eisenberger 19.01.2012 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Witam ! mam zamiar zrobić zadaszenie tarasu i mam pytanie jakich wymiarów minimum muszę zamówić krokwie ? czy np 5x13cm będą wystarczające ? dodam , że z jednej strony zadaszenie będzie oparte o ścianę budynku (7m) a z drógiej na słupach , odległość między "podparciami"(od ściany do słupów) 4,60 m pokrycie planuję dachówką EURONIT betonową , wyjdzie mi bardzo mały spadek 12cm na 4,60m a i jeszcze jedno ... jaki odstęp między krokwiami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
docent56 19.01.2012 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Mogą być 5*13 ale w rozstawie co 10 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eisenberger 19.01.2012 20:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 mam rozumieć , że 5x13 to śmiesznie małe ? czyli jakie mają być tak co 40cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
docent56 19.01.2012 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Nie powinno się robić dachu o tak małym spadku ,a zwłaszcza pod dachówkę.Odpowiedź jaki przekrój i w jakiej odległości jest już nieistotna .Chcesz zrobić strop a nie dach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartus01 20.01.2012 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 Rozstaw co 10 cm ?Na pewno ? Spad rzeczywiście mały - może zaciekać przy intensywnym deszczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 20.01.2012 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 W jakim celu na płaskim dachu chcesz położyć dachówkę? Taki dach należy deskować i pokryć np. papą termozgrzewalną. Tak jak wspomniał "docen56" ten przekrój przy tej rozpiętości jest stanowczo za mały. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
winiu1 21.01.2012 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 Na pewno będzie przeciekać, nawet przy niewielkim deszczu. Dachówka tyłem leży na łacie a przodem na dachówce w Euronicie jest to różnica ok 3cm. Więc spływająca woda przy takim spadku będzie miała po prostu pod górkę, nie mówiąc już o kapilarności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eisenberger 21.01.2012 12:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 dzięki za odpowiedz ! oczywiście macie rację , nie pomyślałem o przeciekaniu ..... więc ponawiam pytanie przy kryciu gontem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 21.01.2012 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 Kolejny raz zapytam w jakim celu szukasz innych pokryć skoro tego dachu nie widać i poza papą termozgrzewalną i specjalną folią żadne inne pokrycie na taki dach się nie nadaje. Oczywiście można pokryć ten dach dowolną dachówką należy wówczas na deskach nabić kontrłaty i wówczas wgrzać papę. Dopiero na tak przygotowany dach montować łaty dodatkowo je uszczelniając i dopiero dachówka. Podobnie z gontem bitumicznym najpierw papa podkładowa termozgrzewalna i na nie nie przybijany a wgrzany gont. Taki gont bitumiczny który nadaje się do zgrzewania ma w swojej ofercie ISOLA. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eisenberger 21.01.2012 13:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 no jednak będzie wiać... http://http://pprojekt.pl/popup_image.php?dir=widok&foto=227big_OGR.jpg zadaszony ma być cały taras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eisenberger 21.01.2012 13:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 http://pprojekt.pl/popup_image.php?dir=widok&foto=227big_OGR.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 21.01.2012 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 No nie będzie widać bo to płaski dach! Jak wykonasz to w taki sposób jak opisujesz to powstanie koszmarek. Sugerowałbym zrobienie tego inaczej z dachem skośnym odpowiadającym dachowi głónemu i z wewnętrznym koszem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
winiu1 21.01.2012 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 Zadaszenie zacieni salon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eisenberger 21.01.2012 18:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 tak wiem zacieni.. ale żonka się uparła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krizi 21.01.2012 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 Proponuję porozmawiać z fachowcem który będzie to wykonywał. Jeśli wykonawca wytypowany przez Ciebie ma odpowiednia wiedzę to odpowiednio dobierze technologie i materiały których trzeba będzie użyć. Potem ewentualnie poproś na forum o radę w konkretnym problemie bo do tej pory widać tylko spekulacje w temacie i odnieść można wrażenie że ten taras to Ty sam chcesz wykonać w ciemno wszędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xczakix 17.06.2013 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Wymyslilem sobie zadaszenie tarasu (ok. 20m2) w formie dachu jednospadowego ze skosem w dwoch plaszczyznach mimo ze nie lubie drewna to nie licząc pracy wlasnej to chyba z drewna to najtaniej wyjdzie (markizy oferowali mi po 3tys i jeszcze trzeba ją co chwile zwijać bo wiatr moze uszkodzic, nieporozumienie!!) Teraz sie zastanawiam jakiej grubosci powinna byc belka drewniania o dlugosc 550cm podparta tylko na dwoch koncach aby sie nie wyginała ? czy 15x10 wystarczy? Odnosnie pokrycia myslalem ze chyba najlepiej bedzie zrobic jakic ciemny gont a przy okazji mam pytanie czy jest jakas grafitowa farba do drewna aby cala konstrukcje pomalowac wlasnie w takim kolorze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 18.06.2013 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Belka 15x10 cm to trochę mało Może wystarczy 16x20 cm. Co do farby to można można uzyskać praktycznie każdy kolor. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 30.11.2013 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Możesz sobie proponować tylko za to płać albo spadaj do ogłoszeń drobnych . To co robisz to . Życzę więcej etyki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 13.05.2016 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 (edytowane) pergola/tarasola - konstrukcja drewniana Planuję zrobić na narożnym tarasie (od strony pd.-zach.) tzw tarasolę i potrzebuję kilku porad. Przede wszystkim w temacie samej konstrukcji, przekrojów belek, długości itp. Ale po kolei. Tak wygląda taras: A takie coś chciałbym zrobić: z tego rodzaju zadaszeniem (a właściwie zacienieniem): Całość stałaby na sześciu słupach o przekroju 14x14. Słupy przy ścianie ok. 260 wysokości, a słupy zewnętrzne ok. 240 wysokości. Najprościej byłoby przykręcić poziomą belkę do ściany nad oknem i w ten sposób pominąć słupy przy ścianach, ale na elewacji mam 20 cm styropianu i nie chcę mocować ciężkich belek do takiej ściany. Słupy będą stały na stopach z prętem gwintowanym zakotwiczonym na głębokość ok. 45 cm w konstrukcji betonowej tarasu. Oto projekt tejże konstrukcji wraz z wymiarami tarasu i belek. Tutaj nasuwają się pierwsze pytania: 1. Belka "B" i belka "D" mają ponad 4m długości. Jaki przekrój zastosować, żeby to się nie uginało? 2. Belka równoległa do belki "B". Jeden jej koniec nie będzie oparty na słupie, ponieważ nie chcę słupa na środku tarasu. Dlatego będzie on leżał na innej belce (równoległej do belki "D". Na rysunku oznaczyłem to jako "pkt. X". Jaki powinien być przekrój tych dwóch belek? Krótsza musi być na tyle mocna, żeby wytrzymała nacisk tej dłuższej. Z kolei ta dłuższa nie może być zbyt ciężka, żeby nie obciążać krótszej belki. 3. Czy to coś pomoże jak ta dłuższa belka będzie 'przeciągnięta dalej' (przerywana czerwona linia na rysunku) to punktu nacisku oznaczonego "pkt. Y"? Teoretyczni e uzyskam jeszcze jeden pkt. podparcia, ale czy to w praktyce cokolwiek pomoże? Dodam, że chciałbym uniknąć zastrzałów pomiędzy słupami a belkami poziomymi, ponieważ to byłby już inny styl konstrukcji. W drugim etapie dorzuciłbym dwie lekkie poprzeczki (zielone linie na zdjęciu poniżej), co pewnie usztywniłoby całą konstrukcję: W trzecim etapie trzeba zamontować zacienienie, czyli deski pod odpowiednim kątem (a'la żaluzja). Deski byłyby równolegle do okien, czyli właściwie część z nich byłaby ułożona prostopadle do pozostałych. Przed trzecim etapem dojdą pytania o kąt nachylenia żaluzji, szerokość desek oraz odstęp pomiędzy nimi. Znając kąt padania promieni słonecznych na naszej szerokości geograficznej w sezonie letnim oraz funkcje trygonometryczne jakoś to policzę . Co chcę uzyskać? Zgrabną konstrukcję o nowoczesnej formie, która nie ma za zadanie chronić przed deszczem tylko przed słońcem. I to zarówno taras jaki i to narożne okno przez które latem niemiłosiernie grzeje. Dodatkowo montując jakąś lekką pergolkę a'la drabinkę mogę po niej puścić jakąś roślinę i w ten sposób 'schować' się przed okiem sąsiadów. Bardzo proszę o pomoc. Edytowane 13 Maja 2016 przez mirek118 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirek118 22.05.2016 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2016 pergola/tarasola - konstrukcja drewniana Planuję zrobić na narożnym tarasie (od strony pd.-zach.) tzw tarasolę i potrzebuję kilku porad. Przede wszystkim w temacie samej konstrukcji, przekrojów belek, długości itp. Ale po kolei. Tak wygląda taras: [ATTACH=CONFIG]355735[/ATTACH] A takie coś chciałbym zrobić: [ATTACH=CONFIG]355736[/ATTACH] z tego rodzaju zadaszeniem (a właściwie zacienieniem): [ATTACH=CONFIG]355737[/ATTACH] Całość stałaby na sześciu słupach o przekroju 14x14. Słupy przy ścianie ok. 260 wysokości, a słupy zewnętrzne ok. 240 wysokości. Najprościej byłoby przykręcić poziomą belkę do ściany nad oknem i w ten sposób pominąć słupy przy ścianach, ale na elewacji mam 20 cm styropianu i nie chcę mocować ciężkich belek do takiej ściany. Słupy będą stały na stopach z prętem gwintowanym zakotwiczonym na głębokość ok. 45 cm w konstrukcji betonowej tarasu. Oto projekt tejże konstrukcji wraz z wymiarami tarasu i belek. [ATTACH=CONFIG]355738[/ATTACH] Tutaj nasuwają się pierwsze pytania: 1. Belka "B" i belka "D" mają ponad 4m długości. Jaki przekrój zastosować, żeby to się nie uginało? 2. Belka równoległa do belki "B". Jeden jej koniec nie będzie oparty na słupie, ponieważ nie chcę słupa na środku tarasu. Dlatego będzie on leżał na innej belce (równoległej do belki "D". Na rysunku oznaczyłem to jako "pkt. X". Jaki powinien być przekrój tych dwóch belek? Krótsza musi być na tyle mocna, żeby wytrzymała nacisk tej dłuższej. Z kolei ta dłuższa nie może być zbyt ciężka, żeby nie obciążać krótszej belki. 3. Czy to coś pomoże jak ta dłuższa belka będzie 'przeciągnięta dalej' (przerywana czerwona linia na rysunku) to punktu nacisku oznaczonego "pkt. Y"? Teoretyczni e uzyskam jeszcze jeden pkt. podparcia, ale czy to w praktyce cokolwiek pomoże? Dodam, że chciałbym uniknąć zastrzałów pomiędzy słupami a belkami poziomymi, ponieważ to byłby już inny styl konstrukcji. W drugim etapie dorzuciłbym dwie lekkie poprzeczki (zielone linie na zdjęciu poniżej), co pewnie usztywniłoby całą konstrukcję: [ATTACH=CONFIG]355739[/ATTACH] W trzecim etapie trzeba zamontować zacienienie, czyli deski pod odpowiednim kątem (a'la żaluzja). Deski byłyby równolegle do okien, czyli właściwie część z nich byłaby ułożona prostopadle do pozostałych. Przed trzecim etapem dojdą pytania o kąt nachylenia żaluzji, szerokość desek oraz odstęp pomiędzy nimi. Znając kąt padania promieni słonecznych na naszej szerokości geograficznej w sezonie letnim oraz funkcje trygonometryczne jakoś to policzę . Co chcę uzyskać? Zgrabną konstrukcję o nowoczesnej formie, która nie ma za zadanie chronić przed deszczem tylko przed słońcem. I to zarówno taras jaki i to narożne okno przez które latem niemiłosiernie grzeje. Dodatkowo montując jakąś lekką pergolkę a'la drabinkę mogę po niej puścić jakąś roślinę i w ten sposób 'schować' się przed okiem sąsiadów. Bardzo proszę o pomoc. Czy naprawdę nie ma nikogo kto mógłby cokolwiek w tym temacie powiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.