nydar 11.01.2012 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Czy waszym zdaniem istnieje możliwość wybudowania szkieletowca bez punktu rosy w obrębie ściany drewnianej i bez paroizolacji.Myślę o realiach naszego klimatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 11.01.2012 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Czy waszym zdaniem istnieje możliwość wybudowania szkieletowca bez punktu rosy w obrębie ściany drewnianej i bez paroizolacji.Myślę o realiach naszego klimatu. tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 12.01.2012 18:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 Przed podjęciem decyzji o izolacji w szkielecie,zrobiłem analizę warunków meteo w moim regionie.Zdaję sobie sprawę z tego,że są to wartości przybliżone,ale dają obraz tego czego można się spodziewać.W okresie od stycznia do marca średnie wartości wilg.90-95%,temp.-3 oC.Srednia zawartość wody w powietrzu2,6-2,7g/kg.W okresie od pażdziernika do grudnia wilg.85-90%,temp.+8 oC.Srednia zawartość wody w powietrzu 5,6-5,9g/kg powietrza.W domach utrzymujemy wilgotność 45%(o ile uda się tak wysoką przy went.mechanicznej) i temp.ok.22oC,o zawartości 7,47g/kg powietrza. Z tych orientacyjnych wyników okazuje się,że w okresie grzewczym w zasadzie występuje niedosyt wilgoci w budynku.Przy wentylacji mechanicznej,o wymianie 1 kubatura np.budynku 120m2,w ilości ok. 1 litra/h.Stąd moja decyzja 15cm.celulozy i 15cm styropianu oraz brak paroizolacji.Decyzja ta pociągnęła za sobą decyzję o zainstalowaniu wentylacji sterowanej higrostatycznie.Dostrzegacie w moim rozumowaniu jakieś niedociągnięcia ,czy zagrożenia.?Będę wdzięczny za uwagi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 12.01.2012 23:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 zalozenie jest dobrenie wiem czy potrzebujesz az tyle izolacji na zewnatrz zakladam ze bedziesz mial osb po zewnetrznej stronie szkieletuw przyblizeniu masz 50/50 rozklad izolacji (wartosciowo) wiec powinno to wytrzymac nawet nazimniejsze zimypomiedzy osb a styropianem uzylbym TYVEK RainWrap (styropian tez wchlania wilgoc), zeby zabezpieczyc osb od przenikania wilgoci z zewnatrzmysle ze istotne tez jest uszczelnienie konstrukcji w celu stworzenia bariery dla powietrza, czyli gora i dol gk a stelaz,stelaz podloga sadze ze przy dokladnym wykonaniu jestes ok do 50-60 % wilgotnosci wewnatrz (nawet wiecej)jesli uzyjesz 2-3 warstw styropianu ( z przesunieciem laczen) zamiast jednej ,wartosc termiczna sciany bedzie wieksza niz wskazuja wartosci poszczegolnych elementow, mysle ze ok 15%w Ameryce sa nizsze normy na wymiane powietrza, niz w Europie, co moim zdaniem pozwala na wiekszy komfort, przy nizszej temperaturze nie moge nic powiedziec czy tutejsze faby spelniaja jakas role zapobiegajaca przenikaniu wilgoci poprzez gk, nigdy nie spotkalem sie z danymi na ten temat moge jedynie stwierdzic ze jest roznica pomiedzy europejskimi i zza oceanu jest jedno ale, jak zabezpieczysz wszystkie otwory, w scianach zewnetrznych (puszki przelacznikow elektrycznych) przed przed infiltracja powietrza z wewnatrz pomieszczen do wnetrza sciany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 12.01.2012 23:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 sprawdzilbym jeszcze ilosc opadow - deszcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 13.01.2012 18:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 OSB uszczelniłem taśmą na połączeniach.Nie dawałem jednak żadne folii,ponieważ liczę na to ,że celuloza pomoże w wysychaniu styropianu ,wchłaniając wilgoć ze styropianu poprzez niezafoliowaną OSB.Styropian używałem w jednej warstwie 15cm,ale między płyty styropianowe,wstrzykiwałem piankę poliuretanową,uszczelniając je.W sezonie grzewczym wentylacja sterowana higrostatycznie będzie utrzymywała w domu wilgotność 40-45% ,przy tej wilgotności powietrza, celuloza osiągnie wilgotność ok 8%,a dobre parametry cieplne ma nawet przy 12%.Infiltracje powietrza,myślę że rozwiązałem uszczelniając bardzo dokładnie wszystkie styki OSB,OSB -podwalina,OSB-oczep.Infiltracji wilgoci nie obawiam się zbytnio,ponieważ uważam,że chwilowe nadmiary celuloza będzie kumulowała,by je potem oddać z powrotem do niedosyconego wilgocią wnętrza domu.Chyba,że się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.01.2012 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Albo nic nie rozumiem, albo czytać nie umiem, albo jakieś dziwne rzeczy tu napisano...Jeżeli zakładasz wymianę na poziomie 1 kubatury to robisz co najmniej BŁĄD!KOMPLETNIE nie rozumiesz do czego służy wentylacja!Chcesz ZABIĆ tę budę (a obliczenia to sobie możesz... wyrzucić!).Weź to jeszcze raz PRZEMYŚL (a nie - przelicz). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 13.01.2012 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 OSB uszczelniłem taśmą na połączeniach.Nie dawałem jednak żadne folii,ponieważ liczę na to ,że celuloza pomoże w wysychaniu styropianu ,wchłaniając wilgoć ze styropianu poprzez niezafoliowaną OSB.Styropian używałem w jednej warstwie 15cm,ale między płyty styropianowe,wstrzykiwałem piankę poliuretanową,uszczelniając je.W sezonie grzewczym wentylacja sterowana higrostatycznie będzie utrzymywała w domu wilgotność 40-45% ,przy tej wilgotności powietrza, celuloza osiągnie wilgotność ok 8%,a dobre parametry cieplne ma nawet przy 12%.Infiltracje powietrza,myślę że rozwiązałem uszczelniając bardzo dokładnie wszystkie styki OSB,OSB -podwalina,OSB-oczep.Infiltracji wilgoci nie obawiam się zbytnio,ponieważ uważam,że chwilowe nadmiary celuloza będzie kumulowała,by je potem oddać z powrotem do niedosyconego wilgocią wnętrza domu.Chyba,że się mylę. jeden maly otwor w scianie , powiedzmy nieszczelna puszka potrafi przepompowac 30 razy wiecej wilgoci niz cala sciana z gk najslabszym ogniwem w Twojej scianie jest osb, ktora moze ulegac degradacji przy dluzszym kontakcie z wilgocia osb nie pracuje jak celuloza, nie bierze wilgoci i oddaje, ona sie zaczyna rozwarstwiac osobiscie najbardziej obawiam sie infiltracji, ktora jest nosnikiem wilgoci powietrze jako takie nie jest najlepszym nosnikiem ciepla, ale woda juz jest sadze ze poleganie na celulozie jest troche ryzykowne w calym rozumowaniu widze jeden blad, wilgoc w tych wszystkich skladnikach sciany zmienia w znacznym stopniu ich wlasciwosci termiczne, co sprawia ze nasze zalozenie co do rozkladu temperatury w scianie moga znacznie sie roznic od rzeczywistosci, a wtedy, krotko mowiac, wszystko wymyka sie kontroli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 13.01.2012 19:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 adam mk.Mniej emocji.Czy ja napisałem ,że będę wentylował 1 kubaturę/na h,Nie ja stwierdziłem jedynie,że w sezonie grzewczym występuje (w mojej okolicy)niedosyt pary wodnej w budynku przy wymianie 1kubatura/h w ilości ok.1L/h.Wniosek z tego jest taki,że jeżeli nastawię sterownik higrostatyczny np.na 45%,to wentylator będzie się uruchamiał,wtedy kiedy wartość 45% zostanie przekroczona. Czy to będzie 0,5wymiany,czy mniej to mnie tak naprawdę nie interesuje.Interesuje mnie pożądana wilgotność w domu,a co się z tym wiąże komfort i bezpieczeństwo izolacji w szkielecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yorey 13.01.2012 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Czemu styropian na zewnątrz? Jak wiesz, ja zamierzam dać wełnę - z kilku powodów:1. łatwiej odda ew. wilgoć2. nie lubią jej gryzonie3. nie niknie z czasem4. umożliwia tzw. "oddychanie"Alternatywą może być XPS, który zdecydowanie mniej nasiąka wodą, niż styropian i ma sporo lepszą lambdę (niestety sporo gorszą cenę...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 13.01.2012 20:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Yorey.ad.1jest bardziej nasiąkliwa jej lambda po jednym sezonie jest dużo wyższa.Ad.2.Styropian dobrze otynkowany z siatką też jest odporny.Ad.3 ??.AD.4 Jakie oddychanie,skoro ściany chcesz owinąć folią.Za tzw.oddychanie jest odpowiedzialna wentylacja,a nie ściana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 13.01.2012 20:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 peter4x5.Istotą wentylacji sterowanej higrostatycznie jest stała wilgotność w pomieszczeniu.Jeżeli nastawię na 45%,to taka będzie plus minus.Jeżeli uda się utrzymać założoną wilgotność ,to i warstwy izolacji bliżej gk,będą miały podobną,a warstwy głębsze nawet gdy będą miały wilgotność wyższą to będą z racji budowy i właściwości dążyły do wyrównania wilgotności.Wilgoć w izolacjach pochodzenia roślinnego IPR nie koniecznie musi przemieszczać się z udziałem powietrza.Zrobiłem doświadczenie.Do cylindra szklanego wsypałem celulozę,którą z jednego końca nawilżyłem.Po 10-ciu dniach wilgotność się wyrównała.Cylinder oczywiście był szczelnie zamknięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yorey 13.01.2012 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Yorey.ad.1jest bardziej nasiąkliwa jej lambda po jednym sezonie jest dużo wyższa.Ad.2.Styropian dobrze otynkowany z siatką też jest odporny.Ad.3 ??.AD.4 Jakie oddychanie,skoro ściany chcesz owinąć folią.Za tzw.oddychanie jest odpowiedzialna wentylacja,a nie ściana. 1. słusznie, acz tak łatwo jak nasiąka, tak oddaje wilgoć 2. niby tak, ale..... 3. temperatura, czynniki chemiczne powodują, że styropian może kruszeć lub niknąć 4. miałem na myśli emisję pary *wilgoci" z głębszych warstw ściany - nie miałem na myśli wentylacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 13.01.2012 21:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Yorey.Ad1.Jeżeli oddaje to musi być wentylowana,a jeżeli jest wentylowana,to nie jest izolacją tylko podkładem pod tynk.Ad2.Ale co?.Temperatura?Jaką osiągnie twoja ściana?Jaka chemia.Budujesz szkieletowca.Ad4.Przy niekorzystnych warunkach,gdy wentylacja jest niesprawna,to przez ściany zewnętrzne ucieknie 1-3-4%wilgoci.Reszta,czyli nadmiar zamieni się w grzyb,czy takie tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 13.01.2012 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 peter4x5.Istotą wentylacji sterowanej higrostatycznie jest stała wilgotność w pomieszczeniu.Jeżeli nastawię na 45%,to taka będzie plus minus.Jeżeli uda się utrzymać założoną wilgotność ,to i warstwy izolacji bliżej gk,będą miały podobną,a warstwy głębsze nawet gdy będą miały wilgotność wyższą to będą z racji budowy i właściwości dążyły do wyrównania wilgotności.Wilgoć w izolacjach pochodzenia roślinnego IPR nie koniecznie musi przemieszczać się z udziałem powietrza.Zrobiłem doświadczenie.Do cylindra szklanego wsypałem celulozę,którą z jednego końca nawilżyłem.Po 10-ciu dniach wilgotność się wyrównała.Cylinder oczywiście był szczelnie zamknięty. powietrze roznymi dziurkami wtlacza wilgoc w sciane, ktora w zaleznosci od rodzaju izolacji przemieszcza sie w rozny sposob (mniej istotne w jaki) dom to system, tak dobry jak najslabsze ogniwo, Ty opierasz swoj system na celulozie i jesli uwazasz, ze rozwiaze wszystkie problemy uzyj ja w sposob jaki uwazasz za najlepszy zeby nie ciagnac tej dyskusji w nieskonczonosc, zbuduj dom jak chcesz, zainstaluj czujniki wilgotnosci i temperatury w scianie, po kilku latach bedziesz wiedzial czy masz racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 13.01.2012 22:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Bez urazy.Myślałem,że 30-ci lat zmienia mentalność.Okazuje się,ze to tkwi w nas do samych korzeni.Przedstawiłeś się,opowiedziałeś co i gdzie robiłeś.Nie spodziewałem się od ciebie "mniej istotne w jaki"czy "zbuduj dom jak chcesz"Jeżeli masz wiedzę i doświadczenie większe niż większość z nas,jeżeli wiesz jak, to udziel rad oczywistych.Na tym polega wymiana myśli na forum.Może bardziej merytorycznie ,a nie na zasadzie,nie bo,nie.Pozdrawiam' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 13.01.2012 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Bez urazy.Myślałem,że 30-ci lat zmienia mentalność.Okazuje się,ze to tkwi w nas do samych korzeni.Przedstawiłeś się,opowiedziałeś co i gdzie robiłeś.Nie spodziewałem się od ciebie "mniej istotne w jaki"czy "zbuduj dom jak chcesz"Jeżeli masz wiedzę i doświadczenie większe niż większość z nas,jeżeli wiesz jak, to udziel rad oczywistych.Na tym polega wymiana myśli na forum.Może bardziej merytorycznie ,a nie na zasadzie,nie bo,nie. Pozdrawiam ' nie jestem zainteresowany prowadzenie niekonczacej sie dyskusji o zloty srodku, celulozie moja mentalnosc pracuje w sposob nastepujacy, przedstawiam swoje racje, decyzja nalezy do Ciebie. wielokrotnie powtarzalem, ze traktowanie wyrywkowe prowadzi czesto do mylnych wnioskow tak pracuje ameryka, zostales poinformowany, rob co chcesz na tym polega zmiana mojej mentalnosci, odszedlem od systemu nakazowego wyrazilem swoje zdanie, podjecie decyzji to Twoja dzialka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.01.2012 23:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 "ozy" to inaczej cukry...Ględzisz o CELULOZIE...To taki cukier co w wodzie się nie rozpuszcza, ale... NADAL jest MNIAM!!!!(Dla wielu organizmów)Daj mu tylko trochę wody i ciepła - to zobaczysz jakie "puchate" urośnie! TAKIE konstrukcje mineralizowało się od zawsze silnie alkalizując... wapnem (palonym). Oczywiście - zrobisz to zgodnie ze "sztuką" !To se to TAK policz! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 14.01.2012 17:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 petr4x5.Nie traktuje celulozy jako złotego środka.Uznałem,że będzie to lepsza izolacja dla szkieletowca,niż wełna mineralna uszczelniana folią.Ponadto kierowałem się przekonaniem,że w całym procesie budowlanym,nie ma możliwości wykonania tego w 100% szczelnie.A że celuloza nie wymaga paroizolacji to wybór padł na nią.Idąc twoim tokiem rozumowania ,wszelkie izolacje chłonące wilgoć to nieszczęście dla konstrukcji szkieletowej.Ale tylko takie z tego co wiem używa się do izolowania przestrzeni między słupkami konstrukcji.W chwili obecnej mam wykonaną elewację ze styropianu.Konstrukcja w środku jeszcze jest otwarta.W piątek będę wylewał posadzkę na ogrzewanie podłogowe.Po wyschnięciu posadzki będzie aplikowana izolacja.Kończąc temat co twoim zdaniem jest korzystniejsze celuloza,czy wełna mineralna.Mam na myśli odporność na zawilgocenie . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 14.01.2012 17:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 adam mk.Zgadza się celuloza to wielocukry.I z tym mniam też się zgadza.Konstrukcja szkieletowa sosnowa,czy świerkowa to 55% celulozy czyli co?Też mniam.A jednak ludzie budują domy z drewna .Mimo że niektóre ulegają procesom mniam,to jednak większość stoi i ma się dobrze.Założyłem ten wątek aby posłuchać mądrzejszych od siebie,na co zwrócić uwagę przy takiej izolacji.Dowiedziałem się,że ględzę i mam se policzyć.Zwłaszcza to ostatnie było niezwykle merytoryczne. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.