Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Galmet - kto może coś powiedziec o ich produktach?

DanielRomian

Recommended Posts

Witam.

Pierwsza zima minęła, co gorsza że dużo czasu spędziłem przy piecu. Podzielę się moimi uwagami na temat pieca Galmet 25kW ze sterownikiem Expert.

Rzeczywiście piec jest bardzo czuły na zmiany węgla, dzięki czemu nie obyło się dłuższych wizyt u kotłowni. Jak pisał dgasek też mam problem z nierównomiernym spalaniem. Początkowo myślałem że to wina talerza który prawdopodobnie nie był uszczelniony zbyt dokładnie, ale się myliłem. Wyłączyłem piec zimą na 24 h i uszczelniłem go dokładnie że nie miało prawa nic przelecieć pod talerzem. Jednak chyba ten typ tak ma i nawet dokładne uszczelnienie nic nie dało. Ciągle jedna strona była wyżej z druga niżej i tam zostawał popiół. Może nie mam dużego doświadczenia ze sterownikiem ale dużo czasu poświęciłem poznając jego funkcję. Teraz jestem Expert z tego sterownika. Sterownik Expert posiada wiele wad o zaletach nie będę pisał. Po pierwsze nie można wyłączyć nadmuchu nadzoru. Moim zdaniem piec w nadzorze powinien (zgodnie z ustawionym czasem przerwy nadzoru) podać ekogroszek bez włączania dmuchawy na zakres max. Oczywiście można ustawić maksymalną moc na minimum czyli 30% i z taką mocą będzie chodzić dmuchawa podczas podawania eko w nadzorze. Przez to cały popiół zasyfia cały piec i spieka się tworząc piramidkę. Dlatego myślę że powinna być jeszcze opcja nastawy dmuchawy w nadzorze. Co jeszcze mnie denerwuje....minimalna przerwa w podawaniu eko (moc min) jest 70 sek...to chyba zbyt długa przerwa.....Podając mniejsze ilości węgla ok 12-16 sek (moc min) powoduje długie dochodzenie pieca do zadanej temperatury. Jeśli zwiększałem dawki paliwa do 18-20 piec szybko dochodził i temperatura przewyższała zadaną o ok 3-4 stopnie i w nadzorze przebywał przez ok 15-25 min. Żar był wysoko tak jak powinien być ale za to sadził się cały piec..masakra no to kombinacje z powietrzem i to różne i wszystkie m