Sharlotka 13.01.2012 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Witam, proszę o poradę.Chcemy kupić okna drewniane i wstawić je przed tynkami/ wylewkami, ale obawiamy się, czy na pewno nic się z nimi nie stanie od wilgoci, nie wypaczą się, nie napęcznieją?Każdy z producentów zastrzega, że należy bardzo dobrze wietrzyć pomieszczenia, i POWINNO być ok, ale decyzja o montażu niezgodnym ze sztuką, czyli PRZED, to ryzyko klienta.No to jak to jest w praktyce?Czy tynkowanie w maju/ czerwcu przy dobrej pogodzie + wietrzenie pomieszczeń wystarczą? Jak Wy robiliście? Nie chcemy wstawiać okien po tynkach/ wylewkach, z obawy o kradzież/ dewastację instalacji w otwartym budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robespierre 13.01.2012 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Ogromne ryzyko!Choćby z zapisu w karcie gwarancyjnej która tego zabrania.Nawet ciągłe wietrzenie może nie pomóc.Nie sądzę abyście na kilkanaście tygodni zostawiali na noc wszystkie okna w pozycji uchylnej. Okna z reguły wytrzymują takie próby wykonywane przez klientów gdyż są zabezpieczane przed wilgocią. Ale jednak jeśli zgłosisz reklamację na cokolwiek po kilku miesiącach to na pewno znajdzie się jakiś dokument u producenta który potwierdzi fakt braku wylewki czy tynków wewnątrz podczas montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nefer 13.01.2012 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Sama odpowiedziałaś sobie na pytanie pisząc "niezgodnie ze sztuką". To tylko Ty ryzykujesz. Z Muratora : Okna drewniane. Lepiej montować je po zakończeniu mokrych robót wewnątrz domu. Jeśli zamontujemy je wcześniej, duża wilgotność powietrza w pomieszczeniach (około 90%) może zaszkodzić drewnianym ramom. Choć producenci zapewniają, że nowoczesne okna drewniane są odporne na wilgoć pochodzącą z opadów atmosferycznych i się nie wypaczają, to jednak odradzają ich montaż przed układaniem tynków i wylewek. Część z nich zastrzega nawet, że gwarancja, jaką dają na okna, traci ważność, jeżeli po zamontowaniu stolarki prace mokre były wykonywane w nieskutecznie wietrzonych i słabo ogrzewanych pomieszczeniach."Spróbuj potem w razie czego udowodnić, że pomieszczenia były skutecznie wietrzone i dobrze ogrzewane. Jeśli chcesz wziąć odpowiedzialność na siebie .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robespierre 13.01.2012 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Jeśli chcesz koniecznie najpierw wstawić okna a potem tynkować to kup stolarkę PCV lub ALU choć one też nie lubią takich warunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redon 14.01.2012 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 Mam ten sam problem. Nie ma jakiegoś rozwiązania by wstawić okna szybciej, bez większej szkody dla nich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sharlotka 14.01.2012 08:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 (edytowane) Ale właśnie kwestia montażu i gwarancji wychodzi przy wnikliwym dopytywaniu - zwykle na pierwsze pytanie, czy MOŻNA przed tynkami, producenci odpowiadają: można, ale trzeba dobrze wietrzyć.Dopiero naciskanie, co z gwarancją, skutkuje odpowiedzią, że POWINNO się montować drewno PO tynkach, bo faktycznie notują w karcie gwarancyjnej, czy montowali stolarkę po tynkach/ wylewkach, czy przed.Zwykle każdy z nich dodaje (sprawdzaliśmy 4-5 firm), że wielu klientów montuje okna drewniane przed tynkami, bo faktycznie położenie instalacji w otwartym budynku to ogromne ryzyko i nic się nie dzieje, ale wiecie, nie zaryzykujemy wydania tak dużej kwoty za okna w nadziei, że u nas na pewno nic się nie stanie......Nie chcę rezygnować z drewna, tylko jak to zrobić???? Wykonawca instalacji podsunął pomysł, by: - zrobić instalację elektryczną i w tym samym czasie położyć instalacje c.o. do grzejników po podłodze, od razu zalać wylewkę, potem gdy przeschnie zakryć ją szczelnie grubą folią, tak, by tynki jej nie uszkodziły -ale dodał, że wylewka powinna być robiona po tynkach.... A może zrobić tak:- instalacja elektryczna + tynki - jak najszybciej - parę dni po zrobić c.o. po podłodze i od razu zalać wylewkę? Robespierre,ale przy pcv wszystkie firmy z kolei potwierdzają, że montaż jak najbardziej na stan surowy i nic się ze stolarką nie dzieje - czy w rzeczywistości też może "łapać" wilgoć od tynków? Edytowane 14 Stycznia 2012 przez Sharlotka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 14.01.2012 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 Czy tynkowanie w maju/ czerwcu przy dobrej pogodzie + wietrzenie pomieszczeń wystarczą? Zdecydowanie wystarczą, ale warunkiem jest stałe wietrzenie i to nie przez uchylone skrzydła, ale otworzenie skrzydeł na oścież i stały przeciąg. Wpływ wilgoci z tynków jest wyolbrzymiany, ponieważ wielokrotnie się zdarzało, że inwestorzy szczelnie zamykali okna, zostawiając mokre tynki na całą zimę - wiosną zgłaszali za to reklamacje na popękane ramy okienne.. Wielokrotnie montowałem okna na dużych inwestycjach, gdzie po montazu wykonywano tynki i żadnych reklamacji nie było. Wokół okien naklejalismy listwy tynkowe, przed samym tynkowaniem ekipy naklejały na okna folię (do listew), a bezpośrednio po tynkowaniu zdejmowały folię i otwierały okna. Zero problemów. Warunkiem jednak jest stałe wietrzenie pomieszczeń i stałe usuwanie nadmiaru wilgoci z pomieszczeń. Jeżeli ktos nie ma czasu tego pilnować, to rzeczywiście lepiej nie decydować się na montaż przed tynkowaniem. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robespierre 14.01.2012 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 Robespierre, ale przy pcv wszystkie firmy z kolei potwierdzają, że montaż jak najbardziej na stan surowy i nic się ze stolarką nie dzieje - czy w rzeczywistości też może "łapać" wilgoć od tynków? Przy montażu okien PCV lub ALU przed tynkami zdarzają się po prostu zwykłe uszkodzenia, zachlapania okien, okuć, itp. Potem z oknami także są problemy choć udaje się je usunąć poprze dokładne umycie, nasmarowanie, itd. Wilgoci nie łapią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nefer 14.01.2012 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 Jeśli okna (plastiki/alu) są dobrze zabezpieczone przez ekipę pracującą to nic nie ma prawa się zdarzyć. Trzeba ich tylko z tym przypilnować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sharlotka 16.01.2012 07:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Witajcie,dziękuję za wszelkie wyjaśnienia - jak rozumiem, zarówno przy pcv, jak i drewnie koniecznie jest solidne wietrzenie pomieszczeń, tj. z oknami otwartymi na oścież.Mniej więcej jak długo, przez ile dni? Całą dobę, czy na noc okna można zamknąć? (Tynki byłyby nakładane w maju - czerwcu).Pytam, bo w takiej sytuacji raczej ktoś musi być na budowie non stop i pilnować domu/ okien - jak Wy sobie radziliście jako inwestorzy, albo co fachowcy radzą w tej sytuacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
terma 16.01.2012 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Jak tynki są mokre, to wilgotność w pomieszczeniu jest duża, a stąd już prosta droga do skraplania się jej na szybach, spływania do kanałów dekompresyjnych (w ramie skrzydła), co powoduje uszkodzenia i może prowadzić do wypaczenia okna. Wietrzenie - zależy - ważne, żeby temperatura utrzymywała się mniej więcej na poziomie powyżej powyżej 5°C). Dotyczy to wszystkich rodzajów okien – drewnianych, aluminiowych, czy też PCV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sharlotka 16.01.2012 08:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Terma,nie zamierzam tynkować w zimie, tylko późną wiosną, a w zasadzie latem - przyjmuję, że temp. będzie wynosić 15 - 18 stopni na plusie. Ponawiam pytanie jak trzeba wietrzyć - mniej więcej przez ile godzin dziennie, czy nocą okna mogą być zamknięte, przez ile dni średnio się wietrzy po tynkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nefer 16.01.2012 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Witajcie, dziękuję za wszelkie wyjaśnienia - jak rozumiem, zarówno przy pcv, jak i drewnie koniecznie jest solidne wietrzenie pomieszczeń, tj. z oknami otwartymi na oścież. Mniej więcej jak długo, przez ile dni? Całą dobę, czy na noc okna można zamknąć? (Tynki byłyby nakładane w maju - czerwcu). Pytam, bo w takiej sytuacji raczej ktoś musi być na budowie non stop i pilnować domu/ okien - jak Wy sobie radziliście jako inwestorzy, albo co fachowcy radzą w tej sytuacji? PCV się nie wypaczy od wody. Położysz tynki, a potem przyjdzie wylewka. Jak z mixo to będziesz ją polewać wodą. Przy tej operacji wilgotność tynków to pikuś. U mnie tynki robione wczesnym latem, wylewki koniec lica, a woda lała się po szybach szczególnie po odpaleniu grzania. W listopadzie odpaliłam kocioł i podłogówkę - dopiero wtedy się zaczęło Ale ja mam PCV , więc dały radę. Nie wiem jak wyglądałyby drewniane. ALe i tak postawiłam pochłaniacze wilgoci, bo nie mogłam na to patrzeć ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nefer 16.01.2012 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 NIe ma pojęcia "ile godzin trzeba wietrzyć". Ja mam po jednej stronie salon z antresolą i tam zupełnie inaczej wszystko schło. Po drugiej - mieszkanie teściów - takie standardowe wysokości - i tam była masakra. Wietrzyć trzeba skutecznie - kup sobie higrometr (najlepiej mechaniczny, bo te elektroniczne są do dupy) i sprawdzaj. Najlepsze efekty daje ogień. Przed położeniem podłóg drewnianych grzałam miesiąc codziennie kominkiem z otwartą szybą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sharlotka 16.01.2012 12:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Nefer, nie strasz - robiłaś tynki latem, a w listopadzie były jeszcze mokre???? OMG!!!!A ja się nastawiałam, że powiedzmy, kwiecień - maj zrobimy tynki i wylewki, a w listopadzie to ho ho, spokojnie będziemy kłaść podłogi - właśnie drewniane. Widzę, że się chyba mocno przeliczyłam??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nefer 16.01.2012 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 może to kwestia kubatury (pocieszam :)) ale u mnie podłoga była kładziona w NASTĘPNYM listopadzie i musiałam ostro pogrzać, żeby się ten numer udał A wystarczy, że latem będzie wysoka wilgotność (mnie się trafiło takie lato) to oba samce - nie wyschnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sharlotka 16.01.2012 12:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 W następnym listopadzie, dobrze czytam???? To JAK robią wykończeniówkę ci, którzy potrafią się wybudować w 6-8 mcy od stanu zero do zamieszkania??? - co wg mnie za bardzo rozsądne nie jest. No ale sądziłam, że spox, od kwietnia do listopada, prawie 7 mcy, to przecież MUSI być ok................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawek9000 16.01.2012 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 u mnie okna były montowane po tynkach, ale przed wylewkami (wylewki z miksokreta). Faktycznie jedno wielkie okno się wypaczyło, ale trudno powiedzieć z jakiego powodu, nie jest to zresztą jakoś bardzo widoczne, pionowy słupek długości 2,5m jest patrząc z boku łukowy, możliwe też że po prostu to okno było gorzej wykonane, bo na pozostałych nie ma jakichś widocznych wykrzywień. Dzisiaj bym wylewkę z miksokreta zrobił z uszlachetniaczami (jastrychy.com) które wiążą wodą i sprawiają że wylewka wysycha tydzień, a nie pół roku, wtedy nie byłoby żadnego ale w kwestii okien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 16.01.2012 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Dzisiaj bym wylewkę z miksokreta zrobił z uszlachetniaczami (jastrychy.com) które wiążą wodą i sprawiają że wylewka wysycha tydzień, a nie pół roku, wtedy nie byłoby żadnego ale w kwestii okien. Wylewka z miksokreta i tak w ma w sobie minimum wody. Nie szukałbym w niej przyczyny. Często bardziej mokro jest w trakcie gipsowania, kafelkowania itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sharlotka 16.01.2012 14:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Sławek,dzięki za porady, szkoda, że u Ciebie okno się wypaczyło, i to montowane po tynkach???? Finlandia,no doradco, proszę Cię, poradź coś w kwestii montażu okien drewnianych ze swojego doświadczenia:) - jak to jest w realu, czy wystarczy dobrze wietrzyć pomieszczenia (jak długo, jak???) - tylko nie pisz, że mam zostawiać okna otwarte na oścież na noc - i problemów na pewno nie będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.