Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Brama przesuwna


chemik

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 235
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam .

miałem zaszczyt sam robić napęd do bramy przesuwnej czego teraz żałuję.

Skusiłem się do tego gdyż miałem odpowiedni silnik z przełożeniem.

Jednak sterownik i reszta osprzętu nie jest tania .ja zapłaciłem 230zł sterownik plus dwa piloty 160 fotokomurki 40 zł lampasygnalizacyjna 50 przekażniki i tokarz wziął 40 za spasowanie zębatki. Same koło zębate kosztowało 100 zl plus 50zł mb listwy zębatej.Jak widać nie jest to takie tanie samemu wykonać napęd.Dzisiaj napewno kupił bym gotowy.

Jeżeli chodzi o sprawy techniczne wykonania bramy,jest ona wykonana z jekli i prętów kwadratowych porusza się na płaskowniku zamocowanym na sztorc.

Kółeczka z tworzywa na łożyskach sztuk 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś miałem okazje robić taką bramę. Jak wygląda cenowo nie mam pojęcia ale napewno się opłaca skoro firmy produkują i zarabiają bo przecież nikt nie dokłada. Zasada jest bardzo prosta trzeba kupić profil do bram przesuwnych tzn. profil kwadratowy z rowkiem (przecięciem) na długości w standardzie ma on wymiary 80*80. Długość tego profila powinna być sumą długości bramy w świetle + przeciwagi. Czym dłuższa przeciwwaga tym lepiej (lżej się przesuwa) a jest ona uzależniona od ciężaru bramy oraz długości. Do tego są potrzebne 2 wózki z 5 kółkami które pracują wewnątrz profila umocowane w odstępie (dł. przeciwwagi) do podłoża. Poza wózkami potrzebne jest jeszcze prowadzenie bramy w pionie uzyskuje się to po przez zamocowanie 2 rolek w słupku na górze zabezpieczające przed przechyłem bramy. Teraz odnośnie wątpliwości co do zasypania (zamarzania) to jest to bezbieczne ponieważ brama nie ma styku z podłożem (wisi w powietrzu). Ostatnio widziałem wózki na Alegro w cenie o ile dobrze pamiętam 130zł a potrzeba 2 czyli 260zł profil zawsze kupimy min 6m-12m a reszta to odpad nawet u fachowca który zajmuję się tym zawodowo. Jedyna tajemnica jeszcze w tym że na profil montujemy ramę bramy właściwej odpowiadającej naszym upodobaniom jednak nie za mocno łącząc tzn. spawając punktowo żeby profil nie uległ wygięciu. Przepraszam, że tak bardzo się rozpisałem ale mam nadzieję że jest to zrozumiałe i nikomu do reszty nie zagmatwałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge sie mylic, ale gdy rozpoznawalem temat bram, to zauwazylem, ze rozwiazanie z listwa zebata jest duzo drozsze od rozwiazania z lancuchem. Mozna chyba kupic taki lancuch "z metra", napinacz da sie wykonac we wlasnym zakresie. Dodatkowa zaleta: naped lancuchem jest cichszy od napedu listwa zebata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
  • 1 year później...

Serdecznie witam !

Odpowiadając na zadane pytanie, uprzejmie informuję, iż dwa miesiące temu (we wrześniu) zakończyłem realizację bramy przesuwnej samonośnej według własnego projektu konstrukcyjnego. Oczywiście wcześniej przeglądnąłem oferty rynkowe markowych firm. Schemat konstrukcyjny wykonałem w programie AutoCAD, więc jeżeli ktoś sobie życzy – z przyjemnością wyślę plik.

Na stronach forum znalazłem również zapytanie na temat kosztu wykonania takiej bramy. Tak więc poniżej podaję łączny koszt jaki poniosłem na wykonanie bramy przesuwnej samonośnej.

Ogólne parametry to:

Wysokość: 1,5 [m]

Całkowita długość: 6 [m]

Całkowity prześwit wjazdu na posesję: 5 [m], w tym: 4 [m] brama + 1 [m] furtka.

A oto koszty:

Profile stalowe: 590,00 zł (w tym: profile na bramę oraz na 2 słupki do bramy i 1 do furtki),

Dwa panele Nylofor 3D do wypełnienia bramy: 260,00 zł.,

Dwa wózki bramowe: 232,00 zł (z rolkami z tworzywa), wózek z rolkami metalowymi jest droższy o 20,00 zł.,

Farba podkładowa i wierzchniego krycia (do dwukrotnego pomalowania: 56,40 zł.

Łożysko górne do prowadzenia bramy: 5,00 zł.

Zużycie prądu do spawania profili: 35,00 zł.

Nadmieniam, iż są to ceny brutto z sierpnia 2005.

Tak więc łączny koszt wykonania bramy przesuwnej i furtki o szer. 1 [m] wyniósł mnie: 1178,40 [/color]zł. (to chyba nieźle w porównaniu do cen rynkowych). Oczywiście nie podaję tu kosztu robocizny, gdyż realizowałem sam.

 

Jak na razie brama i furtka „chodzi doskonale” (przesuwa ją jest w stanie moja dwuletnia córeczka - dlatego też nie wyposażałem jej w napęd).

Jeżeli jesteś zainteresowany bliższymi szczegółami - życzę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

miałem zaszczyt sam robić napęd do bramy przesuwnej czego teraz żałuję.

Skusiłem się do tego gdyż miałem odpowiedni silnik z przełożeniem.

Jednak sterownik i reszta osprzętu nie jest tania .ja zapłaciłem 230zł sterownik plus dwa piloty 160 fotokomurki 40 zł lampasygnalizacyjna 50 przekażniki i tokarz wziął 40 za spasowanie zębatki. Same koło zębate kosztowało 100 zl plus 50zł mb listwy zębatej.Jak widać nie jest to takie tanie samemu wykonać napęd.Dzisiaj napewno kupił bym gotowy.

Jeżeli chodzi o sprawy techniczne wykonania bramy,jest ona wykonana z jekli i prętów kwadratowych porusza się na płaskowniku zamocowanym na sztorc.

Kółeczka z tworzywa na łożyskach sztuk 3.

A możesz podać namiary na te elementy do instalacji o których piszesz?

Jaki silnik zastosowałeś?

Jeśli uważasz, że wyniosło Cię to drogo to zauważ, że gotowy napęd to min. 1200zł., a chyba i tak nie zawiera fotokomórek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś miałem okazje robić taką bramę. Jak wygląda cenowo nie mam pojęcia ale napewno się opłaca skoro firmy produkują i zarabiają bo przecież nikt nie dokłada. Zasada jest bardzo prosta trzeba kupić profil do bram przesuwnych tzn. profil kwadratowy z rowkiem (przecięciem) na długości w standardzie ma on wymiary 80*80. Długość tego profila powinna być sumą długości bramy w świetle + przeciwagi. Czym dłuższa przeciwwaga tym lepiej (lżej się przesuwa) a jest ona uzależniona od ciężaru bramy oraz długości. Do tego są potrzebne 2 wózki z 5 kółkami które pracują wewnątrz profila umocowane w odstępie (dł. przeciwwagi) do podłoża. Poza wózkami potrzebne jest jeszcze prowadzenie bramy w pionie uzyskuje się to po przez zamocowanie 2 rolek w słupku na górze zabezpieczające przed przechyłem bramy. Teraz odnośnie wątpliwości co do zasypania (zamarzania) to jest to bezbieczne ponieważ brama nie ma styku z podłożem (wisi w powietrzu). Ostatnio widziałem wózki na Alegro w cenie o ile dobrze pamiętam 130zł a potrzeba 2 czyli 260zł profil zawsze kupimy min 6m-12m a reszta to odpad nawet u fachowca który zajmuję się tym zawodowo. Jedyna tajemnica jeszcze w tym że na profil montujemy ramę bramy właściwej odpowiadającej naszym upodobaniom jednak nie za mocno łącząc tzn. spawając punktowo żeby profil nie uległ wygięciu. Przepraszam, że tak bardzo się rozpisałem ale mam nadzieję że jest to zrozumiałe i nikomu do reszty nie zagmatwałem.

Bardzo fajnie,ze się rozpisałeś, bo naświetliłeś dobrze sprawę! :D

Dobrze wiedzieć o tym spawaniu punktowym, bo to dość istotne, aby profilu nie skrzywiło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ewentualnego zamarzania.Z własnego doświadczenia (użytkownika) sugerowałbym zastosowanie "cienkiej" listwy zebatej-metalowej. Obecnie mam grubości około 2cm-z jakiegoś tworzywa chyba. Przy opadach mokrego śniegu na listwie jest znaczna ilosc śniegu, który uruchamia wyłącznik napędu. No i trzeba rączką listwe oczyścic. Może cieńsza listwa nie bedzie podatna na zime.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ewentualnego zamarzania.Z własnego doświadczenia (użytkownika) sugerowałbym zastosowanie "cienkiej" listwy zebatej-metalowej. Obecnie mam grubości około 2cm-z jakiegoś tworzywa chyba. Przy opadach mokrego śniegu na listwie jest znaczna ilosc śniegu, który uruchamia wyłącznik napędu. No i trzeba rączką listwe oczyścic. Może cieńsza listwa nie bedzie podatna na zime.

A nie mozna by nad listwą przyspawać kątownika, który osłoniłby ją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mozna by nad listwą przyspawać kątownika, który osłoniłby ją?

Słuszna uwaga-przyglądałem się i nawet taki kątownik nie kolidowałby z elementami bramy i napędu.Zastanawiam się tylko nad siłą natury:rzecz dotyczy śniegu, który może pod kątownik się dostać tak czy inaczej. Ponadto dodatkowa masa dla napędu ni i kątownik powinien być solidny aby miał właściwie osłaniać listwe zębatą. łatwiej chyba zakupić wąską listwe (szczególnie jak dopiero brame robimy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...