Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak zamontować głowicę elektroniczną Rondostat Honeywell HR20?


bgorus

Recommended Posts

Witajcie,

 

Postanowiłem w tani sposób zautomatyzować regulację temperatury w sypialni. Zakupiłem elektroniczną głowicę Rondostat Honeywell HR20 (http://allegro.pl/glowica-termostatyczna-honeywell-rondostat-hr-20-i2027013936.html).

 

Głowica wg instrukcji powinna pasować do różnych zaworów, m.in Heimeier i Danfoss RA, RAV, RAVL. Do zestawu były dołączone trzy adaptery (Danfoss RA, RAL, RAVL). Niestety nie wiem, jaki mam zawór. Tzn. próbowałem wszystkich adapterów z zestawu, ale żaden nie pasuje.

 

Zrobiłem kilka zdjęć mojego zaworu i starej głowicy.

 

Prośba o zidentyfikowanie rodzaju zaworu, który posiadam.

 

Ktoś ma doświadczenie z taką elektroniczną głowicą?

 

Być może trzeba zakupić któryś z tych adapterów - http://www.conrad.pl/G%B3owica-termostatyczna-Rondostat-HR20-Style.htm?websale7=conrad&pi=615950&ci=SHOP_AREA_37360_0812040 ?

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

2012-01-11 19.27.52.jpg

2012-01-11 19.28.48 (1).jpg

2012-01-11 19.29.31.jpg

2012-01-11 19.29.48.jpg

Edytowane przez bgorus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, więc doszedłem do tego, że zawór który posiadam to Danfoss RTD-N - http://www.nokaut.pl/zawory-i-glowice-ogrzewania/zawor-termostat-danfoss-rtd-n-3-8-katowy-niklowany-013l3701.html

 

Czyli, żaden z dołączonych do głowicy adapterów nie będzie pasował.

 

Szukałem w internecie adapterów i niestety nic nie znalazłem.

 

Rozwiązania są trzy:

1) wymiana zaworu w grzejniku na taki do którego będzie pasował adapter,

2) zakup elektronicznej głowicy pasującej do zaworu Danfoss RTD-N - http://pl.heating.danfoss.com/PCMPDF/vd32c749_PLUS.pdf - koszt. ok. 200 zł,

3) przeróbka jednego z dostarczonych adapterów wg opisu stąd - http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/1975-glowica-programowalna-honeywell-rondostat-hr-20e/

 

Wady i zalety każdego z rozwiązań zostawiam każdemu kto ma problem podobny do mojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Witam,

Miałem taki sam problem z RTD ale jest bardzo proste rozwiązanie.

Mianowicie zakupiłem ADAPTER GŁOWICY HD10 i HD20 NA ZAWORY DANFOSS RTD i wszystko śmiga jak ta lala.

 

Taki adapter jest do kupienia np. w http://allegro.pl/adapter-glowicy-hd10-i-hd20-na-zawory-danfoss-rtd-i2099981976.html

 

Rondostat pracuje prawidłowo i jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Witam szanownych forumowiczów.

Zakupiłem na aukcji taką głowicę termostatyczną "http://www.conrad.pl/G%B3owica-termostatyczna-%2F-termostat-grzejnikowy-eQ-3,-Comfort.htm?websale7=conrad&pi=616100&ci=SHOP_AREA _37360_0812040" i za żadne skarby nie umiem jej uruchomić. Mianowicie mam przy kaloryferze zawór danfoss rtd-n dokupiłem adapter do tej głowicy tego typu "http://www.sklep.e-system.com.pl/go/_info/?id=1998&sess_id=287174769c486c3234730e4404743cf8" . Uruchamiam głowice, wprowadzam datę i godzinę po czym ustawia się komunikat INS zakładam na kaloryfer daję> OK i wtedy następuje adaptacja do zaworu potwierdzona komunikatem ADA i kręcącym się znaczkiem. Po tej adaptacji zawsze otrzymuję komunikat F2 co w instrukcji oznacza za duży zakres regulacji. Jak bardziej wszystko dokręcę i adapter i głowicę to znowu otrzymuję kod błędu F1 co oznacza za wolny zawór ( wg instrukcji: Sprawdź zawór )Zawsze mam to samo. Już nerwy straciłem na tym, myślałem że jak dokupię adapter to będzie ok, a nie jest. Czy ktoś wie jak temu zaradzić co robię źle?

Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc.:mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem montuję głowicę zgodnie z polską instrukcją obsługi. W prawdzie dostałem po niemiecku ale na tej stronie którą zamieściłem wyżej z opisem co kupiłem jest polska instrukcja. W bloku wszyscy mamy takie same zawory czyli danfoss rtd-n. Próbowałem w swoim mieszkaniu zamontować ją na wszystkich kaloryferach bez skutecznie. Ale dziwi mnie jedna rzecz: Jak ją uruchamiam to popychacz zaworu wysuwa się maksymalnie do przodu. Ok czyli jak zakładam na kaloryfer to tak ma pasować, aby po przykręceniu do zaworu całkowicie go zamnkął. I w momencie włączania adaptacji do zaworu ten trzpień się cofa do oporu. Silniczek kręci się aż cofnie ten popychacz całkiem do tyłu. To jaki to ma sens? Gdyby on zamontowany na zaworze w trakcie adaptacji go zamykał to w momencie napotkania na opór wiedział by że już dalej nie trzeba i w związku z tym przystosowałby się. A tu lipa. Może to jakiś wybrakowany egzemplarz. Napiszcie mi czy w waszych przy uruchamianiu adaptacji urządzenia zakręca zawór czy odkręca??. Dziękuję za odpowiedź i proszę o więcej Edytowane przez ajro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładałem kiedyś taki:

http://www.conrad.pl/G%b3owica-termostatyczna-%2f-termostat-grzejnikowy-Honeywell-HR20.htm?websale7=conrad&pi=615952&2Fconrad%2Fs%7D%7Bl%2F01-aa%2Fl%7D%7Bsf%2F%3Cs1%3Etermostat+grzejnikowy%3C%2Fs1%3E%2Fsf%7D%7Bp1%2F906cbaa300486cb238f5772e856defef%2Fp1%7D%7Bmd5%2F257f7fce8d01b56498ba47798cc1fb90%2Fmd5%7D

i o ile dobrze pamiętam, najpierw bolec w głowicy musiał się schować, czyli zakładało się go na otwarty zawór, a później w czasie adaptacji bolec się wysuwał, czyli zamykał zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Czyli w moim jest dokładnie inaczej po zamontowaniu głowicy na zaworze ten się cofa do środka.Dla mnie to nie ma żadnego sensu. Wygląda na to że jakieś felerne to urządzenie. Chyba je kiedyś rozkręcę z ciekawości i sprawdzę czy tam coś się na odwrót przypadkiem nie kręci :) Szkoda mi tylko kasy bo stówka poszła na marne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poinformuję wszelkich użytkowników którzy mogli by mieć taki sam problem jak ja. Okazało się bowiem że urządzenie rzeczywiście było wybrakowane. Lecz wykorzystując nabytą w szkole wiedzę oraz logiczne rozumowanie doszedłem sam do tego co było nie tak. Dla mnie sensu nie miało to że w trakcie adaptacji urządzenie wsuwało trzpień popychacza zaworu, bo po co miało by to robić, w ten sposób nigdy nie poczuło by oporu jaki daje zawór kiedy wszystko dzieje się na odwrót ( tzn. wtedy kiedy urządzenie popycha zawór poczuje opór całkowitego jego zakręcenia), a nigdy nie poczuło by oporu kiedy całkowicie odkręca zawór. Otóż rozkręciłem to i zauważyłem że w środku jest jakiś czujnik obrotów silnika, kiedy ten czujnik nie widział obrotów wyświetlał błąd. Sens miało to tylko wtedy kiedy zauważył by całkowite zablokowanie obrotów silnika, ale w momencie zakręcenia zaworu. Przechodząc do sedna aby silnik w czasie adaptacji wysuwał trzpień i zakręcał zawór odwróciłem polaryzacje przylutowania silnika. Włala jak ręką odjął. Urządznie się uruchomiło już przy pierwszej próbie. Pewnie dla tego że nie działało zostało tak tanio sprzedane na allegro. Ale mała modyfikacja umożliwiła jego poprawne działanie. Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź kolegi KrzysztofLis2 który to naprowadził mnie dodatkowo i utwierdził w przekonaniu że coś jednak mam nie tak z tym urządzeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months później...

Witam

zakupilem klikla sztuk eQ-3 w atrakcyjnej cenie. Problem glowic byl z wyswietlaczami - nie wyswietlal dokladnie albo wcale, wystarczylo wyczyscic gumki laczace wyswietlacz z urzadzeniem sterujacym - ok wszystko wyswietla .

 

Mam inny problem z głowicami. Ustawiajac wszystkie daty, godziny , glowica przechodzi do sprawdzenia zakresu zamykania i otwierania zaworu.... wszystko ok ,sprawnie chodzi , przejdzie ten proces bez zadnych błędów ( mechanizm działa prawidłowo) . Nastepnie przechodzi w stan pracy ( wyswietla sie czas , data , żądana temperatura ) - i od tego momentu zero reakcji . Obojetnie czy temperatura bedzie nastawiona na 29 stopni , czy na 5 mechanizm sterujacy zaworem - zero reakcji . Przetestowałem 5 głowic -taki sam objaw , pozostawiłem głowice na całą noc np. na 5 stopni , lub całkowite zamkniecie , zmienilem baterie = NIC. Cały czas zawór otwarty. Odwrotnie przylutowałem kable od silnika sterującego zamykaniem/otwieraniem głowicy. Wyskakiwał błąd przy centrowaniu. Uszkodzony czujnik temp w wszystkich głowicach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam

Temat trochę stary ale nadal jest zima więc jeszcze się nie zaśmierdział.

Może w skrócie napiszę jak działa taki zawór. Po włączeniu lub resecie bolec za pomocą przekładni z silnikiem lub jak kto woli serwomotoru cofa się do środka aż do oporu.

Jeśli się nie cofnie to znaczy że jest uszkodzony , np coś się zacięło. W czasie adaptacji bolec się wysuwa i zamyka powoli zawór. Procesor dostaje informacje o obciążeniu silnika i wyczuwa pracę na luzie, początek zamykania(1) i zawór całkowicie zamknięty (2). Przy prawidłowej adaptacji głowica przechodzi w tryb auto regulując temperaturę poruszając bolcem w zakresie (1) i (2). Jak można sprawdzić co jest powodem złego działania. Jeśli wyskakuje błąd F2 to znaczy że bolec po osiągnięciu max wysunięcia nie zamknął całkowicie zaworu (nie natrafił na opór). Wtedy trzeba poeksperymentować podkładką włożoną pod trzpień zaworu (coś podobnego do monety 5 groszowej). Może się zdarzyć że głowica zaadaptuje się niby prawidłowo ale i tak nie będzie regulować temperatury. Najczęściej głowica wyczuwa poz (1) jako opór całkowity i ustawia sobie w pamięci że to całkowicie zamknięty zawór. Więc po nagrzaniu nie przymknie zaworu bo pomimo pozycji aktuatora 00 % (powinien być całkowicie zamknięty ) zawór jest częściowo lub całkowicie otwarty. W czasie badań pomocna jest funkcja POS która podaje procent otwarcia zaworu. DO tego suwmiarka i można wysnuć jakieś wnioski. Temat rzeka więc trudno tu opisać wszystko ale chętnie jeszcze coś podpowiem. Na adapterach się nie znam więc nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Witam,

Ja z podobnym tematem. Zakupiłem głowicę HR20 - dowiedziałem się, że jest ona odpowiednia dla wszystkich zaworów z gwintem M30x1,5

Właśnie na swoim grzejniku posiadam taki zawór

https://www.dropbox.com/s/n99rrqwe0tifk27/2013-03-11%2019.37.33.jpg

https://www.dropbox.com/s/mmlugy9v6mbwc51/2013-03-11%2019.35.43.jpg

 

Obecnie na zaworze mam zamontowaną głowicę Danfoss o ile się nie mylę o symboru RAW-K (podobno o tym samym gwincie)

 

https://www.dropbox.com/s/xcfq7hai23sl5ai/2013-03-11%2019.36.04.jpg

 

https://www.dropbox.com/s/my72ehs9egeqjl2/2013-03-11%2019.36.39.jpg

 

Niestety nakrętka głowicy HR20 nie daje się zakręcić na tym zaworze... jakby wewnętrzna strona nakrętki była o około 1mm mniejsza, niż ma to miejsce w przypadku Danfossa.

 

Czy ktoś może mi powiedzieć co powinienem zrobić, żeby zainstalować tą głowicę? Jaki w takim razie mam zawór na swoim grzejniku?

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...