cysiokysio 09.12.2013 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 mi rosi jak palę drewem i jak def pisze całą komorę, przy węglu nie zaobserwowałem (węgiel suchy kupiony w lipcu). U mnie w czerwonym fabrycznie rozetka była zaklejona farbą a od wewnątrz drzwiczki ocieplone wełną, na to przykręcoana "miska". Powietrza przez górne drzwiczki brak. Zresztą przy paleniu od dołu to i po co miało by być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 11.12.2013 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 i na górę komory zasypowej nie kumam po co PW na górze komory zasypowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 13.12.2013 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Przy okazji zrobiłem podawanie podgrzewanego PW w/g koncepcji Definicjusza tylko inaczej idzie rura, z zewnątrz> w popielnik> przez ruszta w/przez palenisko> i na górę komory zasypowej. Włożony termometr do wylotu rury pokazał 95*C. wiem że mineły dopiero dwa dni ale ciekaw jestem rezultatów. Jakaś poprawa w stałopalności,czystości spalania czy obsługi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 15.12.2013 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 Ja zrobiłem to tak: Zdecydowana poprawa w czystości palenia miałem początkowo dać symetrycznie po bokach dwie rurki 1/2 cala ale wtedy musiał bym wyciąć ruszt pionowy. Jedna rurka 1/2 cala to było za mało. 3/4 spisuje się bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris18 15.12.2013 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 Ja zrobiłem to tak: Zdecydowana poprawa w czystości palenia [ATTACH=CONFIG]230267[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]230268[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]230270[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]230271[/ATTACH] miałem początkowo dać symetrycznie po bokach dwie rurki 1/2 cala ale wtedy musiał bym wyciąć ruszt pionowy. Jedna rurka 1/2 cala to było za mało. 3/4 spisuje się bardzo dobrze. Fajny pomysł cysiokysio ale dozowanie tego powietrza Musisz ustawiać ręcznie? to trochę tak jak palenie na tak zwane drzwiczki, co godzina w piwnicy oczywiście proszę mnie nie odebrać źle, nie mam złych intencji po prostu pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KvM 15.12.2013 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 (edytowane) Czy odprowadzenie ciepła z rury kominowej od kozy mocno wpływa na efektywność spalania drewna? Jak się za to zabrać? Mam rozbiórkowe cegły akumulacyjne z pieca elektrycznego. Jak nimi zabudować kozę by było to bezpieczne i ekonomiczne? Czym je łączyć że sobą? Konieczne są dylatacjie jak w piecu kaflowym? Mam też rozbiorkowy piec kaflowy do wykorzystania. Co z tym zrobić aby było efektywniej i mieć zakumulowane maksimum ciepła?Palić będę tylko brykietem drzewnym, czy wstawienie do kozy jakiegoś rusztu poprawi efektywność? Edytowane 15 Grudnia 2013 przez KvM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris18 15.12.2013 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 @ Kris 18 widziałem Twoje boje z piecem i opisy na forum. I przypomniałem sobie, że z tydzień temu na jakimś forum, tylko nie pamiętam na którym, widziałem wpis w którym forumowicz opisywał dokładnie taki sam piec jak Twój, jak z nim walczył i końcowy efekt gdy osiągnął stan nirwany. Musisz poszukać po necie/ forach to znajdziesz, nie trać czasu na murowanie, rozbieranie itd, było podane co i jak, jak na na tacy. Tam był rysunek wklejony, więc szybciej znajdziesz, nie musząc czytać wszystkich wpisów. Dzięki za odp. Faktycznie znalazłem kolego ramzeus przerobił moderatora na DS, miał podobny pomysł do mojego tylko lepiej się do tego przyłożył http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego/page42 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
definicjusz 15.12.2013 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 @KvM, gorące powietrze podawano do pieców już kilkadziesiąt lat temu (kol @SAMBOR wynalazł ten fakt w literaturze fachowej) , ale ciepłownicy o tym zapomnieli lub zarzucili. Twoje plany budowy "nowych zabytków" (bardzo mi się podobają) zaś pasują do wątku "Ogrzewanie ceramiczne" z forum Muratora. Powodzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 15.12.2013 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 (edytowane) Fajny pomysł cysiokysio ale dozowanie tego powietrza Musisz ustawiać ręcznie? to trochę tak jak palenie na tak zwane drzwiczki, co godzina w piwnicy oczywiście proszę mnie nie odebrać źle, nie mam złych intencji po prostu pytam Powietrze główne sterowane jest przez MCI( klapka w drzwiczkach popielnika). PW (to z zaworem kulowym), otwarte jest cały czas. W DS PW potrzebne jest praktycznie przez cały okres palenia więc ustawiasz je raz i jedziesz. Nie jest tak jak górniakach że trzeba je przymykać po odgazowywaniu bo tu gazowanie i koksowanie zachodzą jednocześnie. Edytowane 15 Grudnia 2013 przez cysiokysio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AVE5074 15.12.2013 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 cysiokrysiorewelacyjny pomysł na podawanie tanio podgrzanego PW w palnik- gratulacje (masz głowę nie od parady)czym wycinałeś otwór w tej blasze? silikon wytrzymuje te temperatury? i czy drugi koniec masz czymś podparty znaczy czy nie lata we wszystkie strony...aha i czy nie przeszkadza to ruchomemu rusztowi?-ja jakbym miał takie dojście i możliwość schowałbym to końcowe kolanko za szamotem za tą skośną przegrodą a otwór dał w tej skośnej szamotce (oczywiście jak masz szczelną "podłogę" tam)...jak niewiele trzeba i jak mało czasem trzeba wydać by się cieszyć oszczędnym,czystym i wygodnym spalaniem w kotłach DS....pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AVE5074 15.12.2013 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 jarecki jakoś nie rozumiem idei podawania PW nad zasyp w komorę zasypową w DS - to jest PW? wytłumaczysz laikowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AVE5074 15.12.2013 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 dzięki za wyjaśnienieaha czyli ta rura przewietrza komorę zasypową takie dodatkowe PG górą?w samym palniku nie masz typowego PW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 16.12.2013 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 @ cysiokysio Wymyśliłem rozwiązanie dla dwóch rurek bez wycinania rusztu, jakby Cię interesowało. Zaraz za pionowym rusztem dajesz trójnik - jedno ramię (główne) na wprost tak jak teraz rurka idzie do palnika, tu się nic nie zmienia, tylko wpinasz ten trójnik. A drugie (środkowe) w prawo dołem po ruszcie pionowym i w lewo po ściance kotła do palnika. Takie lustrzane odbicie pierwszej. Rurka wzdłuż rusztu pionowego znacznie utrudni czyszczenie więc dla mnie odpada. Myślałem nad rozdziałem tylko że w palniku ale jest gites tak jak teraz jest więc na razie nic nie ruszam. Jak już będę coś modyfikował to raczej odpopielacz ale pewnie to dopiero w przyszłym sezonie. No może jeszcze w tym sezonie zwężę komorę zasypową ale to dopiero jak wrócą ujemne temperatury bo na razie wróciłem do przepalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 16.12.2013 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 cysiokrysio bez r czym wycinałeś otwór w tej blasze? Mała szlifierka kątaowa+ wiertarka + pilnik okrągły w wiertarce. Lekko nie było. Teraz po wywierceniu otworu użyłbym kamienia takiego stożkowego do płytek chyba. silikon wytrzymuje te temperatury? Silikon do silników 360*C, nic się z nim nie dzieje, nie panują tam tak wysokie temperatury jak w palniku. i czy drugi koniec masz czymś podparty znaczy czy nie lata we wszystkie strony... całość jest stabilna, rurka oparta jest o skośną blachę wyniku czego prze w stronę drzwiczek a tu trzyma ją kolanko więc jest gites aha i czy nie przeszkadza to ruchomemu rusztowi? nic a nic -ja jakbym miał takie dojście i możliwość schowałbym to końcowe kolanko za szamotem za tą skośną przegrodą a otwór dał w tej skośnej szamotce (oczywiście jak masz szczelną "podłogę" tam)... to w palniku u mnie to nie szamot tylko fabryczna blacha z otworami podającymi PW z popielnika, w sumie to też nieżle działa bo za tym żelastwem niema wody więc się nieżle nagrzewa i wydaje mi sie się że nawet szybciej niż szamot. To moje PW to tylko dodatek do fabrycznego PW. Przy samym tylko fabrycznym było kopcenie jak się za bardzo przymkneło PG, teraz jest miodzio. Szamot mam nad palnikiem nad otworami fabrycznego PW w postaci dwóch kształtek (coś ala jak w Dakon Dor)wydaje mi się że trochę poprawiają mieszanie gazów z tlenem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 16.12.2013 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 @ AVE5074 Tak, takie podgrzewane PW od góry. W palniku PW miałem ale wyj...em. Oględziny wymienników potwierdzają moją rację, jest tylko cienka warstwa brązowego pyłu/ meszku na ściankach bocznych, zmniejszyła się ilość lotnych popiołów na płaszczyznach poziomych ponieważ PW od dołu (bo go nie ma) nie daje dodatkowego cugu w palniku. PG jest zawsze od dołu pod ruszta. też bym się bardziej skłaniał do nazwania tego powietrza podgrzewanym PG ale jak zwał tak zwał ważne że działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
definicjusz 16.12.2013 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 ... no to troszeczkę się wmieszam, ale na temat i w dobrej wierze, to znaczy przyjaźnie bo zależy mi na rozwinięciu i rozpowszechnieniu podawania gorącego powietrza. Jak już pisałem, nieświadomie wpadłem na to, bo sprawa została opisana kilkadziesiąt lat temu i zapomniana. Mój znajomy (ten którego zdjęcia i opis seko tu cytowałem) nie naruszył konstrukcji kotła w najmniejszym stopniu. Zastosował przedłużkę na czopuch, aby pobierać powietrze do podgrzewania, Profile z powietrzem do ogrzewania poprowadził przez poziomy wymiennik za pomocą hydraulicznych kształtek łączonych "na zawias" , na zmniejszenie powierzchni rusztu (jak @Dikij.Petia) zastosował płytę, którą od dolnej krawędzi drzwiczek zasypowych kątowo, w oparciu o karby w bocznych cegłach leżących po bokach komory zasypu, ustawia w różnej odległości od palnika. Daje mu to podobny efekt do opisywanego przez @Petię. O podziale popielnika "do palnika i za palnikiem już wiecie. Kto ma lepiej ? Nie wiem. Piszę abyście mieli większy wybór i żeby mojego znajomego zmobilizować do pisania tutaj postów i zamieszczania zdjęć . Jeśli macie potrzebę w stały sposób rozszczelnić drzwiczki, uważam, że można na istniejącą ościeżnicę dorobić ramkę z napowietrzaniem i dopiero na nią (tę ramkę) zamontować drzwiczki. Co nomenklatury, to sami profesorowie ciepłownictwa zaniedbują temat indywidualnego ogrzewania domków. Instrukcje obsługi kotłów nie tylko nie opisują prawidłowego postępowania ale również nazewnictwo mija się z technologią i inżynierią. Doliczyli się powietrza pierwotnego i wtórnego. My próbujemy działania powietrza trzeciego a najlepiej się ma w naszych kotłach powietrze LEWE. Sam,.... uczyłem się w szkole podstawowej, potem tylko chodziłem do szkoły..... i to nie do takiej, która pozwalałaby mi z Wami dyskutować jak równy z równym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Łyk 16.12.2013 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Witam. To mój pierwszy wpis. Mam Seko Eko-II N 1,5. Kupiłem go na wiosnę więc miałem czas na przemyślenia i modyfikację, ale na sucho(nie przepalane w celu prób). Wykonałem palnik szamotowy (blacha producenta wyjęta). W palniku po bokach stoją w pionie dwie cegiełki docięte tak by weszły między wiszącym wymiennikiem, a tylną ścianką. Na dole leży cegiełka z wyciętymi kwadratowymi otworami 2,5cmx2,5cm przy tylnej ściance w miejscu między rurkami rusztu wodnego. W te otwory wstawione są dwa metalowe kształtowniki, które kończą się na początku wiszącego wymiennika i skierowane na ten wymiennik. Na ściance gdzie są kształtowniki też jest docięta cegiełka szamotowa. Ta całość wykonana jest z cegiełek 3 cm. Na dolnej cegiełce leży przecięta po przekątnej cegła 6cm. I to jest palnik mojej konstrukcji. Doprowadziłem powietrze pod palnik przez otwór od dmuchawy (rurka calowa). Na końcu nieszczęsnego urządzenia do głaskania (ruszt ruchomy?-porażka producenta) jest postawiona ścianka oddzielająca powietrze od popielnika. A więc pod palnik dostarczane jest oddzielne powietrze niczym nie tłumione. Najwięcej pracy kosztowało mnie postawienie tej ścianki. Zrobiłem szablon z tektury by wyciąć w cegłach zęby pod rusztem. Zęby są z luzem, gdy wstawiłem (zęby) podparte drewienkiem wcisnąłem cegły, zęby opadły na cegły i powstała szczelina ok. 5;6 mm. Wcisnąłem w szczelinę sznur od drzwiczek kominkowych. Uszczelnienie dopełniłem glinką szamotową pozyskaną od znajomego zduna. Ścianka z cegieł 6cm. Naprawdę ścianka kosztowała trochę pracy. Palnik pięknie pracuje. Parę moich fotek zamieścił definicjusz, który jeszcze nie widział moich modyfikacji. Na dzisiaj dość. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 16.12.2013 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 @ cysiokysio Jaki jest w Twoim piecu wymiar rusztu ? oczywiście całego rusztu od lewej do prawej i od rusztu pionowego do palnika. axb I jaką moc ma Twój kocioł? , wiem, że już kiedyś o tym pisałeś, ale tak dajesz czadu z postami, że trudno to znaleźć. A pytam się w związku z usprawnieniem którego zastosowanie opisywał Dikij.Petia na sąsiednim wątku. Szkoda, że jego wpisy rozmywają się tam jak mydło w potoku. seko 1.2 m2. Szerokość to niecałe 23cm (szamotkę trzeba lekko przyciąć aby weszła), na głębokość weszła mi rurka 40 cm ale wystawała poza rusz pionowy więc pewnie trzeba z 5cm odjąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 16.12.2013 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 (blacha producenta wyjęta). u mnie jest przyspawana nie mam odwagi ingerować tam szlifierką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiokysio 17.12.2013 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 @ cysiokysio Jesteś pewien, że blacha jest przyspawana ? ... eeee Teraz już jestem pewien że blach nie jest przyspawana siedziała sztywno ale nie jest przyspawana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.