Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Do rozpoczynających budowę wiosną 2012


Recommended Posts

Pomyślałam sobie, że jak już się zalogowałam, to od razu zapytam forumowych wyjadaczy, co myślą. Sprawa dotyczy ścian zewnętrznych. Robiąc projekt, uparłam się na silikaty i tak mam - zewn. 24, działowe 12. I wszystko byłoby proste, gdyby nie fakt, że dostałam naprawdę dobrą ofertę na ytonga, zatem postanowiliśmy zrobić zewn. z ytonga, a działowe z silikatów (nie chcę odpuścić ;)). Ale czytając Wasze posty, przeraziłam się, że 12 cm styro, które mam w projekcie, to będzie za mało i w ogóle śmiech na sali. Logiczne więc, że trzeba byłoby dać więcej - ale uwaga - mam 10 cm luzu na całej szerokości działki, odliczając budynek i minimalne odległości od granic. Czyli mogę zrobić ytonga z max. 15-cm ociepleniem, żeby się na styk zmieścić (no, zostaną 4 cm ;)). Zainspirowana wywodami Artura, zaczęłam rozważać opcję 18 cm silikatu i 20 cm ocieplenia. Jak myślicie - co będzie lepsze: 24 ytonga + 15 styro czy 18 cm silikat i 20 cm styro? Taniej mnie wychodzi opcja 1, ale to nie są aż tak miażdżące różnice, żeby się nie zastanawiać nad 2...

Pomóżcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

frelka mogę prosić o namiar na firmę, która Wam robiła to przyłącze? Też budujemy w Zabrzu :) Pozdrawiam

 

Ok, widzę, że powinnam zmienić dane w profilu.

W tej chwili mieszkamy w Zabrzu, ale dom budujemy w gminie Gierałtowice i to z tej gminy mamy firmę (z Przyszowic dokładnie).

Niemniej wyślę dane na priw, bo gościu wydawał się obrotny i może poradzi sobie i w Zabrzu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślałam sobie, że jak już się zalogowałam, to od razu zapytam forumowych wyjadaczy, co myślą. Sprawa dotyczy ścian zewnętrznych. Robiąc projekt, uparłam się na silikaty i tak mam - zewn. 24, działowe 12. I wszystko byłoby proste, gdyby nie fakt, że dostałam naprawdę dobrą ofertę na ytonga, zatem postanowiliśmy zrobić zewn. z ytonga, a działowe z silikatów (nie chcę odpuścić ;)). Ale czytając Wasze posty, przeraziłam się, że 12 cm styro, które mam w projekcie, to będzie za mało i w ogóle śmiech na sali. Logiczne więc, że trzeba byłoby dać więcej - ale uwaga - mam 10 cm luzu na całej szerokości działki, odliczając budynek i minimalne odległości od granic. Czyli mogę zrobić ytonga z max. 15-cm ociepleniem, żeby się na styk zmieścić (no, zostaną 4 cm ;)). Zainspirowana wywodami Artura, zaczęłam rozważać opcję 18 cm silikatu i 20 cm ocieplenia. Jak myślicie - co będzie lepsze: 24 ytonga + 15 styro czy 18 cm silikat i 20 cm styro? Taniej mnie wychodzi opcja 1, ale to nie są aż tak miażdżące różnice, żeby się nie zastanawiać nad 2...

Pomóżcie!

 

Cena materiału na ściany jest kompletnie nieistotna bo stanowi zazwyczaj ledwie 3-4% ceny domu. Buduj z silikatu 18 i nie kombinuj. Ocieplenie 20cm to zazwyczaj optymalne ocieplenie, 12cm to tylko i wyłącznie przy bardzo tanim źródle ogrzewania typu PCi lub drewno. Jednakże i tak warto dać minimum 15.Spójrz w mój dziennik zobaczysz jak grubość ocieplenia wpływa na rachunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

? Ryzykant ;)Wg mnie ściana 1W to podwójna strata kasy pierwsza jako inwestycja a druga w rachunkach za ogrzewanie :)

Jeśli zostawiona furtka na ocieplenie to jaki jest sens inwestycji w 36,5 ? Wg mojej opinii nie ma żadnego :)

Ale jest ryzyko-jest zabawa :)

Straty kasy brak bo energo 36,5 kupiłem w cenie baaardzo zbliżonej do 24/400 w sumie za cały materiał na swój dom zapłaciłem 1 tys (słownie jeden tysiąc) więcej niż przy tej 24

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straty kasy brak bo energo 36,5 kupiłem w cenie baaardzo zbliżonej do 24/400 w sumie za cały materiał na swój dom zapłaciłem 1 tys (słownie jeden tysiąc) więcej niż przy tej 24

 

Wygląda na to, że 36,5 ENERGO wyniósł Ciebie ok. 8,30 ? - gdzie normalne ceny to ok 13,00 i więcej

Ja za 24 płaciłem 7,66

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że 36,5 ENERGO wyniósł Ciebie ok. 8,30 ? - gdzie normalne ceny to ok 13,00 i więcej

Ja za 24 płaciłem 7,66

Za 42 palety + paleta kleju zapłaciłem 15K. Ale wyjaśnię że kupiłem od kogoś kto chciał budować ale z pewnych względów musiał zrezygnować. Materiał jest świeży z fabryki wyjechał w połowie marca i leży na składzie bo nawet z tamtąd go nie odebrał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Tomaszu! :)

Fajnie, że się pojawiłeś, bo czytając wątek zauważyłam, że jako chyba jedyny planujesz krycie blachą na rąbek stojący - a ja też :), więc mam pytanie - na co się zdecydowałeś (bo my chyba na Ruukki classic) i czy widziałeś gdzieś to na żywo? Ponieważ mieszkamy nie tak daleko od siebie, podjechałabym zobaczyć, bo u nas w hurtowniach bida - nikt nie ma na ekspozycji, a jedyny dach do obejrzenia jest kryty blachą classic premium, która się trochę różni od classic.

Pozdro dla sąsiada z regionu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;)

 

 

 

Bardzo proszę o pomoc.

Otóż mam problem z wykonawcą a mianowicie chodzi o Fakturę.

 

Byłem z wykonawcą umówiony "na gębę" (bez umowy) na 53.000zł za wybudowanie domu od podstaw po dach.

Dzisiaj zapytał mnie czy chce fakturę. Ja powiedziałem, że nie potrzebuję, po czym zakomunikował mi, że on mi wystawi fakturę i będę musiał zapłacić Vat.

Jak się umawiam na 53.000 to chcę zapłacić 53.000 a nie jeszcze ponad 4000 zł VATU!

Co mam z tym fantem zrobić?

Jak z gwarancją potem na budynek? Mówi że bez faktury nie ma gwarancji.

Proszę o pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonawcy z którymi rozmawiałem zawsze podawali cenę netto i to zaznaczali. Przynajmniej w moim przypadku tak było. Zalezy jak się umówiłeś czy że 53 do ręki i się rozchodzicie czy była mowa tylko o 53. Jeśli tego nie uzgodniliście to tego sporu nie wygrasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie jezeli wykonawca podal 53000 to to oznacza brutto- Ciebie jako koncowego platnika ( detaliste)nie interesuje cena netto , co wiecej wykonawca nie ma prawa podawac Ci ceny netto a potem doliczać Ci VAT ( który przecież moze byc rożny a ty nie musisz wiedziec jaki on jest). Mioim zdaniem chce cie naciagnac na dodatkowa kasa. Czy w sklepie spozywczym pani podaje ci cene netto chleba?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Tomaszu! :)

Fajnie, że się pojawiłeś, bo czytając wątek zauważyłam, że jako chyba jedyny planujesz krycie blachą na rąbek stojący - a ja też :), więc mam pytanie - na co się zdecydowałeś (bo my chyba na Ruukki classic) i czy widziałeś gdzieś to na żywo? Ponieważ mieszkamy nie tak daleko od siebie, podjechałabym zobaczyć, bo u nas w hurtowniach bida - nikt nie ma na ekspozycji, a jedyny dach do obejrzenia jest kryty blachą classic premium, która się trochę różni od classic.

Pozdro dla sąsiada z regionu ;)

 

hej hej:)

 

do dachu mam jeszcze tak daleko ze nie zastanawiamy sie nad konkretna firma. wiemy natomiast ze kolor bedzie ciemnoszary/szary (nie czarny, nie antracytowy, nie zbyt jasny ani nie zbyt ciemny, ot taki w sam raz:))

 

na zywca widzielismy to gdzies kiedys przejazdem w drodze z wakacji:) taka milosc od pierwszego wejrzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie jezeli wykonawca podal 53000 to to oznacza brutto- Ciebie jako koncowego platnika ( detaliste)nie interesuje cena netto , co wiecej wykonawca nie ma prawa podawac Ci ceny netto a potem doliczać Ci VAT ( który przecież moze byc rożny a ty nie musisz wiedziec jaki on jest). Mioim zdaniem chce cie naciagnac na dodatkowa kasa. Czy w sklepie spozywczym pani podaje ci cene netto chleba?

 

Dzięki za radę. Jutro mu to przedstawię i zobaczymy co powie. Będę obstawał przy swoim bo wg. mnie to zagranie jest po prostu nie fair.

Dzięki raz jeszcze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę. Jutro mu to przedstawię i zobaczymy co powie. Będę obstawał przy swoim bo wg. mnie to zagranie jest po prostu nie fair.

Dzięki raz jeszcze!

 

 

zastanow sie tylko co bedzie jesli sciany zaczna ci pekac a gosc sie wypnie z reklamacja, w jaki sposób wymusisz na nim dotrzymania gwarancji/rekojmi nie majac w reku FV bedacej dowodem ze wykonal dla ciebie to zlecenie...

 

niestety, nie masz umowy - byla "na gebe", i o ile to ze nie gosc nie wystawia FV to juz jego klopot w razie "w" to jednak brak umowy to twoj klopot jesli cokolwiek z domem zacznie sie dziac

 

podsumowujac na przyszlosc, na FV moze i mozna machnac reka, ale umowe na pismie zawsze trzeba miec, a to czy ktos od niej zaplaci nalezny podatek to juz jego problem

 

 

EDIT: po przemysleniu, na twoim miejscu bedac zrobil bym tak:

przelknal bym ta gorzka pigulke w postaci koniecznego do doplacenia VATu pod warunkiem podpisania umowy (chocby nawet z bierzaca data) z dokladnym okresleniem warunkow i okresu gwarancji oraz uzaleznieniem platnosci od dokonania odbioru prac

 

a potem - juz na calkowitym legalu - zabral bym sie za odbior, powoli, dokladnie i tak zeby niczego nie przeoczyc i nie popuscic. jesli cos jest do poprawki to protokol na pismie i niech poprawiaja, i tak do skutku

 

a jak juz odbierzesz to mozesz zaplacic, wzglednie spokojny ze jest ok... a nawet gdyby nie bylo to masz kwit z gwarancja ktora bedac na twoim miejscu bezwzglednie bym egzekwowal...

 

ale zrobisz jak uwazasz, ja byl wzial FV a potem byl zlosliwy...no ale taka mam podla nature :D

Edytowane przez Tomasz Antkowiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...