wihajster 05.02.2012 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Zamień całe belki miejscami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 05.02.2012 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) Zamień całe belki miejscami. Ale po co ja miałem identycznie czyli z mieszaczem....weź instalatora i niech Ci zmieni rurki miejscami ( zasilanie i powrót), górną na dół a dolną na górę i wszystko będzie okej. Do tego nich Ci w miejscu jak na mojej fotce wstawi odpowietrznik, ale pamiętaj na powrocie i w tym miejscu, nie na koncu belki z prawej strony. Chociaż w sumie jak zamienisz miejscami belki nie musisz przedłużać przewodu od powrotu, ale to już nie ma większego znaczenia Edytowane 5 Lutego 2012 przez photos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 05.02.2012 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 tak sie przyglądam temu rozdzielaczowi....powiedz mi po co oni pierwsza pętle zrobili tak jak zrobili czyli połączyli tylko zasilanie z powrotem?? czemu to ma służyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 05.02.2012 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 tak sie przyglądam temu rozdzielaczowi....powiedz mi po co oni pierwsza pętle zrobili tak jak zrobili czyli połączyli tylko zasilanie z powrotem?? czemu to ma służyc? A stwierdzenie "zrownowazenie hydrauliczne instalacji" cos Ci mowi? Tutaj hydra postaral sie, by nie dopuscic do takiej sytuacji.... ja cie pierdziele! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 05.02.2012 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 A stwierdzenie "zrownowazenie hydrauliczne instalacji" cos Ci mowi? Tutaj hydra postaral sie, by nie dopuscic do takiej sytuacji.... ja cie pierdziele! Masz takie cos zamontowane u siebie?? w czym Ci to pomaga?? bo ja nie mam i nie widze zadnych skutków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 05.02.2012 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) photos: Nie mam i hydre ktory by mi takie cos zafundowal psami bym poszczul zamiast zaplacic. Ja mam cicha nadzieje, ze ta "petelka" jest na glucho zkrecona. Edytowane 5 Lutego 2012 przez Pyxis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
photos 06.02.2012 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Zamienianie rur moze byc klopotliwe bo gips na scianach juz zalozony a poza tym rury by mi sie w scianie krzyzowaly. Sprobuje namowic pompiarza zeby mi te belki miejscami zamienil. To bedzie dobra proba jego profesjonalizmu bo mu juz za wszystko zaplacilem. Co do odpowietrzenia to odpowietrzniki sa w najwyzszym miejscu instalacji, na wejsciu/wyjsciu PC. Na zdjeciu widac je po lewej stronie. W samej szafce zamienić zasilanie z powrotem miejscami, nie trzeba nic zmieniac po drodze. Ja tak mam i jest okej. Co do odpowietrzników zamontuj jeszcze jeden tak jak u mnie, to jest najlepsze wyjście. Chodzi o to że woda powracająca z każdej pętli mając jakies pecherzyki powietrza bardzo szybko sie ich pozbędzie. Zanim dotrze do tego odpowietrznika przy pompie moze sie zejśc duzo czasu, bo np powietrze jeszcze sie gdzies po drodze zatrzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yarecky 04.04.2012 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 WitamMam problem ze spadkiem ciśnienia w układzie c.o. Wiedziałem o tym problemie już od dłuższego czasu. Ciśnienie spadało mi właściwie od jesieni, a że sam montowałem pompę ciepła to byłem przekonany że to jakaś nieszczelność na którymś połączeniu gwintowanym w kotłowni - na początku w dwóch miejscach pokazywały mi się rudawe zacieki. Do tej pory olewałem sobie ten problem gdyż byłem przekonany że to jakaś pierdoła, którą usunę kiedy wreszcie będe miał chwilę czasu i tak sobie raz dziennie dobijałem ciśnienie. Ale dziś zauważyłem zjawisko, które mnie bardzo zaniepokoiło i nie bardzo mogę je wytłumaczyć, mianowicie spadek ciśnienia w układzie c.o. podczas poboru wody z kranu. Najbardziej chyba wtedy kiedy woda użytkowa jest nagrzana do najwyższej temperatyry tj. do 53 stopni. Normalnie gdy odkręciłem kran nad umywalką wskazówka w manometrze spadała w oczach, po zakręceniu się zatrzymuje. Pomozcie mi wyjaśnić to zjawisko. Dodam, że mam pc gruntową 1240 8kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 05.04.2012 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 YareckyCzy w "stanie spoczynku" układ dąży do wyrównania ciśnień między CO i CWU?Podaj ciśnienie CO i CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yarecky 06.04.2012 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Nie dąży do równowagi, wtedy - możnabyłoby sądzić, że jest nieszczelność zasobnik-płaszcz (chociaz to prawie nowa pompa), ciśnienie spada do 0bar podczas odkręcania zaworów kranów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 06.04.2012 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Jeśli przecieku między obwodami CO i CWU w zbiorniku dwupłaszczowym - brak, wycieku na zewnątrz - brak, to gdzie jest woda, którą dolewasz do CO od jesieni?Nie wiem ile jej dolałeś, ale może powietrze ucieka z naczynia przeponowego i woda "ucieka" do naczynia?Jeśli układ zamknięty jest szczelny i występują duże wahania ciśnienia, to ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia wstępnego w naczyniu przeponowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yarecky 09.04.2012 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Tej wody którą dolewam nie jest dużo, to jest kwestia otwarcia zaworów do napełniania na 1-2sek. A jak mogę sprawdić naczynie wzbiorcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedowiarek 09.04.2012 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Opróżnij naczynie z wody (powinny być do tego zaworki) i sprawdź ciśnienie powietrza. Powinno być ok. 50-70% ciśnienia roboczego. Jak chcesz wstępnie stwierdzić, czy jest powietrze w naczyniu to zapukaj w ściankę. Głuchy odgłos: jest woda - brak powietrza. Na górze dzwoni, a na dole głucho - jest gaz u góry. Możesz też upuścić odrobinę wody z układu - jak ciśnienie skoczy nagle do zera po odlaniu małej ilości wody (np. literatka) to pewne że nie ma powietrza w naczyniu wzbiorczym. Jak odkręcisz zaworek do uzupełniania gazu i zobaczysz wodę - to masz dziurawą membranę i naczynie do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 09.04.2012 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 (edytowane) Jak słusznie zauważył kolega "niedowiarek", przy naczyniu powinien być zaworek odcinający i spustowy. Jednak na zdjęciach wielu instalacji jakoś ich nie widać.W takim przypadku pozostaje zredukować ciśnienie wody w CO do wartości poniżej ciśnienia wstępnego [podczas ew. pompowania naczynia - pilnować, aby nie wzrosło] i ustawić właściwe ciśnienie wstępne w naczyniu.Następnie zwiększyć [do roboczego] ciśnienie w CO i gotowe.Układ będzie się zachowywał jak "sztywny" [bez poduszki powietrznej] zarówno przy naczyniu całkowicie wypełnionym wodą, jak również przy ciśnieniu wstępnym większym od roboczego. Oczywiście, w tym drugim przypadku - dla pewnego zakresu ciśnień.Właściwe ciśnienie wstępne zapewni zarówno stosunkowo małe zmiany ciśnienia w układzie, jak i właściwe warunki pracy membrany w naczyniu, co z pewnością wpłynie pozytywnie na jej żywotność.Wedle danych jednego z producentów naczyń przeponowych, ciśnienie wstępne powinno być o 0,2 - 0,3atm. niższe od ciśnienia roboczego w układzie. Edytowane 9 Kwietnia 2012 przez Zigobar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydraulik_ 09.04.2012 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Jak słusznie zauważył kolega "niedowiarek", przy naczyniu powinien być zaworek odcinający i spustowy. Jednak na zdjęciach wielu instalacji jakoś ich nie widać. W takim przypadku pozostaje zredukować ciśnienie wody w CO do wartości poniżej ciśnienia wstępnego [podczas ew. pompowania naczynia - pilnować, aby nie wzrosło] i ustawić właściwe ciśnienie wstępne w naczyniu. Następnie zwiększyć [do roboczego] ciśnienie w CO i gotowe. Układ będzie się zachowywał jak "sztywny" [bez poduszki powietrznej] zarówno przy naczyniu całkowicie wypełnionym wodą, jak również przy ciśnieniu wstępnym większym od roboczego. Oczywiście, w tym drugim przypadku - dla pewnego zakresu ciśnień. Właściwe ciśnienie wstępne zapewni zarówno stosunkowo małe zmiany ciśnienia w układzie, jak i właściwe warunki pracy membrany w naczyniu, co z pewnością wpłynie pozytywnie na jej żywotność. Wedle danych jednego z producentów naczyń przeponowych, ciśnienie wstępne powinno być o 0,2 - 0,3atm. niższe od ciśnienia roboczego w układzie. W zakresie złych instalatorów którzy nie dają zaworków w otoczeniu naczynia wyrównawczego. Po pierwsze w urządzeniach fabrycznie wyposażonych w naczynia brak takowych . Po drugie, nie jestem pewien czy takie rozwiązanie nie podlega pod prokuratora :no:bo jest niezgodne z wytycznymi UDT . Może być interpretowane jako zbiornik ciśnieniowy bez zaworu bezpieczeństwa:jawdrop: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedowiarek 09.04.2012 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 W zakresie złych instalatorów którzy nie dają zaworków w otoczeniu naczynia wyrównawczego. Po pierwsze w urządzeniach fabrycznie wyposażonych w naczynia brak takowych . Po drugie, nie jestem pewien czy takie rozwiązanie nie podlega pod prokuratora :no:bo jest niezgodne z wytycznymi UDT . Może być interpretowane jako zbiornik ciśnieniowy bez zaworu bezpieczeństwa:jawdrop: Aż mnie zatkało. Do tej pory byłem przekonany, że zbiorniki stosowane w domowych instalacjach nie podpadają pod dozór UDT z uwagi na wielkość i ciśnienie robocze. Lektura instrukcji naczyń przeponowych reflex też nie wskazuje na niedopuszczalność stosowania odpowiednich zaworów do opróżniania. A tak na zdrowy rozum jakie jest zagrożenie nawet przy całkowitym zamknięciu naczynia przeponowego? Większe niż na półce sklepowej? Większe niż instalacji z uszkodzonym naczyniem tj. bez gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hydraulik_ 09.04.2012 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Aż mnie zatkało. Do tej pory byłem przekonany, że zbiorniki stosowane w domowych instalacjach nie podpadają pod dozór UDT z uwagi na wielkość i ciśnienie robocze. Lektura instrukcji naczyń przeponowych reflex też nie wskazuje na niedopuszczalność stosowania odpowiednich zaworów do opróżniania. A tak na zdrowy rozum jakie jest zagrożenie nawet przy całkowitym zamknięciu naczynia przeponowego? Większe niż na półce sklepowej? Większe niż instalacji z uszkodzonym naczyniem tj. bez gazu? Przepisy to nie zawsze zdrowy rozsądek. A to że nie podlegają Okresowym badaniom przez UDT.To nie znaczy ,że w mogą być zamontowane nieprawidłowo. Kotły poniże 70 kW też nie podlegają pod UDT ,a zamontuje bez zaworu bezpieczeństwa:no: A czy w instrukcji napisano ,że sie dopuszcza. Są takie specjalne złącza do podłączania naczyń ,ale nikt ich nie stosuje bo kosztuje. A działają tak: Zdejmujesz naczynie i automatyczne zawór się zamyka .Wtedy dopiero uaktywnia sie zawór spustowy i można sie bawić. Nie żebym bronił tego prawa ,ale takie jest. Czasem robimy źle ale zgodnie z prawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niedowiarek 09.04.2012 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 To te przepisy też redagowali prawnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 09.04.2012 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 (edytowane) każde naczynie przeponowe podlega odbiorowi UDT, naczynia powyżej 50 l. podlegają odbiorowi na budowie,naczynia do 50 l. podlegają odbiorowi uproszczonemu bezpośrednio u wytwórcy,UDT sprawdza czy jest produkowane zgodnie z przepisami,dotyczy między innymi także zaworów bezpieczeństwa, chyba do 2" i jak wyżej wspomniano kotłów gazowych o mocach mniejszych od 70 kW,jak się weźmie papiery tych urządzeń to z reguły na pierwszych stronach jest dopuszczenie udetu,jeżeli naczynie nie jest zainstalowane z oryginalną złączką przed naczyniem, to w tym wypadku nie wolno montować armatury zaporowej. Edytowane 9 Kwietnia 2012 przez 1950 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zigobar 09.04.2012 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 1950Jesteś zawodowcem, a ja tylko amatorem przerabiającym instalację w swoim domu. Niemniej jednak musi ona być bezpieczna i pracować prawidłowo.Przed instalacją naczyń przeponowych trochę drążyłem temat, czytałem zalecenia, oglądałem schematy i zdjęcia oryginalnych złączek/zaworów. Sądziłem, że oryginalna złączka [wyglądająca jak zespolone dwa zawory] umożliwia odcięcie naczynia od instalacji bez jego demontażu, a następnie opróżnienie jego przestrzeni wodnej umożliwiając tym samym pomiar ciśnienia wstępnego. Czy tak nie jest? Bo fragment wypowiedzi "hydrauli" o demontażu trochę mnie zdziwił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.