Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mnie po "odpaleniu" centrali podalo z GWC zwirowego 16*C, na zewnatrz bylo 32*C. Zwirowca mam w garzu dodatkowo styro i ziemia przykryty wiec stala temperatura powinna utrzymac sie zapewne na poziomie ok. 18* gdy bede juz korzystal na stale z wentylacji

Kanaly mam poprowadzone w izolacji poddasza, zaden nie przechozi przez pomieszczenia ogrzewane oprocz kanalow z GWC ktore ida przez garaz nieogrzewany. Bede je musial oslonic dodatkowo jakims styro, ale na szczescie jest to krotki odcinek - instalacja

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Teraz po spocie z firma,po wizualizacjach J-J -a ,czas na izo reku i rurek w garazu.....Musze wycisnac kilka stopni chlodu :-)

 

No tak sam reku też powinienem zaizolować, bo nawet w największe upały w garażu, gdzie on stoi mam przyjemny chłód (o kilka stopni mniej niż w domu) - jakoś tak nie pomyślałem czemu :wink:

 

Ile cm wełny tam planujesz dać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod wątek z zapytaniem dotyczącym rur spiro.

 

Na miejscu mogę dostać tylko odcinki 3m, w Internecie znalazłem coś takiego:

 

http://sklep.pgi.com.pl/rura-nieizolowana-fleks-p-6298.html

http://sklep.dospel.com/product_info.php?cPath=4&products_id=1800&osCsid=abd768d65a4c596b14558f14ebea1dfa

 

 

Czym się one różnią od :

 

http://sklep.pgi.com.pl/rura-aluminiowa-alufleks-p-6301.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po ustawieniach i udalo mi sie wyciągnąc w sumie przez GWC ok

430 m3/h.

Nieładnie wygląda anemostat w najdalszym pokoju dziennym który wymaga najwięcej powietrza i w związku z tym jest mocno wykręcony ale cóz mam w zamian przez GWC ok 430 m3/h.

Na najmniejszym biegu- 1 wyciągam ok 45 m3/h więc jest bardzo dobrze bo jeśli procentowo wydajności centrali były ustaione równomiernie na biegach to mam:

1- ok 45 m3/h

2- ok. 140 m3/h

3- ok. 240 m3/h

4. ok. 330 m3/h

5- ok. 430 m3/h

 

Z czerpni ściennej wyciągnę pewnie więcej ale na razie nie wiem ile.

 

Przy GWC i max. wydatku nastawiłem żadaną temp. na 17oC i tyle było na nawiewie w centrali ale na najbliższym anemostacie było już 17,6oC a na najdalszym ok 18oC. Tak więc coś się po drodze troszkę jednak ogrzewa choć to dziwne przy takiej izolacji aż 1 oC i być może to błąd pomiaru czujników bo są inne czujniki w centrali i inny ja miałem przy anemostacie i raczej tego jest to wina..

Nie sprawdzałem ile max. z GWC wyciągnę bo na zewnątrz na razie tylko 22oC było ale nie omieszkam tego zrobić.

 

Najciekawsze jest to że na maxie nawiewało mi 17oC a kiedy nastawiłem na 1 bieg to z GWC szla temperatura tylko ok. 18oC a więc im mniej powietrza tym wyższa temp. a wydawałoby się odwrotnie.

Prawdopodobnie wolny przeplyw blokuje trochę wymianę ciepła.

 

Jutro wyreguluję wywiew.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod wątek z zapytaniem dotyczącym rur spiro.

 

Na miejscu mogę dostać tylko odcinki 3m, w Internecie znalazłem coś takiego:

 

http://sklep.pgi.com.pl/rura-nieizolowana-fleks-p-6298.html

http://sklep.dospel.com/product_info.php?cPath=4&products_id=1800&osCsid=abd768d65a4c596b14558f14ebea1dfa

 

 

Czym się one różnią od :

 

http://sklep.pgi.com.pl/rura-aluminiowa-alufleks-p-6301.html

 

Te pierwsze to standardowe przewody wentylacyjne - takie, które występują w wersji ocieplonej (2 cm wełny) w powłoce z folii malowanej na srebrno (tzw. orginalne z gównianą izolacją ;-) ).

Ten ostatni to wersja wzmocniona - jest dużo sztywniejszy - z takiej mam np. wlot powietrza do kotłowni.

 

Wg mnie spokojnie wystarczą te pierwsze + własnoręcznie zrobiona izolacja z wełny co najmniej 5 cm - a ile dokładnie to juz trzeba pytać Adama (sam czekam na odpowiedź) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z otuliną jest tak samo jak z ociepleniem ścian.

Można sobie to policzyć jakim OZC podobnym programem lub na piechotę.

Ale...

Powietrze zawarte w termoizolacji spełni swoją rolę, jak pozostanie w bezruchu. Nie powinno być "przewiewane" przez otulinę, bo wtedy ciepełko czy chłód "stanu ustalonego" zabierze ze sobą i będzie wytwarzany nowy "stan ustalony" kosztem przepływu ciepła. I tak w kółko.

Wniosek?

Tak to zrobić, żeby powietrze stało w otulinie.

A ile tej warstwy?

Im grubsza tym lepiej.

Zwykle stosuję 50mm, bo komercyjnie jest dostępne, niewiele powiększa średnicę kanałów i jeszcze daje się je gdzieś zmieścić.

Kieszeń też taką warstwę wytrzymuje.

Jak jest gdzie to wsadzić i za co otulić - to można.

Bywa, że kanały dodatkowo są zagrzebane w warstwach docieplenia. To tylko polepsza parametry kanałów.

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie:

GWC daje mi straty i nawiewowe anemostaty ustawiłem bazując na GWC i wywiew podobnie aby bilans się zgadzał ale co w sytuacji gdy nagle sterownik załączy mi czerpnie scienna która daje mało oporów w poróenaniu do GWC i nagle z nawiewu poleci mi 30% więcej powietrza (a tak będzie bo sprawdzałem obie czerpnie), nie będzie tworzyć sie nadciśnienie bo przecież wywiew wyciąga tyle co daje GWC? jak to ugryźć?

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to zrobić, żeby powietrze stało w otulinie.

A ile tej warstwy?

Im grubsza tym lepiej.

Zwykle stosuję 50mm, bo komercyjnie jest dostępne, niewiele powiększa średnicę kanałów i jeszcze daje się je gdzieś zmieścić.

 

Dzięki za odpowiedź :wink:

 

Wynika z tego, że najlepiej orginalne rury owinąć wełną 5 cm, a następnie np. folią stretch - czy tak będzie ok ?

 

Przy okazji - skoro mam ocieplony wełną strych i od strony dachu jest membrana dachowa, a od wewnątrz nic nie ma to ocieplenie to słabo spełnia swe zadanie, bo powietrze przez nie przepływa.

Co można zrobić w tym przypadku by polepszyć skuteczność jego działania - czy w ogóle coś da się z tym zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybkie pytanie ode mnie :)

jakie kanały płaskie -takie białe chyba z PCV czy innego tworzywa - maja atesty PZH, czy te metalowe chyba z blaszki ocynkowanej...

 

Te z tworzywa chyba łatwiej posklejać i obrabiać i chyba tańsze ciut...

jak robiliście?

 

Ja się skłaniam do plastikowych, dokładnie z tych powodów co wymieniłeś. Przedwczoraj byłem w Castoramie i miałem okazje pobawić sie obydwoma rodzajami. Nie wiem jak to się przekłada na ich walory techniczne, ale ja obecnie optuje za plastikowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Otuliłem przewody wentylacyjne na strychu dodatkową 5 cm warstwą wełny i ... nie ma żadnego efektu :o

 

Zrobiłem pomiary w 2 punktach i temperatury na wylotach anemostatów są praktycznie takie same jak były :-?

 

Czyżby standardowa izolacja wystarczała ?

 

Wynika z tego, że gdzieś indziej tracę cały efekt chłodzenia.

 

Musze dorwać lepszy termometr i sprawdzić temp. w różnych miejscach w instalacji :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie izolacja dala-zwlaszcza zima-4 st. roznicy bylo przed izolacja.Ale: u mnie poddasze nieuzytkowe,bez izolacji,tylko dachowka i folia,tedy ida tylko kanalay,reku w garazu podwieszony.Zatem w takich warunkach izolacja jest wazna.Gdy jest izolacja poddasza,to uwazam,ze dodatkowa izolacja nie ma sensu....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje kanały będe dopiero robił ale zamierzam wszytskie zaizolować 5cm wełną. W piątek mam dostać przesyłke z rurami i trójnikami. Duża część kanałów będzie na strychu nad poddaszem użytkowym zaizolowanym, ale mimo tej izolacji to w lato na tym strychy zapewne będzie bardzo gorąco i jeśli się zamierza wykorzystywac w lato GWC do schładzania pomieszczeń to mysle, że izolacja jest obowiązkowa bo inaczej nawet klima by nie zdołała wychłodzić takich kanałów które stale znajdowałyby się w temp 40-50 stopni, a przypuszczam, że w lato taka temperatura tam może być
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duża część kanałów będzie na strychu nad poddaszem użytkowym zaizolowanym, ale mimo tej izolacji to w lato na tym strychy zapewne będzie bardzo gorąco i jeśli się zamierza wykorzystywac w lato GWC do schładzania pomieszczeń to mysle, że izolacja jest obowiązkowa bo inaczej nawet klima by nie zdołała wychłodzić takich kanałów które stale znajdowałyby się w temp 40-50 stopni, a przypuszczam, że w lato taka temperatura tam może być

 

Jeśli zaizolujesz także strych tak jak ja to nie będzie tam aż tak gorąco.

 

U mnie jest 15 cm wełny w skosach strychu - polecam to wszystkim, bo koszt niewielki (szybko układa się nawet samemu), a mogę tam przechowywać farby i inne rzeczy bez obawy ugotowania.

Nawet gdy na zewnątrz jest 30 stopni na strychu temp. nie przekracza 35.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by tam było w upalne dni ok 35 st to faktycznie nie byloby jeszcze tak najgorzej. Niemniej jak sie chce wykorzystywać GWC do ochładzania domu to kanały i tak powinny byc zaizolowane bo inaczej te 35 st panujące na strychu zabrałoby dużo chłodu z niezaizolowanych kanałów wentylacyjnych i wtedy du.pa z ochładzania GWC. Taka jest moja teoria, a jak bedzie z praktyką to zobaczymy :roll: -pewnie w nastepne lato :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich też przymierzam się do montażu WM będę chciał ją wykonać sam w wolnych chwilach będę jedynie potrzebował dobrego projektu, dzwoniłem już do jednej dosyć popularnej firmy ale za sam projekt krzyczą sobie ok 2000zł :o wydaje mi się ze to chyba drogo tym bardziej ze chodzi tylko o policzenie średnic bo gdzie bedą anemostaty już od dawna mam przemyślane.

 

Jeśli chodzi o poprowadzenie przewodów to wszystko chciałbym umiejscowić na poddaszu nieużytkowym poddasze będzie z płyt kg tak więc na piętrze nie będzie problemu z anemostami problem pojawia się jeśli chodzi o parter ponieważ dom mam już wytynkowany i nie chciał bym za bardzo demolować domu,i tu chciałbym zadać najważniejsze pytanie czy nie można by się wkuć w kanały wentylacyjne w kominach na poddaszu nieużytkowym i nimi puścić przewody przecież każde pomieszczenie na parterze ma swój kanał wentylacyjny wydaje mi się to najprostsze rozwiązanie tylko chyba będzie problem z ociepleniem tych przewodów ale czy to konieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was wie gdzie mozna kupić tkaninę filtracyjną do rekuperatora klasy EU3 lub EU4 ?

 

W mojej centrali jest bardzo prosty filtr - 2 prostokątne kawałki tkaniny grubości 1 cm, więc zamiast przepłacać za wymianę serwisową chciałbym kupić taką na metry i przyciąć nożyczkami - tylko nigdzie nie mogę wygooglać tego diabelstwa :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was wie gdzie mozna kupić tkaninę filtracyjną do rekuperatora klasy EU3 lub EU4 ?

 

W mojej centrali jest bardzo prosty filtr - 2 prostokątne kawałki tkaniny grubości 1 cm, więc zamiast przepłacać za wymianę serwisową chciałbym kupić taką na metry i przyciąć nożyczkami - tylko nigdzie nie mogę wygooglać tego diabelstwa :evil:

Nie jest to może to samo, ale powinno wystarczyć :

http://www.allegro.pl/item710320929_tkanina_filtracyjna_pochlaniacz_odkurzacz_okap.html

http://www.allegro.pl/item717585506_jbl_symec_filterwatte_vl_warszawa.html :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...