Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

nordpeis-co to warte


malux20

Recommended Posts

Witam.

Na przytoczonym filmiku odradzają używanie brykietu, ponieważ można uszkodzić kominek

No pisałem że filmik do bani ...

Generalnie to można powiedzieć że ogień kominkowi szkodzi i najlepiej w nim nie palić ... niech wygląda tylko :D

Może jednak chodziło o brykiet z węgla kamiennego lub brunatnego ...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
  • Odpowiedzi 358
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Swego czasu obiecywałem więcej informacji na temat SALZBURGA. Jest to piec wykonany z elementów prefabrykowanych, który można złożyć w czasie kilkakrotnie krótszym od czasu budowy takiego pieca w inny sposób. Piec ten zainteresował mnie głownie dlatego, ze produkowany jest w Trzciance. Mimo korzeni norweskich, jest "prawie" polski. Od pewnego czasu już w nim popalamy. Relacje zacznę od wklejania fotorelacji z montażu. W tym celu poprosiłem techników producenta, by złożyli go swoimi rękoma. Chyba miało to sens, bo pojawiło sie sporo dodatkowych "smaczków", niedostępnych w dołączonej instrukcji.

 

 

Na początek zdjęcia gotowego złożonego pieca kumulacyjnego.

 

 

 

DSC07956 cały.jpgDSC07957 cały.jpg

IMG_0821.jpg

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbujmy trochę pobudować. Pierwsze zdjęcie nie potrzebuje komentarza, drugie tak. Kółeczko w ręku, to zaślepka dolnego przyłącza powietrza do spalania. Ten sposób podłączenia powietrza z zewnątrz nie będzie widoczny z zewnątrz. Ponieważ testowany piec nie będzie pobierał powietrza z zewnątrz, zaślepkę można uszczelnić jakimś mazidłem typu akryl.

 

Pod dolną płytą fundamentową ze zdjęcia pierwszego, warto zrobić na środku ze dwa kleksy z kleju, które po zastygnięciu, zabezpieczą płytę przed pęknięciem. Nie ma tego w instrukcji, ale to rada praktyka :) Piec stawia się na podłodze ceramicznej.

 

 

IMG_0569.jpgIMG_0570.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalszy ciąg zabawy. Drugie zdjęcie pokazuje pierwszy element obudowy (szary beton). W momencie stawiania tego elementu, powinno się wyrównać odległości między elementami wewnętrznymi ( ciemny, czerwonawy beton) a zewnętrznymi. Uniknie się w ten sposób kłopotów wyżej.

 

 

 

IMG_0578.jpgIMG_0580.jpgIMG_0582.jpgIMG_0583.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Do bani ten filmik - pokazuje jak nie rozpalać w kominku ... :rolleyes:

Pozdrawiam.

 

Masz rację, nigdy w N-21 już tak palić nie będę. Jedyne fajne i sensowne palenie to palenie od góry. Czas obsługi kominka 5 minut (może nawet nie) a frajda pięknego widoku ognia godzinami:)

Witam

Nawet nie wiedziałem malux że założyłeś ten wątek, coś taki wstydliwy i się nie pochwaliłeś? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budujemy dalej. Czas na montaż ramy drzwi. Po przykręceniu do niej "rogów" (kanałów doprowadzających powietrze na szybę), rama jest gotowa do osadzenia. W tym celu układamy sznur, dokładnie w przeznaczonym dla niego rowku. Nasz montaż odbywa się na sucho, w rzeczywistości sznur się wkleja.

 

 

 

IMG_0587.jpgIMG_0595.jpgIMG_0597.jpgIMG_0601.jpg

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama z osprzętem na swoim miejscu. Obok "rogów" widać przykręcone blaszki wygięte pod kątem, służące jako zaczepy dolnej ramy. Nadmiar sznura układamy na ramie w celu uszczelnienia przestrzeni między nią a następnym betonowym elementem. Jak to się skończyło, w następnej odsłonie.

 

 

IMG_0603.jpgIMG_0607.jpgIMG_0608.jpg

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotny jest dobór grubości sznura nad drzwiczkami. Elementy betonowe w trakcie produkcji są zacierane. W wyniku tej czynności, mogą powstać nieznaczne różnice w grubości elementów. Podczas naszego montażu, okazało się, że sznur który przeznaczony jest do uszczelnienia boków i dołu ramy drzwiowej (12 albo 15 mm), jest za gruby, by uszczelnić górę. Widać na zdjęciach, że ostatni, górny element z betonu, nie przylega do poprzedniego. Sznur powinien być grubszy od szczeliny, ale nie za bardzo. W instrukcji niemieckiej mówi się o sznurze 8 mm, my zastosowaliśmy 6 mm

 

 

IMG_0610.jpgIMG_0618.jpgIMG_0639.jpg

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...