Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

M95 Róże w ogrodzie - energooszczędna wersja nowego życia


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

witam, ile cie kosztowal montaz w warstwie ocieplenia?? duza roznica jest od zwyklego??

 

Montaż standardowy 2500 a w ociepleniu 4400 czyli różnica prawie dwa tysiaki ale w cenie montażu "ciepłego" wliczono wszystkie materiały do tego montażu czyli kotwy JB-D i taśmy paroszczelne. Przy łącznej cenie okien 25 tys to 10% dopłaty za montaż i 0,5% inwestycji w cały dom. Już pisałem, że dla mnie kwestie oszczędności energii są tu dyskusyjne a chodziło mi bardziej o estetykę. Nie sama oszczędność jest dyskusyjna co jej wielkość. Sądzę (bo nikt tego nie policzył), że to oszczędności pomijalne. Mnie bardziej zależało na zwiększeniu parapetów wewnątrz domu (przy normalnym montażu parapet przy silikatach 18 wyszedł by 10cm głęboki. Drugim powodem było uniknięcie efektu "bunkra" z zewnątrz, jaki wychodzi przy ociepleniu 20cm. Zwłaszcza, że w łazience mam okno do samej podłogi o szerokości ok 35cm. Gdybym je zostawił w murze wyglądało by jako otwór strzelniczy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji poruszę temat wizualizacji projektów. Klienci często wybierają dom dlatego, że podoba im się bryła, a podoba się bo dobrze zrobiona jest wizualizacja. Wizualizacja mojego projektu nie przypadła mi do gustu w ogóle. Szukając domu nie patrzyłem w ogóle na bryłę domu a tylko na cztery warunki - maks powierzchnia całkowita 100m2, bez garażu, parterowy i funkcjonalny układ pomieszczeń. Przejrzałem ok 2 tys projektów i wybrałem M95 mimo, że kompletnie nie podobała mi się bryła. Chciałem też, ze względów ekonomicznych, dach dwuspadowy ale niestety ten projekt miał taki jaki miał. Jak dla mnie jest bardzo ładny ale niestety droższy.

 

Poniżej są dwa zdjęcia, jedno mojego domu w realu a drugie wizualizacji. To co zostało zmienione względem wizualizacji to kolor dachówki, dołożone wąskie okno w łazience, zmniejszone okno na frontowej elewacji i podniesienie kąta nachylenia dachu z 25 do 30 stopni (wymóg Warunków Zabudowy) oraz obniżenie nadproży okiennych z 255cm na 235 względem posadzki.

Już teraz trudno poszukać podobieństwa a co będzie jak dom otrzyma elewację? ;-)

Będę kontynuował te porównania na dalszych etapach.

Jednym słowem wygląd domu z zewnątrz to powinien być moim zdaniem ostatni aspekt wyboru projektu, bo kilka drobnych zmian czyni go nie do poznania.

 

http://projekty.muratordom.pl/pliki/dom_1951_27_28484.jpghttp://img140.imageshack.us/img140/9633/208g.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś mój elektryk stwierdził, że klej na który kleiłem bloczki to lipa. W cienkiej ściance 12 cm, w której wiercił z udarem otwornicą pustaki się trzęsły. Zastosowałem biały klej (niby lepszy). Czy to możliwe, żeby jeszcze nie związał? Nie da się ich wyciągnąć ale żeby pod udarem się luzowały to chyba jest coś nie tak.

 

Przy ścianie 12 cm bezpieczniej wycinać otwory pod puszki otwornicą diamentową bez udaru.Dotyczy to również bruzd ,które lepiej wykonać bruzdownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

W sobotę elektryk zakończył pierwszy etap elektryki. Teraz tynki i potem uzupełnianie osprzęt, mocowanie kabli pod dstropem. Ponieważ nie wiemy jeszcze gdzie stanie piec, reku, bojler postanowiliśmy kable tylko "zwiesić" z sufitu a potem zrobi się wcinkę i poprawi tynk albo pości się w korytkach.

 

Kuchnia

http://img818.imageshack.us/img818/439/226jp.jpg

 

Centrum dowodzenia

 

http://img403.imageshack.us/img403/3867/225eh.jpg

 

i galimatjasik na suficie

http://img3.imageshack.us/img3/3132/228rm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i już po tynkach! Jak tylko znajdę kabel do aparatu fot ;-) to wrzucę kilka fotek. Tynkowanie trwało 3 i pół dnia. Teraz zastanawiam się nad wykorzystaniem desek od szalunków do zrobienia podłogi na stropie ..... cykliniarka kosztuje 80pln na dobę i jazda ;-) Będzie podłoga jak w salonie. Tylko mam dylemat - przybijać deski w poprzek belek stropowych (rozstaw 100 - 120cm) czy nabić łaty w poprzek belek a deski dać poprzecznie? Chyba zacznę od eksperymentu wniesienia desek i sprawdzenia ugięcia deskek na środku pomiędzy belkami. Myślę też o przybiciu pomiędzy krokwiami łaty, wtedy nastąpienie na jedną deskę będzie powodowalo siły uginające we wszystkich co zwiększy siłę oporu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...