Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 220
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Co wyszło?

...65 zabezpieczeń nadprądowych (każdy obwód oświetleniowy osobno) + gniazdka pogrupowane...

Nie no teraz to żeś przesadził.Dla byle żaróweczki jedno zabezpieczenie?

 

... 4 skrzynki rozdzielcze (piwnica, parter+piętro+garaż, zewnętrzne obwody, sterowanie (IORS-y)...

Kolejna przesada. Tak się nie da.

 

...nie ma tragedii...:)

x1,5 i będzie OK.

...choć osprzęt (kontakty) zmieszczę w 1,5k

Najtańszy przycisk podwójny do ramki kosztuje 20pln ale średnio po 40. Teraz pomnóż przez ilość, dolicz, gniazda 230v, RTV-Sat i inne "nicniekosztujące duperele" i wyjdzie Ci ze 4k lub więcej.

szybko podłączyć przekaźnik F&F na czas zakupu nowej/naprawy...

I jak to niby miałoby działać?

Co do elektrozaworów to zastanawiam się, czy do sterowania ogrzewaniem warto je ładować w rozdzielacze do podłogówki czy na kaloryfery, czy w przypadku domu "sezonowego" używanego jako dacza za miastem wystarczy jakieś sterowanie piecem via SMS/internet na zasadzie włącz/wyłącz?

Swoją drogą to ciekawe, że chcesz wywalić kase na 8 "bezwartościowych" elektrozaworów, a zastanawiasz się nad sterowaniem ogrzewaniem. Dobrze zaprogramowane sterowanie w ID to jedyne źródło jakichkolwiek oszczędności.

 

8 to wersja maxi...realnie zrobiłbym chyba 3 na dom + zewnętrzny -> główny, łazienki, kuchnia + zew. zawsze można zostawić kable sterujące i z czasem dokładać...

Wystarczy spokojnie Jeden, który odetnie całą wodę.

Zawsze może ci puścić coś przed elektrozaworem w łazience.

Najtańszy przycisk podwójny do ramki kosztuje 20pln ale średnio po 40. Teraz pomnóż przez ilość, dolicz, gniazda 230v, RTV-Sat i inne "nicniekosztujące duperele" i wyjdzie Ci ze 4k lub więcej.

Święte słowa.

Edytowane przez dendrytus
Najtańszy przycisk podwójny do ramki kosztuje 20pln ale średnio po 40. Teraz pomnóż przez ilość, dolicz, gniazda 230v, RTV-Sat i inne "nicniekosztujące duperele" i wyjdzie Ci ze 4k lub więcej.

 

Dziwne...bo ja nie zamierzam kupować osprzętu ze szkła czy stali, ale najzwyklejszego (pospolitego dla niektórych) ospela np Impresja...wiem ile kosztuje, bo montowałem go już u siebie w mieszkaniu 70m2 i w domu 150m2 do mieszkania kosztowało to 1,2k (dość rozbudowana instalacja) do domu (instalacja prostsza, ale z gniazdkami RTV/SAT, RJ45) wyszło 1,5k...dlatego liczę, że 1,5-1,8k max starczy na "pstryczki" i gniazda

 

@ dendrytus nie zastanawiałem się jeszcze nad sterowaniem ogrzewaniem dlatego też pytam jak należy to zrobić, aby miało ręce i nogi czy sterownik pogodowy,piec z automatyką wyłączany na czas nieobecności czy może elektrozawory na rozdzielaczach i czujniki temperatury w każdym pomieszczeniu

...bo ja nie zamierzam kupować osprzętu ze szkła czy stali, ale najzwyklejszego (pospolitego dla niektórych) ospela np Impresja...wiem ile kosztuje, bo montowałem go już u siebie w mieszkaniu 70m2 i w domu 150m2 do mieszkania kosztowało to 1,2k (dość rozbudowana instalacja) do domu (instalacja prostsza, ale z gniazdkami RTV/SAT, RJ45) wyszło 1,5k...dlatego liczę, że 1,5-1,8k max starczy na "pstryczki"

 

http://ospel.pl/pl/produkt/lp-17y-m-00.html

http://ospel.pl/pl/produkt/gpa-ys-m-00.html

http://ospel.pl/pl/produkt/gpk-1y-ke-m-00.html

http://ospel.pl/pl/produkt/gpk-2y-k-m-00.html

przyglądam się tej wymianie zdań i wtrące też swoje dwa grosze.

Wybrałbym od razu integrę wrl ma kilka zalet których nie mają zwykłe integry nawet po dozbrojeniu w gsm-a To znaczy większe możliwości sterujące sms jak zapytania o stan stref itp.Pozatym musisz pomysleć o wzmocnionym zasilanu awaryjnym int ors ma dosyć fajny w rzeczywistości pobór prądu i sama centrali kilku modułów nie zasili.Ja w odróznieniu od kolgów wybieram zazwyczaj rozwiązanie z modułami ca64OC i zewnętrznymi przekażnikami relpola montowanymi na szynie din, zdażyło mi się kilka razy że przekażniki stosowane w modułach satela (teraz już montuja chińskie) się skliejały i trzeba było wysyłac cały moduł do serwisu, w rozwiązniu z przekażnikami zewn wymieniasz sam przekaznik w postawce.Integra wrl obsługuje równiez przez abaxa termometry bezprzewodowe więc sa jak znalazł do sterowania ogrzewaniem.Do właczników puściłbym przewód minimum 8x0,5 a lepiej 10 x0,5 Skretkajest naprawe upierdliwa i zgadzam się z dendrytusem w tej sprawie. Nie bawiłbym się w puszczenie dodatkowego przewodu 3 czy 5 x1,5 do właqczników ponieważ dużo prościej będzie jako tryb awaryjny wykorzystać ten sam przekażnik tylko przełaczyć sterowanie cewką z satela na bezpośredni przez włącznik.

Ja uważam ze na Satelu można zrobić wszystko.

Co do awaryjności to oczywiście masz racje nie jeden przekaźnik a cały moduł. Jak wspomniałem mam to na kilku obiektach i odpukać 1,5 roku i narazie żadnych problemów nie było. Jest jeden minus sterowanie ma to być poprawione bo rozmawiałem z Satelem mianowicie chodzi o conajmniej 3,5s odstępu pomiędzy np włączeniem a wyłączeniem światła czyli od wzbudzenia do wzbudzenia włącznika inaczej nie zadziała. Jest to w firmware moduły i jak pisałem mają to poprawić ponieważ niektórym to przeszkadza.

Ztego co słyszałem to w integrze tego nie poprawią z powodu ograniczeń sprzętu, ale kto wie może za 10 lat .... Narazie to mają w cenniku sprzę t którego nie są

w stanie wyprodukować .

Ztego co słyszałem to w integrze tego nie poprawią z powodu ograniczeń sprzętu, ale kto wie może za 10 lat .... Narazie to mają w cenniku sprzę t którego nie są

w stanie wyprodukować .

 

rozmawiałem juz z satelem w sprawie tych 3 sekund i powiedzieli ze już jest napisana poprawka, jednak związana z firmware modułu i nikt z instalatorów tego nie zrobi i prawdopodobnie trzeba im będzie je odesłać do przeprogramowania albo kupić nowe jeszcze nie wiedzą

a co do kabelka to popieram ar***pl ponieważ będziesz miał większy zapas i większe możliwości. Oczywiście domofonowy łatwiej układać ale jest też delikatniejszy i mniej odporny na uderzenia czy przecięcia w porównaniu ze skrętką. ;)
Oczywiście domofonowy łatwiej układać ale jest też delikatniejszy i mniej odporny na uderzenia

Tylko, że on buduje dom, nie bunkier.

czy przecięcia w porównaniu ze skrętką. ;)

Naprawdę?

Tylko, że on buduje dom, nie bunkier.

tak w jego przypadku nie koniecznie ale dobrze wiesz jak tynkarze obchodzą się z kablami

Naprawdę?

możesz się ze mną nie zgadzać ale jednak będę uważał że skrętka jest wytrzymalsza ( np twardsza)

tak w jego przypadku nie koniecznie ale dobrze wiesz jak tynkarze obchodzą się z kablami

Nie pamiętam, abym miał z tynkarzami jakiś problem. Wystarczy im co jakiś czas wspomnieć o kosztach naprawy uszkodzonych kabli i problem znika.

możesz się ze mną nie zgadzać ale jednak będę uważał że skrętka jest wytrzymalsza ( np twardsza)

 

Na przecięcia?

no tu będzie dom szkieletowy więc problem tynkarzy odpada całkowicie...mam pytanie co da mi 10x0,5mm2 przy włączniku skoro używał będę (normalnie) 2 żył...czy w tym wypadku zapas 4 żył to za mało? o jakich większych możliwościach tu mówimy? montaż LCD zamiast standardowego pstryczka? montaż dodatkowych włączników obok?
szczerze to liczyłem maks 2x czyli 2 pary przewodów używam..ale jeżeli 10x0,5mm2 uważacie, że warto to kłócił się nie będę i taki położę:)

 

Po prostu zamów w hurcie kilka fabrycznych szpul przewodu 8x0,5 (czy 4x2x0,5) i obleć nim wszystko, nadmiarowe żyły gdzie niepotrzebne, to po prostu nie wykorzystasz. Różnica w cenie między 2x2 a 4x2 jest niewielka, a zamawiając przewód w dużej ilości lepszy rabat uzyskasz, więc możesz wyjść na równo.

 

J.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...