładaja ich w mur nic ci nie mówiąca ty tego nie zauważasz??

U mnie majster przeklinał na czym świat stoi :-) ale murował, na zaprawie Winera, mówił że na zwykłej zaprawie szło by szybciejale mnie sie nie spieszy.

Wineberger załatwił wzorcowo reklamację (uznał całość).

Co do pierwszego postu to wypowiem się jak się mieszka w PT 44PW za jakieś 2 lata jak sie wprowadzę :D .

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam domek z porothermu 44 P+W sciany stropy dach postawione w 2001r.. teraz domek się wykańcza... a propo porothermu w necie znalazłem takie coś: http://www.gunb.gov.pl/pliki/KWZWB.XLS

jest to KRAJOWY WYKAZ ZAKWESTIONOWANYCH WYROBÓW BUDOWLANYCH no i niestety jest tam porotherm... co prawda nie ma 44 ale jest cała pozostała seria ... Mam nadzieje ze w 2001 r. jak budowałem Wienneberger troche lepiej sie starał niż teraz... w opisie dlaczego w/w wyrób dostał sie na czarna listę podano: Wyroby ceramiczne zostały oznaczone przez producenta jako "Pozaklasa". Wyroby były opakowane folią firmową producenta z nadrukowanym znakiem budowlanym "B". Producent nie przedstawił deklaracji zgodności na skontrolowane wyroby budowlane. .. mam nadzieję z moim i waszymi domkami wybudowanymi z porothermu nic nie bedzie się działo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastrzeliłeś mnie tym linkiem - ale racja - Porotherm jest na Krajowym Wykazie zakwestionowanych wyrobów.

A wydawało mi się, że co jak co , ale to że z Porothermu będą ściany mojego domu, to byłam pewna.

Teraz kolejna wątpliwość :(

Rozważaliśmy ścianę jednowarstwową 44 +W, jednak ostatnio po wizytach w róznych hurtowniach i rozmowach z wykonawcami zaczynamy się zastanawiać nad dwuwarstwową Porotherm 24 +W + wełna 12. Nasza działka jest bardzo odsłonięta - często wieje i jeden gościu powiedział, że zdarzają się pionowe niedociągnięcia cegły i to może w skrajnym przypadku powodować jak on to określił "wiatr" wewnątrz. Wydaje mi się to trochę skrajne, ale stwierdziliśmy, ze dla bezpieczeństwa może jednak wełna.

Z drugiej strony - czy ściana 25 czy lepiej 30 + wełna.

 

To sa moje wątpliwości - może ktoś doradzi?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ewolucja poglądów na technologię ścian przebiegała podobnie jak u Eda. Najpierw myślałem o ścianie jednowarstwowej PHT 44 P+W, później wymyśliłem żeby dać jednak ocieplenie i PHT 38.

 

Ostatecznie przekonały mnie pięknie wypalone, równe MAXy z Biegonic które zobaczyłem u znajomego na budowie tego lata (po 2,30 PLN brutto). Przeliczyłem koszty w porównaniu z PHT 30 P+W i wyszła spora różnica na rzecz Maxów. Jeżeli chodzi o współczynnik U nie ma aż tak dużej różnicy pomiędzy ścianami z PTH i Maxów przy porównywalnej grubości (Max 29cm/PHT 30cm). To co zaoszczędzę stosując Maxy zainwestuję w 2 cm więcej ocieplenia i na pewno będzie ciepło :)

 

A poza aspektami ekonomicznymi to Maxy z przyzwoitej cegielni np. Biegonice, Hadykówka są zwykle lepszej jakości niż PHT z Wienerberger, który miewa poważne problemy z jakością, no cóż koszty marketingu są bardzo wysokie to i na produkcję mało zostaje...

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piplape,

 

Dziękuje za odpowiedź.

 

Budujesz z normalną zaprawą? My chcemy dom postawić w jeden sezon - wiosna 2005 do jesień 2005 i z tego powodu zastanawiamy się nad suchą budową.

Jaka u Ciebie wyszła dokładnie róznica w cenie cegieł? Podaj też powierzchnie ścian.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Też zaczynam budowę na wiosnę 2005 i zdecydowanie na tradycyjną zaprawę. Obok naszej działki niedawno budowali taki nieduży domek w jeden rok z betonu komórkowego ale stawiali na zwykłej zaprawie a nie na kleju. Więc wydaje mi się że jeżeli chcesz budować z ceramiki i dajesz ocieplenie to zdecydowanie zaprawa tradycyjna, i tak większy problem będzie ze schnięciem tynków.

 

Koszty scian liczyłem w ten sposób:

koszt pustaka (po upuście)* liczba pustaków na metr * liczba metrów.

 

Dla Porothermu (zakładam powierzchnię ścian 250m żeby było łatwiej)

 

4,5 * 0,9 (upust 10%) * 16 * 250 = 64,8 * 250 = 16200 PLN

 

Dla maxów:

 

2,3 * (po upuście) * 21,7 * 250 = 49,91 * 250 = 12477 PLN

 

Nie pamiętam dokładnie powierzchni ścian ale u mnie będzie spora bo mam dwuspadowy dach i garaż dwustanowiskowy :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

piplape:

 

wlasnie wczoraj dostalem ofertę na PTH 30 P+W = 3,1 brutto/szt z dowozem rozladunkiem i oczywiscie I gat. kl. 15

 

to daje w twoim przeliczeniu :

 

3,1 * 16 * 250 = 12 400

 

czyli lepiej niz MAX

najgorsze ze ja NIE CHCIALEM budowac z PTH tylko z MAX (bo jest twardszy i lepszy jakościowo - pory nie grają roli bo będę ocieplał)

 

A teraz nie wiem co zrobic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodowałem z PH P+W 30

Pustak rzucony z pierwszego stropu na ziemię się nie potłukł. Jeśli się go uderzy młotkiem to się rozpada na kilka części, Jeśli się go wmuruje i chce przebić otwór to już jest tragedia !! Może nie jest to beton czy cegła, ale otwór wentylacyjny 50x50 w ścianie szczytowej wybijałem ponad pół godziny 9Dla dociekliwych - kilof i młot 5kg).

 

Obrazy, szafki itp. trzymają się na zwykłych kołkach rozporowych. W sklepie dostałem jedynie zalecenie, aby kołek przechodził przez kilka ścianek w środku - min. 4. Więc najlepsze są do tego celu kołki o dł. ok 8-10cm.

 

Kłopotliwa jest tylko instalacja.

 

Buduj bez obaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALL: co powiecie w temacie wieszania szafek i robienia dziurek w scianie w trakcie mieszkania - czy struktura porothermu nie sprawia problemów - czy nie jest tak że "byle struknięcie młoteczkiem" w sciankę może rozbić wmurowaną cegłę ... ??

Ja mam ściany z Porotonu Roebena (3 lata temu był tańszy od Porothermu).

Miałem podobne obawy, bo pustaki wydają się kruche. Jak musiałem wybić dodatkowe okienko na strychu, to myślałem że się skicham (a miałem niebieski młot Bosch'a).

Trzeba tylko używać odpowiednich kołków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piplape:

 

wlasnie wczoraj dostalem ofertę na PTH 30 P+W = 3,1 brutto/szt z dowozem rozladunkiem i oczywiscie I gat. kl. 15

 

to daje w twoim przeliczeniu :

 

3,1 * 16 * 250 = 12 400

 

czyli lepiej niz MAX

najgorsze ze ja NIE CHCIALEM budowac z PTH tylko z MAX (bo jest twardszy i lepszy jakościowo - pory nie grają roli bo będę ocieplał)

 

A teraz nie wiem co zrobic ...

 

Ostatnio dowiadywałem się w składzie o ceny Maxa, cena 1.75 brutto (kl 15 leier I gat)ceny lecą w dół przed zimą, co w naszym wyliczeniu daje:

 

1,75 * 21,7 * 250 = 9494

 

czyli całkiem nieźle :) Niestety zapomniałem zapytać o cene PHT 30 :(

 

Jeśli chodzi o wieszanie na ścianach różnych rzeczy to wierciliśmy z kumplem ostatnio w ściance z Maxa i działowej BK. W Maxie wywiercić to koszmar, strasznie twardy, a ściance z BK super wiertło wchodzi jak w masło. Po wkręceniu kołków na oko w jednym i drugim kołki siedziały super. BK pomimo tego że trochę miękki to jednak jednolity materiał i trzyma kołki całkiem nieźle.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Ty w rzeczywistości widziałeś pustak Porotherm??

Spróbuj oderzyć w niego młotkiem!!!! Wytrzymałość, wytrzymałość i jeszcze raz wytrzymałość. Bez specjalnych kołków rozporowych nie przymocujesz nic do takiej ściany. A po drugie czemu jak wchodził na polski rynek Porotherm zmieniono polskie normy odnośnie współczynnika przenikania ciepła dla ścian jednowarstwowych z 0,3 na 0,5 oraz wytrzymałość na ściskanie. Czemu z tego matriału nie buduje się wysokich budunków. Odpowiedz sobie sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...