ioc 20.06.2010 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2010 Na Anhydryt nie stosuje się okładzin kamiennych wymagających grubą warstwę kleju. Istnieje możliwość przemoczenia podkładu. Rozumiem, że nie dotyczy to zwykłego gresu/płytek podłogowych? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 20.06.2010 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2010 Rozumiem, że nie dotyczy to zwykłego gresu/płytek podłogowych? Pozdrawiam miałem na myśli duże grubości płyt powyżej 20mm. Nie dotyczy zwykłego gresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 20.06.2010 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2010 Wilgotność równoważna podkładu anhydrytowego dla ogrzewania podłogowego wynosi 0,3%. Dla zwykłego podkładu nieogrzewanego 0,5%. Jedynie dla wykładzin podłogowych przepuszczających 1,0%. Na Anhydryt nie stosuje się okładzin kamiennych wymagających grubą warstwę kleju. Istnieje możliwość przemoczenia podkładu. Wygrzewanie nie jest konieczne. Mozna jedynie po tygodniu włączyć ogrzewanie podłogowe. Normalnie takie podkłady w normalnych warunkach osiagają wilgotnosć równoważną po 2-3 tygodniach zależy od grubości wylewki. W ciagu pierwszego tygodnia należy wylewkę anhydrytową dobrze przeszlifować aby usunąć mleczko cementowe. Przeglądając wyniki badań IBF dotyczące wilgotności równoważnych posadzek anhydrytowych i czasu ich schnięcia, można stwierdzić że wilgotność równoważna w mikroklimacie 20oC i 50%RH wszystkich wylewek anhydrytowych jest bliska wartości 0,2%. Przy posadzkach nieogrzewanych dopuszczalna wilgotność to 0,5% i tu różnica między wilgotnością równoważną j.w. nie ma większego znaczenia. Czas schnięcia takich posadzek grubości 40mm w mikroklimacie od75% do 50%RH i końcowej temperaturze 20oC waha się w przedziale od 33 do 47 dni i jest zależny od rodzaju wylewki anhydrytowej. Po tym czasie można układać podłogi drewniane. Do wilgotności należy bardziej precyzyjnie podejść w przypadku wylewki anhydrytowej ogrzewanej. Wówczas wilgotność powinna mieć jak najniższą wartość /dop. 0,3%/. Wynika to z tego, że po uruchomieniu ogrzewania powstałe ciśnienie pary wodnej powoduje nagromadzenie wilgoci pod chłodniejszą powierzchnią zainstalowanej okładziny podłogowej. Nadmiar wilgoci może spowodować spęcznienie drewna lub zdegradowanie struktury wylewki w przypadku okładzin paroszczelnych. W jednym i drugim przypadku czas nie jest wykładnikiem stopnia wysuszenia omawianych wylewek i niezbędne są pomiary ich wilgotności. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 24.06.2010 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2010 Chcę wylać anhydryt na 140m2 z czego połowa będzie na ogrzewaniu podłogowym. Wybór jest świadomy ze względu na konieczność szybkiego wykonania prac związanych z wykończeniem podłóg. Cena którą mi zaoferowano to 65zł/m2(Knauf) na ogrzewaniu podłogowym. Bez ogrzewania jeszcze nie ustalałem. Nie przewiduję parkietów tylko panel podłogowy, a przy podłogówce gresy. Chyląc czoła Waszej wiedzy spytam się o konsekwencje ewentualnej awarii instalacji w wylanej posadzce. Czy to prawda, że wszystko nadaje się do zdjęcia? Przy cementowej mamy kłopot z suszeniem, przy anhydrycie podobno to już tragedia. Prośba do Cezki, masz może zdjęcia z dobrze widocznymi mocowaniami rurek do podłoża? Jaka duża ma być szczelina? Największe pole to 30m3 połączone z 13-metrową kuchnią i 19-metrowym korytarzem. Czy dobrze zrozumiałem, że nie wymaga to dylatowania? Po przeczytaniu wątku pamiętam wartości 40m2 i 300m2 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 24.06.2010 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2010 mi niedawno wylewali posadzkę anhydrytową gr. 5cm , wyszło 45zł brutto za 1m2 (na gotowo materiał + pompowanie + chłopek który "maczał kija") majsterek od tej wylewki twierdzi że posadzkę można "moczyć" max do 2 miesięcy , spokojnie w tym czasie naprawisz awarię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
papuch 26.06.2010 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 Ja jestem zdecydowana na anhydryt- terminy gonią ale ciekawi mnie jaka jest różnica cenowa między betonową a anhydrytową wylewką? Z postów wyżej wynika że anhydrytowa to wydatek rzędu 65-45zł za metr2 a jak to w przypadku betonowej? Czy cena anhydrytu różni się w zależności czy leje się na podłogówkę czy nie? Ja mam pół dołu w podłogówce a reszta + góra bez. Czy może być taniej bez podłogówki? Widzicie takie trochę portfelowe pytania ale wyczytałam cały temat powyżej i nie mam innych pytań niewątpliwie jesteście specami! z dużą wiedzą dzięki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 26.06.2010 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 Za wylewkę z miksokreta (jastrychową) zapłacisz w granicach 25-30 zl netto.Przy tej wylewce zalecana grubosc to 5-10 cm nad rurkąAnhydryt musi miec 3,5 cm nad rurką (jesli zle napisalem prosze mnie poprawic) cena 37 -do ......zł netto/brutto nie wiem. Trzeba tez wiedziec jak przygotowac podłoze (tasma brzegowa musi byc przylepiona do foli aby wylewka nie dostała sie poimedzy i nie dzwignęła rurekI teraz najwazniesze - powierzchnia musi byc dobrze wypoziomowana u mnie niestety tak nie było mialem parę rurek od kolektora za wysoko (gruba czarna otulina).dlatego zdecydowałęm sie na normalną wylewkę jastrychową.2 dni roboty i po srpawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
papuch 26.06.2010 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 Dzięki f.5, z tym wypoziomowaniem to może być problem- ale małż powiedział że będzie korygował grubością styropianu...o ile tak można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 26.06.2010 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2010 Jesli masz dobrze wylany chudziak (rownomiernie na całej powierzchni) to nie powinno byc problemu.U mnie na dole było na chudziaku 8 cm roznicy na poziomie do tego dochodził wyzszy fundament przez srodek pomieszczenia kilka rurek z wody plus rura 50mm z kominka wodnego wiec miałem co przykrywac.(kable od elektryki w stalowych peszlach)Dlatego zdecydowałem sie na jastrych bo 8 cm anhydrytu kosztowało by masakrycznie duzo.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezka 28.06.2010 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Chcę wylać anhydryt na 140m2 z czego połowa będzie na ogrzewaniu podłogowym. Wybór jest świadomy ze względu na konieczność szybkiego wykonania prac związanych z wykończeniem podłóg. Cena którą mi zaoferowano to 65zł/m2(Knauf) na ogrzewaniu podłogowym. Bez ogrzewania jeszcze nie ustalałem. Nie przewiduję parkietów tylko panel podłogowy, a przy podłogówce gresy. Chyląc czoła Waszej wiedzy spytam się o konsekwencje ewentualnej awarii instalacji w wylanej posadzce. Czy to prawda, że wszystko nadaje się do zdjęcia? Przy cementowej mamy kłopot z suszeniem, przy anhydrycie podobno to już tragedia. Prośba do Cezki, masz może zdjęcia z dobrze widocznymi mocowaniami rurek do podłoża? Jaka duża ma być szczelina? Największe pole to 30m3 połączone z 13-metrową kuchnią i 19-metrowym korytarzem. Czy dobrze zrozumiałem, że nie wymaga to dylatowania? Po przeczytaniu wątku pamiętam wartości 40m2 i 300m2 . my robimy warstwę 4-4,5 cm,także na podłogówkę,cena 40 zł dla 4 cm,rzeczywiście nie trzeba dylatacji na powierzchni ,o której piszesz,nie wiem z kolei o jaką szczelinę chodzi? zdjęcia mogę wysłać na maila.nie umiem Ci odpowiedzieć,co w przypadku awarii,to sprawa indywidualna,pora roku etc.,każdy kto zapewni,że np. przy wylewce z mixokreta to nie problem,po prostu kłamie,to są zawsze problemy i demolka,rolę odgrywa jedynie czas wykrycia i reakcji na awarię.Ja osobiście o awarii podłogówki nie słyszałem,jesli jest próba cisnienia przed wylewkami i pozostawiona woda w rurkach to powinno być wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezka 29.06.2010 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 jeszcze ważna rzecz,jak dzwonią klienci i pytają o wylewkę,zadaję pytanie zwrotne -co na wylewkę?gresy,panele,parkiet etc.Wczoraj dzwonił Pan i pytał o wylewki,padło stwierdzenie ,że na to deski klejone o dł.ok. 1m,po wielu rozmowach z naszym fachowcem o nicku Parkitkomplexx,zapytałem o wymagania co do podłoża -wylewki,Pan zadzwonił do firmy parkieciarskiej i usłyszał ,że podłoże ma być NORMALNE.Drodzy forumowicze przy rozmowach z tego typu fachowcami strzeżcie się NORMALNOSCI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 29.06.2010 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 Dzięki f.5, z tym wypoziomowaniem to może być problem- ale małż powiedział że będzie korygował grubością styropianu...o ile tak można. żadnego problemu ! najwyżej pójdzie więcej anhydrytu , ja na długości 8,5m miałem 3 schodki ze styropianu , najważniejsze żeby krawędź była ścięta między różnymi grubościami styropianu , na pw mogę ci dać namiary na ekipę która u mnie lała , umówisz się przyjedzie majsterek i pomierzy ci poziomicą co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 29.06.2010 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 my robimy warstwę 4-4,5 cm,także na podłogówkę,cena 40 zł dla 4 cm,.... Kurcze, jest ktoś chętny do przyjazdu do Białegostoku na moje metry w tej cenie? Chyba ogłoszenia zacznę dawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laluk 01.07.2010 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 Witam. Od pięciu lat wylewam posadzki mixokretem i od roku posadzki anhydrytowe. Powiem tak jeżeli masz ogrzewanie podłogowe to polecił bym Ci posadzki anhydrytowe koszty eksploatacji będą o wiele niższe, dylatacja myślę że to też ważna sprawa no i jeszcze ważna sprawa posadzki z mixokreta nie każda brygada potrafi wykonać która posiada mixa to musi być naprawdę firma z polecenia pozdrawiam Dariusz N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezka 19.07.2010 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 wklejam dla ciekawych parę fotek z ostatnich realizacji ,duże pow. salon ok. 60 m2,na normalnym systemie typu folia rurka i na Wavinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 19.07.2010 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 Witam. Od pięciu lat wylewam posadzki mixokretem i od roku posadzki anhydrytowe. Powiem tak jeżeli masz ogrzewanie podłogowe to polecił bym Ci posadzki anhydrytowe koszty eksploatacji będą o wiele niższe, dylatacja myślę że to też ważna sprawa no i jeszcze ważna sprawa posadzki z mixokreta nie każda brygada potrafi wykonać która posiada mixa to musi być naprawdę firma z polecenia pozdrawiam Dariusz N Ale nie wyprowadzasz punktów dla pomiaru wilgotności metodą karbidową CM przy podkładach na ogrzewaniu podłogowym! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 19.07.2010 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 wklejam dla ciekawych parę fotek z ostatnich realizacji ,duże pow. salon ok. 60 m2,na normalnym systemie typu folia rurka i na Wavinie Pięknie, tylko brakuje wyprowadzenia punktów dla wykonania pomiaru wilgotności podkładu na ogrzewaniu podłogowym metodą CM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mawram 05.08.2010 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 wklejam dla ciekawych parę fotek z ostatnich realizacji ,duże pow. salon ok. 60 m2,na normalnym systemie typu folia rurka i na Wavinie witam, mam pytania przy stosowaniu anhydrytu 4,5-5 cm na podlogówce: 1.czy do pomieszczen wilgotnych jest zalecane stosowanie dodatkowego zabezpieczenia pwilgociowego, pwodnego? 2.czy przy stosowaniu podlogi drewnianej nie istnieje problem w trakcie uzytkowania , przyjmowania wody z drewna- wysychanie- skurcz drewna ? ( zakladam prawidlowe klejenie podlogi przy zachowaniu odpowiedniej wilgotnosci podloza) 3.czy moze istniec ryzyko ugiecia styropianu 10 cm EPS 100 - opadniecia posadzki- przy zalozonej grubosci posadzki anhydrytowej? pzdr i dziekuje marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 07.08.2010 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 1. - zastosuj grunt głęboko penetrujący a na to folia w płynie2. - woda z drewna ? przecież nie układa się mokrego parkietu , problemu nie powinno być3. - EPS100 to jest normalny podłogowy styropian , posadzka nie powinna go ugiąć a nawet gdyby się tak stało (w co nie wierzę chyba że będzie źle ułożony) to i tak w porównaniu z miksokretem anhydryt jest dużo mocniejszy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mawram 07.08.2010 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 witam,-dla laika takiego jak ja wylewka anhydrytowa kojarzy się z gipsem , boje się dlatego czy czasami podłoże nie będzie chłonęło wody bardziej niż drewno stąd niepokój czy nie ma problemu z układaniem podłóg "drewnianych" ( deska warstwowa,panele ,parkiety itp.) na anhydrycie. spotkałem się z opiniami ,że ludzie rezygnowali z anhydrytu z powodu zamiaru układania podłóg drewnianych.dlatego zastanawiam się czy w pomieszczeniach suchych np. salon gdzie mam zamiar ułożyć drewniane podłogi nie zastosować dodatkowego zabezpieczenia p/wodnego?w pomieszczeniach mokrych standardem jest grunt+ folia w płynie pzdr marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.