Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Doskonały pomysł z tym piachem aby zasypać opłomki, bo od wczoraj nad tym myśle czym to zaizolować. Jak dobrze, że tak konkretnie podpowiadacie. Może kiedyś się i ja pochwalę swoim kotłem po przeróbce na DS...

 

Sam palę w dolniaku własnoręcznie wykonanym, ale coś mi podpowiada, że ta planowana przez Ciebie przeróbka, a szczególnie odizolowanie cieplne sporej części

wymiennika to niezbyt dobry pomysł. Jak nic stracisz na sprawności wymiany ciepła, czyli na słynnej ekonomii.

 

Dlaczego właściwie nie spróbujesz metody opisywanej np. na forum info- ogrzewanie, przynajmniej na razie- bez żadnych przeróbek ?

 

http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/16702-spalanie-boczne-krocz%C4%85ce-w-g%C3%B3rniaku/

 

Pozdrawiam

HS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

https://www.youtube.com/watch?v=XF2nfT6jrFs Dodaję jeszcze jeden filmik o moich przeróbkach i modyfikacjach. Mam jeszcze tylko pytanko może dwa. Czy mój wymiennik mimo czystego spalania jest we właściwym kolorze? Czy powinien być bardziej brązowy? No i czy macie może jakieś skuteczne metody na usunięcie tego nalotu do gołej blachy którego nie mogę pozbyć się po "brudnym paleniu" oczywiście oprócz skrobania bo nie mam pomysłu czym wyskrobać te pionowe kanały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam palę w dolniaku własnoręcznie wykonanym, ale coś mi podpowiada, że ta planowana przez Ciebie przeróbka, a szczególnie odizolowanie cieplne sporej części

wymiennika to niezbyt dobry pomysł. Jak nic stracisz na sprawności wymiany ciepła, czyli na słynnej ekonomii.

 

Dlaczego właściwie nie spróbujesz metody opisywanej np. na forum info- ogrzewanie, przynajmniej na razie- bez żadnych przeróbek ?

 

http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/16702-spalanie-boczne-krocz%C4%85ce-w-g%C3%B3rniaku/

 

Pozdrawiam

HS

Czytałam o tej metodzie ale nie próbowałam jej jeszcze. Niestety czuję, że ten zasyp węgla po przesunięciu żaru ku tyłowi paleniska szybko zajmie się cały. Cały czas szukam jakiejś metody, która jakoś ten kocioł ujarzmi i nauczy ekonomicznego spalania. U siebie mam bardzo duże straty kominowe. Komin ciepły to mało powiedziane. Ściana kominowa od czopucha aż przez piwnicę i parter jest bardzo ciepła. Można spokojnie plecy wygrzewać ;-). Komin jak ma przekrój 15 x 20 cm. Na kotle ustawiam 60 stopni i miarkownik utrzymuje temperaturę pomiędzy 55 a 60°C.Termostaty na 2,5 ustawione. Nie wiem jak mam przekazać więcej tego ciepła do instalacji. Sama już nie wiem co tam nie gra, a mam wrażenie że nic do siebie nie pasuje. Piec za duży, a komin za szeroki/wysoki ??? Ciąg jest taki że wciąga mi popiół z posadzki do popielnika. Żeby na piecu było zadane 60 stopni to klapka miarkownika jednak nigdy się nie zamyka, zawsze ma te 0,5 cm szczeliny. Gdybym ją zamknęła to temperatura spadłaby tak do maks 50°C i nie urośnie więcej. Nie myślałam, że cała instalacja musi tak być ze sobą zgrana aby działać zadowalająco i ekonomicznie. Komin z piecem, ilość wody w instalacji i kaloryfery.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od komina, czyli ustal czemu taki gorący?

Jak z cegły i gorący, to znaczy ze dopalają się w nim spaliny lub wchodzą do niego spaliny bardzo gorące.

Jeśli są zbyt gorące to powierzchnia odbioru ciepła przez piec jest zbyt mała. Wtedy trzeba próbować tak pozmieniać , by palić "silnie"(na dużym ciągu) ale małą powierzchnią. Czyli tak jak tu chłopaki kombinują :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Eworajka, moim zdaniem masz za duży ciąg=zbyt wielki otwór w kominie i wysokość,co skutkuje gwałtownym wychłodzeniem komina na poddaszu.Komin z cegły musi być ocieplony przechodząc przez nie ogrzewane pomieszczenia zwłaszcza nad pokryciem dachu,inaczej w kilka lat komin może się rozszczelnić i nie ma co panikować z tą stratą kominową to wielka propaganda,każde 17 st. więcej w czopuchu to tylko 1% straty kominowej.Zamontuj zwykły termometr do 300 st. za 20 zł. np. taki do piekarnika http://sklep.technica.pl/kuchnia/inne-urzadzenia/termometry_1/termometr-sonda-od-0-do-300c?gclid=CIL8__jp6cMCFYLItAod7zgAGw

a zobaczysz jaką masz temp. spalin.Jeśli będzie powyżej 250 st. to będzie trzeba zamontować RCK,ale wątpię w to.Bogusław poczytaj też wpisy koleżanki u LR,stad moje wnioski,też mam porządny cug,ale mnie to teraz pasuje,bo HG na ciągu naturalnym,przedtem z GS komin ciągnął jak wariat.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od komina, czyli ustal czemu taki gorący?

Jak z cegły i gorący, to znaczy ze dopalają się w nim spaliny lub wchodzą do niego spaliny bardzo gorące.

Jeśli są zbyt gorące to powierzchnia odbioru ciepła przez piec jest zbyt mała. Wtedy trzeba próbować tak pozmieniać , by palić "silnie"(na dużym ciągu) ale małą powierzchnią. Czyli tak jak tu chłopaki kombinują :)

Pozdrawiam.

 

Komin jest z cegły. Szybko się nagrzewa i szybko wychładza - szczególnie w części nieogrzewanego strychu/poddasza. Czopuch przy wyjściu z kotła ma 30 cm szerokości i zwęża się u wlotu do komina na 15 cm. Ogólnie to po rozpaleniu czopuch robi się bardzo gorący, że nie można go dotknąć. Po jakimś czasie jego temp. się uspokaja i kiedy żar przejdzie już do dołu zasypu to jest on tylko ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Eworajka, moim zdaniem masz za duży ciąg=zbyt wielki otwór w kominie i wysokość,co skutkuje gwałtownym wychłodzeniem komina na poddaszu.Komin z cegły musi być ocieplony przechodząc przez nie ogrzewane pomieszczenia zwłaszcza nad pokryciem dachu... Zamontuj zwykły termometr do 300 st. za 20 zł. np. taki do piekarnika

a zobaczysz jaką masz temp. spalin.Jeśli będzie powyżej 250 st. to będzie trzeba zamontować RCK,ale wątpię w to.

Ciąg mam ( znaczy komin ma ciąg ) spory ale przecież powinno to być traktowane jako zaleta. Lepiej mieć zbyt silny niż za słaby- w końcu tu chodzi o spaliny... Kupie ten termometr ale mąż mi chyba powie że już całkiem ześwirowałam na punkcie tych spalin i pieca. O RCK w ogóle nawet nie myślę... Co do ocieplenia komina to na pewno to zrealizuję, postaram się jak najszybciej. Kupić zwykłą wełnę mineralną ? Jakaś preferowana grubość jest ? Mój mąż chciał go ocieplić styropianem ale nie zgodziłam się na to, przecież do tego celu to musi być użyty materiał niepalny. No dobra, a jak go ocieplić ? Czym tę watę przymocować ? Nie dam rady wokół komina drutem okręcić bo stoi on prostopadle do ściany działowej. I jak tu go otulić w tym przypadku ? Czymś potem zaizolować trzeba jeszcze tę wełnę żeby nie była tak na wierzchu. Jak to zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eworajka Czy masz uszczelnione drzwiczki drzwiczki zasypowe?Patrząc na zdjęcie Twojego pieca ,nie zauważyłem żadnego uszczelnienia.

 

Hmmm- co tu dużo mówić, uznam to za uszczelnienie ale nie negujcie mnie za to - zakleiłam silikonem wysokotemperaturowym przylegające kanty drzwiczek do kotła a potem je równo poprzecinałam. Super szczelne to one nie są ale jest wystarczająco. Zasyp gaśnie po zamknięciu PG nawet kiedy mam otwarte PW więc uznaję te drzwiczki za "uszczelnione". Sznurem się nie dało, nie mam odstającego rantu na obwodzie a inaczej nie dało rady - próbowałam. Z dospawaniem rantu za dużo zachodu więc musiałam działać w inny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, to jest kobitka ;).Oczywiście że wełną nie styropianem ocieplamy komin(pokaż mężowi na YT jak się pali sadza w kominie).Pod dachem.robisz z profili uw 50 konstrukcję jak do ścian z płyt gk w odstępie 5 cm. od komina,na szerszej ścianie komina w środek i na rogach po 1 profilu cw 50.Wkładasz wełnę 5 cm. między komin i profile,drugą warstwę między profile,przykręcasz płyty(śruby do metalu z drobnym gwintem) i szpachlujesz złączenia.W lecie ociepl nad dachem ,tam można przykleić zwykłą płytę z ekranem aluminiowym do obudowy kominków,jeśli czapa kominowa wystarczająco szeroka,jeśli nie konieczna obróbka blacharska ze stali kwasoodpornej.Komin ma za duży ciąg bo jest za duży przekrój to moje domysły,napisz jaką ma średnicę,też się mogę mylić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisanej sytuacji można jeszcze zastosować regulator ciągu kominowego.

Komin przed ociepleniem powinien być jeszcze otynkowany lub rapowany [ dodatkowe uszczelnienie , UWAGA płyty GK nie są tynkiem ] , w części pod dachem lepiej zastosować izolację z glinokrzemianu jest bezpieczniejsza i łatwiej otynkować bez bawienia się w płyty GK .

Mocowanie szybko nagrzewających się kształtowników metalowych do komina nielogiczne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eworajka, wysoka temp. spalin, nie za wysoka temp. CO, duża szczelina PG, jedyna pociecha, że nie zagotujesz wody w kotle, z autopsji, czyli wg mnie, komin i przekrój nie jest jakimś ewenementem, mój ma 20x20 i z 11m, też wciąga pył z posadzki do popielnika, jednak zmierzony ciąg mieści się zaledwie się w strefie stanów średnich, czyli coś ok. 30Pa, przy wymaganych 20. Zastanawia mnie sprzeczność, wydaje się, na oko, że Twój kocioł ma normalną klapkę PG a jednak musi pracować przy sporym, bo 5mm otwarciu, spaliny wysoko, woda zaledwie 60C, w takiej sytuacji, drzewiej u mnie bywało, w chwilach zapomnienia, 400C w kominie i ze 100C w CO, w kotle typowo przystosowanym do koksu, gdzie droga spalin była niewspółmiernie krótsza od tej w Twoim kotle. Czy możesz, i jak to robisz, rozpędzić ten kocioł do np. 80C CO, nie zważając na ten moment na zużycie węgla, spaliny, ekologię, ekonomię, itp. Może tylko ze względu na brak pomiaru spalin masz takie wrażenie, że są one takie gorące, przy spalinach na poziomie 200C komin też jest ciepły. Spróbuj tego sposobu który zasugerował Hes, nie będzie zapewne wcale gorzej od tego czego aktualnie doświadczasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komin jest z cegły. Szybko się nagrzewa i szybko wychładza - szczególnie w części nieogrzewanego strychu/poddasza. Czopuch przy wyjściu z kotła ma 30 cm szerokości i zwęża się u wlotu do komina na 15 cm. Ogólnie to po rozpaleniu czopuch robi się bardzo gorący, że nie można go dotknąć. Po jakimś czasie jego temp. się uspokaja i kiedy żar przejdzie już do dołu zasypu to jest on tylko ciepły.

Paliwa stałe Eworajka, czyli węgiel i drewno ma w sobie gaz i "niegaz"(czysty węgiel). Ten zawarty węgiel spali się w palenisku(żar) a z gazem to jest różnie, ponieważ trochę potrafi się spalić w palenisku a reszta poza piecem lub wyleci nie spalona kominem. Tak jest dlatego ponieważ ten gaz dzieli się jakby na kilka rodzajów w zależności od temperatury zapłonu.

Z Twojego opisu można mieć wrażenie że gaz pali się poza paleniskiem. Oczywiście trzeba by było to sprawdzić. Dobrze jest mieć możliwość kontroli co się dzieje w kominie na różnych wysokościach w różnym czasie od rozpalenia. Komin jak z cegły to łatwo w fugę między cegłami wejdzie wiertło i zrobi otwór. Otwór potem łatwo włożyć sznur ceramiczny lub włókninę żaroodporną.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, to jest kobitka ;).Oczywiście że wełną nie styropianem ocieplamy komin(pokaż mężowi na YT jak się pali sadza w kominie)..

 

Jak ten płomień z palącego komina przejdzie do pomieszczeń to już mu będzie obojętne czy spali wełnę i drewno z dachu czy też styropian i drewno z dachu.

I wiem że wełna jest bardziej odporna na temperaturę ale tez wiem że wełna (wata) średnio nadaje się do ocieplania czegokolwiek.

 

Czy ja coś mam nie tak ze spalaniem, że w kominie mi się nie odkłada coś co by się tam miało zapalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Niestety kolego cruz muszę cię trochę zmartwić.Styropian jest materiałem palnym,wydzielającym o wiele więcej toksyn niż wełna która jest niepalna,może stopnieć,ale wtedy z komina i więżby dachowej już nie wiele pozostanie.Zdun Darek ma rację,jak nieotynkowany komin,trzeba to zrobić przedtem,a profile U mocujemy do ściany,posadzki,więżby,w żadnym wypadku nie do komina,tak jak budowa konstrukcji (stelarza) ściany z płyt gk .Po między kominem a konstrukcją ma być 5 cm przerwy,tam włożyć 1 warstwę wełny.Płyta gipsowa to też materiał nie palny.Pozdrawiam. Edytowane przez miedziannik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ja coś mam nie tak ze spalaniem, że w kominie mi się nie odkłada coś co by się tam miało zapalić?

 

To COŚ może być spowodowane nadmiernym schładzaniem spalin a to z kolej wynika z konstrukcji oraz wymiaru komina , przekrój i wysokość....

Nie powinno się schładzania spalin poniżej pewnej wartości dla danego komina .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mój wymiennik mimo czystego spalania jest we właściwym kolorze? Czy powinien być bardziej brązowy? No i czy macie może jakieś skuteczne metody na usunięcie tego nalotu do gołej blachy którego nie mogę pozbyć się po "brudnym paleniu" oczywiście oprócz skrobania bo nie mam pomysłu czym wyskrobać te pionowe kanały.

Brązowy, to raczej gorsze spalanie. Jak masz szary, w kolorze popiołu lotnego, to w porządku. Nalot z czasem wyschnie i będzie łatwiej go zeskrobać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komin przed ociepleniem powinien być jeszcze otynkowany lub rapowany [ dodatkowe uszczelnienie , UWAGA płyty GK nie są tynkiem ] , w części pod dachem lepiej zastosować izolację z glinokrzemianu jest bezpieczniejsza i łatwiej otynkować bez bawienia się w płyty GK .

Czym jest rapowanie komina ? Jak to wykonać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dikij.Petia dzięki za odpowiedzi na wszystkie moje pytania. Jestem Tobie bardzo wdzięczny za pomoc i konkretne porady. Dodam jeszcze, że spaliny oscylują w granicach 150 - 225 stopni (źle miałem zainstalowany czujnik). Teraz już wiem, że osiągnąłem 100% sukcesu. Pozdrawiam wszystkich palaczy.

PS.

Moja żona jest w końcu zadowolona bo ma 25 stopni w domu ;) A ja, że nie leci mi dym z komina :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój komin został budowany z niezbyt dużą starannością jak na moje oko. Zaprawa w środku komina jest nierówna, wystaje poza cegły co skutkuje osadzaniem się sadzy ( również sadzy szklistej ) w tych miejscach. Na zewnątrz szczeliny między cegłami nie są dokładnie wypełnione zaprawą co mnie strasznie wpienia. Może jestem zbyt pedantyczna,nie wiem. Ponad dachem wydaje mi się, że zaprawa jakby się wykruszała. Te miejsca są czarne. Najchętniej to bym go zburzyła i postawiła nowy ale to niemożliwe bo bym musiała na nowo robić ściany na parterze, a komin jest spory. Szeroki/glęboki na 40 cm, długi na 190 cm a wysoki na 10-11 metrów. Mieszczą się w nim trzy kanały wentylacyjne, dwa dymowe i jeden do spalin ( od pieca olejowego ). Kanał dymowy od kotła na paliwo stałe ma 15 x 20 cm, wentylacyjne 15 x 15 cm, a w spalinowy włożony jest wkład kwasoodporny.Obowiązkowo będę nalegać aby mąż wykonał jego uszczelnienie ( otynkowanie czy to rapowanie) i ocieplenie. Strasznie jestem upierdliwa, bardzo szczegółowa i wymagająca. Szkoda, że nie zainteresowałam się tymi wszystkimi zagadnieniami przed zakupem domu... Edytowane przez eworajka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...