mati8201 27.02.2012 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2012 (edytowane) pytanie bylem dzis w sklepie ogladac RCK i gosc mi powiedzial ze to mial i musiał czyscic komin bo mu szybko zarastał tzn spaliny zrobiły się za zimnie po założeniu RCK czy to moze byc prawda mowił ze przed było wszystko ok dopiero jak założył Dodam ze obecnie nie mam za duzych temp na czopuchu tzn jak na pieu ustawione jest ok 60 stopni to na czopuchu ma od 57 do 65 czy jest sens to zakładać dodam, ze wczoraj przy duzych wiatrach wystepowały takie zwirowania ze racało do pieca i przy wlocie czopucha do komina strasznie sie dymilo co lepiej załozyc RCK czy Tzw Strażaka Edytowane 27 Lutego 2012 przez mati8201 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 27.02.2012 13:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2012 mati Jeżeli zmontujesz RCK pod czopuchem, to będziesz miał podmieszanie gorących spalin z chłodnym powietrzem z kotłowni. Proporcje tego podmieszania regulujesz nastawą podciśnienia otwarcia RCK. Przy silnych podmuchach wiatru podciśnienie powstające w miejscu włączenia czopucha do komina zasysa proporcjonalnie tyle samo spalin z kotła co powietrza z RCK. Jeżeli to prawidłowo wyregulujesz, to temperatura spalin obniży się o 10-15*C, ale nie spowoduje wychłodzenie komina, ponieważ jest w nim zakumulowane wystarczająco dużo ciepła, żeby skompensować chwilowe obniżenie temperatury spalin. RCK tylko uchyla się na chwilę w trakcie podmuchów wiatru, a następnie zamyka się. Poza tym przez większość czasu pracy kotła RCK będzie zamknięte. Jak pracuje RCK pokazał na filmie Remigiusz parę postów wyżej. Strażaka nie montuj, bo on wzmacnia ciąg kominowy, a nie go osłabia jak RCK. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art23 27.02.2012 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2012 @Nilsan Nie doczytałeś tego co pisałem o ruszcie pionowym w dolniaku.To jest sprawdzone, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 27.02.2012 15:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2012 art Doczytać doczytałem, ale nie wszystko narysowałem, bo to byłby już gotowiec.Głównie chodziło mi o pokazanie pewnych rozwiązań, które umożliwiają rozszerzenie zakresu modulacji kotła DS ze spalaniem quazi warstwowym na ciągu naturalnym. Po wykonaniu obliczeń projekt będzie wymagał jeszcze pewnych modyfikacji, które ujawnią się w trakcie testów prototypu.A na razie to taka zabawa w projektowanie. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szponi 27.02.2012 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2012 mati Strażaka nie montuj, bo on wzmacnia ciąg kominowy, a nie go osłabia jak RCK. nilsan Wzmacnia ciąg, ale tylko przy wietrze, wtedy kiedy koledza cofa dym. Zamontowanie strażaka i RCK powinno sprawę załatwić na amen. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 27.02.2012 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2012 (edytowane) RCK zamontowane.zamontowałem nad czopuchem i widać jak reaguje na kazdą prace która zachodzi w kotle.teraz moje pytanie jak wyregulować podciśnienie ponieważ mam tak na około 0,5cm uchylone a czasami uchyli więcej.może bardziej podkręcić podcisnienie tak aby była zamknięta podczas pracy kotła.???? Edytowane 27 Lutego 2012 przez ZUG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 28.02.2012 07:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 ZUG Jeżeli nie ma podmuchów wiatru i w kominie masz prawidłowy ciąg, to klapka RCK powinna być zamknięta. Jeżeli w warunkach normalnych pracy komina (bez wiatru) jego ciąg jest za duży, wtedy trzeba go wyregulować do pożądanego poziomu i wówczas klapka RCK będzie lekko uchylona przez cały czas. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUG 28.02.2012 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 ZUG Jeżeli nie ma podmuchów wiatru i w kominie masz prawidłowy ciąg, to klapka RCK powinna być zamknięta. Jeżeli w warunkach normalnych pracy komina (bez wiatru) jego ciąg jest za duży, wtedy trzeba go wyregulować do pożądanego poziomu i wówczas klapka RCK będzie lekko uchylona przez cały czas. nilsan To na to wychodzi że mam za duzy ciąg kominowy bo jak ustawie pokrętło podciśnienia na 20 czy na 35 max to i tak jest ona uchylona z 5-10mm natomiast jak ustawie na 15 to już bardziej jest uchylona więc ustawiłem na 20 i tak zostawiłem i widać że wszystko dobrze pracuje. nilsan mam jeszcze pytanie czy to normalne w GS że tak około 4godz i cały zasyp(25kg) jest już gorący. tyle co po przeczytaniu watków użytkowników DS u nich pali się to warstwowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 28.02.2012 10:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 ZUG Tak. Jest to spowodowane podawaniem powietrza PP od dołu spod rusztu. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacbelfer 28.02.2012 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Testuję nową wersję kociołka i dam znać jak idzie. Wczoraj zasypany po górę się ...nie zawiesił ! Zobaczymy czy to tylko fuks Mam pytanie o pompy CO. U mnie grawitacja nie ma szans. Budynek jest 2 piętrowy. Na piętrze sąsiad z grzejnikami bez możliwości kryzowania (zapieczone zawory, itp). Zaraz po wyjściu z kotła założona jest pompka, która tłoczy wodę a ona rozdziela się się na 2 mieszkania. Problem z tym, że mam problem z ostatnimi grzejnikami w mojej części. To co jest w tej chwili jakoś się kula, ale ... Chciałbym dołożyć jeszcze jedną pompkę, która będzie wzmacniała przepływ w mojej części. Czy warto zrobić ? Na zasilaniu czy powrocie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 28.02.2012 12:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 jacbelfer A jaką masz w tej chwili założoną pompę?Podaj nazwę i typ. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacbelfer 28.02.2012 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Pompka to Diamond -3 biegi- 25-60 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 28.02.2012 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Remigiusz czy rura wezyra zredukowała kopcenie w komorze zasypowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 28.02.2012 21:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Pompka to Diamond -3 biegi- 25-60 . No to nawet za duża. Na której prędkości obrotowej jest ustawiona i jaką masz moc kotła. Opisz jak jest wykonana instalacja CO. Czym można ją regulować (zawory grzejnikowe z nastawą wstępną, zwykłe, jakieś inne regulacyjne)? nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacbelfer 28.02.2012 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 (edytowane) Stosuję zasadę, którą sam podrzuciłeś- pompka pracuje na 1 biegu przez co kocioł ma trochę większą temp. Pion to rura 2'' od którego pociągnąłem rurki PEX 16 mm. Myślałem, że skoro jest pompka to takie mogą być. Dzisiaj byłoby 20mm. Ostatnie grzejniki odległe od pionu o ok. 15 m. Są teraz ciepłe w 1/3 . Na grzejnikach zwykłe zawory na zasilaniu. Można je też regulować na powrocie. Na górę leci pion 2'' . Rozprowadzenie do grzejników dużymi rurami (stara instalacja z żeberkami). Tam grzejniki bez możliwości regulacji. Jedyne co robię, aby woda nie szła tam na całego- to przymykam na powrocie w piwnicy zawór. Przymykam go naprawdę mocno a i tak nie jestem w stanie dopchnąć ciepłą do siebie. Poniżej rysunek. Edytowane 28 Lutego 2012 przez jacbelfer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remigiusz. 28.02.2012 23:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 cysiokysio, tak mniej dymu było ale cala sztuka polega na tym żeby zamykać PG i delikatnie otwieracz drzwi zasypowe żeby zaciągnęło dym do palnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 29.02.2012 06:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 (edytowane) jacbelfer Nie masz wielkiego wyboru.Musisz zrobić dwie rzeczy.Żeby uniknąć demolki tego co już masz, podziel poziom z PE/AL/PE 16x2 rozprowadzający ciepło w twoim mieszkaniu na dwie części. każdy niech będzie obciążony mniej więcej podobną mocą. Z kotłowni pociągnij kolejne dwie rury PE/AL/PE 16x2 i podłącz do nich dalej oddalony od kotłowni odcinek z grzejnikami. Miejsce po podziale na bliżej położonym odcinku z grzejnikami zaślep. Otrzymasz w ten sposób dwa obiegi zasilane bezpośrednio z kotłowni, ale o połowę mniejszych przepływach i związanych z tym oporach. W miejsce tego niby zaworu regulacyjnego na piętro wstaw zawór Honeywel Kombi 3+. Umożliwi ci on płynną regulację wielkości przepływu na górę. Wielkość przepływu w swoich grzejnikach możesz w pewnym ograniczonym zakresie wyregulować zaworkami powrotnymi przy grzejnikach. Policz ile jest obrotów od pełnego zamknięcia do pełnego ich otwarcia. Dławienie przepływu poprzez poszczególne grzejniki rozpocznij od najbliżej położonego grzejnika od kotłowni w każdym z dwóch obiegów w twoim mieszkaniu, stosując zasadę proporcjonalności. Im dalej położony grzejnik tym mniejsze dławienie. Ostatni grzejnik w każdym z obiegów powinien mieć w pełni otwarty zawór powrotny. Podczas regulacji zaworem Kombi 3+ wstępnie zamknij przepływ na górę. Po jej zakończeniu powoli zwiększaj przepływ na górę w przedziale czasowym około 2h, żeby instalacja na górze miała czas się zagrzać, aż do osiągnięcia przez nią właściwych temperatur na wszystkich grzejnikach. nilsan Edytowane 29 Lutego 2012 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
julko22 29.02.2012 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Czyżby już zakończyliście konstruowanie swojego idealnego dolniaka? Mój kocioł jest już w fazie wykonywania. Zmiany zaproponowane przez praktyka-wykonawcę jak i wiedza wyniesiona z tego forum i info-ogrzewanie spowodoway, że powstała konstrukcja - jak dla moich potrzeb - prawie idealna. Palnik w całości zostanie wyłożony cegłą szamotową bądź betonem żaroodpornym. Konstrukcja umożliwi zmianę wielkości i ksztłtu palnika.Możliwe też będzie doprowadzanie bardzo gorącego powietrza wtórnego przez rurę biegnącą w jeden z kanałów dymnych. Ruszt ruchomy. Nie wykluczam, że na górze w przegrodzie wodnej kotła zostanie umieszczona mufa przez którą wpuszczę do komory zasypowej rurę z powietrzem wtórnym opuszczaną w miarę ubytku węgla (coś ala strupova). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
resq 29.02.2012 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 julko22 chyba tak, jak dobrze napisałeś - powstały koncepcyjne plany. Już niedługo ruszam z wdrożeniem planu w życie, dwie konstrukcje moja i nilsana , chciałbym mieć możliwość sprawdzenia obu, o postępach , obserwacjach i własnych przemyśleniach podzielę się na forum. Puki co inne sprawy zaprzątają mi głowę ( wiosna idzie ). pozdrawiam wszystkich , czytam w miarę na bieżąco. resq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 29.02.2012 21:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 resq Życzę powodzenia, bo przed tobą ambitne zadanie samodzielnego zbudowania kotła (kotłów).A to wbrew pozorom nie jest wcale takie proste jak się na pierwszy rzut oka wydaje, zwłaszcza wykonanie niektórych poprawek. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.