Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Budowanie energooszczędnego Sfinksa


Recommended Posts

Poco takie komplikacje z krzyżykami, podcinasz płytę na trochę krócej niż trzeba, żeby dała się włożyć i już ile będzie tyle jest i tak wypełnisz lukę gipsem. Co do klejenia folii taśmami to znajdź po nazwie kleju, tu na forum, przeglądałem budowę enegrgooszczędnego i tam gość zrezygnował z taśm, bo nie trzymają a kleił na klej (http://allegro.pl/klej-ot300-nahtpaste-600ml-ti-kleje-illbruck-i2974262603.html). Sprawdzali potem szczelność i podobno dostał certyfikat, że szczelny:)

Co do szamba, dam namiar jak go znajdę. Ja mam jednokomorowe i wszystko chula. Mam dwa rodzaje bakteri: beztlenowe i tlenowe. Tlenowe trzeba co jakiś czas uzupełniać, gdybym dał pompkę utleniającą, to tlenowe by się odradzały. Więc miałbym szamabo jak wyżej z tamtego linka, tyle, że oni krzyczą za niego jakoś 15 tys a moje za 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 966
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jak tylko mam okazję,przepytuje gipsiarzy co i jak. Na ścianach z gk robią dylatacje , górna koło 5mm, dolna do 10mm. Sufit dookoła 5mm. Najpierw gipsują szczelinę, a po przeszlifowaniu dają jeszcze na to akryl. Cieniutko z pistoletu i potem palcem na gładko. Jest duża szansa, że po pęknięciu połączenia nie będzie widać rysy. Połączenie płyty gk sufitowej ze ścianą murowaną musi być "ślizgowe". Jeżeli folia jest wywinięta na ścianę to jest OK, jeżeli nie to okleja się ścianę przy suficie taśma samoprzylepną, po przykręceniu płyty trzeba odciąć taśmę na równo z płytą i zaszpachlować. Już mam upatrzone taśmy dwustronne do folii. Nie wiem czy kleić je do każdego profila CD czy tylko na brzegach folii paroszczelnej. Płyta gk i tak ją dociśnie do stelaży. pkorol dobrze prawi, nie ma co szaleć z krzyżykami, lekki wstrząs i zjecą na podłogę :yes:. Czy będzie 3mm czy 6mm nie ma wielkiego znaczenia. Dobry gips do połączeń, akryl lub jak chcesz sie bawić narożnik wewnętrzny papierowy (nie widziałem żeby to robili). Oooo ten klej z linku mi się przyda do klejenia folii do ściany i ewentualne poprawki taśm wokół okien. Nie wiem czy ten klej utrzyma mi szybko na miejscu folie. Nie chciałbym biegać po chałupie i ją szbko dociskać bo sie odrywa. Trzeba poszperać w DB moze ten klej jest OKI.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem jak ten klej się sprawuje, gość pisał, że różne sposoby próbował i całą chałupę na tym kleju zakleił, miał sufity ocieplone wełną, folia, klej a potem GK. Nic mu się nie odkleiło. miejsce łączenia GK ściana klei się siatką. Czyli gips i od razu siatka. Narożniki też pękają.

Trzeba było folę dawać pod tynki. A tak w ogóle, czy przez GK powietrze przenika? No to poco kleić folę do ściany, co to wniesie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test szczelności (jedyny jaki wyczytałem na forum) robił reraham (DB: Domek nad Odrą). Zawsze dawałem na styk ściany i sufitu siatkę zbrojoną. Podobno lepsza jest taśma papierowa, ale nie robiłem nią. Kombinacje z akrylem, jakoś mi nie pasują. Bardziej wkurzające jest zaszpachlowanie krótszych boków sąsiadujących płyt GK. Przykręcałem dodatkowo od góry kawałek profila (ze 20cm), żeby nie klawiszowały, a brzeg lekko ścinałem po skosie. Też myślę o tym uszczelnieniu folii, ale mam już kilka sufitów powieszonych i wymyśliłem jakby to uszczelnić od góry - ciekłą folią do łazienek. Co myślicie ? Wart się bawić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jesteżmy na etapie sufitów znalazłem i jestem mooocno zainteresowany płytami gk ze spłaszczonymi wszystkimi czterema bokami (4Pro firmy Rigips i jeszcze chyba dwóch innych) . Zagłębienia mają tylko 1 mm głębokości, wszystkie połączenia będą niewidoczne. Szczególnie fajna sprawa jeżeli chodzi o szpachlowanie krótkich boków, nie trzeba nakładać szeroko szpachli żeby zamaskować połączenie.Dezet żeby folia w płynie nie zapaskudziła Tobie ścian jak będziesz uszczelniał no chyba że styk ściana-sufit jest już zaszpachlowany. Może coś z tego będzie?!

pkorol cała filozofia klejenia to folii do ściany to uszczelnienie tego połączenia. Klasysznie i tradycyjnie mocuje się folię paroszczelną do stelaży, przykręca się płytę, a wiszący naddatek folii ładnie się obcina. Po takim zabiegu dookoła całej chałupy mamy szczelinę, która jest zapaćkana gipsem, który sobie pewnie kiedyś i tak pęknie :). To tak jakby dawać folię paroszczelną bo trzeba dać ale nie skleić poszczególnych jej pasów bo po co. Podobnie membrana dachowa na zakładkę, która to sobie trzepocze na wietrze i potrafi sobie pod nią nawiać trochę śniegu (dachówki). Jeżeli kombinujemy z super ociepleniem, WM i ciepłymi oknami z ciepłym montażem to o takie szczegóły powinniśmy dbać. Koszt niewielki, a sumienie spokojne :D. Byłem w biurowcu podczas próby szczelności. Nie wiedziałem, że drzwi z podwójnymi uszczelkami podczas próby ciścienia i podciśnienia potrafią "śpiewać", a teoretycznie były szczelne, nie mówiąc o innych niedoróbkach :)

ps.znajomi zawodowi gipsiarze nie używają flizeliny czy siatek samoprzylepnych na połączenia . Tylko taśmy papierowe. Styk ściana-sufit tak jak pisałem gips i akryl. Mówią, że jak sobie kiedyś pęknie, znowu akryl na palec, przesmarować szczelinę i malowanko. Trochę porad http://www.amkosmos.3-2-1.pl/szpachlowanie.naroznikow.wew.dla.g.k.php i coś z Usa:) http://allegro.pl/tasma-strait-flex-z-usa-do-plyt-g-k-tuff-tape-30m-i3058198428.html

Edytowane przez artix1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oho ho jaki tłok się tutaj zrobił dzieki za porady. :)

Hm no to pokolei.

 

pkorol:

Krzyżyki nie mają iśc na stałe tylko jako dystanse. Ok może okazać się to niepotrzebne. Chodzi mi o to, aby była minimum 3mm dylatacja jak wyjdzie 5mm to nie bedzie przecież tragedii.

Co do fugi. Oglądałem płytki na podłogówce o fudze 1 mm, które leżą sobie spokojnie już 4 lata i nic się z nimi nie dzieje. Ja sądzę, iż u mnie max temperatura zasilania podłogówki nie przekroczy 30*. U teściów w podłogówkę piec węglowy wali temperaturę 50* a fuga 2mm i tez jest spoko od 3 lat. A tak na boku to maja spierd ... ą tą podłogówkę przez hydraulika samouka. Podłogówka tylko na części podłóg reszta grzejniki. Wogóle kotłownia to masakra brak mieszacza, brak głównego zaworu odcinajacego wodę. Podsumowująć cały wic w tym by dać odpowiednia fugę.

 

Odnośnie taśmy to mam takie, na których wiesza się lustra nie lusterka ale lustra i nie tylko. Jest to taśma dwustronnie klejąca stabilizowana włóknem poliestrowym z klejem: dyspersja akrylowa. Do zastosowania wewnatrz i na zewnątrz. Wytrzymałość na temperaturę w zakresie od - 40* do + 120* Odporna na wilgotność i czynniki atmosferyczne. Główne zastosowanie tej tasmy to klejenie i łączenie banerów. Byle gówna bym nie kupował sufit z wiadomych względów traktuję bardzo powaznie. Na profile cd60 kupiłem dobraj jakości zwykłą taśmę dwustronną taką z wyzszej półki. Obie taśmy już przetestowane i jest dobrze.

 

Artix:

Czytałem o tych regipsach i zastanawiam się czy kupić. W mojej zaprzyjaźnionej hurtowni są tylko takie zwykłe. O tych ze spłaszczonymi 4 bokami wiedzą ale nie zamawiają z uwagi na brak zainteresowania. Podałem im ilość jaką potrzebuję i w przyszłym tygodniu będę wiedział, ile by mnie to kosztowało jakby zamówili i sprowadzili je specjalnie dla mnie.

 

Dezet:

Siatki zbrojącej nie mam zamiaru stosować z uwagi na już położone tynki. Gdybym kładł gładzie to może zastosowałbym taśmy papierowe. Kumlowi swego czasu pomagałem przy suficie i wtedy miałem okazję się z nimi zaznajomić. Krótko: drogie jest to cholerstwo ale 100x lepsze od siatki z włókna szklanego. U kumpla tam gdzie siatka są pęknięcia a tam gdzie taśma zero peknięc. Folia w płynie odpada z uwagi na ryzyko zapaskudzenia ścian. U mnie na łączeniu płyt ze ścianą będzie klasycznie czyli gips + akryl. Folia paroszczelna naklejona z zakładem, który po przykreceniu płyt zostanie odcięty. Brzegi płyt musowo ściąc trza po skosie. To taka oczywista oczywistość. Na łączeniach płyta - płyta pójdzie taśma papierowa.

 

Co do szczelności jestem świadomy że 100% szczelności nie osiągnę ale statku kosmicznego nie buduję. Więc spoko. Jedyne co mnie trochę niepoki to dziurawienie folii na pkt świetlne przecież musze przewody spuścić w dół. przez płytę a więc i folię.

 

Co do przewodów to na łączenie przewodów od poszczególnych pkt świetlnych z głównym przewodem zasilajacym wykorzystam małe puszki podtynkowe z dekielkiem. Połączenie przewodów będzie szczelnie zamknięte - chodzi o odzielenie od wełny. Same przewody pójdą w peszlu karbowanym oraz gdzieniegdzie w rurkach plastikowych - zostało mi trochę po kładzeniu głównych przewodów w tamtym roku.

 

Dziś była dalej toczona batalia z wełną. Została mi tylko jadalnia i salon. Jutro zrobię jadalnię i może trochę salonu. Ze zdunowania nici bo materiały na zabudowę kominka nie dojechały. W poniedziałek mus będzie zadzwonić i chyba kogoś opi.... (pip pip). To trochę pomieszało mi plany. Zdunowanie przeniesione na następny weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie wczoraj dotarły materiały na zabudowę kominka. http://emotikona.pl/emotikony/pic/035.gif

Wełnowanie sufitu skończone w 99% http://emotikona.pl/emotikony/pic/0dance.gif już mam dość tej wełny. Został mi tylko kawałek przy kominie.

Jak słyszę słowo wełna to dostaję szału http://emotikona.pl/emotikony/pic/0shoot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parapety wewnętrzne i zewnętrzne

 

Wczoraj zostały zamontowane parapety wewnątrz domu oraz na zewnątrz.

 

W środku parapety są z konglomeratu Polare natomiast na zewnątrz aluminiowe białe.

 

Zdjęcia dodam poprzez edycję trochę później.

 

Edit:

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178675

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178681

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178689

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178690

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178691

Edytowane przez rewo66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabudowa kominka czyli zdunowanie przez niezduna http://emotikona.pl/emotikony/pic/037.gif

 

Wczoraj jak pisałem we wcześniejszym poście montowane były parapety. Ale ja też nie próznowałem. Zacząłem przygotowania do wykonania zabudowy kominka.

Zdemontowałem orurowanie łączące wkład kominkowy z kominem. Wkład poszedł w odstawkę na bok. I zacęło się zdunowanie. http://emotikona.pl/emotikony/pic/035.gif

 

Pieewszym etapem było wymierzenie rozmiaru płyt krzemianowo - wapiennych do przyklejenia na tylnej ścianie za wkładem nastepnie przystapiłem do klejenia pierwszych 3 płyt izolacyjnych:

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178617

 

W pierwszej dolnej płycie musiałem wyciąc otwór na wylot z odkurzacza centralnego

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178618

 

Nastepnie przykleiłem nastepne 2 płyty izolacyjne do wysokości dna przyszłej komory dekompresyjnej

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178621

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178623

 

Dalszym krokiem było podłączenie rury doprowadzajacej powietrze do kominka do wylotu wychodzącego z wylewki w postaci szarej ruru kanalizacyjnej "100" oraz przykleiłem do podłoża bloczki betonowe stanowiace przyszłą podstawę pod wkład kominkowy.

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178624

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178622

 

Wymiezryłem i naciąłem sobie parę nastepnych płyt do obłożenia samego komina.

To było wczoraj. Skończyłem wcześniej i pojechałem do domu obejrzeć mecz. Lepiej bym spożytkował czas gdybym został http://emotikona.pl/emotikony/pic/0dash2.gif

 

Dziś prace zduńskie były kontynuowane http://emotikona.pl/emotikony/pic/07icon_smile4.gif

 

Ustawiłem wkład na bloczkach betonowych (ciężko trochę było ale zawsze znajdzie się sposób http://emotikona.pl/emotikony/pic/0dirol.gif wypoziomowałem i podłączyłem do wkładu rurę zasilajaca powietrze

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178626

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178627

 

Potem przystapiłem do wyklejania samego komina płytami izolacyjnymi

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178629

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178628

 

w między czasie w sposób nieuchwytny dla mojej żony starałem sie wspomagać napojem ożywczym http://emotikona.pl/emotikony/pic/035.gif

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178630

 

Komin został z jednej strony wyklejony do samej góry tj. do poziomu jetki oraz do pewnej wysokosci od czoła

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178639

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178637

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178636

 

W dalszej kolejności mogłem przystapić do wykonania przyszłej wnęki na drzewo oraz półki pod mini blacik przy kominku. Jako materiał konstrukcyjny posłuzyły mi bloczki komórkowe o grubości 5cm z uwagi na łatwość przycinania i lekkość , a mimo to wystarczającą trwałośc dla przyszłych obciążeń.

Efekt finalny:

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178635

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178634

 

Pod ta konstrukcją znajduje się rura doprowadzająca powietrze. Na górze przyklejona płyta izolacyjna na którą później pójdzie blat z konglomeratu taki sam jak parapety wewnętrzne. Półka we wnęce na drzewo w całości jest z bloczka komórkowego.

 

Jutro prace bedą kontynuowane przy już właściwej zabudowie wkładu. Opis i zdjęcia przy następnym wpisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[img'>http://emotikona.pl/emotikony/pic/0dash2.gif[/img]

Ha ha co prawda to prawda. Znowu nasze bezskrzydłe "orzełki" dały czadu :D.Szkoda gadać. Ciekawy jestem czym ocieplasz komin, wygląda jak styro. Też muszę go ocieplić i nie wiem czy przylkeić styro czy płyty z wełny. Na zewnątrz komina trzeba zachować jakąś ognioodporność? Sam nie wiem. Panu zdunowi sprawnie robota idzie, ciekawy jestem efektu końcowego. Chociaż będę miał kominek wolnostojący (najprawdopodobniej) to się czegoś przy okazji nauczę ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

............Ciekawy jestem czym ocieplasz komin, wygląda jak styro. ......;).

 

Artix te białe płyty wyglądajace jak styropian to są własnie płyty izolacyjne - > krzemianowo - wapienne o wymiarach 100 x 50 cm i grubości 3cm. Jedna taka płyta waży 2,5 kg jest więc lekka a ma odporność do 1200* Tnie się je łatwo zwykłą piłką do drewna. Ich zadaniem jest zaizolowanie komina oraz ma służyć jako okładzina ostateczna. Na to pójdzie jeszcze gładź gipsowa lub płytki z łupka. Zobaczymy na co się zdecydujemy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabudowa wkładu kominkowego -> odcinek 2

 

Jako że dziś święto bo Niedziela Palmowa. To dzień zaczął się od świeczki Bogu http://emotikona.pl/emotikony/pic/0recourse.gif ale też nie mogło zabraknąć ogarka dla dziabełka. http://emotikona.pl/emotikony/pic/0elvis.gif

Zatem w późne południe podjęte zostały dalsze prace zduńskie. :)

W pierwszej kolejności musiałem posklejać elementy do gniazda odkurzacza centralnego i odizolować je od gorąca płytą izolacyjną :

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178894

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178901

 

Zostało mi tylko do założenia płytka montazowa pod gniazdo oraz zaklejenie kawałkiem płyty widocznego od góry kolanka 90*

 

Do tego korytka osłonowego z boku doklejony zostanie kawałek płyty izolacyjnej w kt órej zostanie wycięty odpowiedni otwór na płytkę gniazda. Następnie na górę będą przyklejane płyty szamotowe. A tutaj przymiarka płyty szamotowej

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178900

 

Następnie przystapiłem do wykonania lewej ścianki zabudowy :

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178895

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178898

 

Za radą forumowego Bohusza przykleiłem i skręciłem dodatkowo wkretami ścinki płyt izolacyjnych w miejscach łaczenia płyt w celu dodatkowej izolacji tych szczelin.

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178899

 

Dalszym krokiem było wykonanie komory dekompresyjnej oddzielającej konstrukcję więźby od gorąca panującego we wnętrzu zabudowy kominka

Tutaj dno przyszłej komory dekompresyjnej

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178902

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178905

 

A tutaj już z górnym zamknięciem komory:

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178909

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178911

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=178913

 

Na razie jest to tylko część komory zrobiona w celu dokończenia izolacji komina do wysokości podłogi strychu. Prawa częśc komory zostanie dokończna po postawieniu prawej ścianki zabudowy. Komora ma wysokość 30cm czyli przepisowo. Umieszczone będą w niej jeszcze 2 kratki jedna z lewej strony jak najbliżej dna komory a druga z prawej strony jak najbliżej górnej części komory.

 

Dziś skończyłem na tym etapie. Wystarczy jutro też jest dzień. I po pracy mam zamiar robić prawą ściankę zabudowy.

To tyle na dziś :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc rewo66 mam kilka pytan odnosnie materialu ktorego uzywasz do zabudowy kominka:

- czy ekonomiczniej jest budowac z takich plyt niz plyta gk + izolacja ?

- jaki jest koszt takiej plyty i jakie sa wymiary ?

-czy do takiej zabudowy mozna montowac jako wykonczenie plyty granitowe ? (chodzi mi o obciazenie)

- czy jest do nich specjalna zaprawa klejaca, i jakis system mocowan ?

To narazie tyle;) jesli nie jest to tajemnica prosze o odpowiedz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc rewo66 mam kilka pytan odnosnie materialu ktorego uzywasz do zabudowy kominka:

- czy ekonomiczniej jest budowac z takich plyt niz plyta gk + izolacja ?

- jaki jest koszt takiej plyty i jakie sa wymiary ?

-czy do takiej zabudowy mozna montowac jako wykonczenie plyty granitowe ? (chodzi mi o obciazenie)

- czy jest do nich specjalna zaprawa klejaca, i jakis system mocowan ?

To narazie tyle;) jesli nie jest to tajemnica prosze o odpowiedz;)

 

Zabudowa kominka jest robiona z płyt izolacyjnych krzemianowo - wapiennych oraz płyt szamotowych + klej specjalny żaroodporny + gładź żaroodporna

Płyty izolacyjne maja izolowac od gorąca zapobiegać przegrzaniu pomieszczenia i osłaniać sciany i więźbę , natomiast płyty szamotowe mają ciepełko wchłaniać i później oddawac po wygaszeniu ognia w kominku.

Co do kosztów płyta izolacyjna ma wymiary 100x 50cm i grubość 3cm a płyty szamotowe takie same wymiary

Koszt płyty izolacyjnej to 45 zł /1szt natomiast szamotowej 70 zł /1szt.

Ekonomiczniej raczej właściwie taniej wychodzi płyta k-g + izolacja z wełny firerock ale czy bezpieczniej. Poczytaj sobie wątki o zabudowywaniu kominków we własnym zakresie na tut. forum. Ja jestem już po lekturze.

Materiały wszystkie kupowałem w firmie Grupa Owo.pl zajrzyj na ich stronę http://www.owo.pl są tam też dane techniczne materiałów. Sa tam kleje i inne pomocne materiały.

Ja nie planuje granitów na obudowie więc trudno mi się na ten temat wypowiedzieć czy wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...