Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

@Petia

Witam już kilka dni testuje twój palnik (zrobiony na szybko po pracy i wykorzystując szamotki ze starych palników) tylko jak pisałem wcześniej wymiary dostosowałem do swojego buderusa czyli wlot dyszy wysokość 5,5 cm. szerokość 7 cm. półksiężyce powycinałem z cegieł szamotowych połówek i ustawiłem po bokach po 2 z każdej strony (wyszły bardzo małe mają zaledwie po 5 cm. ) na tylnej ściance mam gzyms 2 cm. wycięty z cegły szamotowej szkoda tylko że nie zrobiłem zdjęć tego co udało mi się stworzyć.

I gdzieś popełniłem wielki błąd ponieważ bardzo słabo się pali, nie mogę uzyskać dobrego ciągu, gdy podkręcam miarkownik na maksa dym zamiast iść do palnika wylatuje klapką PG ?? nie wiem co o tym myśleć komin czyściłem jakoś pod koniec września kocioł teraz czyszczę przed każdym rozpalaniem ? wydaje mi się że osłabiłem ciąg przez ten kawałek płytki na tylnej ściance palnika, jest tam naprawdę mało miejsca ?? sam już nie wiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno coś tłumi. Bez zdjęcia ciężko cokolwiek powiedzieć. Na gzyms zamiast płytki można dać kawałek blachy. Tam z góry musi być dużo wolnego miejsca, żeby odseparowane gazy sobie odeszli w pokoju, a nie pchali się z powrotem do niedopalonych. To nie trzeba tyle testować, wystarczy 5-10 minut, na drobnych drewienkach, jak nie idzie, znaczy jest źle. Może się polepszyć po rozgrzaniu się, ale i tak to znak, że coś jest nie tak. Jaka szerokość rusztu pod wymiennikiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytargałem cały seryjny szamot z kotła i płytkę z tyłu palnika i rozpaliłem, jest dużo lepiej palnik ładnie mruczy chyba już bardziej ciągu nie da się poprawić widocznie to wszystko na co stać mój kocioł i komin, albo jeszcze jakieś zamieszanie robią seryjnie wspawane uchwyty na szamot a jest tam tego sporo

http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/352-junkers-supraclass-lub-dakon-dor12/page-54

 

zdjęcia podglądowe tak właśnie to coś wygląda

 

teraz nawet się pali, tylko kopci jutro jeszcze spróbuje założyć coś z tyłu szamot, blache będę kombinował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam typowy kocioł GS z wymiennikiem półkowym i rusztem wodnym.

Kocioł był za duży więc cegłami zmniejszyłem mu palenisko o 1/3.

I tak od jakiegoś już czasu w nim palę.

Pali się nieźle ale bardzo mnie wnerwia konieczność ciągłego czyszczenia i rozpalania na nowo oraz brak możliwości dosypywania opału.

Tak sobie pomyślałem żeby dorobić mu przegrodę i spróbować w nim palić jak w kotle DS.

Na razie robię przegrodę ale jak będę zadowolony z tego rozwiązania to następnie chciałbym spróbować wykonać

palnik taki jak kolega Dikij.Petia.

Chciałbym tą przegrodę wykonać tak, żeby baz problemu wstawić taki palnik.

Palenisko u mnie ma szerokość 35 cm, głębokość 50 cm a wysokość od rusztu do pierwszej półki to 60 cm.

Przegrodę (chyba to co nazywacie wymiennikiem wiszącym) zamierzam wykonać z betonu żaroodpornego o grubości 5 cm.

Ta przegroda od dołu, po bokach będzie miała dwie nóżki o szerokości 5 cm i wysokości 14 cm.

Czyli dolny otwór na palnik miałby wymiary 25 cm szerokość i 14 cm wysokość.

Odległość tylnej ścianki kotła do przegrody to 9,5 cm.

I taka sama odległość między górną osłoną przegrody a pierwszą półką wymiennika.

Poniżej rysunek z wymiarami.

Skorzystałem z jednego z rysunków Dikij.Petia i naniosłem na niego różowe strzałki z wymiarami które w pierwszej kolejności mnie interesują.

Proszę o ich sprawdzenie i poprawienie jeżeli coś źle zrozumiałem.

palnik21_wymiary_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@damian

Spróbuj przykryć ruszt przy palniku kawałkiem blachy, zostaw szczelinę 5mm przy samym palniku na PW, bo możliwe że zasysa za dużo PW z popielniku i blokuję tym PG.

robit

Wymiary są w porządku, tylko trzeba będzie z przodu dołożyć warstwę z szamotu 3cm grubości, dzięki której można ustawić wysokość palącej się warstwy węgla i która będzie zapobiegać zapchaniu się dyszy węglem. Ta warstwa szamotu będzie stanowiła dodatkową izolacje dla zasypu od rozgrzanego betonu. Dobrze by było zrobić przestrzeń między szamotem i betonem, jakiś 1-2cm, co będzie działać jak szamotowy wizyr, a jak to się nie sprawdzi to można później zasypać popiołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Petia

Dzisiaj postanowiłem wszystko zrobić jeszcze raz tym razem zrobiłem fotki

http://images68.fotosik.pl/344/e2548033f1287b77m.jpg

 

http://images69.fotosik.pl/345/2ba16346cf831851m.jpg

 

http://images68.fotosik.pl/344/8bf0a5edcec3991am.jpg

 

http://images69.fotosik.pl/345/7d3ff441f71db6dam.jpg

 

http://images67.fotosik.pl/346/b55bd79d206185d2m.jpg

 

Palnik już zamontowany, Spróbuje jeszcze przykryć część rusztu tak jak mi napisałeś, tylko nie do końca rozumiem mam go zasłonić całego ? żeby PG szło przez ruszt pionowy czy zasłonić tylko bezpośrednio przed dyszą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@damian

Nie musisz zasłaniać całego, tylko pasek przed palnikiem na jakichś 5-10cm szerokości na próbę.

Z tego co widzę, to bardzo wąski ten palnik, jak za wiszącym wymiennikiem masz 8cm, to sam wymiennik wychodzi około 1cm grubości chyba? Najlepiej dać warstwę szamotu, lub na próbę jedną płytkę przed nim żeby choć trochę go pogrubić. I płytkę z dyszą trzeba nachylić maksymalnie do przodu, żeby na górze tylna ścianka płytki była w jednej płaszczyźnie z przodem wiszącego wymiennika, lub płytki szamotowej pogrubiającej wymiennik, jeżeli ją dasz, a to co wystaję zeszlifować.

Komory wirowe też trzeba zmienić, bo teraz masz tak, że uderza prostopadle w płytkę, a ma być coś takiego

11.jpg

Jak szerokość dyszy masz 7cm, to średnicy półksiężyców tez mają być 7cm, co w sumie daje 14cm szerokość dolnej komory i głębokość 7cm plus grubość płytki z dyszą 3cm - z dołu mamy 10cm i z góry dobrze by mieć 12-13cm(płytka z dyszą nachylona na 2-3cm)

robit

z góry by miała być przerwa, jeżeli używać pustki jako Wizyra i trzeba dać niżej- wysokość od rusztu 10-12cm -zależy jakiego węgla używasz i czy chcesz palić na jednym zasypie dłużej, czy ekonomiczniej. U mnie 8cm od rusztu, ale pale groszkiem 34.2 30Mj

Edytowane przez Dikij.Petia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Petia

Tak właśnie myślałem i zaślepiłem ruszt poziomy dokładnie 4 cm ale mimo to efekt taki sam nie pali się i tyle praktyczne nić nie wciąga ledwie się tli (ten palnik co jest na zdjęciach)

Palnik jest wąski ponieważ chciałem dostosować go wymiarami do swojego kotła dlatego na tylko 8 cm.(odległość od tylnej ścianki kotła do początku wiszącego wymiennika, pod wymiennik wchodzi płytka z dyszą praktyczne na równo

 

http://images68.fotosik.pl/345/8bd2ef4e0fb61d85m.jpg

 

A - 8 cm

B -12 cm

 

Wiem że komory wirowe powinny być w innym kształcie tak było w poprzednim palniku ale były bardzo malutkie zaledwie 5 cm.

Zdaje sobie sprawę że ten palnik to śmieć ale zastanawia mnie dlaczego tak zle sie pali ??wydaje mi się żę przynajmniej coś tam powinien wciągać a tu kompletnie nic.

Edytowane przez @damian
pomyłka w linku do foto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robit

z góry by miała być przerwa, jeżeli używać pustki jako Wizyra i trzeba dać niżej- wysokość od rusztu 10-12cm -zależy jakiego węgla używasz i czy chcesz palić na jednym zasypie dłużej, czy ekonomiczniej. U mnie 8cm od rusztu, ale pale groszkiem 34.2 30Mj

 

Węgiel drobny, groszek i chcę to spalać ekonomicznie.

Czyli 8 cm będzie dobrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@damian

Masz podwójne zwężenie, jedno dysza, drugie pomiędzy gzymsem i płytką z dyszą, co skutecznie tłumi przepływ.

Możesz spróbować zamiast szamotowej płytki wyciąć dyszę w grubej blasze, lub zrobić automatyczne odpopielanie i palić super ekonomicznie na zmniejszonym ruszcie.

 

robit

Tą wysokość musisz sam dopasować, jak już zrobisz przegrodę i palnik, to potem próbować różne ustawienia tej płytki, zacząć na przykład z 11 cm i stopniowo obniżać. I jak będzie dobrze, to wymurować z szamotu całość, bo nie wiadomo jak to będzie wyglądać z zapopielaniem.

 

marcus312

Ten węgieł spieka się w jeden kawałek. Dlatego podaję PG od strony ruszta pionowego wąską poziomą szczeliną, a w komorze zasypowej mam ułożony szamot w formie ostrosłupa, a raczej piramidy. Teraz nigdy się nie zawiesza.

Edytowane przez Dikij.Petia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Petia Sonda prawdę ci powie. Dzięki TOBIE jestem przekonany, że dobrze zrobiłem podając powietrze za palnik :yes:. Z Twoich pomiarów jestem bardzo zadowolony, gdyż myślę że podobnie jest u mnie. W obecnym palniku są dwa wyjścia powietrza w nowym będzie jedno i myślę, że też się sprawdzi. Ale będę przygotowany na dwa wyjścia powietrza.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

AVE5074 myślę że Dikij.Petia to wyjaśni.

Ja powietrze główne mam podawane typowo przez ruszta i dodatkowo mam doprowadzone powietrze na wysokości 8 cm od rusztu po bokach tuż przed wiszącym wymiennikiem(w szamotkach wyciąłem kanały i powietrze jest spod rusztu) Powietrze jedno, ale podawane dołem i górą.

Doprowadziłem powietrze za palnik przez otwór od dmuchawy (rurka calowa) i wyprowadziłem z tyłu na wysokości dolnej ścianki wiszącego wymiennika skierowane na wymiennik. I tak działał cały tamten sezon grzewczy. Teraz z tyłu dołożyłem nakładkę dzięki jareckiemu - dobrze u mnie działa.

Jaarecki - dzięki jest ok.:D

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dikij.Petia

dobrze piszesz ze typ wegla 34 przy wylozeniu szamotem komory zasypowej sie nie zawiesi.Zaistnieje jednak koleja niekozystna sytuacja ,wegiel w kolo szamotu sie wypali na odleglosc 1cm-2cm i dalej bedzie stal jako odgazowany i rozrzazony koks i nie opadnie tylko stoi jak klocek po srodku a podawane powietrze oplywa wtedy bokami obok szamotu i ucieka do komina pomijajac zar ,gdy wlasnie wtedy jest te powietrze potrzebne bo koks potrzebuje go wiecej na dopalenie ,nie wiem jak to jest u ciebie ale ja jak sie bawilem w DS to takie cos zaobserwowalem .Podawalem ale tylko z pod rusztu PG,no i cos tam z PW ktore bylo podawane z oddzielnego popielnika przez klapke .Oczywsie mam palnik zrobiony z szamotu z otworami na pw z regulacja powietrza fajna sprawa a byl to zwykly smieciuch GS ,Ostatnio dolozylem jeszcze podajnik slimakowy takze moge palic GS DS I podajnik myslalem jeszcze nad palnikiem na olej przepracowany moze dalo by sie jeszcze go gdzies upchnac ;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łyk&

Ciesze się, że u Ciebie wszystko fajnie działa.

 

AVE5074

Przed dyszą trzeba podawać PW tylko w palniku mojej konstrukcji. W palniku CLASSIC :) PW najlepiej podawać za dyszą, prostopadle do ruchu gazów.

 

marcus312

Dobrze znam ten problem. Długo z tym borykałem się. Częściowo pomogło dodawanie węgla płomiennego, ale i tak raz na parę dni zostawał mały słupek koksu i trzeba było ręcznie go rozwalać żeby zasyp zszedł na dół. Na 100% ten problem rozwiązało podawanie PG przez wąską poziomą szczelinę(2-3cm) od strony ruszta pionowego na wysokości 6-8cm i zasłonięcie rusztu poziomego( s sumie nie jest to konieczne, bo jak się trochę zapopopieli, to powietrze i tak idzie przez ruszt pionowy). PG przyspiesza w szczelinie i przecina koks na całej szerokości dokładnie wypalając go. Teraz nawet nie trzeba dodawać płomiennego.

Edytowane przez Dikij.Petia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...