sys 11.06.2009 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 nie sądzę, aby właściciele bram rozwieranych byli na uprzywilejowanej pozycji. Siłowniki kosztują ok. 1700 zl, bez osprzętu. I o do bramy do max 3,8 m. Co do wyciagarki- do kosztów dolicz trafo 230/12V o odpowiedniej mocy . Takie trafo z prostownikiem będzie tez kosztować ok 150- 250 zł. Domyślam się, iż moc silnika to kilkaset Watt. proszę spojrzeć na link nieco wcześniej podany... przebrnąłem przez wszystkie 25 stron...kapitalne i tanie pomysły http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=504473&postdays=0&postorder=asc&highlight=si%B3ownik+bramy&start=0 co do bram przesuwnych gotowe napędy lecz również bez osprzętu można nabyć za ok 800-900zł... oczywiście można trafić okazyjnie za 500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafal194 11.06.2009 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 A jaki rodzaj przesuwania bramy myślałeś zastosować?przełożenie na linkę?czy listwę zębatą,pierwsze rozwiązanie jest tańsze ale gorzej w zimę z oporami,może się ślizgać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sys 11.06.2009 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 opierać miałoby się to na tradycyjnej listwie zębatej, sam napęd wykorzystałbym z wyciągarki lecz zamiast koła nawojowego dla linki zrobiłbym/dopasował koło zębate dostosowanej do listwy ( na allegro ok 55zł) ... sterowanie to już inna para kaloszy......nie trzeba zastosowywać żadnych przełożeń gdyż te wyciągarki zapindalają z prędkością 11m/min... czyli bramę 3 m będą otwierać w ok 15 sek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 13.06.2009 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2009 opierać miałoby się to na tradycyjnej listwie zębatej, sam napęd wykorzystałbym z wyciągarki lecz zamiast koła nawojowego dla linki zrobiłbym/dopasował koło zębate dostosowanej do listwy ( na allegro ok 55zł) ... sterowanie to już inna para kaloszy... ...nie trzeba zastosowywać żadnych przełożeń gdyż te wyciągarki zapindalają z prędkością 11m/min... czyli bramę 3 m będą otwierać w ok 15 sek To jeszcze radzę sprawdzić warunki pracy takiego napędu, zapomnieć o gwarancji, podłączyć fotokomórki, wykonać mocowanie i zliczyć koszty. Jeśli po 2 latach użytkowania stwierdzisz, że warto było to albo nie uwierzę, albo pozazdroszczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bodzious 19.06.2009 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 Proszę o pomoc w temacie regulacji bramy, gdyż po 3 miesiącach użytkowania brama w końcowym odcinku zamykania po prostu się zaciera. Sprawdziłem profil, wewnątrz jest czysty, natomiast jedna z rolek pionowych wózka do bramy w pewnym momencie zamykania ociera bokiem o wewnętrzną krawędź profilu bramy zacierając ją tym samym. Jeżeli w trakcie zamykania dociągnę bramę do siebie to wtedy jest ok. Wózki, które posiadam zamontowane są na betonowym fundamencie i posiadają cztery śruby regulacyjne, ale nie wiem jak to ogarnąć, żeby czegoś nie zepsuć.PozdrawiamBogdan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 19.06.2009 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 Proszę o pomoc w temacie regulacji bramy, gdyż po 3 miesiącach użytkowania brama w końcowym odcinku zamykania po prostu się zaciera. Sprawdziłem profil, wewnątrz jest czysty, natomiast jedna z rolek pionowych wózka do bramy w pewnym momencie zamykania ociera bokiem o wewnętrzną krawędź profilu bramy zacierając ją tym samym. Jeżeli w trakcie zamykania dociągnę bramę do siebie to wtedy jest ok. Wózki, które posiadam zamontowane są na betonowym fundamencie i posiadają cztery śruby regulacyjne, ale nie wiem jak to ogarnąć, żeby czegoś nie zepsuć. Pozdrawiam Bogdan Co to znaczy rolka pionowa? To ta o osi poziomej? Ociera bokiem o wewnętrzną krawędź? To fizycznie niemożliwe. Prawdopodobnie trzeba lekko przestawić 2 wózek, ale jak uszczegułowisz to można mieć pewność jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtas122 19.06.2009 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 może wada wózka?? jedno z zabezpieczeń puściło i zrobił sie luz na rolce i dlatego kantuje o brzeg profila???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafal194 19.06.2009 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2009 Tak jak pisał przedmówca.Może porostu wadliwe rolki były czasem się zdarza że po krótkim użytkowaniu są do wymiany.Najlepiej trzeba by było z sunnoć bramę i zdementować(ewentualnie wymienić wadliwa rolkę)Jeżeli jest to wewnętrzna rolka to można wymienić bez prawie demontażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
magicc 21.06.2009 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 nie sądzę, aby właściciele bram rozwieranych byli na uprzywilejowanej pozycji. Siłowniki kosztują ok. 1700 zl, bez osprzętu. I o do bramy do max 3,8 m. Co do wyciagarki- do kosztów dolicz trafo 230/12V o odpowiedniej mocy . Takie trafo z prostownikiem będzie tez kosztować ok 150- 250 zł. Domyślam się, iż moc silnika to kilkaset Watt. proszę spojrzeć na link nieco wcześniej podany... przebrnąłem przez wszystkie 25 stron...kapitalne i tanie pomysły http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=504473&postdays=0&postorder=asc&highlight=si%B3ownik+bramy&start=0 co do bram przesuwnych gotowe napędy lecz również bez osprzętu można nabyć za ok 800-900zł... oczywiście można trafić okazyjnie za 500 Poświęciłem trochę czasu i przeglądnąłem wątek na elektrodzie. I pomysł z podnośnikiem i silnikiem z wycieraczek jest dobry. Jednak w zadzie tylko dwie lub trzy osoby wykonały to tak, aby nie mieć problemów z użytkowanie przez wiele lat. Na dodatek problemy z estetyka wykonania- w niektórych przypadkach nie do przeskoczenia. Do tego dochodzą problemy ze sterowaniem- prawie wszyscy o nich pisali. Prawie nikt nie miał zabezpieczenia przeciwprzeciążeniowego. To wszystko powoduje że uważam iż lepiej kupić gotowe rozwiązanie. Mimo iż mam dostęp do warsztatu w pełni wyposażonego, nie zdecydowałem się na samodzielne wykonanie- dobre wykonie- estetyczne, trwałe itp- kosztowałoby więcej niż kupno. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sys 26.06.2009 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2009 dlatego narazie rozmawiamy czysto teoretycznie... na wdrożenie pomysłu w praktyce przyjdzie właśnie czas po dywagacjach teoretycznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cywil6 19.07.2009 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Witam wszystkich!Przeglądałem tematy dotyczące samodzielnego wykonania bramy przesuwnej samonośnej i ciężko znaleźć informacje co do jej budowy.Chodzi mi konkretnie o spawanie.Brama dł.4m plus przeciwwaga z wypełnieniem z profilu 20x20.Jaki profil jezdny 80-tka? czy mniejszy?Widziałem bramy,które mają wypełnienie spawane bezpośrednio do profilu jezdnego (brak osobnej ramy bramy,profil jezdny jest dolną częścią ramy - nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem) - czy to nie jest błędem?Może ma ktoś jakieś konkretne zdjęcia,czy plany z uwzględnieniem najważniejszych rzeczy,na które trzeba uważać przy budowie bramy.Może coś o montażu...Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafal194 19.07.2009 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 brama 4m +przeciwwaga min.1,6m im większa tym lepsza ale w zupełności wystarczy.Chyba ze masz miejsce to daj przeciwwagę dł.2m.Wtedy kupujesz profil jezdny (ceownik pół zamknięty )6m i masz bez cięcia.Masz przykładowy rysunek odręczny w Paint na szybkiego wzór podstawowy http://img521.imageshack.us/img521/362/50m.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cywil6 19.07.2009 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Dzięki za odpowiedź!Te informacje są dla mnie jak najbardziej jasne,(choć mam jeszcze parę pytań).A wracając jeszcze do pytania,czy brama musi mieć "własna ramę"dospawaną do profila jezdnego,czy mogę wypełnienie spawać bezpośrednio do profila jezdnego?Jak mocowana jest rolka prowadząca w przypadku montażu miedzy słupkami murowanymi (wolno stojący słupek stalowy mocowany do fundamentu,czy wysięgnik mocowany do słupka murowanego?).Jak mocowane jest gniazdo najazdu i rolka najazdowa?Widziałem rozwiązania,gdzie listwa zębata mocowana jest na 1/3 wysokości bramy(czy ma to jakieś plusy? - napęd jest mniej narażony na czynniki atmosferyczne - przez to że jest wyżej?).Jak to jest z wózkami?Montaż na dyblach?,wbetonowanie samych szpilek?,czy wbetonowanie jakiejś konstrukcji ze szpilkami pod wózki?Czy kładąc kostkę brukową mogę nią przykryć fundament pod wózki (montaż wózków przez kostkę - nie chcę żeby było widać fundament),czy też jakieś dystansy na grubość kostki i dopiero montaż wózków?Z tego co wiem rozstaw między wózkami jest mniej więcej równy długości przeciwwagi (popraw mnie, jeśli się mylę). Sorry,że się tak rozpisałem,ale mam tyle wątpliwości...i niestety w tej dziedzinie jestem świerzak... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafal194 19.07.2009 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Nie radzę spawać wypełnienia do profilu jezdnego (spowoduje to jego wygięcie) ,zrób dodatkową ramkę. Nierozumnie dobrze ale Chodzi ci o prowadzenie na górze bramy (rolka z plastiku) ona trzyma tylko bramę w pionie może być mocowana do betonu (tylko dobrze) My rolki najazdowe kupujemy taką którą spawamy do słupka tam gdzie jest zamek i brama nachodzi na nią .Najazd chowa się w profilu jezdnym mocowanie listwy zębatej tyle ile fachowców tyle opinii ale dam na przykład instrukcja facc zaleca mocowanie listwy zębatej na profilu jezdnym.oczywiste w miarę nad ziemią ma to na celu ze mniej śnieg wtedy zalega.http://img404.imageshack.us/img404/8086/bramae.jpg I również z montażem wózkami jest dużo technik.Jak kto woli.Ja robie stojak do którego są przyspawane szpilki i zalewam go w betonie w ten sposób aby wystawał sam gwint pod wózki. Z kostką będzie ciężko po postawieniu bramy masz tylko 7cm (w zależności od rodzaju rolek).światła między ziemia a profilem jezdnym.Obłóż na obkuło fundamentu.Lepiej niech tam będzie czysto. Tak rozstaw wózków to trochę miej niż przeciwwaga tak aby tylko wózki nie wystawały.[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cywil6 19.07.2009 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 No...i już się parę rzeczy powoli wyjaśnia...dziękiA z tą rolką...to chodzi mi o to ,czy słupek stalowy na którym zamontowana jest rolka prowadząca jest zamocowany do fundamentu czy do słupka murowanego,czy może do jednego i drugiego?Czy gniazdo najazdu jest mocowane podobnie jak rolka prowadząca(tzn.na słupku murowanym,czy na osobnym słupku metalowym montowanym do fundamentu) i gdzie usytuować rolkę najazdową?Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cywil6 19.07.2009 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 ...Może tak będziesz wiedział o co mi chodzi...bo sam nie wiem czy to dobrze tłumaczę.http://img31.imageshack.us/img31/5053/rolkaprowadzca.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafal194 19.07.2009 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Rolka najazdowa w zależności od modelu ale do słupka na wysokości profila jezdnego.To robi się na końcu jak już wszystko jest zrobione zamykasz prawie bramę i patrzysz na jakiej wysokości . Jak masz możliwość zamurowania słupków to je zamuruj ale tez można przykręcić na kołki do podłoża .Zalecam zamurowanie obydwu słupków. http://img20.imageshack.us/img20/3316/brama2.th.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cywil6 19.07.2009 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Dzięki,o to mi chodziło.Ale to nie koniec...http://img36.imageshack.us/img36/8086/bramae.jpg O co mi chodzi...no właśnie...listwa zębata jest mocowana poprzez tulejkę dystansową(jeżeli dobrze rozumiem),jak to mocujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafal194 19.07.2009 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Są dwa rodzaje mocowań tuleje spawane lub przykręcane.polecam spawane .Tuleja jest spawana do profila jezdnego a do niej przykręca się listwę zębatą.Osobiście polecam listy stalowe, nie żadne plastikowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cywil6 19.07.2009 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Czyli tuleja jest gwintowana?(bo inaczej śruby wchodziły w profil jezdny i uniemożliwiałoby to pracę wózka).Jaki jest wymiar tulei? (o ile odsadzona jest listwa zębata od profila jezdnego) - czy jest tu jakiś standart?Proszę naświetl mi jeszcze sprawę montowania tej rolki najazdowej i gniazda najazdu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.