ZUG 05.03.2012 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Temperatura na wyjściu, o której piszę jest określona jako "bezpieczna" dla ciągu i braku wykwitów. Jezeli nic takiego się nie dzieje, po mimo jej niższej wartosci, to nie trzeba sie tym zajmować. Temperatura na czopuchu może być dużo mniejsza jak w środku czopuchu. Węgiel nawet wilgotny zdaje się ma bardzo mało wody w porównaniu do nawet suchego drewna. dokładnie węgiel to nie drewno, sonde termometru mam w środku czopucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.03.2012 19:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 ZUG Deflektor samoopadowy z blokadą zsuwania wyglądałby mniej więcej tak:http://img196.imageshack.us/img196/6140/deflektorsamoopadowy.jpg Można go zsunąć przy otwieraniu drzwiczek i ponownie założyć przy ich zamykaniu oraz wyjąć po przekątnej otworu drzwiczek zasypowych. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 05.03.2012 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 no nilsan nie głupie.ja mam KPW z profilu 5cmx3cm.otwór szerokości zasypu 28cm ,natomiast od ścianki przedniej kotła do tylnej 39cmjaki rozmiar deflektora proponujesz i widze że powinien mieć otwory.i tak trzeba wymierzyć te potpórki deflektora aby prawidłowo i prostopadle lezał nad zasypemczy dobrze mysle?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.03.2012 20:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Teraz pytania: 1. W czym dmuchawa jest gorsza do spalania różnych paliw od miarkownika ciągu ? Przecież i tu i tu następują momenty przymykania tlenu i duszenia paliwa. 2. Czemu drewno wydaje sie być gorszym paliwem do pieca ze sterownikiem i pIDem niż węgiel czy miał ? 3. Sterownik pomimo całego dymienia i kopcenia utrzymuje jednak stabilną temp. spalin na poziomie ok. 120-160 st. Czy to jest wystarczająca temp. do wygrzania komina i uniknięcia zawilgoceń i różnych wykwitów na ścianach? Komin mam w całości w budynku, jest więc dobrze ocieplony. Część wystająca ponad dach to ok. 1.5m i też jest docieplona steropianem i na to tynk. 4. Najbardziej obawiam sie ze zabrudzony komin mi sie może zapalić i pytanie czy przy temp. spalin oscylującej w podanych wyżej temperaturach jest to w ogóle możliwe ? Czy to nie za mało aby sie zapalily sadze? 5. Czy ten sterownik Pid można jakoś skonfigurować inaczej niż fabrycznie żeby sie tak nie smoliło ?To pytanie głównie do posiadaczy tego pieca/sterownika. Ja kombinuje non-stop z jakimis ustawieniami ale z miernym efektem. Pozdrawiam M Podejrzewam, że twój problem jest związany z nadmiernym przepływem wody poprzez kocioł. Ustaw pompę na pierwszym biegu i zdław przepływ w instalacji odbioru ciepła na zaworach/wkładkach termostatycznych przy grzejnikach, zmniejszając na wszystkich nastawę wstępną o jeden. Jeżeli to nie rozwiążę twojego problemu, to wykonaj następną korektę nastaw o jeden. Powinno to pomóc. Spróbuj spalać drewno od góry, ograniczając ilość powietrza podawanego poprzez dmuchawę za pomocą przesłony na wentylatorze, jeśli jest zamontowana lub zasłaniając część wlotu powietrza innym sposobem. Sterownik twojego kotła ma opcję wyboru rodzaju spalanego paliwa i sam na tej podstawie dostosowuje ilość powietrza podawanego poprzez dmuchawę przy spalaniu drewna, badając trend zmian temperatury wody w kotle. Drewno w przeciwieństwie do węgla składa się głównie z węglowodorów, które spalają się znacznie łatwiej i szybciej niż węgiel. Jednocześnie drewno zawiera więcej substancji smołowych i wody niż węgiel. Dlatego do jego spalania wymagany jest mniejszy strumień powietrza PP+PW oraz przepływ spalin poprzez WC kotła i wyższe temperatury w komorze spalania, dla zupełnego spalenia produktów zgazowania. Drewno nie jest gorszym paliwem tylko innym paliwem. Moim zdaniem zakres modulacji ilością podawanego powietrza poprzez wentylator jest znacznie mniejszy od miarkownika ciągu pracującego na ciągu naturalnym. Poza tym wentylator wymusza nadmierny przepływ mieszaniny gazów poprzez komorę spalania, obniżając ich temperaturę oraz skracając czas niezbędny do zupełnego przebiegu reakcji utleniania, jednocześnie przenosząc ją częściowo do WC kotła, gdzie następuje dalsze ich schłodzenie, powodujące wytrącanie się sadzy i smoły na chłodnych ściankach wymiennika. Temperaturę spalin w czopuchu masz prawidłową przy tym sposobie spalania paliwa. Jest ona zbyt niska, żeby nastąpiło zapalenie się sadzy. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.03.2012 20:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 no nilsan nie głupie. ja mam KPW z profilu 5cmx3cm. otwór szerokości zasypu 28cm ,natomiast od ścianki przedniej kotła do tylnej 39cm jaki rozmiar deflektora proponujesz i widze że powinien mieć otwory. i tak trzeba wymierzyć te potpórki deflektora aby prawidłowo i prostopadle lezał nad zasypem czy dobrze mysle?? Zostaw od strony drzwiczek zasypowych ok. 1cm, natomiast od pozostałych ścianek z 5cm. Deflektor ma leżeć równolegle nad zasypem. Otwory o śr. 10-12mm. Miejsce wspawanie podpórek najprościej jest ustalić dopasowując wszystko na otwartych drzwiczkach zasypowych z KPW. Otwór w deflektorze należy wykonać w taki sposób, żeby po jego założeniu na KPW samoistnie się klinował w pozycji równoległej do rusztu. Podpórki pełnią tylko funkcję zabezpieczającą deflektor przed jego zsuwaniem się z KPW, po zamknięciu drzwiczek zasypowych. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareko 05.03.2012 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Podejrzewam, że twój problem jest związany z nadmiernym przepływem wody poprzez kocioł. Ustaw pompę na pierwszym biegu i zdław przepływ w instalacji odbioru ciepła na zaworach/wkładkach termostatycznych przy grzejnikach, zmniejszając na wszystkich nastawę wstępną o jeden. Na poczatku dziekuje Ci bardzo za tak dokładną odpowiedz na moje pytania. Co do tego zmniejszenia przeplywu wody w instalacji to obawiam sie ze moze to doprowadzic do zagotowania wody w kotle poniewaz woda nie zdazy odprowadzic ciepla z pieca na grzejniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareko 05.03.2012 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Temperaturę spalin w czopuchu masz prawidłową przy tym sposobie spalania paliwa. Jest ona zbyt niska, żeby nastąpiło zapalenie się sadzy. nilsan Jaka jest temperatura zapłonu sadzy ? Jak rozpalam w piecu to na początku pozwalam przez pare minut zeby to drewno sie "rozbujało" na naturalnym ciągu i wtedy temp. spalin osiąga nawet 400 stopni ale to trwa 5-10 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 05.03.2012 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Zostaw od strony drzwiczek zasypowych ok. 1cm, natomiast od pozostałych ścianek z 5cm. Deflektor ma leżeć równolegle nad zasypem. Otwory o śr. 10-12mm. Miejsce wspawanie podpórek najprościej jest ustalić dopasowując wszystko na otwartych drzwiczkach zasypowych z KPW. Otwór w deflektorze należy wykonać w taki sposób, żeby po jego założeniu na KPW samoistnie się klinował w pozycji równoległej do rusztu. Podpórki pełnią tylko funkcję zabezpieczającą deflektor przed jego zsuwaniem się z KPW, po zamknięciu drzwiczek zasypowych. nilsan jak grubą blache zastosować? obecnie mam 3mm ale od temp. deformuje się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 06.03.2012 06:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 (edytowane) Jaka jest temperatura zapłonu sadzy ? Jak rozpalam w piecu to na początku pozwalam przez pare minut zeby to drewno sie "rozbujało" na naturalnym ciągu i wtedy temp. spalin osiąga nawet 400 stopni ale to trwa 5-10 minut. W warunkach składu chemicznego sadzy kominowej jej temperatura zapłonu zawiera się w przedziale 650-850*C. Temperatura spalania 1050*C. nilsan Edytowane 7 Marca 2012 przez nilsan Powinno być 650*C, a nie 65*C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 06.03.2012 06:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 jak grubą blache zastosować? obecnie mam 3mm ale od temp. deformuje się Myślę, że 6mm wystarczy. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 06.03.2012 06:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Na poczatku dziekuje Ci bardzo za tak dokładną odpowiedz na moje pytania. Co do tego zmniejszenia przeplywu wody w instalacji to obawiam sie ze moze to doprowadzic do zagotowania wody w kotle poniewaz woda nie zdazy odprowadzic ciepla z pieca na grzejniki. Przypuszczam, że twój problem tkwi właśnie w takim myśleniu. Kocioł ma sterownik i sobie poradzi. Jak nie spróbujesz, to dalej będziesz się kręcił w miejscu. Zrób to etapowo i obserwuj pracę kotła. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wronik 06.03.2012 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Na poczatku dziekuje Ci bardzo za tak dokładną odpowiedz na moje pytania. Co do tego zmniejszenia przeplywu wody w instalacji to obawiam sie ze moze to doprowadzic do zagotowania wody w kotle poniewaz woda nie zdazy odprowadzic ciepla z pieca na grzejniki. Kolego nie ma możliwości zagotowania wody w kotłem jak przykręcisz grzejniki i pompę po to masz sterownik on do tego nie dopuści. Przecież Nilsan nie kazał ci całkiem zakręcić grzejników i wyłączyć pompy tylko stopniowo zmniejszać przepływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareko 06.03.2012 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 W warunkach składu chemicznego sadzy kominowej jej temperatura zapłonu zawiera się w przedziale 65-850*C. Temperatura spalania 1050*C. nilsan Zgodnie z radą kolegi nilsana , zmniejszylem obroty pompy na I bieg i obserwuje co sie bedzie dzialo. Co do powyższego cytatu. Co masz na mysli pisząc "w warunkach składu chemicznego" ? Wczesniej pisales ze przy 150-200st. sie nie zapali bo to zbyt malo a teraz piszesz ze moze sie zapalic nawet przy 65st. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amator 14 06.03.2012 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Bogusław58 Mam posadzkę 20 cm betonu na 20 cm styropianu,w betonie są ułożone rury wentylacyjne fi 100 wg załączonego zdjęcia rozstaw rur 60 do 70 cm.Jak lub czym doprowadzić tam ciepło by beton grzał i pełnił równocześnie rolę bufora.W pierwotnym zamierzeniu miała to być płyta grzewcza typu Legallet niestety ułożenie rur spowodowało miejscowe grzanie na łukach a niewielkie na prostych.W chwili obecnej mam dwa pomysły- 1 wprowadzić spirale w rury i może to spowoduje bardziej równomierny rozkład temperatury posadzki. 2wprowadzić w rurę fi 100 dwie rurki fi 16 alu/pex-powinno się udać mam już przeciągniętą linkę stalową. Aktualnie jestem na etapie budowy kotła co i pytanie czy ma on tylko grzać wodę czy też również powietrze jako drugi czynnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 07.03.2012 06:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 (edytowane) Zgodnie z radą kolegi nilsana , zmniejszylem obroty pompy na I bieg i obserwuje co sie bedzie dzialo. Co do powyższego cytatu. Co masz na mysli pisząc "w warunkach składu chemicznego" ? Wczesniej pisales ze przy 150-200st. sie nie zapali bo to zbyt malo a teraz piszesz ze moze sie zapalic nawet przy 65st. ? Pisałem szybko przed wyjazdem i zgubiłem jedno zero. Powinno być 650-850*C. Czysta sadza techniczna ma niższą temperaturę zapłonu. Sadza w kominie jest zanieczyszczona siarką i innymi chemicznymi związkami, stąd jej temperatura zapłonu jest wyższa. nilsan Edytowane 7 Marca 2012 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 07.03.2012 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Prawdopodobnie Amator pomysłem 1 tego nie naprawisz. Idea 2 jest bardziej obiecująca i należałoby sprawdzić na jednej odnodze czy i jak wycinek podłogi się nagrzeje. Można te rurki alupexu spróbować nagrzewać "przeciwnie". Jeżeli próby z rurkami wyjdą pozytywnie, to grzanie powietrza jest Ci niepotrzebne, ale nie przeszkadza to mieć bufor wodny a nawet i ceglany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 07.03.2012 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 ZUG Deflektor samoopadowy z blokadą zsuwania wyglądałby mniej więcej tak: http://img196.imageshack.us/img196/6140/deflektorsamoopadowy.jpg Można go zsunąć przy otwieraniu drzwiczek i ponownie założyć przy ich zamykaniu oraz wyjąć po przekątnej otworu drzwiczek zasypowych. nilsan z weryfikowałem na szablonie z tektury i u mnie źle to działa ponieważ mam wysoko klapke PW i przez to KPW idzie bardziej pod kątem i praca tego deflektora (zmiana położenia w celu otwarcia/zamknięcia) jest na tyle utrudniona że nie zamknę i nie otworze drzwiczek zasypowych. zastanawiam się nad tym że będe kładł deflektor jak (półkę w segmencie) nad KPW. musze zrobić na ściance z lewej i prawej strony 4 podpórki na których będe kładł deflektor. i teraz mam problem jak zrobić owe podpórki bo spawać nie mogą może przykleić klejem ognioodpornym tylko musi mi to wytrzymać bo taki deflektor troche waży. I Nilsan może zakupić płyte ceramiczną i w niej powywiercać otwory i to będzie jako deflektor?? pytam ponieważ widziałem takie rozwiązanie w którymś kotle z podajnikiem i owy deflektor można było użyć jako awaryjny ruszt na drewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 07.03.2012 09:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 ZUG Możesz spróbować z deflektorem ceramicznym, ale będzie się on dłużej nagrzewał. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareko 07.03.2012 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Pisałem szybko przed wyjazdem i zgubiłem jedno zero. Powinno być 650-850*C. Czysta sadza techniczna ma niższą temperaturę zapłonu. Sadza w kominie jest zanieczyszczona siarką i innymi chemicznymi związkami, stąd jej temperatura zapłonu jest wyższa. nilsan Czy to oznacza ze aby doszlo do samozaplonu sadzy w kominie musi sie tam pojawic temperatura conajmniej 650 st. ? Jak przepalam piec na suchym drewnie przez 10-15 minut i piec az huczy to na czopuchu mam ledwie 550 st. a w kominie to jak wiadomo duzo mniej. Jak to jest ze sie ludziskom zapalaja kominy przy normalnej pracy kotła gdzie temp. spalin osiagą ok. 150-200 st. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 07.03.2012 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Drewno ma gazy, ktore zapalają się w różnych temperaturach.To ostatnia grupa, to ma zapłon w 650*C. Można tu mniemać, że jeśli piec jako tako spala, to tylko ostatnia grupa gazów wylatuje kominem i tam ze wzgledu na schłodzenie, osadza się na nim. Jesli jednak ktoś pali niskotemperaturowo jak w wędzarce, to gazy o niższej temperaturze zapłonu osadzą się w kominie.Czytając jedną norweską książeczkę na ten temat, dowiedziałem się, że w tamtych stronach najwiecej pożarów było po wizycie kominiarza,czyli po czyszczeniu komina. Czy to możliwe ? Tak, ponieważ czyszczenie odsłaniało warstwę mokrej smoły, która okazywała sie łatwopalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.