zbigor 15.11.2013 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Masz hydroizolację pod anhydrytem. W takim przypadku dalsze rozważania są bezcelowe. To już lepiej było by bez hydroizolacji. Kto o zdrowych zmysłach daje hydroizolację pod wylewkę? Prawidłowa kolejność która mi wbijano do głowy na szkoleniach w Sopro to w kolejnosci jastrych, grunt, uszczelnienie , zaprawa klejowa , terakota. Jeśli wykonawca zrobi wszystko poprawnie i czegoś wybitnie nie schrzani to nie ma cudów żeby weszła wilgoć . Sopro podaje by w narożnikach stosować uszczelki. Wykonawcy to olewają bo łazienka to nie basen i pomalowanie narożnika uszczelnieniem 523 jeden raz wiecej też daje radę i nie trzeba sie pakować w koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
termolit 24.01.2014 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 hydroizolacja domu powinna wyglądać następująco : od dołu papa + folia / lub folia folia - hydroizolacja styropian / wełna / pianki pu- termoizolacja znowu folia + taśmy dylatacyjne jastrych(wylewka posadzka) w przypadku garażu i łazienki ( pomieszczenia mokre)- folia w płynie lub guma w płynie (rożnie to ludziska nazywają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomi84 24.01.2014 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Witam,Od dłuższego czasu śledzę ten temat i Państwa wpisy na temat posadzek, a że przymierzam się do wylania posadzki w swoim domu do końca opinie Państwa nie są spójne. W związku z tym, przygotowałem kilka informacji na temat posadzek anhydrytowych, którymi chciałem się podzielić z przyszłymi również inwestorami.Na obrazku poniżej wrzuciłem wykres dot. porównania posadzki anhydrytowej i cementowej, oraz informacje na temat porównania anhydrytu (producentów) na rynku Polskim wraz z cenami na dzień dzisiejszy w woj. mazowieckim.Mam nadzieję, że da to rzeczywiste porównanie form oraz producentów posadzek. http://majoris.pl/porownanie-posadzek.jpg Na pierwszy rzut oka widać, duże rozpiętości cenowe w zależności od producenta i oczywiście firm wykonawczych (przyjąłem średnie ceny od różnych wykonawców).Najdrożej wychodzi Knauf, następnie Lafarge (Agilia Sols A), WOLPLAN CAC25F5 wychodzi najtaniej, patrząc również na porównanie muratora, widać, że mimo, że wolplan jest najtańszym materiałem jest najlepszy, ale porównujmy dalej z innych zasięgniętych zasobów. Szperając w Internecie natrafiłem na bardzo wiele informacji tych rzetelnych i też nie, wertując tematy na forum post po poście. Natrafiłem na bardzo ciekawe następujące informacje jeżeli chodzi o porównanie anhydrytu i cementu:http://majoris.pl/anhydryt-cement.jpgWniosek jest jeden - anhydryt jest lepszy od cementu! Patrząc dalej natrafiłem na bardzo ciekawe informacje na temat wad i zalet posadzek anhydrytowych na rynku Polskim: KNAUF:Materiał dostarczany jest SILOSAMI stacjonarnymi.Zalety:- możliwość rozpoczęcia pracy zaraz po przyjeździe silosa- możliwość przetrzymywania silosa na miejscu budowy, ale każdy dzień jest płatny.Wady:- przez to że materiał jest suchy zwiększa się jego cena, koszt zawyżony o około 40-60% od innych producentów.- silosy potrzebują silomatu, węży, ekipy. Ekipa może dojechać to nie problem, ale węże zostają na budowie jak i silomat, za co odpowiada właściciel.- silomaty pobierają wodę- i nie są przystosowane do skoków ciśnienia wody występującym przy słabym ciśnieniu wody. Skutkuje to nierównomierną gęstością mieszanki, jak i nieprawidłowym rozłożeniem jastrychu.- słabe silomaty – bardzo mała wydajność powoduje zbyt duże wydzielanie się wody przy rozkładaniu, która może powodować osłabienie jastrychu- podawany przez producentów nieprawidłowy sposób wykonania jastrychu/ wylewanie na 2 razy co osłabia wylewkę, powoduje zwiększenie kosztów trzymania silosów na miejscu budowy z opłata dla producenta! LAFARGE:Materiał dostarczany jest gruszką.Zalety :- możliwość wykonania dużych powierzchni w ciągłym laniu ( powyżej 1200m2) przy bliskiej lokalizacji węzła producenta od miejsca budowy.Wady :- zbyt mało węzłów w Polsce- kupowanie materiału w m3, czyli każdy inwestor kupuje wodę od producenta jastrychu w cenie materiału (200m2 przy średniej grubości jastrychu 5cm to 10m3, z czego 10% to woda) - dostawa materiału powyżej 2.5-3 godz skutkuje utraceniem własności samopoziomujących jak i wytrzymałościowych.- brak możliwości zamówienia dokładnej ilości jastrychu ( albo za mało albo za dużo ) brak możliwości dorobienia na miejscu budowy, a za nadmiar i tak płaci klient.- Agilia Sols A to nie jest żadna klasa wytrzymałości to nazwa produktu – a klasy wytrzymałości to np C20-F4, C25-F5, itp. więc rozmawiając z wykonawcą pytajcie o klasy wytrzymałości!!! Każda ma inną cenę i parametry. WOLPLANMateriał dostarczany jest w mobilnym silosie.Zalety:- mieszanka WOLPLAN CA powstaje z najwyższej jakości komponentów, które są dozowane elektronicznie za pomocą sterowania komputerowego. Dzięki temu został wyeliminowany błąd ludzki, związany z jakością materiału, a posadzka na każdej budowie i za każdym razem zachowuje parametry zgodne z normą DIN-EN- materiał kupowany jest w tonach (suchy materiał), czyli inwestor kupuje dokładną ilość materiału taka jaka idzie na jego budowie - na koniec wylewania komputer wyświetla dokładną ilość ton wypompowanego materiału (nie za dużo, nie za mało), czyli płacimy za realne wykorzystanie materiału. - możliwość wykonania w ciągłym laniu ponad 2000m2 dziennie,- mniejsze domki 150-300m2 ekipy wykonują w 2-3hWady:- długie terminy trzeba się wcześniej umawiać- duże ciężkie maszyny - czasem nie da się dojechać w trudno dostępne miejsca źródło: http://www.wylewkasamopoziomujaca.pl/blog Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigor 24.01.2014 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Z ceną Wolplanu jest trochę inaczej jak w informacji. Żeby uzyskać przewodność taką jaką deklaruje lafarge czyli 2,0W/m2K należy w Wolplanie doplacić 4zł/m2 za dodatek poprawiający przewodność. Do tego należy doliczyć cenę transportu czyli ok. 200zl za kontener. Poza tym Wolplan ma cenę za 4,5 cm grubości a lafarge za 5cm. Te 0,5 cm różnicy może czasami wystarczyć na pokrycie ewentualnych nierówności. Niektórzy wykonawcy lafarge dodają też gratis szlifowanie mleczka po wyschnięciu posadzki. Nie mam pojęcia ile taka usługa kosztuje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teka 24.01.2014 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Witam, Od dłuższego czasu śledzę ten temat i Państwa wpisy na temat posadzek, a że przymierzam się do wylania posadzki w swoim domu do końca opinie Państwa nie są spójne. W związku z tym, przygotowałem kilka informacji na temat posadzek anhydrytowych, którymi chciałem się podzielić z przyszłymi również inwestorami. Na obrazku poniżej wrzuciłem wykres dot. porównania posadzki anhydrytowej i cementowej, oraz informacje na temat porównania anhydrytu (producentów) na rynku Polskim wraz z cenami na dzień dzisiejszy w woj. mazowieckim. Mam nadzieję, że da to rzeczywiste porównanie form oraz producentów posadzek. http://majoris.pl/porownanie-posadzek.jpg Na pierwszy rzut oka widać, duże rozpiętości cenowe w zależności od producenta i oczywiście firm wykonawczych (przyjąłem średnie ceny od różnych wykonawców). Najdrożej wychodzi Knauf, następnie Lafarge (Agilia Sols A), WOLPLAN CAC25F5 wychodzi najtaniej, patrząc również na porównanie muratora, widać, że mimo, że wolplan jest najtańszym materiałem jest najlepszy, ale porównujmy dalej z innych zasięgniętych zasobów. Szperając w Internecie natrafiłem na bardzo wiele informacji tych rzetelnych i też nie, wertując tematy na forum post po poście. Natrafiłem na bardzo ciekawe następujące informacje jeżeli chodzi o porównanie anhydrytu i cementu: http://majoris.pl/anhydryt-cement.jpg Wniosek jest jeden - anhydryt jest lepszy od cementu! Patrząc dalej natrafiłem na bardzo ciekawe informacje na temat wad i zalet posadzek anhydrytowych na rynku Polskim: KNAUF: Materiał dostarczany jest SILOSAMI stacjonarnymi. Zalety: - możliwość rozpoczęcia pracy zaraz po przyjeździe silosa - możliwość przetrzymywania silosa na miejscu budowy, ale każdy dzień jest płatny. Wady: - przez to że materiał jest suchy zwiększa się jego cena, koszt zawyżony o około 40-60% od innych producentów. - silosy potrzebują silomatu, węży, ekipy. Ekipa może dojechać to nie problem, ale węże zostają na budowie jak i silomat, za co odpowiada właściciel. - silomaty pobierają wodę- i nie są przystosowane do skoków ciśnienia wody występującym przy słabym ciśnieniu wody. Skutkuje to nierównomierną gęstością mieszanki, jak i nieprawidłowym rozłożeniem jastrychu. - słabe silomaty – bardzo mała wydajność powoduje zbyt duże wydzielanie się wody przy rozkładaniu, która może powodować osłabienie jastrychu - podawany przez producentów nieprawidłowy sposób wykonania jastrychu/ wylewanie na 2 razy co osłabia wylewkę, powoduje zwiększenie kosztów trzymania silosów na miejscu budowy z opłata dla producenta! LAFARGE: Materiał dostarczany jest gruszką. Zalety : - możliwość wykonania dużych powierzchni w ciągłym laniu ( powyżej 1200m2) przy bliskiej lokalizacji węzła producenta od miejsca budowy. Wady : - zbyt mało węzłów w Polsce - kupowanie materiału w m3, czyli każdy inwestor kupuje wodę od producenta jastrychu w cenie materiału (200m2 przy średniej grubości jastrychu 5cm to 10m3, z czego 10% to woda) - dostawa materiału powyżej 2.5-3 godz skutkuje utraceniem własności samopoziomujących jak i wytrzymałościowych. - brak możliwości zamówienia dokładnej ilości jastrychu ( albo za mało albo za dużo ) brak możliwości dorobienia na miejscu budowy, a za nadmiar i tak płaci klient. - Agilia Sols A to nie jest żadna klasa wytrzymałości to nazwa produktu – a klasy wytrzymałości to np C20-F4, C25-F5, itp. więc rozmawiając z wykonawcą pytajcie o klasy wytrzymałości!!! Każda ma inną cenę i parametry. WOLPLAN Materiał dostarczany jest w mobilnym silosie. Zalety: - mieszanka WOLPLAN CA powstaje z najwyższej jakości komponentów, które są dozowane elektronicznie za pomocą sterowania komputerowego. Dzięki temu został wyeliminowany błąd ludzki, związany z jakością materiału, a posadzka na każdej budowie i za każdym razem zachowuje parametry zgodne z normą DIN-EN - materiał kupowany jest w tonach (suchy materiał), czyli inwestor kupuje dokładną ilość materiału taka jaka idzie na jego budowie - na koniec wylewania komputer wyświetla dokładną ilość ton wypompowanego materiału (nie za dużo, nie za mało), czyli płacimy za realne wykorzystanie materiału. - możliwość wykonania w ciągłym laniu ponad 2000m2 dziennie, - mniejsze domki 150-300m2 ekipy wykonują w 2-3h Wady: - długie terminy trzeba się wcześniej umawiać - duże ciężkie maszyny - czasem nie da się dojechać w trudno dostępne miejsca źródło: http://www.wylewkasamopoziomujaca.pl/blog ale i oczywiscie ie z Toba nie zgodze ze anhydryt jest lepszy od betonu z łatwoscia znaczaco moge podciagnac wszystkie parametry z tabeli betonu wlacznie z klasa C25 to sa dane dla niedbale zrobionego,niezageszczonego jastrychu na piasku 0-2mm:lol2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 24.01.2014 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 ale i oczywiscie ie z Toba nie zgodze ze anhydryt jest lepszy od betonu z łatwoscia znaczaco moge podciagnac wszystkie parametry z tabeli betonu wlacznie z klasa C25 to sa dane dla niedbale zrobionego,niezageszczonego jastrychu na piasku 0-2mm:lol2: I tu się zgadzam. W zależnośco od "jakości" majstra wylewka betonowa może być porównywalna a nawet lepsza od anhydrytowej, a co najważniejsze nie boi się wody, czego o wylewce anhydrytowej powiedzieć nie można. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 25.01.2014 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 do tomi84 to miało być porównanie a zrobiłeś reklamę, cytuje: " wszedł, zalogował się, dodał reklamę i znikł" - ktoś tak kiedyś napisał ale to prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 25.01.2014 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 (edytowane) I tu się zgadzam. W zależnośco od "jakości" majstra wylewka betonowa może być porównywalna a nawet lepsza od anhydrytowej, a co najważniejsze nie boi się wody, czego o wylewce anhydrytowej powiedzieć nie można. Pozdrawiam. zgadzam się z tobą po drugie dobrze zrobiona posadzka betonowa nie jest jak "pumex" (nie jest porowata) beton powinien być zbity (lity) wszystko zależy jak ściągasz beton należy wcierać (chodzi o ruchy łatą)zagęszcza się wtedy posadzkę, jak jest grubo robisz podsypkę nie lejesz na raz bo z wierzchu będzie zbity a na spodzie luźny - WSZYSTKO ZALEŻY OD WYKONAWCY JAK TO ROBI a tu są porównanie dla najlepiej zrobionej posadzki anhydrytowej (z firmy WOPLAN) i najgorzej zrobionej posadzki betonowej (oraz pozostałych producentów anhydrytu) dla mnie to nie porównanie tylko czysta reklama mająca na celu wypromowanie jednego produktu a zniechęcenie innych do reszty produktów post powinien zostać usunięty Edytowane 25 Stycznia 2014 przez lukasz860910 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teka 25.01.2014 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 anhydryt nigdy nie wyprze betonow,moze w niewielkim procencie je tylko zastapic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigor 25.01.2014 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Panowie wylewkarze. Proszę zatem o konkretną odpowiedź czy da sie zrobić posadzkę z mixokreta. Założenia są następujące. 1.podłogówka, 2.na posadzce będą deski 2 warstwowe.3.grubość posadzki 6 cm bo 5cm sie pewnie nie da zrobić. Albo jaką grubość można dać najmniej zakładając wszystkie możliwe dodatki i zbrojenia. 4.przewodnictwo cieplne nie niższe niż 1,5 W/m2K a najlepiej 2W/m2K5.Cena na gotowo ze 20 % niższa niż anhydryt. Innymi słowy czy da sie zrobić z betonu konkurencyjny cenowo porodukt o zbliżonych parametrach do anhydrytu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 25.01.2014 12:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 (edytowane) tylko cena za 1m2 będzie uzależniona od miasta gdzie będzie wykonywana np. w Turku 20 ton piasku płukanego ok. 300zł w łodzi około 600-750zł zależy ile km, w poznaniu za płukany ok 800-1100zł zależy od odległości od żwirowni, za naprawdę dobrze zrobioną posadzkę betonową ze wszystkim (piasek płukany 0-4 lub 0-2 nie wszedzie jest 0-4mm, kruszywo, cement, włókno, dylatacje, plstyfikator, siatka stalowa) cena za 1m2 zacznie się od 27zł do 35zł (nie robie posadzek wszędzie pisze o cenach 150km od konina w tym regionie orientuje się jakie są ceny ponieważ dalej rzadko robię w cenie siatka stalowa oczko 10x10 na całość, nie zawsze jest konieczność jej stosowania nie raz wcale nie raz tylko częściowo średnia cena siatki to około 5,5 zł 2m2 dolicz zakłady robi się około 3zł za 1m2 bez siatki cena posadzki betonowej zacznie się około 24zł za 1m2 ale na pewno nie w łodzi czy poznaniu w cenie dylatacje przy ogrzewaniu podłogowym gr. 1cm przy posadkach anhydrytowej trzeba doliczy dylatacje z folią którą trzeba z kleić taśmą z folią na styropianie - dochodzi koszt dylatacji z folią (która nie jest najtańsza i często ma wysokość 15 cm a wylewka ma 5 cm 10 cm odpadu ale klient płaci za wszystko) - takie dylatacje są dużo droższe i dochodzi koszt taśmy (folie wszystkie trzeba kleić) my stosujemy dylatacje 10 cm wysokie 1cm gr. na ogrzewanie podłogowe i 0,5 cm tam gdzie nie ma - bez foli Edytowane 25 Stycznia 2014 przez lukasz860910 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 25.01.2014 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Panowie wylewkarze. Proszę zatem o konkretną odpowiedź czy da sie zrobić posadzkę z mixokreta. Założenia są następujące. 1.podłogówka, 2.na posadzce będą deski 2 warstwowe. 3.grubość posadzki 6 cm bo 5cm sie pewnie nie da zrobić. Albo jaką grubość można dać najmniej zakładając wszystkie możliwe dodatki i zbrojenia. 4.przewodnictwo cieplne nie niższe niż 1,5 W/m2K a najlepiej 2W/m2K 5.Cena na gotowo ze 20 % niższa niż anhydryt. Innymi słowy czy da sie zrobić z betonu konkurencyjny cenowo porodukt o zbliżonych parametrach do anhydrytu? Oceniajmy rodzaje wylewek biorąc pod uwagę przenikalność lub oporność cieplną, która wynika z przewodności cieplnej materiału i grubości wylewki i tu wylewka anhydrytowa może mieć niewielką przewagę nad betonową. Ale jest pewne "ale", cienka wylewka o dobrej przenikalności cieplnej przyczynia się do nierównomierności temperatury na jej powierzchni ( nad rurkami jest znacznie wyższa temperatura niż pomiędzy nimi, a tego drewno "nie lubi". Tu grubsza wylewka betonowa o nieco większej oporności cieplnej pozwala na bardziej rónomierne rozproszenie ciepła. Coś za coś. Nie ma idealnych rozwiązań. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigor 25.01.2014 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 tylko cena za 1m2 będzie uzależniona od miasta gdzie będzie wykonywana np. w Turku 20 ton piasku płukanego ok. 300zł w łodzi około 600-750zł zależy ile km, w poznaniu za płukany ok 800-1100zł zależy od odległości od żwirowni, Budowa w Warszawie w pobliżu piaskarni Zawady. http://www.piaskarz.pl/oferta.php tu są ceny ale nie mam pojęcia czy to co oferują nadaje sie na posadzki. Piszesz o cenie 35 zł. Zakładam że to cena brutto. W takim przypadku wychodzi co najmniej 10 zł taniej niż Wolplan z dodatkiem do drewna. IMHO to konkurencyjne rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigor 25.01.2014 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 cienka wylewka o dobrej przenikalności cieplnej przyczynia się do nierównomierności temperatury na jej powierzchni ( nad rurkami jest znacznie wyższa temperatura niż pomiędzy nimi, a tego drewno "nie lubi". Tu grubsza wylewka betonowa o nieco większej oporności cieplnej pozwala na bardziej rónomierne rozproszenie ciepła. Czyli lepiej dla zdrowia drewna dać np 6cm betonu niż 4,5cm anhydrytu. Istotny argument na rzecz betonu. Jeszcze niedawno skłaniałem się ku wylewce anhydrytowej. Teraz chyba jednak wybiorę fachowo zrobioną betonową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 25.01.2014 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 (edytowane) Budowa w Warszawie w pobliżu piaskarni Zawady. http://www.piaskarz.pl/oferta.php tu są ceny ale nie mam pojęcia czy to co oferują nadaje sie na posadzki. Piszesz o cenie 35 zł. Zakładam że to cena brutto. W takim przypadku wychodzi co najmniej 10 zł taniej niż Wolplan z dodatkiem do drewna. IMHO to konkurencyjne rozwiązanie wszystkie materiały liczyłem brutto robociznę policzyłem netto czyli dojdzie około 1 zł czyli około 36zł brutto powiem ci szczerze nie wiem czy kupisz tam dobry towar każda żwirownia ma piasek 0-2 lub 0-4mm ale co żwirownia to inny towar, to zależy też od żyły jaką mają aktualnie - zajrzy na http://forum.muratordom.pl/showthread.php?213898-Kruszywo-w-wylewce niby jest piasek rzeczny siany ale kruszywa 2-8mm nie ma mają 0-16mm taka frakcja to już na strop:) ale nie wiem ile jest tam jakiego kamienia jak masz blisko kup troche i pokarz posadzkarzowi (troche to za darmo dostaniesz:) ) ja wiem gdzie kupić dobry piasek ale w twoich stronach nie robie więc nie doradzę najlepiej jak są to kruszywa płukane (czyli piasek z wodą idzie przez sita) Edytowane 25 Stycznia 2014 przez lukasz860910 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teka 25.01.2014 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 mowiac o anhydrytach i betonie i zakladajac jakies centymetry grubosci powiedzmy ze najpierw kazda powierzchnie strop czy chudziak nalezy zniwelowac bo kazde 100m2 powierzchni ma roznice miedzy 2 a 5cm srednio zawsze.Ja i lukasz 860910 to robimy-jezdzimy wczesniej na budowy i kazemy polozyc np 8cm styropianu zamiast 10cm lub czasem 5 lub 15 zamiast 10cm....czy od anhydrytow tez jezdza i niweluja?i ile doliczaja Wam za material jak idzie grubiej?czy leja cieniej by zmiescic sie w sredniej z materialem??koszt posadzki na kruszywie mocnego zageszczonego betonu to okolo 40zl m2. z robocizna film z zastosowaniem kruszywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 25.01.2014 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 czemu używacie cementu CEM II 32,5 a nie CEM I 42,5? Szansa na uzyskanie 20MPa byłaby większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 25.01.2014 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 (edytowane) podkład podłogowy cementowy -zwany także jastrychem (z niemiecka) pod okładzinę podłogową drewnianą, musi mieć wytrzymałośc na ściskanie minimum 20N/mm2!Grubość jastrychu o takiej wytrzymałości daje odpowiednią wytrzymałość na zginanie. Im cieńszy tym mniejsza odporność na zginanie. Deska może taki cienki jastrych wygiąć i unieść. Wytrzymałośc minimum 20N/mm2 otrzymuje się przede wszystkim z ilości cementu i odpowiednio małej ilości wody dodanej, oraz kruszywa! CEM II B-M należy unikać, ze względu na zawarte w nim dopuszczalne wszystkie śmieci mielone ponownie razem z cementem na wyjątkowo drobny proszek. Jest lepiej stosować CEM I, ze względu na przygotowaną do tych cementów CM-kę. Inne jastrychy z CEM II i jastrychy z przyspieszaczami schnięcia nie da się mierzyć CM-ką!Jastrych cementowy nie ulegnie rozpadowi np. w trakcie awarii ogrzewania lub pod nieobecność mieszkańców zalania podłogi. Jastrych anhydrytowy nie znosi wody. W takim przypadku przy dłuższym działaniu wody się rozpadnie. Chyba, że robią już jastrychy anhydrytowe pod wodę lub pod wodą? Co oczywiście przy betonach jest możliwe. Gnojownika nikt nie zrobi z anhydrytu.Jastrych cementowy ma w porównaniu z anhydrytowym przy tych samych grubościach mniej korzystny opór przenikania ciepła, niż anhydryt. Usunięcie warstwy powstałej na powierzchni w trakcie schnięcia, należy usunąć w ciągu pierwszego tygodnia, wtedy jest usuwalna. Po tym czasie to już zdzieranie poprzez zeszlifowywanie specjalnymi narzędziami, śrutowanie lub frezowanie. Oczywiście tylko wtedy, gdy ma założone parametry wytrzymałościowe. Często na anhydrycie pozostają ślady tzw. "sztangowania", także widać nad rurami wodnymi popękane pęcherzyki po powietrzu, które wydostawało się z pod rur ogrzewania.Jastrych anhydrytowy można szybciej przygotować do wygrzewania (wypędzania wilgoci z niego), bo już po 7 dniach, najlepiej po usunięciu zwartej nieprzepuszczalnej warstwy sedymentacji cementu zawartego w anhydrycie na powierzchni anhydrytu. Po takim wygrzewaniu przy niższej temperaturze (do maks. 40C), niż jastrych cementowy, można po pomiarze wilgotności resztkowej w kilkunastu miejscach na powierzchni 100m2, przystąpić do układania drewna. O ile wilgotność resztkowa mierzona po wystygnięciu tj około 7 dni pozwoli na bezpieczne układanie drewna. I tutaj jest nowy problem. Czym to zmierzyć?Według mnie to ci, którzy sprzedają towar, jastrychy to też towar, który jest wrażliwy na wilgoć, a jastrychy są, nie tak jak drewno ale jednak, powinni sami podać wilgotność jaką osiągnie ich sprzedany towar w temperaturze 20C i 55% wilgotności względnej powietrza, jakie panuje nad jastrychem. Ci którzy przychodzą po nich nie wiedzą na temat wykonanych jastrychów nic. Nie są w stanie się do nich odpowiednio przymierzyć. Tylko garstka parkieciarzy jest mniej lub więcej zorientowana w czym rzecz. Tylko niektórzy mają odpowiednio przygotowany do takich pomiarów wilgotności resztkowej sprzęt. Nawet wtedy gdy nic o jastrychu inwestor nie wie.Reasumując, jastrych anhydrytowy jak dla mnie, jest po prostu szybciej suchy, niż cementowy. Przyjmując, że oba mają te same parametry. Edytowane 25 Stycznia 2014 przez jarekkur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 26.01.2014 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 czemu używacie cementu CEM II 32,5 a nie CEM I 42,5? Szansa na uzyskanie 20MPa byłaby większa. nikt nie pisał że robi z cementu II po drugie od jesieni do wiosny zawsze powinno robić się z cementu I wytwarza większą temp. podczas wiązania jest to bardzo wskazane gdy temperatury są niższe, nawet można zauważyć jak paruje beton, wystarczy posadzkę przykryć folią i beton zwiąże (wystarczy tylko woda użyta podczas urabiania, przykrywamy folią na drugi dzień i wilgoci w zupełności wystarczy posadzce) latem gdy są duże temperatury lepiej użyć cementu II 42,5 pod podkład z drewna niż cement I ponieważ do rana może być za późno cement za szybko wiąże a wiadomo w nocy po wylaniu nie przyjedzie przykrywać - czyli latem jeżeli chcemy zrobić podkład pod (parkiet itd.) lepiej zaczekać aż będzie chłodniej i zrobić to na cemencie I jak nie mama czasu klient robimy to na cem II 42,5 i posadzką też bedzie miała odpowiednią wytrzymałość cement I bardzo szybko wiąże przy upałach możemy zrobić gorzej na I niż na II , posadzka może zrobić się krucha, beton może się spalić, posadzki może powijać w najsłabszych miejscach czyli w narożnikach, przy dylatacjach zwłaszcza że kiedyś był cement I 32,5 a teraz jest tylko cement I 42,5 to bardzo mocny cement szybko wiąże i latem trzeba być ostrożny,m stosując go latem nie wystarczy przykrycie posadzki folią, należy posadzkę zrosić i przykryć folią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 26.01.2014 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 do jarekkur - po naniesieniu poziomów zawsze mówię klientowi jak grubo wychodzi, po wykonaniu posadzki mówimy jak pielęgnować posadzkę, gdzie było naj mniej betonu a gdzie najgrubiej i tam ma sprawdzać szczególnie wilgotność (wiadomo nie są to różnice w grubości np. 4-8cm ponieważ wyrównujemy styropianem żeby grubość posadzki była taka sama wszędzie, może być od 1-2cm), zostawiamy informacje jaki był cement i stosowane kruszywa, zawsze może też zadzwonić każdego klienta mam zapisanego w notesie po to abym wiedział kiedy, gdzie, z jakiego materiału robiłem i jaka była grubość ja tego nie zapamiętam rocznie zrobię ponad 230 domów i musze mieć pewność że wiem co mu mówie zresztą często klienci dzwonią jak mają już wszystko przygotowane (np. wszędzie podłogówka) dzwoni jak jest gotowy do wylania i jeżeli są różnice w gr. albo idzie miejscami na granicy minimum (chodzi o gr.) muszę pamiętać gdzie to było (u kogo i w jakim miejscu w domu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.