Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Bogusław_58 co byś poradził w sprawie mojego deflektora

czy z blachy 6mm z otworami fi10 i umieszczony nad KPW będzie miało prawidłowe działanie (dopalenie gazów)

i jak rozwiązać problem z mocowaniem w/w deflektora na bocznych ściankach.

może dwa pręty z końcówkami za gwintowanymi na końcach w celu rozkręcania nakrętek aby umożliwiły zasade

rozpierania aby dobrze trzymało się ścianek bocznych ,tylko zastanawia mnie czy pod wpływem temp. wygną się i opadną razem

z tym deflektorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Z dostępnych i dobrych materiałów, to jest żeliwo używane na ruszta i blaty do pieców. Wytrzyma do 750*C . Na moim złomie znajduję rzeczy jakie chcę do tego typu eksperymentów. Może spróbuj z żeliwa. W sklepach żelaznych można takie elementy nabyć nowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to oznacza ze aby doszlo do samozaplonu sadzy w kominie musi sie tam pojawic temperatura conajmniej 650 st. ?

Jak przepalam piec na suchym drewnie przez 10-15 minut i piec az huczy to na czopuchu mam ledwie 550 st. a w kominie to jak wiadomo duzo mniej.

Jak to jest ze sie ludziskom zapalaja kominy przy normalnej pracy kotła gdzie temp. spalin osiagą ok. 150-200 st. ?

 

Nie jestem specjalistą kominiarskim, dlatego trudno mi precyzyjnie odpowiedzieć na twoje pytanie.

Z tego co na ten temat wiem wynika, że raczej jest mało prawdopodobne, żeby w podanym przez ciebie zakresie temperatur nastąpił zapłon sadzy.

Podejrzewam, że musi być jakiś błąd w metodzie pomiaru temperatury w czopuchu.

Tak samo jak w czopuchu oraz kominie, również na czujniku temperatury osadza się sadza, popiół oraz różne pyły powstające w trakcie procesu spalania paliw stałych, które tworzą warstwę izolacyjną zakłócającą prawidłowy odczyt temperatury.

Z reguły pożar komina rozpoczyna się od miejsca o najwyższej temperaturze, z przedziału 650-850*C, czyli czopucha. Razem ze spalinami poprzez komin usuwany jest również tlen niewykorzystany w reakcji utleniania, który stanowi naturalny utleniacz zapoczątkowujący proces palenia się sadzy o temperaturze powyżej 650*C. Ponieważ w miejscu palenia się sadzy temperatura wzrasta do 1050*C, to powoduje ona również wzrost ciągu kominowego i tym samym wzrost ilości tlenu dostarczanego do jej spalania oraz szybkie podgrzewanie kolejnych warstw sadzy powyżej temperatury zapłonu. W ten sposób w czopuchu tworzy się czoło fali ogniowej, stale podsycanej napływającym z kotła tlenem, która przemieszcza się stopniowo z czopucha do komina i dalej w kierunku do jego wylotu, spalając (utleniając) kolejne warstwy podgrzewanej sadzy. Proces trwa, aż do całkowitego wypalenia się zgromadzonych pokładów sadzy w czopuchu i kominie.

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich Panów :)

Mam do was pytanie odnośnie naszej przyszłej kotłowni- przedstawię wam plan a wy o ile możecie przekażcie mi swoje opinie.

Dom ma 110 m użytkowych parter podłogówka na 10cm styropianu (myślę też o wyborze tego o podwyższonych parametrach będzie cieplej) góra grzejniki. Wymyśliliśmy sobie piec na paliwo stałe podpięte do bufora ciepła (360l), i solarki.

Wstępnie wybraliśmy kocioł klimosz duo 25kw z podajnikim-plan był że będziemy używać podajnika na święta a normalnie będziemy palić na drugim ruszcie drewnem i węglem. Wraz z jedną ofertą instalacji pan mi napisał że przy kotłach automatycznych nie ma sensu montować bufora bo sterowniki nie dopuszczą do jego naładowania i takie rozwiązanie jest mniej sensowne.

Więc drugą naszą opcją będzie piec na paliwo stałe zagazowujące drewno albo taki lepszej jakości śmieciuch- wyczytałam też że bufor powinien być duży 800-1000l ale nie wiem czy ma mieć wężownicę czy nie?

No i moje pytanko jeżeli zostaniemy przy zwykłym kotle nie wiem jaki najlepiej będzie się sprawdzał zwykły, górne spalanie, dolne spalanie czy zagazowujący drewno?-i tu proszę o wasze podpowiedzi

serdeczne dzięki

aga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piec najlepiej jakby grzał bufor bezpośrednio ,czyli bez wężownicy. W buforze może być wężownica w jego górnej części do grzania wody użytkowej. Piec(kocioł) każdy,który ma dobra opinię u użytkowników. Żeby go wybrać należy postawić pytanie, do jakiego opału bedziecie mieć najczęściej dostęp i dobrać piec do rodzaju opału.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gusia

 

Wybierając kocioł stałopalny do swojego domu musisz się zastanowić gdzie będziesz składować paliwo (najlepiej w sąsiednim pomieszczeniu obok kotłowni) oraz jak dużo miejsca możesz na nie przeznaczyć. Niestety na węgiel luzem lub drewno potrzeba trochę miejsca. Węgiel najlepiej jest kupować w sezonie letnim kiedy jest w miarę suchy i ceny są niższe oraz w ilości wystarczającej na cały sezon grzewczy. Drewno można składować częściowo w pobliżu kotłowni oraz na zewnątrz pod jakąś przewiewną wiatą. W przypadku ecogroszku wystarczy ci tylko zapas na 1 msc, który możesz na bieżąco uzupełniać i możesz go składować bezpośrednio w kotłowni, ponieważ jest sprzedawany w opakowaniach, podobnie jak brykiet drzewny.

Drugim kryterium jest długopalność źródła ciepła. Kombinacja kotła GS/DS z buforem 1000dm3 pozwala zminimalizować liczbę wizyt w kotłowni do 1/h24 w przypadku spalania węgla i 2-3/h24 w przypadku spalania drewna. Na liczbę wizyt w kotłowni ma również wpływ energochłonność budynku oraz sposób jego ogrzewania. Zasada jest taka, że im więcej jest podłogówki w stosunku do grzejników, tym czas bezobsługowej pracy kotła jest dłuższy.

W przypadku kotłów automatycznych podajnikowych długopalność na poziomie kilku dni wynika ze sposobu ich pracy i stosowanie do nich bufora nie ma sensu, podobnie jak ciągłe palenie w nich na ruszcie awaryjnym.

Każdy z typów kotłów GS/DS ma swoje wady. jednakże ze względu na możliwość uzupełniania wsadu paliwa w trakcie pracy kotła rozsądniejszym wyborem wydaje się być kocioł DS w układzie z buforem lub kocioł automatyczny podajnikowy bez bufora.

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nilsan- dziękuję za odp- wybacz moją niewiedzę ale co to jest kocioł DS?

Nasza kotłownia ma 10m2 - nastawiamy się na palenie drewnem część będzie składowana w kotłowni a reszta na podwórzu w wiacie (oczywiście drewno będziemy sezonować) -w takiej sytuacji czy bardziej odpowiedni będzie dla nas kocioł zagazowujący drewno czy taki zwykły śmieciuch na wszystko?

śliczne dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gusia

 

DS - kocioł dolnego spalania

GS - kocioł górnego spalania

 

Kotły zgazowujące drewno mogą być DS lub GS. Jeżeli się decydujesz na jeden rodzaj paliwa, to wybór jest oczywisty. Łatwiej jest zrobić dobry kocioł na jeden rodzaj paliwa niż kocioł wielopaliwowy. Ale o wyborze kotła decyduje często cena, a nie jego parametry spalania. Każdy musi sam zdecydować, które z tych kryteriów jest dla niego ważniejsze.

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeż wiesz ,że będziesz palić drewnem wysezonowanym.

Teraz trzeba ustalić jakim gatunkiem i o jakiej grubości polan, by dopasować sobie to grewno, do rodzaju pieca. Kopujac piec powinniśmy dostać dane dotyczące gatunku drewna jaki mozna w nim spalać oraz stopnia rozdrobnienia drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich Panów :)

Mam do was pytanie odnośnie naszej przyszłej kotłowni- przedstawię wam plan a wy o ile możecie przekażcie mi swoje opinie.

Dom ma 110 m użytkowych parter podłogówka na 10cm styropianu (myślę też o wyborze tego o podwyższonych parametrach będzie cieplej) góra grzejniki. Wymyśliliśmy sobie piec na paliwo stałe podpięte do bufora ciepła (360l), i solarki.

Wstępnie wybraliśmy kocioł klimosz duo 25kw z podajnikim-plan był że będziemy używać podajnika na święta a normalnie będziemy palić na drugim ruszcie drewnem i węglem. Wraz z jedną ofertą instalacji pan mi napisał że przy kotłach automatycznych nie ma sensu montować bufora bo sterowniki nie dopuszczą do jego naładowania i takie rozwiązanie jest mniej sensowne.

Więc drugą naszą opcją będzie piec na paliwo stałe zagazowujące drewno albo taki lepszej jakości śmieciuch- wyczytałam też że bufor powinien być duży 800-1000l ale nie wiem czy ma mieć wężownicę czy nie?

No i moje pytanko jeżeli zostaniemy przy zwykłym kotle nie wiem jaki najlepiej będzie się sprawdzał zwykły, górne spalanie, dolne spalanie czy zagazowujący drewno?-i tu proszę o wasze podpowiedzi

serdeczne dzięki

aga

 

Witam. Zajmę się kotłem na zgazowanie drewna. Ekonomicznie, jeżeli jest w pobliżu las i możliwość zakupu drewna opałowego, dalej jeżeli sami możemy zająć się przygotowaniem drewna (pocięcie, połupanie składowanie...). Konieczne zadaszenie na najlepiej 3-krotną ilość drewna zużywanego w 1 sezonie, no... minimum na 2-krotną. Najlepsze drewno to lisciaste (ale i tutaj nie wszystkie gatunki), a więc droższe. Iglaste (tańsze) smoli kocioł i komin. Kocioł musi być eksploatowany na wysokiej temperaturze wody (najlepiej 85, 70 to zbyt mało). Powrót do kotła minimum 65 stopni. Stąd konieczny laddomat (koszt około 1000zł), lub odpowiednia instalacja. Bardzo zalecany bufor. Jest podłogówka, czyli zawór 3-drogowy lub coś innego. Dom dobrze ocieplony, to przy podłogówce zdaje egzamin rozpalanie kotła po przyjściu z pracy, z dopuszczeniem do wygaszenia w nocy. Kocioł musi pracowac na "wysokich" obrotach", co jest możliwe przy buforze (ponadto kocioł może być nawet przewymiarowany). Bez bufora przewymiarowanie kotła to duże kłopoty (i w samym kotle i w kominie...). Drewno suszone 2 lata (minimum 18 m-cy). Jeżeli zakłada się zakup drewna juz połupanego to koszt znacznie się podnosi i w takim przypadku (kto wie ?...) lepiej zastanowić się nad innym (z podajnikiem...). Drewno w zależności od wielkości kotła musi mieć odpowiednią długość (w uproszczeniu: od 25KW i wzwyż 500mm, poniżej 330mm). No i tego drewna objętościowo to "trochę" jest... niestety (las daleko, mała działka, trudny dojazd,... wtedy lepiej zrezygnować z takiego kotła. Paląc "na okrągło", bez bufora, to 3 do 6 razy na dobę trzeba zaglądnąć do kotła. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich Panów :)

Dom ma 110 m użytkowych parter podłogówka na 10cm styropianu (myślę też o wyborze tego o podwyższonych parametrach będzie cieplej) góra grzejniki. Wymyśliliśmy sobie piec na paliwo stałe podpięte do bufora ciepła (360l), i solarki.

Wstępnie wybraliśmy kocioł klimosz duo 25kw z podajnikim

Jeżeli dom masz w miarę ocieplony to piec max 12kW. Poza Tym jeżeli masz mieć oprócz podłogówki też grzejniki to bufor nie na wiele się zda.

Ja też jestem tym samym etapie budowy 123 m2 użytkowej 40% podłogówka, 60% grzejniki.

Zanim trafiłem na to forum też myślałem nad piecem z podajnikiem + tradycyjne palenisko. Po prze studiowaniu wielu postów zmieniłem zdanie i chciałem kupić GS ale po przeczytaniu jeszcze większej ilości postów postanowiłem kupić nisko budżetowego DS z możliwością palenia GS (uzytkownicy tego forum dochodzą do stałopalnoci 24h mi to wystarczy). Tyle że ja nie chcę byś uwiązany przez jeden typ spalanego paliwa.

Edytowane przez cysiokysio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na świecie można się spotkać z tendencją montowania nawet 2-3 pieców na różne paliwo w jednej kotłowni.

Obecnie coraz silniej też wyłania się powrót do ogrzewania ceramicznego dużo gabarytowego, jako dodatek do podłogówki a nawet samodzielne grzejacych. Chodzi o budowę dużych ceramicznych kolosów wielotonowych. Ogrzewanie uznane jeszcze nie dawno za "przegrane" znów podbija świat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i od razu przechodzę dorzeczy .W związku że lada dzień zrobi się ciepło i nie będzie co robić [ palenie ] to następne dwa trzy miesiące chciałbym poświęcić na coś takiego . Chcę zbudować kolektor działający na zasadzie Heat Pipe . Jeżeli macie jakieś pomysły , doświadczenia i uwagi co do jego budowy to bardzo proszę o wypowiedzi tutaj

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?47476-Solar-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony.&p=5254898#post5254898

Myślę Nilsan że się nie pogniewasz a jak zadziała to w okresach przejściowych wszyscy będą naprawdę zadowoleni .

Edytowane przez Wezyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nilsan- dziękuję za odpowiedź

Cysiokysio- u nas podłogówka to 75% grzejniki w 3 sypialniach na górze w kotłowni i garażu to wszystko-nam inżynier wyliczył kocioł na biomasę 30kw przy buforze 360l , my zamierzamy kupić większy bufor i kocioł 25kw ( nie jestem pewna czy 12kw da radę i dla domu i dla buforu)

Bogusław_58 drewno będziemy przygotowywać sami więc koszt nie będzie straszny, działkę mamy dość sporą więc zmieści się zapas opału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i od razu przechodzę dorzeczy .W związku że lada dzień zrobi się ciepło i nie będzie co robić [ palenie ] to następne dwa trzy miesiące chciałbym poświęcić na coś takiego . Chcę zbudować kolektor działający na zasadzie Heat Pipe . Jeżeli macie jakieś pomysły , doświadczenia i uwagi co do jego budowy to bardzo proszę o wypowiedzi tutaj

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?47476-Solar-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony.&p=5254898#post5254898

Myślę Nilsan że się nie pogniewasz a jak zadziała to w okresach przejściowych wszyscy będą naprawdę zadowoleni .

 

Co mam się gniewać. W końcu każde nowe doświadczenie niesie ze sobą jakąś naukę. Gdyby nie było pasjonatów, to nie byłoby również postępu technicznego.

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gusia

 

Konfiguracja kotła na biomasę o mocy 30kW z buforem 360dm3 w nowym domu o powierzchni użytkowej 110m2, to jakieś totalne nieporozumienie. Chyba, że masz w planach basen zimowy podgrzewany, albo co najmniej oranżerię z roślinnością tropikalną.

Ze spalenia 10kg brzozy uzyskasz ok. 40kWh energii, a do tego buforka w najkorzystniejszym przypadku, tj. podgrzewając w nim wodę od 10*C do 90*C jesteś w stanie upchnąć 33,6kWh energii cieplnej. Nie wiem co ten inżynier liczył. Nawet zakładając, że dobrał kocioł o przeszło trzykrotnie większej mocy niż jest konieczna do ogrzania twojego budynku, żeby uzyskać dłuższy czas spalania jednego wsadu paliwa, to do tego kotła dobrał niezwykle mały bufor. Nie mam pojęcia gdzie upchnie resztę ciepła ze spalenia np. 20kg drewna.

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nilsan- dziękuję za odpowiedź

Cysiokysio- u nas podłogówka to 75% grzejniki w 3 sypialniach na górze w kotłowni i garażu to wszystko-nam inżynier wyliczył kocioł na biomasę 30kw przy buforze 360l , my zamierzamy kupić większy bufor i kocioł 25kw ( nie jestem pewna czy 12kw da radę i dla domu i dla buforu)

Bogusław_58 drewno będziemy przygotowywać sami więc koszt nie będzie straszny, działkę mamy dość sporą więc zmieści się zapas opału

 

gusia zmień inżyniera

tak pi razy oko masz wzór:

m2 x 70 W/m2 (zapotrzebowanie budynku na c.o.) + ok. 30% (zapotrzebowanie do podgrzewania wody)

czyli: 110x70 +30%(110x70)= 7700W+2310W= 10010W=10kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...