romole 12.09.2012 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Zawsze lepiej wieksze...Optymalne dla grawitacyjnego: 150mm,dla wymuszonego: 125mm Natomiast, gdy komuś zależy na komforcie, to dochodzi wiele składowych ściśle uzależnionych od odległści, temperatury, wydajności itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewamariusz 14.09.2012 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Witam. Właśnie tak myślałem, jednak nie za bardzo mogę obniżyć sufit o 15 czy 16 cm, a czy mogę zastosować przewody płaskie 50x150 i zaizilować je wełną do izolacji kominków. Ten kanał będzie maił jakieś 3 m długości i będzie biegł w linii prostej ze załamaniem od kominka i przy wejściu w ścianę do kratki. Czy może jakoś to inaczej rozwiązać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 14.09.2012 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Pole przekroju płaskiego, to połowa średnicy 125mm...Kanał płaski obok drugi i dwa wyloty w różnych miejscach w pomieszczeniu.Przy małych przekrojach i jednym wylocie zaczyna się tęsnkota za ciszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewamariusz 14.09.2012 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Witam. To zaczyna się robić lipa. Dwa wyloty, dwa kanały. Nie tak myślałem, ale lepiej zeby nie było za głośno. A czy izolacja tych kanałów płaskich wełną do kominka wystarczy . Zobaczę jeszcze może upchnę 125 w izolacji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 14.09.2012 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Do prostokątnych są gotowe rękawy izolujące. Splaskaj izolowaną 125-kę i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewamariusz 17.09.2012 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2012 Witam. Tak właśnie myślałem zrobić, wezmę 1 szt 125 trochę, jak piszesz splaskam i wejdzie. Jedna wystarczy chyba?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 17.09.2012 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2012 Przy tak prostym przebiegu i niewielkiej odległości wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewamariusz 24.09.2012 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Witam. Mam jeszcze jedno pytanie, pewnie nie ostatnie. Mianowice chodzi mi o przejście tą rurą do pokoju i podłączenie jej do kratki nawiewnej. Czy mam bezpośrednio samą rurą przejść przez strop, jakoś ją powyginać, i podłączyć do tej kratki; czy podchodzę do stropu i tam muszę już zastosować jakies kolana i dopiero do kratki. Szukałem i znalazłem jedynie takie kolana pod kątem 90 stopni, ale przejście z płaskiego kanału na okrągły do kratkiczy są takie aby były okrągłe z jednej i drugiej strony, czy jak pisałem powyginac rurę okrągłą i ją doprowadzić bezpośrednio pod kratkę i czy będzie jak ją podłączyć. Pozdrawiam i dzięi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dawidowski_ok 07.10.2012 19:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2012 Witam ponownie po dłuższej przerwie - na budowie roboty dużo i niemiałem czasu aby zająć się kominkiem. Teraz jest już po wylewkach i zabieram się za obudowę. Wszystko już przemyślałem i wiem jak chce żeby wyglądała. Proszę was o doradzenie co do szczegółów. No to tak obudowe robię z bloczków ytong 50 mm gr, izolacja od strony kominka to wełna z folia alu 30 mm, odległość wełny od kominka to 50 - 60 mm. Kratki zakupiłem na dół 2 szt 300 x 165 mm wymiar wewnętrzny na górę takie same z żaluzjami, do komory jedną sztukę 45 x 165 (wstawię pionowo) i obok będzie jedna z wentylacji. całość będzie wyglądać tak : Narazie etap jest wczesny pociągnołem 4 warstwy: Zastanawiam się czy dodatkowo izolować za scianką kominka obudowy a ścianąkomina chodzi o obszar zakryklany na czerwono: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brombel123 15.11.2012 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 (edytowane) Witam! Temat dotyczy projektu do DGP wiec nie będę zakładał nowego wątku ,tylko "podepnę sie" pod już istniejący. W swoim nowo wybudowanym domu mieszkam od kwietnia i najpierw chciałem sprawdzić jak sprawuje się kominek bez instalacji DGP, jednak po rozpaleniu kominka, w salonie i kuchni jest bardzo ciepło,a w sypialniach nawet przy otwartych drzwiach ,tego ciepła brakuje. Dlatego jeszcze przed nadejściem większych mrozów chciałbym poprowadzić instalacje do dystrybucji gorącego powietrza. Wstępnie naszkicowałem projekt mojej instalacji,ale bardzo zależy mi żeby forumowi Fachowcy go ocenili i podzielili się swoimi spostrzeżeniami. Moja instalacja zakłada... -Rozprowadzenie ciepłego powietrza do trzech sypialni, łazienki oraz toalety -Zastosowanie turbiny ANeco (nie wiem czy wystarczy mi 400m3 czy powinienem zastosować 600m3) + regulator obrotów -Rury prowadzone po poddaszy nieużytkowym, średnicy 150 do ostatnich rozgałęźników,a dalej średnica 125. -zastosowanie filtra przed turbina, pominiecie bypasow i skrzynki rozdzielczej na rzecz trójników (ze wzgl. na hałas) -kominek jest już zbudowany w technologii ciepłej, a wkład to austroflamm 65k. Rura do DGP została wyprowadzona na poddasze przy zabudowie kominka. Z góry dziękuje za wszystkie rady i sugestie http://img832.imageshack.us/img832/8753/dgpr.jpg[/url] Edytowane 15 Listopada 2012 przez brombel123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 15.11.2012 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Turbina 600m3 + regulator obrotów.Zamiast czwórnika zastosowałbym skrzynkę rozprężną (walka z hałasem) - bo miejsce na to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brombel123 15.11.2012 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Turbina 600m3 + regulator obrotów. Zamiast czwórnika zastosowałbym skrzynkę rozprężną (walka z hałasem) - bo miejsce na to jest. Czy chodzi o tego typu skrzynkę? http://allegro.pl/skrzynka-rozdzielcza-do-dgp-srrs-125-5x125-darco-i2776112632.html Czyli 150/3x125 w miejsce czwórnika miedzy wc, łazienką i sypilanią, natomiast, trójnik między dwoma sypialniami zostaje tak,jak w projekcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 15.11.2012 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Czy chodzi o tego typu skrzynkę? http://allegro.pl/skrzynka-rozdzielcza-do-dgp-srrs-125-5x125-darco-i2776112632.html Czyli 150/3x125 w miejsce czwórnika miedzy wc, łazienką i sypilanią, natomiast, trójnik między dwoma sypialniami zostaje tak,jak w projekcie? Trójnik może zostać. Jeżeli zależy Ci na zminimalizowaniu hałasu, to zamiast regulacji na anemostatach w odejściach do sypialni dałbym przepustnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romole 15.11.2012 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Nie zależy mi na reklamowaniu f-my D. ale za ich najnowszy produkt, czyli turbiny ANeco należą się słowa uznania!W powiązaniu z regulatorem obrotów, to zestawik dla kojenia naszych uszu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brombel123 15.11.2012 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Nie zależy mi na reklamowaniu f-my D. ale za ich najnowszy produkt, czyli turbiny ANeco należą się słowa uznania! W powiązaniu z regulatorem obrotów, to zestawik dla kojenia naszych uszu. Faktycznie ANeco to super turbina, podobno bardzo cicha i do tego oszczędniejsza względem AN1, AN2. Myślę ze warto dołożyć parę groszy i zafundować sobie w/w cacko Trzeba w takim razie zamówić wszystkie elementy, zarezerwować w wypożyczalni otwornice i do dzieła. DZIĘKUJE za wszystkie podpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejpiotr 14.01.2013 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Witam Praktyków i teoretyków DGP chciałbym zapytać o zdanie na temat mojego projektu takiej instalacji w domu (120-130 m2) bez poddasza. A że kominek jest położony w niekorzystnym miejscu - róg salonu - nie mogę wykorzystać samej grawitacji. Chodzi mi głównie o problem umieszczenia turbiny w miejscu, które będzie stosunkowo łatwo dostępne (filtr) i wyeliminowanie zbędnych hałasów. W związku z tym chciałbym zainstalować wentylator w garażu, pod stropem dzielącym salon z garażem i dalej wyprowadzenie instalacji do mieszkania i rozprowadzenie jej do poszczególnych pomieszczeń. Ten zamiar przedstawiłem już w wątku ogólnym. Były pozytywne i negatywne oceny. Może ktoś z Was ma takie rozwiązanie lub je gdzieś widział w działaniu? Proszę więc o zainteresowanie i rady. Jeżeli taki układ będzie sprawny, Waszym zdaniem. to będę miał kilka bardziej szczegółowych pytań. A może nasuną się Wam lepsze rozwiązania? Zamieszczam schematyczne rysunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rikmen 15.01.2013 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 (edytowane) Witam Praktyków DGP Może ktoś z Was ma takie rozwiązanie lub je gdzieś widział w działaniu? Proszę więc o zainteresowanie i rady. Jeżeli taki układ będzie sprawny, Zamieszczam schematyczne rysunki. @andrzejpiotr Taki układ ma prawo zadziałać i zadziała,trzeba tylko odpowiednio zmontować: 1. wymontować termostat z turbiny,i zamontować tak jak pokazałem na rysunku kolor różowy, w kolanie(kolor zielony) 2. komorę konwekcyjną przesklepić(kolor niebieski),tak żeby zmieściło się kolano zasilające turbinę.(kolor zielony) 3.rurę zasilającą turbinę opuścić ok.20cm poniżej dolnej krawędzi kratki (kol żółty) Dalej (za turbiną) według uznania i gustu,rury pochować,parter można zasilić od dołu jeżeli jest taka możliwość. Mam takie rozwiązania niekonwencjonalne na swoim koncie ,działają od kilku lat bez żadnych problemów. Pozdrawiam Rikmen Edytowane 15 Stycznia 2013 przez Rikmen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejpiotr 16.01.2013 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Rikmen bardzo dziękuję za rzeczową i konkretną pomoc. Będę dalej drążył temat:1. turbina - jakiej wydajności zastosować? Może polecisz konkretny model2. filtr - dedykowany do danej turbiny, czy inny najlepiej spełniający to zadanie?3. termostat - możezastosować reg. obrotów z sondą temp., wiem z wcześniejszych postów i opisów turbin, że można ustawić wew. termostat na min. (5-10 st. C ale to może być za wysoka nastawa - zimny garaż), ale czy można zupełnie wyłączyć ten czujnik w turbinie (nie tracąc gwarancji) żeby pracą sterował tylko regulator obr.?4. kolano na rurze zasilającej - jeśli dobrze rozumiem jest to kolanoa 180 st. , czy wówczas nie będą zbyt duże opory? a gdybym zastosował w okapie kratkę z żaluzją i w trakcie pracy całego systemu DGP zasłaniał ją (bo przy otwartej kratce i wyłączonej turbinie mógłbym grzać tylko salon - rekreacyjnie) , to może rurę zasilającą wyprowadzić (bez kolana) wysoko - pod sklepienie komory (rura spalinowa jest wprowadzona do komina ok. 0,5 m od sufitu i tutaj powietrze jest najbardziej nagrzane)5. rura zasilająca, kolano - z jakiego materiału, z izolacją czy bez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rikmen 17.01.2013 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 (edytowane) Pkt 1. Turbina Kom-600; AN-2 fi 150http://allegro.pl/turbina-kominkowa-an2-600m3-h-darco-lublin-i2937710114.htmlPkt 2.Filtr skrzynkowy-(rozpinany łatwy dostęp do wkładki,obsługi)http://allegro.pl/filtr-skrzynkowy-fi-150-firmy-kratki-i2952201367.htmlPkt 3.Dodatkowy termostat koszt ok. 30 zł. http://allegro.pl/termostat-do-wentylator-turbina-kominkowa-kominek-i2949021190.htmlPkt 4.Tak 180*Pkt 5.Rura spiro, kolano sztywne stal KO, ocynk , czarne ect.Nad sklepieniem izolacja,jeżeli w kanale za kominkiem w ścianie również izolacja,żadnych żaluzji w kratkach na czopuchu.Pozdrawiam Rikmen. Edytowane 17 Stycznia 2013 przez Rikmen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejpiotr 19.01.2013 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 WitamPoczątkowy odcinek instalacji mamy chyba omówiony. Ponownie dziękuję za rzeczowość i cierpliwość.Mam jeszcze pytanie dotyczące podłączenia kominka do komina. Co sądzisz o wykorzystaniu rury spalinowej z radiatorem. Znalazłem takie w ofercie np. Darco, Bertrams. Czy faktycznie zwiekszają sprawność kominka?A teraz dalszy odcinek DGP:1. Z turbiny wychodzę termofleksem fi 150 i jeżeli uda sie, to bez pomocy kolan przechodzę przez ścianę do sąsiedniej piwnicy i od razu pionow przez strop do przedpokoju. A jeżeli kolana będą niezbędne, to jakie. Oczywiście 90* ocynk, ale czy są o łagodnych łukach (jak się nazywają), czy tylko jeden rodzaj?2, W przedpokoju przy podłodze planuję pierwszy anemostat (an 1). Czyli w tym miejscu muszę zamontować trójnik np. typu T 150/150/125 i bezpośrednio do niego montuję anemostat? Przewód w mieszkaniu będzie obudowany płytą g-k. Czy jeżeli płyta przylega do rury i trójnika to da się zamontować kratkę/anemostat tak że jest zlicowany z płytą g-k? Może są jakieś specjalene trójniki z wąskimi kołnierzami (jak się nazywają)? 3. Dalej w górę i pod sufitem w prawo (kolano?), potem ok. 1 m i trójnik T 150/150/125 (?) i krótkim przewodem termofl. 125 wchodzę do pokoju P2 i przy podłodze instaluję anemostat (an4). W pokoju P1 nie planuję anemostatu bo tu przebiega komin.4. Ok. 3 m, przejście przez ścianę do jadalni i dochodzę do miejsca gdzie fi 150 rozdziela sie na dwie nitki fi 125. Przy czym fi 150 jest prostopadłe do fi 125. Co zastosować w tym punkcie? Coś co nie jest zbyt duże. Tak żeby od strony jadalni dało się zabudować płytą g-k na równi z przewodami fi 125. 5. Patrząc od str. jadalni - w prawo fi 125 ok. 0,5 m i trójnik T 125 (?) i w nim anemostat (an2, chyba że ten anemostat zamontować w trójniku/skrzynce w miejscu rozdzielenia fi 150/125?), i dalej fi 125 ok. 2 m i przejście przez strop do P3. Czy tu zastosować kolao 90*? Wyprowadzenie byłoby w podłodze w rogu pokoju (an5). Kratka czy anemostat?6. W lewo ok. 3 m (kuchnia) dochodzę do ściany zewn, i przez strop przechodzę do P4 i podobnie jak w P3 wyjście w rogu w połodze i pytanie jw. Z an3 (w kuchni) chyba zrezygnuję, bo jak zauważyli inni forumowicze, jest blisko kratki wentylacyjnej i ciepłe powietrze uciekało by na zewnątrz.Proszę przeanalizuj ten opis, opierając się na schemacie i wyraź swoje zdanie. Szególnie zależy mi na dobór odpowiednich kształtek, rozdzielazy, trójników, anemostatów, kratek. Zaproponuj konkretne modele, firmy itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.