witastwosz1 15.06.2014 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 (edytowane) ale marzenia kolegi Indiana - 100 l wody i 10 km rurki fi 5 mm może da radę ???? różnica temperatury -przewodność betonu- także chyba studnia chłonna? bo to 100 l wody z wymiennikiem w studni tylko jakim ? no a w nocy jak spadnie temperatura to będziesz grzał tą wodę bo będzie za zimno? a tak jak dzisiaj wychłodzony beton a w kominku palimy. narysowałem dla was schemat zasilania budynku który jest w realizacji z kolektorem membranowym chciałbym zwrócić uwagę żenajważniejsze nie tracić raz wyprodukowanej energii czyli rekuperacja !!!! nie tylko do 10 st wywiewanego powietrza bo tego też szkoda i tutaj jest zagospodarowane. No i ścieki najważniejsze pełny odzysk. Woda dostarczona do budynku wykorzystana podwójnie do mycia i kanalizacji a także do wytwarzania ciepła dolewając się codziennie do kolektora. 1500 kWh miesięcznie tylko tej energii ,po przemianie w lód powoduje nadwyżki energii dla budynku. Także zasilanie pompy ciepła z dwóch źródeł pozwala na oszczędności. Kolektory GWC dla wentylacji ograniczają znacznie zużycie energii.Darmowy lód wytworzony w zbiorniku będzie chłodził w lecie przez nagrzewnicę wentylacyjną . BUDYNEK 200 M2 4 OSOBY ENERGOOSZCZĘDNY 40 kWh/m2 WYPOSAŻONY W CENTRALĘ WENTYLACYJNĄ Z REKUPERATOREM I NAGRZEWNICĘ GWC. BRAK BUFORÓW CIEPŁA (KOSZTY),INSTALACJA OGRZEWANIA PREFEROWANA ŚCIENNA,PODŁOGOWA W ŁAZIENKACH I POMIESZCZENIACH W KTÓRYCH WYSTĘPUJĄ PODŁOGI BETONOWE (KAFELKI) OGRANICZENIE KOSZTÓW OGRZEWANIA PODŁOGOWEGO(JASTRYCHY). KANALIZACJA MIEJSKA.POMPA CIEPŁA SOLANKA-WODA dodatkowo POWIETRZE OGRZEWANIE :POMPA CIEPŁA SOLANKA-WODA INWERTEROWA MOC 5kW (PRACUJĄCA BEZ PRZERWY na co pozwala kolektor ,2- 3 KW WYKORZYSTYWANE 90% CZASU PRACY)ZASILAJĄCA CO I CUW Z ZASOBNIKIEM 200 LZASILANIE1. POWIETRZE - WYMIENNIK POWIETRZNY - dla pompy ciepła2. KOLEKTOR MEMBRANOWY - zasilanie POMPA CIEPŁA3. KOLEKTOR MEMBRANOWY - GWC zasilanie centrali wentylacyjnej4. KOLEKTOR MEMBRANOWY - ŚCIEKI separator5. GEOTERMIA - ZŁOŻE ŻWIROWO - WODNE PRZEŁĄCZANIE ZASILANIA pompy ciepła NA POWIETRZE AUTOMATYCZNIE PRZY WZROŚCIE TEMPERATURY ZEWNĘTRZNEJ POWYŻEJ TEMPERATURY około 8 st C[ATTACH=CONFIG]265514[/ATTACH]SCHEMAT ZASILANIA KOLEKTOREM MEMBRANOWYM W ZBIORNIKU 20m3 - 4st C i ZBIORNIKU DOGRZEWAJĄCYM 12m3 - 8st C ZBIORNIK ODZYSKU ENERGII ŚCIEKÓW IZOLOWANY 4 M3 15stC .NAPEŁNIENIE ZBIORNIKÓW WODĄ DESZCZOWĄ JEDNORAZOWE ,ZBIORNIKI ZABUDOWANE W ZŁOŻU ŻWIROWO-WODNYM GWC TWORZĄCE BUFOR ENERGII - WSPOMAGAJĄCE PRZEPŁYW ENERGII GEOTERMALNEJ ODBIÓR ENERGII ODPADOWEJ Z ŚCIEKÓW I POZYSKANIE WODY OCZYSZCZONEJ W SEPARATORZE DO ZASILENIA ZBIORNIKA Z KOLEKTOREM DOGRZEWAJĄCYM A NASTĘPNIE LODOWYM. POZYSKANIE 12 m3 WODY MIESIĘCZNIE (3 m3 NA OSOBĘ)W ZUPEŁNOŚCI ZASPAKAJA POTRZEBY ENERGETYCZNE BUDYNKU.ODBIÓR ENERGII ODPADOWEJ Z WENTYLACJI ZBIORNIK LODOWY DLA KLIMATYZACJI W SEZONIE LETNIM ,ZASILANIE PRZEZ NAGRZEWNICĘ GWCUSUWANIE NADWYŻEK LODU (np. w przypadku awarii ) - DO KANALIZACJI PRZEZ POMPĘ ROZDRABNIAJĄCĄ , WYWÓZ BECZKOWOZEM. WYTWORZENIE LODU WYMAGA WYCHŁODZENIA WODY W ZBIORNIKU I W ZŁOŻU ŻWIROWO -WODNYM .NIE JEST TO DZIAŁANIEM OCZYWISTYM GDYŻ PRZY TEJ POJEMNOŚCI ZBIORNIKÓW NASTĄPI TO DOPIERO PRZY DUŻYM ODBIORZE ENERGII ZE ZBIORNIKA, PRZY LEKKIEJ ZIMIE I NISKIM ZAPOTRZEBOWANIU NA ENERGIĘ CIEPLNĄ W KONSEKWENCJI NIE WYTWORZYMY ,NALEŻY W ODPOWIEDNIM CZASIE (NA WIOSNĘ) PRZEKIEROWAĆ ŚCIEKI BEZPOŚREDNIO DO KANALIZACJI CO UMOŻLIWI PRODUKCJĘ WYSTARCZAJĄCEJ ILOŚCI LODU NA SEZON LETNI. Edytowane 15 Czerwca 2014 przez witastwosz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 15.06.2014 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 A ile stopni ma taka podloga? I czy da sie po niej chodzic na boso jesli sa polozone plytki? Bo ja najchetniej w ogole bym sie plytek z podlogi pozbyl, wiecznie dyskomfort w chodzeniu na boso czy w skarpetkach, a jakbym to mial jeszcze chlodzic to juz masakra... Acha, ile trwa od czasu odpalenia tego clodzenia do czasu uzyskania temp w srodku o 3 stopni nizszej? Bo takie chlodzenie to dobre ta, gdzie chlodzic trzeba caly czas, co jak w kwietniu na pol dnia wyjdzie slonce i chce pol godziny pochlodzic? Przeciez to nawet ne zdazy zareagowac... Drogi kolego nie posadzkę a strop w parterówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 15.06.2014 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Drogi kolego nie posadzkę a strop w parterówce. Ok,czyli czas reakcji jeszcze dluzszy, poza tym kto ma strop "akumulacyjny" w parterowce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 15.06.2014 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 A jaka grubość to już kumulacyjny ? U mnie ogólnie jest wszytko akumulacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 15.06.2014 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Ok,czyli czas reakcji jeszcze dluzszy, poza tym kto ma strop "akumulacyjny" w parterowce? Każdy strop żelbetowy jest niezłym akumulatorem.Wystarczy utrzymywać go w zadanej temp. a powierzchnia wymiany spowoduje ,że zyski bytowe czy słoneczne nie będą uciążliwe. Tak tanie i tak proste że niewiarygodne by działało:D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 15.06.2014 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Z tym stropem to się zastanawiam. Bo .... na stopie zazwyczaj jest położony styropian i wylewka. A u mnie pod stropem jest sufit KG. Czyli jest dobrze zaizolowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 15.06.2014 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Raczej niekorzystne jest chłodzić podłogą. Strop za to do chłodzenia parteru ,jak najbardziej. Myślę,że karton gips na suficie i uwięziona tam warstwa powietrza będzie stawiała opór ale chłodzenie powinno działać. Mniej sprawnie ale będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 16.06.2014 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 (edytowane) Do chłodzenia sufitowego nie może być płyt gk, chyba że zastosujemy płyty gk z rurkami chłodzącymi - ale takie są bardzo drogie. Widzę, że większość osób nie rozumie, o co w tym chłodzeniu sufitowym chodzi: - wewnątrz płyty żelbetowej umieszcza się pętle rur fi16 lub fi18, identycznie jak przy ogrzewaniu podłogowym - płyta nad parterem chłodzi wyłącznie parter, nie ma zupełnie nic wspólnego z chłodzeniem wyżej położonej kondygnacji (kondygnacja wyższa jest oddzielona min. 5cm styropianu i wylewką) - płyta powinna być otynkowana od dołu, bez zabudowy gk, tak aby bez przeszkód odbierać ciepło - efekt chłodniczy jest identyczny jak np. w starym kościele - przyjemna, niższa temperatura bez żadnych przeciągów - chłodzenie to w okresie letnim działa w ten sposób, że utrzymuje temperaturę płyty na zadanym poziomie, np. 22'C, a dodatkowo może ją zmniejszyć w razie większych upałów - regulacją zajmuje się prosty sterownik z krzywą chłodniczą zależną od temperatury zewnętrznej. Dobrze opisał to Nydar - pojemność akumulacyjna oraz powierzchnia płyty jest tak duża, że komfort cieplny jest znacznie lepszy niż przy klimatyzacji - układ nie reaguje dopiero, gdy temperatura wewnątrz rośnie, on zapobiega wzrostowi temperatury - 100l to pojemność wodna układu wodnego w płycie, co odpowiada około 900 m rury fi16 lub 670 m fi18, a nie jakieś 10km z kosmosu - układ według mojego opisu sprawdza się bardzo dobrze w domkach parterowych - jaki buduję. W domkach z poddaszem nie ma większego sensu z uwagi na wysokie koszty płyt gk z wbudowanymi rurkami kapilarnymi i skomplikowanym sterowaniem Najbardziej obawiam się rozkładania rur na zbrojeniu - to nie jest zbyt proste, nie można ich uszkodzić o ostre krawędzie. Na pewno będzie tu co najmniej 2x więcej roboty niż przy zwykłej podłogówce (która oczywiście będzie na 100% powierzchni, tym razem podłogi) Edytowane 16 Czerwca 2014 przez Indiana_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 16.06.2014 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Dlaczego Panie Andrzeju nie zrobi Pan też grzania podłogi podczerwienią. Robiłem w suficie rurki z powietrzem , zasilane z ppc. Pieknie chłodziło, ale i rewelacyjne grzało podłogę. I bardzo mało roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 16.06.2014 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 - chłodzenie to w okresie letnim działa w ten sposób, że utrzymuje temperaturę płyty na zadanym poziomie, np. 22'C, a dodatkowo może ją zmniejszyć w razie większych upałów - regulacją zajmuje się prosty sterownik z krzywą chłodniczą zależną od temperatury zewnętrznej. Nie wiem czy taki prosty... Co robi za bufor mieszający?, bo chyba nie pchasz wody studziennej bezpośrednio w sufit. Taki układ z buforem i pompą 750W tani nie jest. Nie lepiej (taniej) jest czerpać chłód spod podłogi np. ze 100-metrowego PEX'a zasypanego w pospółce i jedną pompką obiegową ? Nie tylko masz wtedy klimę, ale również ładujesz ciepło na zimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 16.06.2014 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Myślę że Indiana juz to sobie dobrze Przemyślal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 16.06.2014 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Myślę że Indiana juz to sobie dobrze Przemyślal. Mam nadzieję, bo pilnowanie punktu rosy to nie jest rozwiązanie. Wystarczy utrzymywać dużą wilgotność, na poziomie 90%, aby na suficie zaczęły pojawiać się czarne kropki (grzybek). nydar też gdzieś o tym pisał. Klima natomiast osusza nam powietrze, dlatego nie ma takiego problemu. Załóżmy, że na zewnątrz jest 34oC i 45% wilgotności. Punkt rosy dla takiej temp. to ok 20oC, czyli dla 22oC powietrze będzie miało 90% wilgotności. To już GWC jest lepszy, bo w nim wykropli się nadmiar wody, i powietrze wewnątrz domu będzie bardziej rześkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 16.06.2014 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Chłodzenie/grzanie rurkami podwieszonymi pod sufitem jest to bardzo dobry pomysł, ale do hal przemysłowych - tam montujemy takie systemy, z powodzeniem sobie radzą. Ale system taki kompletnie nie nadaje się do domu z uwagi na estetykę i zbieranie się tam kurzu. Do sterowania chłodzeniem służy prosty sterownik PID i z wyliczaniem punktu rosy za około 700zł - nie jest to włącz/wyłącz za 60 zł Wodę będę tłoczył bezpośrednio ze studni w rury, będzie jedynie filtr siatkowy. Żadnych wymienników i buforów (mocno obniżają sprawność i podnoszą energochłonność instalacji), w razie potrzeby raz na 5 lat nie jest problemem ciśnieniowe przepłukanie instalacji i okresowe wyczyszczenie filtra. Warto zobaczyć, jaki syf płynie w przeciętnej instalacji CO, i jakoś wszystko działa. Woda w studni kryształ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 16.06.2014 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Wodę będę tłoczył bezpośrednio ze studni w rury, będzie jedynie filtr siatkowy. Żadnych wymienników i buforów (mocno obniżają sprawność i podnoszą energochłonność instalacji), A jak prowadzisz pętle w tym żelbetowym stropie ? i jak taki sterownik wylicza punkt rosy. Gdzie robi pomiar ? Na początku wejścia w układ "sufitówki"?, bo tamto miejsce najbardziej będzie narażone na wykraplanie. Można by rzec, że tylko pierwsze metry tej sufitówki będą chłodziły, chyba że przepływ zwiększysz do maksimum, a to znów większy pobór. W takim układzie, lepiej zatopić maty kapilarne, które układane są w układzie tichelmanna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 16.06.2014 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Chłodzenie/grzanie rurkami podwieszonymi pod sufitem jest to bardzo dobry pomysł, ale do hal przemysłowych - tam montujemy takie systemy, z powodzeniem sobie radzą. Ale system taki kompletnie nie nadaje się do domu z uwagi na estetykę i zbieranie się tam kurzu. Do sterowania chłodzeniem służy prosty sterownik PID i z wyliczaniem punktu rosy za około 700zł - nie jest to włącz/wyłącz za 60 zł Wodę będę tłoczył bezpośrednio ze studni w rury, będzie jedynie filtr siatkowy. Żadnych wymienników i buforów (mocno obniżają sprawność i podnoszą energochłonność instalacji), w razie potrzeby raz na 5 lat nie jest problemem ciśnieniowe przepłukanie instalacji i okresowe wyczyszczenie filtra. Warto zobaczyć, jaki syf płynie w przeciętnej instalacji CO, i jakoś wszystko działa. Woda w studni kryształ. Przecież gk nie jest przeźroczysty. A Ogrzewanie i chłodzenie bezpośrednie jest ekonomiczniejsze i bardzo proste w wykonaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 16.06.2014 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Aktualnie firma jest w trakcie rozkladania kanalow WM w moim domu. Zauwazylem jedna rzecz, ktora nie daje mi spokoju. Kanaly z pietra przebijaja strop, ida w dol poprzez parter, kolejny strop do piwnicy. Na parterze od sufitu do podlogi kanaly te biegna w odleglosci 25 cm od sciany- wisza luzem. Czy one nie powinny byc przytwierdzone do sciany? Czy powietrze biegnace od reku nie wprawi je w drgania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1973 16.06.2014 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 Aktualnie firma jest w trakcie rozkladania kanalow WM w moim domu. Zauwazylem jedna rzecz, ktora nie daje mi spokoju. Kanaly z pietra przebijaja strop, ida w dol poprzez parter, kolejny strop do piwnicy. Na parterze od sufitu do podlogi kanaly te biegna w odleglosci 25 cm od sciany- wisza luzem. Czy one nie powinny byc przytwierdzone do sciany? Czy powietrze biegnace od reku nie wprawi je w drgania? witam postaraj się je zamocować pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 16.06.2014 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 A tak to wyglada,http://images51.fotosik.pl/389/b3cd1a89905a3f04gen.jpgPozostaje mi tylko przywaiazac kanaly do stelaza od GK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1973 16.06.2014 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2014 A tak to wyglada, http://images51.fotosik.pl/389/b3cd1a89905a3f04gen.jpg Pozostaje mi tylko przywaiazac kanaly do stelaza od GK. witam ładnie wygląda zostaw jako element dekoracyjny pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 17.06.2014 02:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Niesamowite... Pan poda co to za firma! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.