modena 29.01.2013 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Niedługo też będzie o rzeczach co bardziej kręcą piekną płec czyli o krzesłach , kuchni, płytkach , firankach itd. MSU wy jesteście po prostu troszkę dalej w wykańczaniu się Witam. Hura już nie mogę się doczekać tego etapu:yes:(" wykańczania się") Czy będą jakieś fotki instruktażowe jak w takim przypadku ocieplić od dołu dolne krokwie wiązarów ( jak dobrze pamiętam to macie wiązary). Fajna " lodówka" grzejąca. Trzymajcie się ciepło i nie dajcie się wykończyć wykończeniówce;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 29.01.2013 09:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 (edytowane) Spoko będą fotki dotyczace ocieplania sufitu metodą oddolną Na razie dalej walczę z przykręcaniem profili przyściennych UD30. Ale w sobotę zaczynam kłaść drugą warstwę wełny. Edit: Modena zapomniałem dodać, że my nie mamy więźby wiązarowej tylko zwykłą. Ocieplenie idzie między jętkami (20cm) i 2 warstwy pod jętkami (15 cm i 18cm) Edytowane 29 Stycznia 2013 przez rewo66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rutino78 29.01.2013 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 w projekcie masz takie ocieplenie? Nie wyjdzie ci sufit za nisko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 30.01.2013 10:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 W projekcie nic nie mam na temat grubości ocieplenia sufitu. Jest tylko podana grubość ocieplenia ścian zewnętrznych. Grubość ocieplenia w suficie to moja decyzja. Tyle mi poprostu wejdzie. Od jętek do końca ścian działowych mam mam 36 cm po odjeciu 3cm na profil CD60 akurat wejdzie te 33cm wełny + te 20cm między jętkami. Przy stropie drewnianym muszę dać dobre ocieplenie żeby ograniczać straty a jeszcze do tego przy grzaniu PC p-w też jest to istotne.Sufit na poziomie 2,80m czyli nie tak nisko. Obecnie w mieszkaniu mam 2,55m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 30.01.2013 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 w projekkcie ejsli nie sufit to wiezba dachowa powinna byc ocieplona i pod tym katem byla ona wyliczona wg projektu jesli dom mialby byc nie ocieplony a TY dalej ocieplenie to wiezbe obciazasz dobrą toną izolacji - to spore obciazenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 31.01.2013 10:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 w projekkcie ejsli nie sufit to wiezba dachowa powinna byc ocieplona i pod tym katem byla ona wyliczona wg projektu jesli dom mialby byc nie ocieplony a TY dalej ocieplenie to wiezbe obciazasz dobrą toną izolacji - to spore obciazenie W poprzednim poście palnałem głupote bez sprawdzenia u źródła czyli w projekcie. Konrad dzieki za uwagę. Coś mnie tknęło i sprawdziłem w projekcie - i woala jest przewidziane ocieplenie wełną w stropie o grubosci 35 cm. Czyli daję więcej o 18 cm. Jesli chodzi o więźbę to dodatkowa warstwa 18 cm wełny nie stanowi dużego obciązenia dla niej. Więżba jest dużo przewymiarowana co juz było obgadane z kierbudem i ekipą stawiającą więżbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 31.01.2013 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Spoko będą fotki dotyczace ocieplania sufitu metodą oddolną Na razie dalej walczę z przykręcaniem profili przyściennych UD30. Ale w sobotę zaczynam kłaść drugą warstwę wełny. Edit: Modena zapomniałem dodać, że my nie mamy więźby wiązarowej tylko zwykłą. Ocieplenie idzie między jętkami (20cm) i 2 warstwy pod jętkami (15 cm i 18cm) To super ,czekam na fotki metody oddolnej:p , U nas w wiązarach dolny pas będzie wyglądał identycznie to mi instrukcje będą przydatne. My będziemy chcieli dać wełny 20 cm między jętkami, 10 cm od dołu i 15 cm od góry. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pkorol 11.02.2013 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 W projekcie nic nie mam na temat grubości ocieplenia sufitu. Jest tylko podana grubość ocieplenia ścian zewnętrznych. Grubość ocieplenia w suficie to moja decyzja. Tyle mi poprostu wejdzie. Od jętek do końca ścian działowych mam mam 36 cm po odjeciu 3cm na profil CD60 akurat wejdzie te 33cm wełny + te 20cm między jętkami. . Witam, przeczytałem cały wątek. Coś mi umknęło. a mianowicie, dla czego ocieplasz od spodu? Czy mógłbyś włożyć miernik wilgoci (renkę) w gurne partie wełny? Powinna tam siedzieć cała wilgoć z uciekającego górą powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 12.02.2013 08:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 (edytowane) Witam, przeczytałem cały wątek. Coś mi umknęło. a mianowicie, dla czego ocieplasz od spodu? Czy mógłbyś włożyć miernik wilgoci (renkę) w gurne partie wełny? Powinna tam siedzieć cała wilgoć z uciekającego górą powietrza. Dlaczego od dołu. Bo tak wyszło po prostu. Inaczej się u nas nie da. Kanały wentylacji mechanicznej idą pod jętkami czyli między docelowym sufitem z karton - gipsów a jętkami mamy tam 36 cm przestrzeni. Pierwsza warstwa wełny o grubości 20 cm poszła między jętki (u nas strop lekki drewniany). Bez sensu było by kłaść wełnę nad jętkami o grubości co najmniej 35 cm i zmniejszać o tyle wysokość strychu jak jest do wykorzystania przestrzeń pod jętkami i mogę dać w sumie więcej wełny. Fakt technicznie jest to trudniejsze i z lekka upierdliwe, ale cóż zrobić. Z resztą jestem aktualnie w trakcie kładzenia drugiej warstwy wełny (położone 1/3 sufitu). Jak będę miał trochę czasu to wrzucę fotki wraz z opisem jak to robiłem do DB. Co do wilgoci w górnej warstwie położonej już wełny to jej nie ma Sucho jak pieprz. A sprawdzałem w niedziele od góry dokładnie cały strych. Tylko skąd ta wilgoć ma się brać w końcu my jeszcze nie mieszkamy. Woda służy tylko do zrobienia kawy czy herbaty i umycia rąk. Zatem jedyną produkowaną obecnie wilgocią jest para z czajnika z gotującą się wodą. Wentylacja mechaniczna która mogłaby by być drugim źródłem wilgoci na razie nie chodzi bo rekuperator ma być dopiero podłączony niedługo. Ale nawet po podłączeniu to chcę tylko sprawdzić czy działa i później wyłączyć. Reku załączę aż skończę całkowicie sufit czyli po folii paroizolacyjnej i płytach k - g oraz po wszelkich pracach pylących. Wiadomo można szybko zasyfić sobie kanały i filtry. Edit. Choć tak na prawdę to WM raczej obniża wilgotność w domu (wysusza). Ale jednak jakieś wilgotne powietrze może zasysać z zewnątrz. Edytowane 12 Lutego 2013 przez rewo66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pkorol 12.02.2013 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Wydawało mi się, że dogrzewacie dom. Skoro nie, to niema punktu rosy.Nadal nie mogę pojąć, co przeszkadza zainstalować regipsy a na nie resztę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 12.02.2013 20:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Bo dom jest już ogrzewany. Na razie do temperatury 16 stopni. Tyle wystarczy do pracy by nie zmarznąć i się nie zgrzać. Owszem mozna dać regipsy i na to kłaść wełnę tak jest zapewne łatwiej. Ale żeby grzać dom musiałem ocieplić szybko sufit. A dało się to stosunkowo szybko zrobic między jętkami. Nie zdazyłbym polozyc płyt gipsowych a grzać atmosfere na naszej wsi bez sensu. Zależało nam na jak najszybszym ogrzewaniu domu zeby rurki z wodą uzytkową nie popękały a po drugie żeby móc coś robić przez zimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 12.02.2013 21:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 (edytowane) PC a zużycie prądu. Od montażu PC p-w mineło już trochę czasu więc wypada zapodać jakie zużycie pradu. Stan zużycia podaję od 01 lutego 2013r. tj. od momentu zainstalowania podlicznika. W okresie od 01.02.2013 do 12.02.2013 zuzycie pradu na c.o. i cwu wyniosło 387kWh co daje średnio 32,25 kWh na dobę. Jak na początek jestem zadowolony. Dom ma jeszcze dużo mostków termicznych nie skończona wełna, brak parapetów, brak schodów strychowych, brak drzwi do garazu. Przez ten czas pompa przez 5 dni miała ustawione zasilanie na 35* temperatura w domu wynosiła ok 18*. Potem zmniejszyłem zasilanie podłogówki na 30* temperatura w domu wynosiła od 16* do 17*. Obecnie zasilanie jest ustawione na 28* - temperatura w domu wynosi od 15* do 16*. Temperatura w sam raz do wykonywania prac w środku domu. Róznica 1* jest między pomieszczeniami gdzie są już 2 warstwy wełny a pom. gdzie nadal jest tylko 1 warstwa. Druga warstwa położona jest w około 45% na suficie. Ponadto trochę ustawiam podłogówkę a że ustawianie jej wymaga cierpliwości to trochę to potrwa myślę że jeszcze z tydzień. Na razie traktuję to eksperymentalnie. Nie miałem doczynienia z podłogówką więc przed następnym sezonem grzewczym wypada się trochę podszkolić w tym temacie. Edit: jako że nie mogę zasnąć chyba ze zmęczenia to wstawię jakieś fotki hm wypadałoby. Wykonanie skrzyni do montazu schodów strychowych Ocieplenie murłaty od środka reszta pozostałego styro - grubość 4cm (0,32) Postawa pracy przy suficie Druga warstwa wełny (wieszaki wykorzystane tymczasowo) Edytowane 12 Lutego 2013 przez rewo66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pkorol 12.02.2013 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Skoro w pomieszczeniu masz +16 a na zewnątrz - 10. Wełna bez folii paroprzepuszczalnej oddaje ciepłe powietrze do atmosfery, to gdzieś ten punk rosy ma być. A mógłbyś znaleźć miejsce w wełnie gdzie masz -1?Przepraszam, że cię tak dręczę, mam strop drewniany, miałem niedbale położoną folę na stropie przez co zalewało mi górną warstwę wełny. Wykonawca dziwił się szczerze takiej sytuacji, jedyne co mu przyszło do głowy to dołożenie kolejnych warstw wełny. Zupełnie przez przypadek odkryłem, że mam liczne braki w folii paroprzepuszczalnej. Nieszczelnymi okazało się również łączenie stropu ze ścianami. Wszystko to przycinało się do powstaniu tego nieszczęsnego punktu rosy. Moja wełna jest w tej chwili do wymiany, bo opadła.Zastanawiam się jak to jest w twoim wypadku. Bo gdybyś miał ten punkt rosy (a możesz go przegapić, nie mając termometria), to możesz mieć problemy z tą wilgocią uwięzioną w wełnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 13.02.2013 09:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 (edytowane) Ok tylko u mnie jest ten niuans że strych nie jest szczelny (nie ma podbitki a są szczeliny między styropianem a folią paroprzepuszczalną pod dachówką) i czuć delikatny powiew powietrza z zewnątrz. Może to powoduje że nie mam wilgotnej wełny od strony strychu. Dziś z ciekawości jeszcze raz zajrzę. A co do temperatury to obecnie na zewn. jest ok (-)2*. Wczoraj na wieczór było (-)5* Edit: pkorol a może wilgoć w twojej wełnie nie jest spowodowana pkt rosy a zalaniem z uwagi na nieszczelności. Sprawdzę jeszcze dziś temperaturę górnej warstwy wełny u mnie i podam wieczorem w DB. Edytowane 13 Lutego 2013 przez rewo66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 21.02.2013 08:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 (edytowane) Info dla forumowicza: pkorol Wełna cały czas sucha jak pieprz. Zero wilgoci. Nawet jak mi uszczelka w baterii strzeliła i trochę wody miałem na podłodze w pralni. Po wymianie podłoga wiadomo wyschła szybko. Zatem ta wilgoć musiała gdzieś się podziać a jednak wełenka sucha. Jeśli chodzi o budowlane sprawy - to powoli do przodu. Dalej walczę z 2 warstwą wełny mam w 65% położoną. Jest to jednak bardzo upierdliwe. Ale nie narzekam o nie. Tak sobie tylko marudzę Do końca lutego myslę że położę całość. Czekam też na montaż rekuperatora oraz dokończenie paru pierdółek przy WM. Wstepnie na 90% wybraliśmy już płytki na podłogę do salonu , jadalni , kuchni i korytarza - czyli Concept jasno szara Nowej Gali 60x60. Mamy też dostawcę tych płytek mały sklepik osiedlowy - ceny lepsze od duzych salonów i sklepów z netu + transport gratis całej parti. Oprócz ceny duże znaczenie miała obsługa. Pani pokazała nam katalogi po wybraniu paru płytek bez problemów zamówiła pojedyncze sztuki żebyśmy mogli obejrzeć je na żywca. Zatem dostawca też już wybrany. To razie tyle wiadomości z placu boju. Edit: szukamy płytkarza, ten który miał nam kłaść się dosyć ciezko rozchorował i zadzwonił że musi odmówić. Hm no i klops zatem casting na nowo. Edytowane 21 Lutego 2013 przez rewo66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 02.03.2013 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Witam. Poproszę o informację jaką macie dachówkę na dachu? Chodzi mi o firmę , rodzaj i powłokę( angoba czy glazura) Przeszukałam dziennik ale nie znalazłam tej informacji:( Bardzo mi się podoba:yes: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 02.03.2013 19:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Modena: Dachówka to Alegra 9 czarna angoba firmy Koramic. Nam się do dzisiaj podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 02.03.2013 21:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Druga warstwa wełny w 99% skończona. Zostało do położenie parę kawałków przy kominku (tu musi zaczekać na zrobienie zabudowy kominka) oraz przy rekuperatorze (nie ma wyprowadzonej do reku rury od wyrzutni). Materiały na wykonanie zabudowy kominka zamówione będą w przyszłym tygodniu. Od jutra zaczynam kłaść ostatnią warstwę wełny ta już pójdzie szybciej. Folia paroizolacyjna kupiona. Częśc profili już jest pocięta i przygotowana do montażu. Tak że do świąt wielkanocnych chciałbym połozyć 3 warstwę wełny zamontować profile i przykleić folię. Po drodze mam jeszcze parę drobiazgów ale głównie to rozprowadzenie przewodów do pkt świetlnych w pomieszczeniach. To muszę zrobić jeszcze przed przyklejeniem folii. Na kwiecień zostawiam sobie położenie płyt gipsowych i ich obróbkę. Chciałbym też zakończyć zatapianie siatki na styro. Acha w marcu bedzie montaż parapetów wewn. i zewn. Parapety zamówione w tej samej firmie co okna. Aluminiowe (malowane proszkowo na biało) na zewnątrz już są. Czekamy jeszcze na wewnętrzne z konglomeratu - kolor polaris. Montaż parapetów przez ekipę okniarzy. Odpusciłem sobie montaż we własnym zakresie. Koszt montazu to 500 zł. Cena całkiem ok. Ekipa zrobi to w 1 max 2 dni a ja bym musiał walczyc z tydzień albo dłużej. A tak energia pójdzie na dokończenie ocieplenia sufitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 02.03.2013 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Modena: Dachówka to Alegra 9 czarna angoba firmy Koramic. Nam się do dzisiaj podoba Pięknie dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 07.03.2013 21:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 (edytowane) Ku pamięci cytat -> do wykorzystania "Ja już mam wykonaną POŚ z drenażem rozsączającym więc mogę podzielić się uwagami. Sprawa wygląda tak : wg aktualnych przepisów rzeczywiście do budowy POŚ w wydajności do 7,5 m3 na dobę nie jest wymagane pozwolenie na budowę - wystarczy zgłoszenie, lecz przynajmniej w starostwie w Wodzisławiu urzędnicy nie są skłonni do przyjęcia zgłoszenia bez opinii wydanej przez sanepid, a ten z kolei nie wyda opinii bez projektu i badania gruntu. Więc i tak trzeba ten projekt mieć, lecz do wykonania go nie jest konieczne posiadanie uprawnień projektowych, więc może go z powodzeniem wykonać dowolna osoba, byle były spełnione wszystkie wymagania obowiązujących przepisów i"odpowiadał wymaganiom sanepidu" ( niektóre firmy sprzedające oczyszczalnie dołączają taki wzór projektu gratis). Jeżeli nie przewidujemy wypuszczania oczyszczonych ścieków poza naszą posesję to operat wodnoprawny jest zbędny.Więc reasumując potrzebne jest:1. Projekt oczyszczalni wraz z mapką geodezyjną konkretnej lokalizacji wszystkich elementów oczyszczalni.(gratis)2.Raport z badania gruntu - koszt 400zł3. Opinia wraz z uzgodnieniem z sanepidu - koszt 80 zł4. Zgłoszenie Robót budowlanych - gratisJeżeli w terminie 30 dni od zgłoszenia nie otrzymamy sprzeciwu to możemy budować."Muszę sprawdzić co jest potrzebne w moim starostwie Edytowane 7 Marca 2013 przez rewo66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.