Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Brama przesuwna


chemik

Recommended Posts

Witam!Mam pytanie co do kotwienia rolek.Czy można to zrobić porzez użycie kotew min fi12 mm czy lepiej podczas wykonywania fundamentu wyprowadzić szpikli do zamoacoawania?Dzięki

 

 

Jeśli jesteś pewny jakości betonu (a przynajmniej jego wierzchniej warstwy) to możesz śmiało użyć metalowych kotew rozprężnych. Radziłbym jednak użyć zamiast tego kotwy chemicznej. Kosztowo porównywalnie, a większa tolerancja na błędy.

Jakościowo najlepiej zatopić pręty w zalewanym betonie, ale wymaga to sporej precyzji i oczywiście wszystkich danych wymiarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
  • Odpowiedzi 235
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

wytłumaczcie jak to kobiecie :wink:

chcemy zrobić bramę przesuwną. Światło bramy 5,5m. Co muszę kupić i w jakich ilościach, żeby taką bramę zrobić? Z różnych oglądanych projektów wychodzi mi, że: 2 wózki 5-kołowe, 1 wózek prowadzący, zamek hakowy z puszką, gniazdo najazdu i szerszy profil dolny do przymocowania wózków. Plus profil, który będzie spawany. Wypełnienie drewniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytłumaczcie jak to kobiecie :wink:

chcemy zrobić bramę przesuwną. Światło bramy 5,5m. Co muszę kupić i w jakich ilościach, żeby taką bramę zrobić? Z różnych oglądanych projektów wychodzi mi, że: 2 wózki 5-kołowe, 1 wózek prowadzący, zamek hakowy z puszką, gniazdo najazdu i szerszy profil dolny do przymocowania wózków. Plus profil, który będzie spawany. Wypełnienie drewniane.

 

 

Możesz opisać dokładniej co masz na myśli pisząc o tym zaznaczonym?

Profil nośny najlepiej 80/80/5/27 o długości 7,5m. Wózek prowadzący można zastąpić rolką prowadzącą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno może być zrobione tak, że profil do mocowania wózków będzie szerszy, a to co po bokach i u góry może być węższe. Ale już wiem, że cała rama będzie z profili 80x80x27. Co muszę kupić?

 

Wózków nie mocuje się do profila, ale do fundamentu. Rolki wózków jeżdżą wewnątrz tego profila. Ten profil nośny 80/80/5/27 jest tylko na dole, a reszta ramy jest prawie dowolna. Najczęściej jest to profil zamknięty 60/40/2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dosc malo miejsca przed domem, wiec w gre u mnie wchodzi tylko i wlacznie brama przesuwna...

 

Jednakże jest jeszcze jeden problem - brama będzie się znajdowała na samej granicy działki, więc musi się przesuwać tylko w jedną stronę - na moją działkę

Miejsce na brame jest szerokości 3,5 m.

Natomiast 4 m dalej (od końca miejsca na bramę) w płocie mam furtkę na własną posesję.

Reasumując w przypadku zastosowania bramy przesuwnej "zawieszonej" posiadającej przeciwwagę to po otwarciu bramy nie będę mógł otworzyć furtki ani nawet przejść tamtędy jakbym furtkę na chwilę zdjął teoretycznie.

 

Rozważałem więc zastosowanie bramy przesuwnej ale jeżdzącej po szynie - wtedy nie byłoby przeciwwagi i po otwarciu bramy nic nie zachodziłoby na furtkę.

 

Po lekturze postów mam mieszane uczucia co do takiej bramy z szyną...

 

Czy zdarza się dużo problemów z eksploatacją takiej bramy ?

Czy zrobienie przed szyną odwodnienia liniowego na całej długości bramy coś by pomogło ?

Czy są jakieś patenty żeby w zimie wszystko chodziło jak należy ?

Czy warto jest Waszym zdaniem robić bramę zawieszoną i tym kosztem zrezygnować z otwierania furtki przy otwartej bramie ?

 

Będę bardzo wdzięczny za wszystkie opinie na ten temat,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje ze brama cały czas nie jest otwarta (chyb ze u ciebie)w chwili gdy brama jest otwarta to można wejść nią.Nigdy nie myślałem o suwanych na szynie.mam podobną sytuacje a nawet jeszcze gorszą po przy zamkniętej bramie przeciwwaga kończy się zaraz na słupku furki a jak otworze to już całkowicie.

 

Więc na twoim miejscu jak bramy mało używasz nie będzie to koligowało ze sobą.

brama otwarta wejdziesz nią zamknięta to furtką.

 

Podaj jak możesz światło bramy bo wynika ze jest to 3,5 m to + 1,3przeciwwagi. =4,8m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dosc malo miejsca przed domem, wiec w gre u mnie wchodzi tylko i wlacznie brama przesuwna...

 

Jednakże jest jeszcze jeden problem - brama będzie się znajdowała na samej granicy działki, więc musi się przesuwać tylko w jedną stronę - na moją działkę

Miejsce na brame jest szerokości 3,5 m.

Natomiast 4 m dalej (od końca miejsca na bramę) w płocie mam furtkę na własną posesję.

Reasumując w przypadku zastosowania bramy przesuwnej "zawieszonej" posiadającej przeciwwagę to po otwarciu bramy nie będę mógł otworzyć furtki ani nawet przejść tamtędy jakbym furtkę na chwilę zdjął teoretycznie.

 

Rozważałem więc zastosowanie bramy przesuwnej ale jeżdzącej po szynie - wtedy nie byłoby przeciwwagi i po otwarciu bramy nic nie zachodziłoby na furtkę.

 

Po lekturze postów mam mieszane uczucia co do takiej bramy z szyną...

 

Czy zdarza się dużo problemów z eksploatacją takiej bramy ?

Czy zrobienie przed szyną odwodnienia liniowego na całej długości bramy coś by pomogło ?

Czy są jakieś patenty żeby w zimie wszystko chodziło jak należy ?

Czy warto jest Waszym zdaniem robić bramę zawieszoną i tym kosztem zrezygnować z otwierania furtki przy otwartej bramie ?

 

Będę bardzo wdzięczny za wszystkie opinie na ten temat,

 

 

 

Stosuje się rozwiązania z bramą zachodzącą na furtkę, ale dla bezpieczeństwa dobrze by było umiejscowić czujniki otwierania obejmujące strefę furtki (zamiast tylko światła bramy). Dotyczy to oczywiście tylko bram z napędem.

Z bramą przesuwną na szynie głównym problemem jest okres zimowy. Szyna może być oblodzona (odwodnienie nie pomoże), musi być wpuszczona przynajmniej częściowo w drogę co sprzyja również zasypaniu piaskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje ze brama cały czas nie jest otwarta (chyb ze u ciebie)w chwili gdy brama jest otwarta to można wejść nią.Nigdy nie myślałem o suwanych na szynie.mam podobną sytuacje a nawet jeszcze gorszą po przy zamkniętej bramie przeciwwaga kończy się zaraz na słupku furki a jak otworze to już całkowicie.

Więc na twoim miejscu jak bramy mało używasz nie będzie to koligowało ze sobą.

brama otwarta wejdziesz nią zamknięta to furtką.

 

To fakt, ze nie bedzie otwarta non-stop i ze bedzie mozna wchodzic brama zamiast furtka, ale chcialbym zrobic to jak najbardziej funkcjonalnie i dlatego tak pomyslalem o rozwiazaniu z szyna...

 

Podaj jak możesz światło bramy bo wynika ze jest to 3,5 m to + 1,3przeciwwagi. =4,8m

 

Swiatlo bramy to 3,5 m. Potem jest 4 m plotu. I potem furtka ok 1 m.

Mi mowili, ze calosc konstrukcji razem z przeciwwaga bedzie miala 4,5 m, wiec wnioskuje, ze przeciwwaga bedzie miala 1 m dlugosci. Czy to za malo Waszym zdaniem ? Jeden z fachowcow mowil, ze oni poza tym dociazaja jeszcze ta przeciwwage czyms (zapewne cos do srodka profili w przeciwwadze dospawuja albo wkladaja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosuje się rozwiązania z bramą zachodzącą na furtkę, ale dla bezpieczeństwa dobrze by było umiejscowić czujniki otwierania obejmujące strefę furtki (zamiast tylko światła bramy). Dotyczy to oczywiście tylko bram z napędem.

Z bramą przesuwną na szynie głównym problemem jest okres zimowy. Szyna może być oblodzona (odwodnienie nie pomoże), musi być wpuszczona przynajmniej częściowo w drogę co sprzyja również zasypaniu piaskiem.

 

Czujniki otwierania, czyli rozumiem, ze chodzi o fotokomorki ?

Czyli powinny one byc w srodku (od wewnatrz) zeby przy otwartej furtce brama nie mogla sie otworzyc ?

 

Myslalem jeszcze zeby zamontowac kontaktron na furtce i zeby zostawic fotokomorki tylko na swiatlo bramy, lecz z lektury schematow i instrukcji automatow nie wynika (przynajmniej dla mnie) czy da sie je bezposrednio podlaczyc czy trzebaby robic jakis bardzije skomplikowany uklad z przekaznikiem ???

 

Czy fotokomorki Waszym zdaniem powinny byc na zewnatrz od swiatla bramy czy od wewnatrz (posesji) ? Okolica jest bezpieczna, wiec nie powinno byc zagrozenia kradzieza tych fotokomorek jesli zamontuje je na zewnatrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiatlo bramy to 3,5 m. Potem jest 4 m plotu. I potem furtka ok 1 m.

Mi mowili, ze calosc konstrukcji razem z przeciwwaga bedzie miala 4,5 m, wiec wnioskuje, ze przeciwwaga bedzie miala 1 m dlugosci. Czy to za malo Waszym zdaniem ? Jeden z fachowcow mowil, ze oni poza tym dociazaja jeszcze ta przeciwwage czyms (zapewne cos do srodka profili w przeciwwadze dospawuja albo wkladaja)

 

 

Przeciwwaga im dłuższa tym lepsza (łatwiejsze i otwieranie i większa stabilność). 1m przeciwwagi dla światła 3,5m to mało (co nie znaczy, że nie będzie się otwierać). Ponieważ i tak otworzy się na furtkę to proponuję przeciwwagę 1,7m i furtkę ustawioną w takiej pozycji, aby otwierająca się brama domknęła furtkę lub furtka otwierana na zewnątrz (co raczej nie jest zgodne z przepisami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w zależności od czego brama jest zrobiona ,jeżeli będzie lekka to nie trzeba dużo przeciwwagi ,moim zdaniem 1,5 metra wystarczy.a co do fotokomórek (w razie napędu )montuje 2 pary jak na rysunku dodatkowo parę na otwieraniu.Oczywiście furka musi znajdować się w świetle fotokomórek tak aby po otworzeniu przecięła światło tych fotokomórek

http://img189.imageshack.us/img189/6146/fffm.jpg

Bo na pewno tak by fachowiec który wie co i jak założył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe zabezpieczenie.

Ale wystarczą tylko 2 pary od"Urządzenie zabezpieczające zamykanie" i drugie "Urządzenie zabezpieczające otwieranie (furtki)".

 

http://img19.imageshack.us/img19/2126/fffmd.jpg

 

Niestety koszt wzrasta o dodatkową parę fotokomórek ok 185zł (podana cena jest przykładowa dla modelu napędu Faac).

Po założeniu dodatkowych fotokomórek człowiek jest pewny i śpi spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

miałem zaszczyt sam robić napęd do bramy przesuwnej czego teraz żałuję.

Skusiłem się do tego gdyż miałem odpowiedni silnik z przełożeniem.

Jednak sterownik i reszta osprzętu nie jest tania .ja zapłaciłem 230zł sterownik plus dwa piloty 160 fotokomurki 40 zł lampasygnalizacyjna 50 przekażniki i tokarz wziął 40 za spasowanie zębatki. Same koło zębate kosztowało 100 zl plus 50zł mb listwy zębatej.Jak widać nie jest to takie tanie samemu wykonać napęd.Dzisiaj napewno kupił bym gotowy.

Jeżeli chodzi o sprawy techniczne wykonania bramy,jest ona wykonana z jekli i prętów kwadratowych porusza się na płaskowniku zamocowanym na sztorc.

Kółeczka z tworzywa na łożyskach sztuk 3.

A możesz podać namiary na te elementy do instalacji o których piszesz?

Jaki silnik zastosowałeś?

Jeśli uważasz, że wyniosło Cię to drogo to zauważ, że gotowy napęd to min. 1200zł., a chyba i tak nie zawiera fotokomórek!

 

...mimo iż od napisania tego postu minęło prawie 3 lata to zastanawiam się czy któryś z forumowiczów nie myślał jak tanio rozwiązać problem odsuwania bramy przesuwnej w sposób elektryczny nie kupując odrazu gotowych napędów... zastanawiam się co kolega "jankowski" wykorzystał podczas konstruowania samego napędu. (Właściciele bram dwuskrzydłowych problem tanich siłowników mają praktycznie rozwiązany i podany na tacy)... zastanawiam z czego można przypasować w miarę mocny mały silnik, reduktor...? :)

 

...mój pomysł to zastosowanie elektrycznej wyciągarki warsztatowej .. praktycznie gotowa konstrukcja, zamiast koła nawojowego wykonać koło dopasowane do listwy zębatej...są takie :

http://www.allegro.pl/item652368966_wyciagarka_linowa_580w_udzwig_250kg_gwar_f_v.html#gallery

 

ale bardzie na rozmiary będzie pasować taka:

http://www.allegro.pl/item650284319_wyciagarka_wciagarka_12_24v_1000kg_rolki_pilot.html

 

praktycznie wszystko podane jak na tacy, sterowanie, odpowiednia moc i siła, wielkość, obroty... co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę, aby właściciele bram rozwieranych byli na uprzywilejowanej pozycji. Siłowniki kosztują ok. 1700 zl, bez osprzętu. I o do bramy do max 3,8 m.

 

Co do wyciagarki- do kosztów dolicz trafo 230/12V o odpowiedniej mocy . Takie trafo z prostownikiem będzie tez kosztować ok 150- 250 zł. Domyślam się, iż moc silnika to kilkaset Watt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...