Liwko 16.03.2012 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 No niestety to częsty widok, jak widać nawet WG buduje się źle ! Mogą to być kratki nawiewne pod oknami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 16.03.2012 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 Już to widzę ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 16.03.2012 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 Spokojnie, jak to nawet wg? Cały czas się tu czyta, że wg nie są się dobrze zrobić... Kratki wentylacyjne są, bo kiedyś były piece kaflowe.A co z moim pytaniem o podcinanie drzwi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 16.03.2012 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 Jak to się nie da ?Pewnie ze się da, często o tym piszę .Jak się ktoś godzi na pewne niedogodności z nią związane to nie widzę problemu . A podcięcia powinny być przy każdej wentylacji, dom ma byc wentylowany cały a nie tylko jego część, stąd kratki w Kuchni i łazience a dziury w ścianach/oknach w pokojach/sypialniach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 17.03.2012 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 można chałupę podzielić i do każdego pomieszczenia dać nawiew i wyciąg tylko jaki to ma sens w zwykłym domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maron79 19.03.2012 05:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Spokojnie, jak to nawet wg? Cały czas się tu czyta, że wg nie są się dobrze zrobić... Kratki wentylacyjne są, bo kiedyś były piece kaflowe. A co z moim pytaniem o podcinanie drzwi? W projekcie domu z wg mam napisane: Dla zapewnienia prawidłowego działania wentylacji grawitacyjnej należy zapewnić: 1) DOPŁYW POWIETRZA ZWEWNĘTRZNEGO - Pokoje i kuchnia - nawiewniki powietrza montowane w górnej części okna lub w ścianie zewnętrznej nad oknem umożliwiające dopływ powietrza od 20 - 50 m3/h (każdy) powietrza zewnętrznego przy całkowitym ich otwarciu i 20-30% tej ilości przy całkowitym zamknięciu. - Kotłownia - otwór nawiewny o powierzchni netto 200 cm2 w ścianie zewnętrznej, 30 cm nad posadzką, - Garaż - otwór nawiewny o powierzchni netto 200 cm2 w dolnej części wrót garażowych lub ścianie zewnętrznej. 2) DOPŁYW POWIETRZA WEWNĘTRZNEGO - ŁAZIENKI i pozostałe pomieszczenia wentylowane grawitacyjnie - otwory nawiewne (szczelina lub kratka) w dolnej części drzwi o powierzchni netto 220 cm2 3) ODPŁYW POWIETRZA - pokoje - szczelina między drzwiami a podłogą o powierzchni netto min. 80 cm2, - pozostałe pomieszczenia wentylowane - kominowe kanały wentylacyjne. WNIOSEK Podcięcie w drzwiach musi być zawsze bez względu na to czy to WM, czy WG. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maron79 19.03.2012 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 niekoniecznie, można też zrobić otwory wentylacyjne o odpowiednim sumarycznym przekroju... Rozwiń wypowiedź, bo nie rozumiem. Gdzie mają być te otwory wentylacyjne, żeby działała wentylacja grawitacyjna w pokojach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maron79 19.03.2012 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Zgadzam się. Gdzie będzie otwór, to już kwestia gustu, ale dziura musi być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 19.03.2012 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 80cm2 to jest 1cm podcięcia w typowych drzwiach. Czy w WM też tyle się daje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 19.03.2012 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Aby zakłócić pracę wentylacji w domu drzwi musiały by być całkowicie szczelne i zawsze zamknięte .Często są otwarte, podcięcie jakiekolwiek pozwala WM pracować jak trzeba,jedynie im większe wydatki powietrza tym większe prędkości strugi przez te podcięcia i trzeba mieć tego świadomość.Ale zadziałają każde . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 19.03.2012 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Ale jest jakaś zalecana wartość? Coś mi się przypomina, że 2cm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 19.03.2012 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?35795-Drzwi-Porta-polecacie&p=4244617&viewfull=1#post4244617 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 20.03.2012 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 Ale jest jakaś zalecana wartość? Coś mi się przypomina, że 2cm... toż przecież proste rozumowanie powie ile, bierzesz realną ilość powietrza nawiewaną max do pomieszczenia, liczysz powierzchnie podcięcia, pomnożysz to razy prędkość przepływu przez tą powierzchnię i masz wynik, jeśli zgadza sie z ilością realnie nawiewaną a prędkość którą założysz nie przekroczy magicznych 5m/s to jest git, podstawówkowa geometria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 20.03.2012 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 To dawaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 20.03.2012 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 21.03.2012 05:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Ile Ci wyszło w Twoim domku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kosia1 11.04.2012 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 (edytowane) Sobie trochę tu poczytałam,mam wentylację mechaniczną z rekuperacją Renovent HR Large od ponad 3-ch lat i mam cały czas problem z suszą w domu. Żeby była jasność jestem mimo wszystko zwolenniczką WM, ale mimo projektu wentylacji i profesjonalnej ekipiy montującej, nadal mam ten problem. Właściwie zostawiam wentylację na najmniejszym biegu(mimo, że zalecano wyższy), czasem wyłączam i i tak zimą mam 20% wilgotności. Kupiłam specjalny nawilżacz przemysłowy i on też nie daje rady. Myślę, że zimą jest tak kiepsko, bo powietrze jest mocniej podgrzewane, a skropliny odprowadzone- czysta fizyka, bo nie mam grzejników konwektorowych, które mogłyby dodatkowo wysuszyć w tak dużym stopniu powietrze. Największa jednak wadą jest to, że od roku nie mogę znaleźć jakiegoś serwisu, który zechciałby to zobaczyć. Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez kosia1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 11.04.2012 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Jeżeli wyłączasz rekuperator a mimo tego wilgotność nie wzrasta,to znaczy,że masz również wentylację grawitacyjną nieświadomą,czyli nieszczelny dom.Jeżeli reprezentujesz słowiański typ urody to jesteś genetycznie przystosowana do dużej wilgotności powietrza w lecie i małej w zimie.Jeżeli jednak przeszkadza ci suche powietrze to musisz uszczelnić dom i okresowo wyłączać reku lub na najniższym biegu (niewskazanym przez producenta) ,ale spodziewaj się wzrostu stężenia chemii w powietrzu ( z lakierów,mebli,wykładzin i diabli wiedzą z czego jeszcze).Na biegu wskazanym przez producenta nadal będziesz miała w zimie 20% i czyste powietrze.Polub więc suche,czyste powietrze,serwis nic nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 12.04.2012 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 Dodam jeszcze, że na wilgotność w domu ogrzewanie ma wpływ bardzo mały. Tylko w tym zakresie, że podłogowe wymaga mniejszej temperatury powietrza, od grzejników. To, czy grzejniki są zwykłe, czy konwekcyjne, nie ma znaczenia, żaden system ogrzewania nie powoduje anihilacji pary wodnej zawartej w powietrzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kosia1 12.04.2012 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 Oczywiście, że jak wyłączę rekuperator, to wilgotność wzrasta, ale również jest zaduch. Jak włączę wentylację, to dosłownie po dwóch godzinach mam znowu 20%. Wentylacja jak chodzi, to cały czas jest na najniższym biegu, a wilgotność jest 20%. Latem nie ma tego problemu. Natomiast wilgotność 20% jest nie do przyjęcia i powie Ci to każdy lekarz. Praktycznie bez przerwy mam podrażnione gardło, szczypią oczy itd. Z tego co piszesz, chyba jasno wynika, że ta suchość powietrza, to jest wada nie do przeskoczenia. Trochę mnie to niepokoi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.