alerion1 11.01.2012 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Witam,jestem na etapie wyboru rodzaju wylewki i od jednego z kandydatów na wylewkarza usłyszałam, ze przy ogrzewaniu podłogowym warto się zastanowić nad wylewką anhydrytową ze względu na jej lepsze przewodnictwo cieplne i związane z tym szybsze nagrzewanie pomieszczeń i niższa temp wody w podłogówce konieczną do grzania.Ponoć równomierniejsze jest rozłożenie ciepła w posadzce. Pytanie czy taka wylewka rzeczywiście da oszczędności lub znaczący komfort wart 2 krotnie wyższej ceny, i w przyszłości kjonieczności izolowania podłóg w łazience gumą w płynie i użyciem specjalnych klejów do glazury. Czy ktoś ma w tym temacia jakąś wiedzę popartą doświadczeniem? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alerion1 12.01.2012 15:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 Dzieki serdeczne. Czyli moge z czystym sumieniem dac wylewke z mixokreta na podłogówke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 13.01.2012 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 No nie do końca z czystym sumieniem , bo mixokret wytwarza bombelki powietrza które są dobrym izolatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProMyst 15.01.2012 15:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 to może po prostu komfort użytkowania jest lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 15.01.2012 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 wylewka anhydrytowa jest tak energooszczędna jak grzejnik elektryczny (energooszczędny vs zwykły) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 15.01.2012 23:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Wylewka anhydrytowa zwiększa sterowalność ogrzewania podłogowego, stad przy odpowiednim sterowniu jest możliwość lepszego komfortu i mniejszego zużycia energii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.01.2012 23:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 surgi22TAK!SAMA PRAWDA!!!To teraz podaj tu O ILE!!!!!!!!!!!!!! Bo jak jest to (czego się spodziewam - zakładając Twoją obiektywność) o jakieś 0,00NIC to może warto jednak się pozastanawiać? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 19.01.2012 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 surgi22 TAK! SAMA PRAWDA!!! To teraz podaj tu O ILE!!!!!!!!!!!!!! Bo jak jest to (czego się spodziewam - zakładając Twoją obiektywność) o jakieś 0,00NIC to może warto jednak się pozastanawiać? Adam M. Ale co mam podac o ile ???? PS. znasz obiektywne opinie ??? chętnie poczytam Surgi22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 19.01.2012 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Masz wnętrze z podłogówką a obok identyczne - z kaloryferami.Tam, gdzie jest podłogówka to ciepło "pompowane jest" w połowie przez przewodnictwo cieplne do najniżej zalegających warstw powietrza a w połowie przez promieniowanie w głębokiej podczerwieni - w przestrzeń pomieszczenia.Tam gdzie są kaloryfery - 90% ciepła dostarczane jest konwekcyjnie (bo kaloryfer, choć gorący, jest "punktowy" względem gabarytów pomieszczenia). Różnica pomiędzy anhydrytem a zwykłym betonem jest dostrzegalna, ale pomijalna ze względu na procesy termodynamiczne.DLATEGO tak a nie inaczej sformułowałem swą wypowiedź. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 21.01.2012 23:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 Właściwość JASTRYCH ANHYDRYTOWY JASTRYCH CEMENTOWY Klasa wytrzymałości na ściskanie C20, C30 C8/10, C12/15 ( ze zbrojeniem)Klasa wytrzymałości na zginanie F5, F7 F1,F2Grubość układania 35-60 mm (w tym co najmniej 15 - 20 mm nad przewodami grzewczymi) 50-80 mm (w tym co najmniej 35 mm nad przewodami grzewczymi)Przewodnictwo cieplne U =2,0 W/m2K U =1,1-1,2 W/m2K Dylatacje Pola co 300m2 z ogrzewaniem podłogowym, 900m2 bez ogrzewania Pola co 30m2Ciężar przy 100m2 8800 kg 18000 kg Porowatość Nie większa niż 8% Około 15-20% Podaje zestawienie dla jastrychu anhydrytowego i cementowego. Jak wynika z powyższego jest kilka czynników wplywających na mniejsze zużycie energii: 1. mniejsza grubość wylewki i mniejeszy ciężar właściwy skutkuje ok. 2 krotnie mniejszą bezwładnością systemu ( dwukrotnie szybsze nagrzanie i stygnięcie ) co przy odpowiedniej automatyce daje wymierne korzyści, - 2. zdecydowanie mniejsza porwatość anhydrytu powoduje lepsze ,,otulenie'' rur podłogówk a co za tym idzie lepsze przekazywanie ciepła do jastrychuDodatkowym aspektem jest mniejsze obciążenie stropu oraz zdecydowanie równiejsza powierzchnia co daje np oszczedności przy kładzeniu gresu czy paneli ( klej nie jest za darmo ).Dla mnie czynnikiem decydującym była sterowalność systemu, jak to się spisuje w praktyce mam nadzieje podzielić się w cigu kilku miesięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rupi80 22.01.2012 00:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2012 surgi22 na sterowalność wpływa cała konstrukcja a nie tylko wylewka. Jeśli dom to szkieleciak to może i będzie to bardziej sterowalne aczkolwiek nie wiem czy praktycznie da się to odczuć. W technologii murowanej ciepło gromadzą również strop i ściany (silikat>ceramika>bk) które będą ci buforować temperaturę wiec "sterowalność" wydaje mi się będzie mizerna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 22.01.2012 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2012 Jest pewna różnica pomiedzy domem a garnkiem z wodą ( nadmierne uproszczenia prowadzą na manowce choć wygladają efektownie ). Mówiac o większej sterowalności miałem na myśli lepsze wykorzystanie tzw. darmowego ciepła tj. słońce przy dużych przeszkleniach od południa i zachodu , zyski bytowe ( kuchenki, komputery, sprzet AV itp ) w przypadku większej bezwładności ( która jest immannetną częścią podłogówki ) jest problem z przegrzewaniem . Przykładowo wychodzę z domu na kilkanaście godzin (np. wychodzę o 7.00 wracam o 17.00 ), wyjazd na weekend - mogę obniżyć temp ok. 1-2 stopni i zmnieszyć wielkość wymiany powietrza ( rekuperacja )co daje wymierne efekty finansowe. Nie twierdzę iż osiągnę taką sterowalność jak w przypadku grzejników bo jest to nie do osiągniecia przy ogrzewaniu podłogowym ale myślę że różnica bedzie zauważalna. O ile faktycznie ściany będą buforować zmiany temperatury to stropy już zdecydowanie mniej w przypadku gdy są sufity podwieszane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 22.01.2012 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2012 No ale jak to... Jeśli jest duża bezwładność, to właśnie nie odczuwasz przegrzewania, bo duża ilość pochłoniętego ciepła z energii słonecznej powoduje niewielki wzrost temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 22.01.2012 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2012 Mowiąc o przegrzewniu nie miałem na mysli teperatury jastrychu tylko temperatury w pomieszczeniu ( tzn. że w przypadku wystąpienia dodatkowych zysków ciepła np. słoneczny, wyżowy dzień styczniowy czy lutowy w pomieszczeniach z ekspozycją południową może być za ciepło bo zanim zareguje automatyka podłowgówki zmniejszając temperature wody wobec dużej bezwładności jastrychu cementowego może to wystąpić). Nie twierdzę że dom traci 1-2 stopnie w ciągu 10-12 godzin tylko, ze mając wylewkę anhydrytowa można zmniejszyć temperature w pomieszczniu o 1-2 stopienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 23.01.2012 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 W pomieszczeniach od północny mam garaż, przedsionek, i zdecydowanie mniej okien niż od pozostałych stron.Domek może i traci 0,3 stopnia na parę godzin ale przy jakiej temperaturze zewnetrznej ( 5 C, 0 C ) bo napewno nie przy - 5 C czy - 10 C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 23.01.2012 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 Pożyjemy , zobaczymy jak będe miał twarde dane to dam znać. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirosag 24.01.2012 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 Ej czy aby na pewno ? Ja stosuję wprawdzie niewielkie bo 0.5 stopnia obniżenie temperatury na noc ale rano kociołek wcale nie staruje z max mocą chociaż chodzi ze 2 godz. bo jest jeszcze przecież ustawienie temperatury wody w obiegu i przy np. 38 stopniach chodzi na 30 % mocy a potem na minimalnej, kondensacja zależy od temperatury czynnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirosag 25.01.2012 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 Ja odnosiłem się do Twojego zdania, że nici z kondensacji bo to nieprawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirosag 26.01.2012 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 A co z tą kondensacją ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirosag 26.01.2012 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Pewnie jakaś niewielka ale jednak oszczędność jest, twoim argumentem było, że nie będzie kondensacji a ja twierdze ze będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.