Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

nordpeis-co to warte


malux20

Recommended Posts

Witam.

  Cytat
Na przytoczonym filmiku odradzają używanie brykietu, ponieważ można uszkodzić kominek

No pisałem że filmik do bani ...

Generalnie to można powiedzieć że ogień kominkowi szkodzi i najlepiej w nim nie palić ... niech wygląda tylko :D

Może jednak chodziło o brykiet z węgla kamiennego lub brunatnego ...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
  • Odpowiedzi 358
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Swego czasu obiecywałem więcej informacji na temat SALZBURGA. Jest to piec wykonany z elementów prefabrykowanych, który można złożyć w czasie kilkakrotnie krótszym od czasu budowy takiego pieca w inny sposób. Piec ten zainteresował mnie głownie dlatego, ze produkowany jest w Trzciance. Mimo korzeni norweskich, jest "prawie" polski. Od pewnego czasu już w nim popalamy. Relacje zacznę od wklejania fotorelacji z montażu. W tym celu poprosiłem techników producenta, by złożyli go swoimi rękoma. Chyba miało to sens, bo pojawiło sie sporo dodatkowych "smaczków", niedostępnych w dołączonej instrukcji.

 

 

Na początek zdjęcia gotowego złożonego pieca kumulacyjnego.

 

 

 

DSC07956 cały.jpgDSC07957 cały.jpg

IMG_0821.jpg

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbujmy trochę pobudować. Pierwsze zdjęcie nie potrzebuje komentarza, drugie tak. Kółeczko w ręku, to zaślepka dolnego przyłącza powietrza do spalania. Ten sposób podłączenia powietrza z zewnątrz nie będzie widoczny z zewnątrz. Ponieważ testowany piec nie będzie pobierał powietrza z zewnątrz, zaślepkę można uszczelnić jakimś mazidłem typu akryl.

 

Pod dolną płytą fundamentową ze zdjęcia pierwszego, warto zrobić na środku ze dwa kleksy z kleju, które po zastygnięciu, zabezpieczą płytę przed pęknięciem. Nie ma tego w instrukcji, ale to rada praktyka :) Piec stawia się na podłodze ceramicznej.

 

 

IMG_0569.jpgIMG_0570.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalszy ciąg zabawy. Drugie zdjęcie pokazuje pierwszy element obudowy (szary beton). W momencie stawiania tego elementu, powinno się wyrównać odległości między elementami wewnętrznymi ( ciemny, czerwonawy beton) a zewnętrznymi. Uniknie się w ten sposób kłopotów wyżej.

 

 

 

IMG_0578.jpgIMG_0580.jpgIMG_0582.jpgIMG_0583.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Forest-Natura napisał:
Witam.

Do bani ten filmik - pokazuje jak nie rozpalać w kominku ... :rolleyes:

Pozdrawiam.

 

Masz rację, nigdy w N-21 już tak palić nie będę. Jedyne fajne i sensowne palenie to palenie od góry. Czas obsługi kominka 5 minut (może nawet nie) a frajda pięknego widoku ognia godzinami:)

Witam

Nawet nie wiedziałem malux że założyłeś ten wątek, coś taki wstydliwy i się nie pochwaliłeś? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budujemy dalej. Czas na montaż ramy drzwi. Po przykręceniu do niej "rogów" (kanałów doprowadzających powietrze na szybę), rama jest gotowa do osadzenia. W tym celu układamy sznur, dokładnie w przeznaczonym dla niego rowku. Nasz montaż odbywa się na sucho, w rzeczywistości sznur się wkleja.

 

 

 

IMG_0587.jpgIMG_0595.jpgIMG_0597.jpgIMG_0601.jpg

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama z osprzętem na swoim miejscu. Obok "rogów" widać przykręcone blaszki wygięte pod kątem, służące jako zaczepy dolnej ramy. Nadmiar sznura układamy na ramie w celu uszczelnienia przestrzeni między nią a następnym betonowym elementem. Jak to się skończyło, w następnej odsłonie.

 

 

IMG_0603.jpgIMG_0607.jpgIMG_0608.jpg

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotny jest dobór grubości sznura nad drzwiczkami. Elementy betonowe w trakcie produkcji są zacierane. W wyniku tej czynności, mogą powstać nieznaczne różnice w grubości elementów. Podczas naszego montażu, okazało się, że sznur który przeznaczony jest do uszczelnienia boków i dołu ramy drzwiowej (12 albo 15 mm), jest za gruby, by uszczelnić górę. Widać na zdjęciach, że ostatni, górny element z betonu, nie przylega do poprzedniego. Sznur powinien być grubszy od szczeliny, ale nie za bardzo. W instrukcji niemieckiej mówi się o sznurze 8 mm, my zastosowaliśmy 6 mm

 

 

IMG_0610.jpgIMG_0618.jpgIMG_0639.jpg

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...