chemik 21.03.2004 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2004 Witam! Czy ktoś z forumowiczów robił we własnym zakresie bramę przesuwną? Może ktoś dysponuje rysunkami, schematami lub innymi materiałami? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jankowski 22.03.2004 05:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2004 Witam .miałem zaszczyt sam robić napęd do bramy przesuwnej czego teraz żałuję.Skusiłem się do tego gdyż miałem odpowiedni silnik z przełożeniem.Jednak sterownik i reszta osprzętu nie jest tania .ja zapłaciłem 230zł sterownik plus dwa piloty 160 fotokomurki 40 zł lampasygnalizacyjna 50 przekażniki i tokarz wziął 40 za spasowanie zębatki. Same koło zębate kosztowało 100 zl plus 50zł mb listwy zębatej.Jak widać nie jest to takie tanie samemu wykonać napęd.Dzisiaj napewno kupił bym gotowy.Jeżeli chodzi o sprawy techniczne wykonania bramy,jest ona wykonana z jekli i prętów kwadratowych porusza się na płaskowniku zamocowanym na sztorc.Kółeczka z tworzywa na łożyskach sztuk 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JOSEPH 23.03.2004 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2004 a jak zimą nie zasypało lub nie zamarzł ci tor po którym porusza się brama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greg_pu 26.03.2004 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2004 Także czekam na informacje dotyczace wykonania bramy przesuwnej - gdzie złote rączki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarko 26.03.2004 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2004 Ja kiedyś miałem okazje robić taką bramę. Jak wygląda cenowo nie mam pojęcia ale napewno się opłaca skoro firmy produkują i zarabiają bo przecież nikt nie dokłada. Zasada jest bardzo prosta trzeba kupić profil do bram przesuwnych tzn. profil kwadratowy z rowkiem (przecięciem) na długości w standardzie ma on wymiary 80*80. Długość tego profila powinna być sumą długości bramy w świetle + przeciwagi. Czym dłuższa przeciwwaga tym lepiej (lżej się przesuwa) a jest ona uzależniona od ciężaru bramy oraz długości. Do tego są potrzebne 2 wózki z 5 kółkami które pracują wewnątrz profila umocowane w odstępie (dł. przeciwwagi) do podłoża. Poza wózkami potrzebne jest jeszcze prowadzenie bramy w pionie uzyskuje się to po przez zamocowanie 2 rolek w słupku na górze zabezpieczające przed przechyłem bramy. Teraz odnośnie wątpliwości co do zasypania (zamarzania) to jest to bezbieczne ponieważ brama nie ma styku z podłożem (wisi w powietrzu). Ostatnio widziałem wózki na Alegro w cenie o ile dobrze pamiętam 130zł a potrzeba 2 czyli 260zł profil zawsze kupimy min 6m-12m a reszta to odpad nawet u fachowca który zajmuję się tym zawodowo. Jedyna tajemnica jeszcze w tym że na profil montujemy ramę bramy właściwej odpowiadającej naszym upodobaniom jednak nie za mocno łącząc tzn. spawając punktowo żeby profil nie uległ wygięciu. Przepraszam, że tak bardzo się rozpisałem ale mam nadzieję że jest to zrozumiałe i nikomu do reszty nie zagmatwałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chemik 27.03.2004 08:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2004 Witam! Dzięki wielkie jarko za te informacje. Też widziałem takie rolki na Allegro. Jednak aby wyobrazić sobie jak to działa będę musiał zobaczyć taką bramę "na żywo". Mam jednak nadal prośbę o wszelkie szczegóły techiczne takiej bramy. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Doki 27.03.2004 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2004 Moge sie mylic, ale gdy rozpoznawalem temat bram, to zauwazylem, ze rozwiazanie z listwa zebata jest duzo drozsze od rozwiazania z lancuchem. Mozna chyba kupic taki lancuch "z metra", napinacz da sie wykonac we wlasnym zakresie. Dodatkowa zaleta: naped lancuchem jest cichszy od napedu listwa zebata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greg_pu 28.03.2004 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2004 Dzięki , dzięki coś zaczyna się już kształtować - znalazłem na allegro także rysunek z wymiarami takiej bramy w dziale budowlane.A co z automatyką ( silnikiem , sterowaniem) kupowaliście jakieś orginały czy można to samemu np.silnik z pralki czy coś w tym rodzaju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
legar 18.04.2004 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2004 zobaczcie tutaj...może coś to wyjaśni...pzdr http://www.rolstal.pl/ogrodzenia.htm ...kliknijcie na zakładkę bramy przesuwne i skrzydłowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greg_pu 26.04.2004 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2004 legar - jesteś Wielki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
legar 26.04.2004 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2004 no problem ...pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariusz waligóra 01.12.2005 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 Serdecznie witam ! Odpowiadając na zadane pytanie, uprzejmie informuję, iż dwa miesiące temu (we wrześniu) zakończyłem realizację bramy przesuwnej samonośnej według własnego projektu konstrukcyjnego. Oczywiście wcześniej przeglądnąłem oferty rynkowe markowych firm. Schemat konstrukcyjny wykonałem w programie AutoCAD, więc jeżeli ktoś sobie życzy – z przyjemnością wyślę plik. Na stronach forum znalazłem również zapytanie na temat kosztu wykonania takiej bramy. Tak więc poniżej podaję łączny koszt jaki poniosłem na wykonanie bramy przesuwnej samonośnej. Ogólne parametry to:Wysokość: 1,5 [m]Całkowita długość: 6 [m]Całkowity prześwit wjazdu na posesję: 5 [m], w tym: 4 [m] brama + 1 [m] furtka.A oto koszty:Profile stalowe: 590,00 zł (w tym: profile na bramę oraz na 2 słupki do bramy i 1 do furtki),Dwa panele Nylofor 3D do wypełnienia bramy: 260,00 zł.,Dwa wózki bramowe: 232,00 zł (z rolkami z tworzywa), wózek z rolkami metalowymi jest droższy o 20,00 zł.,Farba podkładowa i wierzchniego krycia (do dwukrotnego pomalowania: 56,40 zł.Łożysko górne do prowadzenia bramy: 5,00 zł.Zużycie prądu do spawania profili: 35,00 zł.Nadmieniam, iż są to ceny brutto z sierpnia 2005.Tak więc łączny koszt wykonania bramy przesuwnej i furtki o szer. 1 [m] wyniósł mnie: 1178,40 [/color]zł. (to chyba nieźle w porównaniu do cen rynkowych). Oczywiście nie podaję tu kosztu robocizny, gdyż realizowałem sam. Jak na razie brama i furtka „chodzi doskonale” (przesuwa ją jest w stanie moja dwuletnia córeczka - dlatego też nie wyposażałem jej w napęd).Jeżeli jesteś zainteresowany bliższymi szczegółami - życzę pomocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AdaśP 01.12.2005 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 Cześć Mariusz. Właśnie szukam rysunków bramy, a tu proszę twój post.Byłbym bardzo wdzięczny za rysunek.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dominik1719499811 01.12.2005 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 Witam . miałem zaszczyt sam robić napęd do bramy przesuwnej czego teraz żałuję. Skusiłem się do tego gdyż miałem odpowiedni silnik z przełożeniem. Jednak sterownik i reszta osprzętu nie jest tania .ja zapłaciłem 230zł sterownik plus dwa piloty 160 fotokomurki 40 zł lampasygnalizacyjna 50 przekażniki i tokarz wziął 40 za spasowanie zębatki. Same koło zębate kosztowało 100 zl plus 50zł mb listwy zębatej.Jak widać nie jest to takie tanie samemu wykonać napęd.Dzisiaj napewno kupił bym gotowy. Jeżeli chodzi o sprawy techniczne wykonania bramy,jest ona wykonana z jekli i prętów kwadratowych porusza się na płaskowniku zamocowanym na sztorc. Kółeczka z tworzywa na łożyskach sztuk 3. A możesz podać namiary na te elementy do instalacji o których piszesz? Jaki silnik zastosowałeś? Jeśli uważasz, że wyniosło Cię to drogo to zauważ, że gotowy napęd to min. 1200zł., a chyba i tak nie zawiera fotokomórek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dominik1719499811 01.12.2005 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 Ja kiedyś miałem okazje robić taką bramę. Jak wygląda cenowo nie mam pojęcia ale napewno się opłaca skoro firmy produkują i zarabiają bo przecież nikt nie dokłada. Zasada jest bardzo prosta trzeba kupić profil do bram przesuwnych tzn. profil kwadratowy z rowkiem (przecięciem) na długości w standardzie ma on wymiary 80*80. Długość tego profila powinna być sumą długości bramy w świetle + przeciwagi. Czym dłuższa przeciwwaga tym lepiej (lżej się przesuwa) a jest ona uzależniona od ciężaru bramy oraz długości. Do tego są potrzebne 2 wózki z 5 kółkami które pracują wewnątrz profila umocowane w odstępie (dł. przeciwwagi) do podłoża. Poza wózkami potrzebne jest jeszcze prowadzenie bramy w pionie uzyskuje się to po przez zamocowanie 2 rolek w słupku na górze zabezpieczające przed przechyłem bramy. Teraz odnośnie wątpliwości co do zasypania (zamarzania) to jest to bezbieczne ponieważ brama nie ma styku z podłożem (wisi w powietrzu). Ostatnio widziałem wózki na Alegro w cenie o ile dobrze pamiętam 130zł a potrzeba 2 czyli 260zł profil zawsze kupimy min 6m-12m a reszta to odpad nawet u fachowca który zajmuję się tym zawodowo. Jedyna tajemnica jeszcze w tym że na profil montujemy ramę bramy właściwej odpowiadającej naszym upodobaniom jednak nie za mocno łącząc tzn. spawając punktowo żeby profil nie uległ wygięciu. Przepraszam, że tak bardzo się rozpisałem ale mam nadzieję że jest to zrozumiałe i nikomu do reszty nie zagmatwałem. Bardzo fajnie,ze się rozpisałeś, bo naświetliłeś dobrze sprawę! Dobrze wiedzieć o tym spawaniu punktowym, bo to dość istotne, aby profilu nie skrzywiło! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mery26 03.12.2005 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2005 Co do ewentualnego zamarzania.Z własnego doświadczenia (użytkownika) sugerowałbym zastosowanie "cienkiej" listwy zebatej-metalowej. Obecnie mam grubości około 2cm-z jakiegoś tworzywa chyba. Przy opadach mokrego śniegu na listwie jest znaczna ilosc śniegu, który uruchamia wyłącznik napędu. No i trzeba rączką listwe oczyścic. Może cieńsza listwa nie bedzie podatna na zime. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mors 05.12.2005 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 Bardzo ważne żeby spawać punktowo profil z bramą właściwą. Ja pospawałem calość - miało być pewnie i mocno, a okazało się , że profil się powyginał i w rezultacie wylądował na złomie ( tyle pracy i elektrod na zmarnowanie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dominik1719499811 07.12.2005 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2005 Co do ewentualnego zamarzania.Z własnego doświadczenia (użytkownika) sugerowałbym zastosowanie "cienkiej" listwy zebatej-metalowej. Obecnie mam grubości około 2cm-z jakiegoś tworzywa chyba. Przy opadach mokrego śniegu na listwie jest znaczna ilosc śniegu, który uruchamia wyłącznik napędu. No i trzeba rączką listwe oczyścic. Może cieńsza listwa nie bedzie podatna na zime. A nie mozna by nad listwą przyspawać kątownika, który osłoniłby ją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mery26 08.12.2005 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2005 A nie mozna by nad listwą przyspawać kątownika, który osłoniłby ją? Słuszna uwaga-przyglądałem się i nawet taki kątownik nie kolidowałby z elementami bramy i napędu.Zastanawiam się tylko nad siłą natury:rzecz dotyczy śniegu, który może pod kątownik się dostać tak czy inaczej. Ponadto dodatkowa masa dla napędu ni i kątownik powinien być solidny aby miał właściwie osłaniać listwe zębatą. łatwiej chyba zakupić wąską listwe (szczególnie jak dopiero brame robimy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiaterwiater 09.12.2005 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2005 Brama na rolkach 4 metry wjazdu. Koszty materiałów ok. 800 zł. ( bez desek na wypełnienie i automatu do otwierania ). W sumie jakieś pięć godzin cięcia, spawania, szlifowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.