Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mozna też zrobić np 3 kanały opadowe, czyli o 1 więcej niż rysujesz i dołu jednego zrobić klapkę, którą można by go blokować. Wprawdzie będzie troche odbierać ciepło od płomienia, ale po otwarciu klapki dla przepływy spalin będzie właściwie grzał wodę. Spraktykowałem to na ceramice i mam w ten sposób wyłączany odbiornik o wadze 500 kg.Jak go zamknę to ciepło ze spalin przechodzi w drugi odbiornik a ten pozostaje zimny.Oba są połączone szeregowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Bogusław

 

W Stropuvie z tym wentylatorem, to nie do końca jest tak jak myślisz. Wentylator pracuje ze stałą wydajnością, natomiast ilość powietrza wprowadzanego do kotła reguluje klapa regulatora ciągu kotła, nad którą zamontowany jest kanał powietrza z wentylatorem. W ściance kanału pozostawiona jest szczelina przez którą wylatuje nadmiar powietrza w trakcie przymykania się klapy.

Pomysł z klapą TDK (temperatura dodana komina) jest bardzo dobry, ale w fazie rozruchu. Później powinien być zamknięty , bo będzie generował stratę kominową.

Kolejny pomysł z wymiennikiem przeciwprądowym jest jak najbardziej słuszny.

Natomiast układ lamel wymiennika wykonałbym w taki sposób, żeby ostatni z kanałów był współprądowy, umożliwiając wykonanie czopucha u góry kotła. Jest to istotne z serwisowego punktu widzenie oraz pozwala na wykonanie wyczystki, bez której komin się nie obędzie.

Nie miałem czasu tego narysować, ale pomysł z rusztem pochylonym polega na wykonaniu go w takiej postaci: __/ /.

Pierwsze dwie kreski w kształcie pochylonego j to są dwa ruszty. Całość umieszczona jest w kanale palnika. Przez pochylony ruszt całą jego powierzchnią przepływa powietrze PP+PW, natomiast poprzez poziomy usuwany jest popiół. Pod kanałem musi być wykonany popielnik z drzwiczkami bez dostępu powietrza inna drogą jak poprzez poziomy ruszt. Można go również wykorzystać do podania powietrza PW, ale nie jestem przekonany, że będzie to konieczne.

Z kolei druga pochylona kreska to klapa regulacyjna powietrza PP+PW, zamocowana na zawiasie w górnej części kanału palnika. Obracając nią w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, regulujemy jednocześnie grubość i objętość warstwy paliwa przez którą przepływa powietrze, czyli ilość zgazowywanego paliwa i tym samym moc palnika. Ilością PP+PW podawaną do palnika steruje miarkownik z klapką w drzwiczkach zamontowanych w kanale palnika. Dyszę wenturii bym skrócił do postaci dwóch połączonych lejków z zerowym odcinkiem kanału o jednakowej średnicy.

 

nilsan

Edytowane przez nilsan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Pomysł z klapą TDK (temperatura dodana komina) jest bardzo dobry, ale w fazie rozruchu. Później powinien być zamknięty , bo będzie generował stratę kominową.

 

 

nilsan

TD jest do rozpalania, a nawet do palenia na małej mocy po to, by urządzenie nie dymiło. Jeżeji mała moc daje zbyt małą temperaturę do komina,to urządzenie dymi. Otwarcie wtedy TD nie daje żadnej straty kominowej ale pozwala funkcjonować bez zarzutu dla urządzenia. Na tej zasadzie oparłem ładowanie odbioru ceramicznego kilkakrotnie większego niż możliwości paleniska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie jasno się wyraziłem,ale jeśli urzadzenie nie daje odpowiedniej temperatury z jakiś powodow, to TD może być uchylone przez cały czas pracy urzadzenia. Oczywiście nie po to by dawać stratę kominowa ale odpowiedni silny ciąg kominowy.

Napisałeś Nilsan, że po rozruchu TD powinna być zamknięta,jednak mając TD można budować odbiór wiekszy od średnich możliwości palenia. Wtedy na najwyzszych obrotach paleniska się go zamyka, a na śeednich juz uchyla.

Bywa tez że trafia sie paliwo "lotnicze" i piec chodzi jak zegarek a potem na dawce "oszukanego" ledwo ciągnie. Tu wiec możemy to regulować tez TD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogusław

 

Generalnie zgadzam się z tobą, że jest to dobre rozwiązanie, ale przy bardzo długich wymiennikach akumulacyjnych. W kotłach z krótkimi chłodnymi wymiennikami, powinno być stosowane jako układ wspomagania rozruchu zimnego kotła.

Jak komin osiągnie właściwą temperaturę, to jego ciąg wyciągnie paliwo z kotła.

Jeżeli mamy spalać paliwo bez efektu wymiany ciepła, to lepiej je wywalić z kotła.

Jeżeli chcesz regulować przy jego pomocy moc kotła na normalnym paliwie, to uchylając TDK uzyskasz dokładnie taki efekt jak napisałem tzn.:

- podniesiesz temperaturę w kominie, zwiększając tym samym stratę kominową

- zwiększysz przez to ciąg kominowy i ilość zgazowywanego paliwa

- zmniejszysz wymianę ciepła WC kotła.

Czy na pewno o to ci chodziło?

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciagle Nisan widzisz gdzieś stratę kominową.

Komin musi dostać swoją temperaturę, ponieważ będzie urządzenie dymić.

Dzięki TD i większej powierzchni odbioru niż być powinna, można doregulować ciąg kominowy bardzo precyzyjnie. Dla przykładu: w dni mroźne ciąg kominowy jest jak "szalony" a w pluchę prawie go nie ma.TD ułatwia palenie w każdy rodzaj pogody oraz przy modulacji mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogusław

 

Skoro za pomocą TDK regulujesz wielkość przepływu spalin w długim i krótkim obiegu WC, to działa on jak zawór 3D rozdzielający, którym regulujesz moc WC kotła, ale nie paleniska. Moc paleniska nie będzie w tym wypadku mniejsza, bo nie ulegnie zmniejszeniu ilość podawanego powietrza. Mocą paleniska steruje miarkownik. Jak zmniejszysz moc WC, to obniżysz temperaturę wody w kotle. Miarkownik podniesie klapkę i wpuści więcej powietrza do paleniska zwiększając jego moc i tym samym temperaturę spalin. Nie widzisz, że taki układ nie pozwala na osiągnięcie stanu równowagi w kotle?

Zatem będziesz musiał zwiększyć moc WC kotła powyżej mocy odbieranej, żeby podnieść temperaturę wody w kotle, zmniejszyć ilość podawanego powietrza, a temperatura spalin prawie się nie zmieni albo nawet wzrośnie ze względu na zbyt dużą moc WC kotła w stosunku do aktualnego odbioru ciepła.

 

nilsan

Edytowane przez nilsan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie kręcisz Nilsan.

TD jest po to, by dostosować się do mocy kotła, która może być zmienna. Jest to moja propozycja dla tych co zechcą to zamontować. Dzieki takim regulacjom można mieć w czterech literach wiele torii, a najbardziej producentów "doskonałych" kotłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogusław

 

Nie wiem dlaczego uważasz, że kręcę. Przedstawiłem tylko swoją opinię na ten temat. Tak rozumiem działanie tej klapy, ale może się mylę, dlatego opisuje jej działanie, żebyś mógł wykazać w którym miejscu popełniam błąd w rozumowaniu. Ty jesteś praktykiem, ja teoretykiem, ale też z pewną praktyką.

 

nilsan

Edytowane przez nilsan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko jest dobre, pożyteczne i potrzebne, kto chce to montuje a kto nie to ....

zasadnicza część tej konstrukcji jest nadal wątpliwa - RUSZT

Powinien on zapewnić następujące rzeczy:

 

 

  1. zapewnić dobre spalanie - nie wychładzać żaru
  2. umożliwić przesypywanie się popiołu, ale nie klinowanie żużla
  3. umożliwić ześlizgiwanie się po nim żużla do popielnika
  4. popiół tworzy się w miejscu gdzie podawanie jest powietrze ( utlenianie się węgla) więc i sposób podawania musi być właściwy
  5. aby to umożliwić wydaje mi się że kąt 30 stopni to za mało, jak również tylko jeden kierunek, może kształt trójkąta albo stożka ??

 

 

resq

Edytowane przez resq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz częściej specjaliści proponują instalowanie 2-3 pieców o różnej wielkości w tej samej kotłowni i porównują takie coś ze skrzynią biegów. Można w to miejsce kupić Stropuve lub jakiś piec z podajnikiem lub instalować bufor. Rozwiązań jest wiec kilka i można sobie wybrać to co pasuje. Ja proponuję dla tych co chcą się zmierzyć ze zrobieniem własnego urzadzenia, klapkę TD i ewentualnie drugą klapkę w jednym z kanałów opadowych. Żeby do tego dojść, to zpędziłem nad tymi dwoma klapkami parę sezonów grzewczych. Mam takie klapki i jestem pod wrażeniem ich działania. Chyba brak mi cierpliwości Nilsan szczegolnie wobec fachowców. Na dodatek sam ich nie wymysliłem, bo instalowali podbnie rozwiązania nawet pół wieku temu w urządzeniach ceramicznych a ja je proponuję do kotła. To co wymyślono w ceramice w kotlach często z ignorowano.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogusław

 

Jeżeli uważasz mnie za fachowca w dziedzinie kotłów stałopalnych, to jest to miłe, ale moim zdaniem nieuzasadnione twierdzenie. W preambule do tego wątku napisałem, że kotłami stałopalnymi bliżej interesuję się dopiero od czterech lat i za fachowca w tej dziedzinie się nie uważam, co nie oznacza, że niewiele wiem na ten temat. Tym co wiem dzielę się na tym wątku próbując wypracować najlepsze i jednocześnie możliwe do zrealizowania samodzielnie, rozwiązania usprawniające pracę użytkowanych kotłów stałopalnych. Jeżeli ktoś mnie przekona że nie mam racji, to zyskują wszyscy czytelnicy tego wątku, bo przynajmniej jakiś problem został dogłębnie przedyskutowany.

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przerobiłem swojego Defro Optima Komfort na DS

http://i1080.photobucket.com/albums/j332/pervavore/Defro%20Optima%20Komfort/DS.jpg

 

Ale straszna lipa to jest :bash: Rozpalić było w sumie łatwo i pali się całkiem ładnie ale temp max to 50°C więcej nie da rady. Huczy tylko do komina a co gorsze jak się otworzy drzwi zasypowe do się dymi jak cholera z tego :/ Jutro będzie rozbiórka tego bo takie palenie to ja mam gdzież. Ladnie wszystko szamotem obłożyłem na darmo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remigiusz kotły DS muszą byc podłaczone do dobrego komina inaczej właśnie będzie kopcil na kotłownie , komin musi być suchy i cieply aby dobrze pracowal szczegolnie przy takiej pogodzie jak dzisiaj .

Ostatnio pale naptrawde mokrym brunatnym i tutaj zauwazyłem że aby sie ładnie paliło zamykam obieg na dom a puszczam tylko na bojler podwyższam temperaurę na 70*C i otwieram na dom . Jeżeli tego nie zrobie temperatura na kotle jest niska i brudas za wolno się suszy a komin jest za zimny żeby pracowal. Spróbuj może raz w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...