Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Do rozpoczynających budowę wiosną 2012


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 5,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

My nadal czekamy, więc ja mam znowu pytanie z innej beczki, bo póki co myślę nad wnętrzem. Chciałabym w kuchni założyć "klimatyczne" drzwi do spiżarni. Cała kuchnia ma być biała, drewniana z grubymi bukowymi blatami w kolorze drewna (o ile starczy kasy). Zależy mi na klimacie rustykalno - prowansalskim. Drzwi do spiżarni będą w kuchni i w ciągu szafek kuchennych. Dlatego chciałabym żeby były niebanalne i pasowały stylem. Poszukałam na Allegro i znalazłam stare drzwi z kamienicy. Podobają mi się, jednak nie wiem, czy to dobry pomysł. Nie są drogie (120zł), tylko co z ościeżnicami i czy są jakieś ukryte wady o których nie wiem? Macie jakieś sugestie? Będę wdzięczna!

http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/02/52/13/2202521309_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie pytanie mam z innej beczki, dlatego w osobnym poście. Dotyczy łazienek. Rozwiązałam już chyba kwestię wanny/ prysznica - w małżeńskiej sypialni będzie elegancki, duży prysznic, a duża wanna w łazience u dzieci. Jak mnie najdzie chęć na kąpiel w pianie (raz na parę miesięcy pewnie ;) ) to sobie wyjątkowo sprzątnę łazienkę dzieci żeby mieć domowe SPA :D i po kłopocie. Nie potrzebuję drugiej wanny u siebie. Ale mam problem z kibelkiem. Obawiam się, że toaleta połączona z sypialnią małżeńską to już nie aż tak dobry pomysł jak łazienka z prysznicem czy wanną. Krótko mówiąc obawiam się toaletowego smrodku w sypialni, a tego bym nie zniosła! Czy martwię sie niepotrzebnie? No bo robić łazienkę bez WC to chyba kiepski pomysł..

W ogóle w projekcie mamy dużą łazienkę (będzie dla dzieci) gdzie jest wszystko: umywalki, wanna i WC. Musze zrobić WC oddzielnie, ale nie ma miejsca na drzwi na korytarzu. Macie jakieś toaletowe pomysły? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem z kibelkiem. Obawiam się, że toaleta połączona z sypialnią małżeńską to już nie aż tak dobry pomysł jak łazienka z prysznicem czy wanną. Krótko mówiąc obawiam się toaletowego smrodku w sypialni, a tego bym nie zniosła! Czy martwię sie niepotrzebnie? No bo robić łazienkę bez WC to chyba kiepski pomysł..

 

 

wg mnie nie masz sie co obawiac, jesli robisz lazienke to kibelek obowiazkowo w nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Może chodzi o to, że chciałabym łazienkę od sypialni oddzielić ścianą ze szkła, żeby sypialnia nie zmieniła sie w klitkę i żeby było trochę światła z okien w łazience (od południa łazienka, sypialnia od północy), i ta ściana mnie przeraża w kwestii zapachowej chyba.. Zrobić za nią oddzelny kibelek zamykany drzwiami??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szkoda Ci pieniedzy? Jeżeli teren jest bardzo podmokły, szczególnie jesienią i zima wodą wychodzi powyżej fundamentów to i taka izolacja nic nie da.

U mnie przy wybijaniu wody do pompy ogrodowej woda pojawiła się na gł. 1,6 m, mimo to zastosowałem: 2x hydroizolacja Dysperbit, klej+styropian (podłoga/ dach) klej - w nim zatopiona siatka, ponownie hydroizolacja Dysperbit i na koniec folia kubełkowa.

 

Najważniejsze, aby powyższe wykonać solidnie, dokładnie, a skutek będzie taki sam i przy okazji pare groszy w kieszeni zostanie na co innego. Dodam jeszcze, że fundamenty mam z silikatów. Pozdrawiam

 

Tak to jest jak się ma męża budowlańca, stwierdził że mimo większych kosztów, skuteczność takiej izolacji jest trwalsza ale to jego opinia a ja w tej dziedzinie muszę mu po prostu zaufać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas ocieplenia 20cm na 24cm ściany.

mamy dylemat. mąż zastanawia się nad rodzajem stropu. w projekcie jest oczywiście gęstożebrowy, ale jest on trzykrotnie droższy od drewnianego. wiemy oczywiście, że przy drewnianym słychać wszystko, co się dzieje na górze. tylko to nie jest dla nas znaczący argument: dzieci mamy już spore (nie będą nam ganiać nad głową), w domu będzie antresola, więc i tak nie da się szczelnie oddzielić akustycznie parteru od góry. ostatnio byliśmy u znajomych, którzy mają strop drewniany i stwierdzili, że nie jest tak źle. projektant odradza, ale pocieszył, że nie musimy od razu decydować. no i dalej nie wiemy. macie jakieś doświadczenia z drewnianymi stropami? podzielcie się. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki styropian bedziecie miec na scianach bo ja mam dylemat: 12cm czy 15cm. Murarze mowia, ze lepiej dac 15cm ale sama nie wiem, wyjdzie napewno drozej. A co do kibelka to nie mam z tym problemu, gdyz moi murarze maja 800m do domu wiec jak ich przydusi to skocza samochodem hehe ;)

my mamy porotherm 25 +15cm styropianu,choć w projekcie mamy 12 ;) nasza architekt twierdzi że każdy grubszy styropian powyżej 12cm nie wiele już zmienia, więc nie ma co przepłacać http://cosgan.de/images/smilie/konfus/a035.gif a ja do tego przekonana nie jestem i damy 15 :)

 

ulka ee no wychodek pierwsza klasa :D i powoli zabudowuje ci się działka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te dylematy bocianów ... dać 12 czy 15 .. są zaje...fajne ...

czy Be-be-be, Dziuby i milina czytali/ły wątek od początku ??

powierzchnia ścian 200m2 i 3 cm różnicy to 6 m3 styropianu

 

NAD CZYM WY DO CHOLERY SIĘ ZASTANAWIACIE?? przy cenie 100-150 za 1m3 rozmawiamy o 1 tys zł

Wy się nie zastanawiajcie czy dać 12 czy 15 tylko dawajcie 20-25 i zastanówcie się gdzie te 2-3 tyś na czym innym zaoszczędzić

 

Artur dobrze Wam radzi .... liczyć OZC !!! i jeszcze raz liczyć ... wtedy wiadomo czy zwiększenie warstwy ocieplenia ma sens i jakie daje efekty

 

chyba ze budujecie po najmniejszej lini oporu , i chcecie tylko prześlizgnąć się przez normy ... i nie dbacie o swoje rachunki za ogrzewanie w przyszłości

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku zmniejszenie zapotrzebowania na ciepło ze standartu projektowego czyli 90kWh/m2/rok(10620kWh) i (24+12,grawitacja) na 35kWh/m2/rok(4130kWh) i (18+22,reku,trzy szyby) pozwoli zaoszczędzić rocznie na ogrzewaniu 6490kWh czyli jakieś 2560zł/rok :)

Może tak to lepiej widać ;)

ba,z nacznie lepiej bo widać ile w kieszenii zostanie.;-) Dasz mi namiar do tego z forum co robił OZC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku zmniejszenie zapotrzebowania na ciepło ze standartu projektowego czyli 90kWh/m2/rok(10620kWh) i (24+12,grawitacja) na 35kWh/m2/rok(4130kWh) i (18+22,reku,trzy szyby) pozwoli zaoszczędzić rocznie na ogrzewaniu 6490kWh czyli jakieś 2560zł/rok :)

Może tak to lepiej widać ;)

a z ciekaosci juz o ile wiecej wydałes by uzyskac taki wynik? czyli jak rozkłada sie zwrot inwestycji? z ciekawosci tylko pytam, bo ostatnio znajoma co robi świadectwa energetyczne klepała ze domy pasywne, energooszczedne sa tak drogie ze nie ma uzasadnienia ekonomicznego, oprocz gdybania ze energia wzrosnie

 

Dziękuję pieknie za namiar:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a komu oni nie robił ;)

a czekałem kilka dni - teraz chyba z miesiąc się czeka :D

 

gosia@ zejście z 90 do 40 kWh/1m2/rok naprawdę nie jest trudne i nie wymaga cudów

okan 3 szybowe , gruby styropian , wentylacja mechaniczna - jest granica i to można wyliczyć ... do jakiego poziomu się opłaca a do jakiego nie ...

 

ja sadzę że wybudowanie mojego domu standardowego (80-90 kWh/1m2/rok) przy użyciu ekip zewnętrznych kosztowałoby tyle samo co budowanie tak jak buduję obecnie tylko systemem półgospodarczym - ogólnie jakieś 50 tyś taniej mój dom można było wybudować gdybym niektóre rzeczy zrobił inaczej (taniej , nieco gorzej - co nie oznacza że źle ) ale nie chciałem !!

 

własnie dostałam juz namiary Dzieki:smile: ale rozumiem ze Ty kompletny projekt juz miałas? tzn jak dałas do zrobienia?

 

wysyłasz swoj projekt domu , piszesz z czego chcesz budować i jak ocieplić

i Ci liczy .. i później zastanawiacie się jak to zmienić by było dobrze , ekonomicznie i efektywnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a komu oni nie robił ;)

a czekałem kilka dni - teraz chyba z miesiąc się czeka :D

 

gosia@ zejście z 90 do 40 kWh/1m2/rok naprawdę nie jest trudne i nie wymaga cudów

okan 3 szybowe , gruby styropian , wentylacja mechaniczna - jest granica i to można wyliczyć ... do jakiego poziomu się opłaca a do jakiego nie ...

 

ja sadzę że wybudowanie mojego domu standardowego (80-90 kWh/1m2/rok) przy użyciu ekip zewnętrznych kosztowałoby tyle samo co budowanie tak jak buduję obecnie tylko systemem półgospodarczym - ogólnie jakieś 50 tyś taniej mój dom można było wybudować gdybym niektóre rzeczy zrobił inaczej (taniej , nieco gorzej - co nie oznacza że źle ) ale nie chciałem !!

 

 

 

wysyłasz swoj projekt domu , piszesz z czego chcesz budować i jak ocieplić

i Ci liczy .. i później zastanawiacie się jak to zmienić by było dobrze , ekonomicznie i efektywnie

to ide w kolejke sie zapisac:-)

Pytalam z ciekaosci, bo jak juz wiesz WM i tak bede miała, okna 5 komorowe, muszę tutaj sie dokształcić;-) i 20 styropianu na bank grafitowego ( tez musze doczytać) Buduje i tak na płycie. Martwia mnie żaluzje zewnetrzne( mostki) no i chyba tyle. A i nic nie kumam z tym cholernym ogrzewaniem. W sensie ze chcę mieć podłogowke i kaloryfery, a to znowu coś tam coś tam....:bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...