KrzysztofLis2 14.02.2012 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 wilgoc bedzie sie kondensowac na wewnetrznej stronie OSB, co do wartosci R to zgoda, styropian to nosnik tynku, nie zwieksza wartosci R sciany tak tworzy sie sztuczne wrazenie, ze ma sie 30 cm izolacji zreszta bledow jest wiecej To jak zrobić izolację, by było te 30-40 cm? Ja widziałem konstrukcję tak, patrząc od wewnątrz: OSB, folia paroszczelna, wełna, OSB, styropian, tynk. Ale widzę, że chyba lepiej będzie dać OSB, folia, wełna, wełna, OSB, tynk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 14.02.2012 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 To jak zrobić izolację, by było te 30-40 cm? Ja widziałem konstrukcję tak, patrząc od wewnątrz: OSB, folia paroszczelna, wełna, OSB, styropian, tynk. Ale widzę, że chyba lepiej będzie dać OSB, folia, wełna, wełna, OSB, tynk? jesli uzywamy styropian jako izolacje zewnetrzna to dzielimy go na dwie czesci, jedna jest izolacja a druga warstwa sluzy jako nosnik dla tynku linia podzialu jest warstwa powietrza (ryflowanie) regula powinno byc trzymanie osb poza strefa skraplania, jesli osb jest ostatnim elementem, za ktorym mamy pustke wentylacyjna, to wtedy to osb jest zimna powierzchina, na ktorej nastapi skroplenie moim zdanie optymalnym rozwiazaniem dla wiekszosci Polski to jesli uzyjemy osb na zewnatrz szkieletu nalezy uzyc warstwe izolacji (grubosc zalezy od warunkow klimatycznych) w formie welny lub styropianu, pozniej 12-20mm wentylacji i dopiero teraz warstwa styropianu jako nosnik tynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selius 14.02.2012 20:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 A czy jest udokumentowane w jakis sposob ze drewniane domy pokryte cale styropianem, nawet bez pustki sa zawilgocone? Macie jakies fotki z takiego domu? Peter powiedz mi jaki jest sens dawania pustki wentylacyjnej na ulozonym juz styropianie? Czy nie lepiej bylo by pokryc tynkiem pierwsza warstwe styropianu? Co ta pustka juz po ulozonym styropianie ma dac? Z tego co wiem to podstawowym bladem jest ulozenie styropianu bezposrednio na osb, mimo punktu rosy o korym piszesz. Ps: jestes zajerejstrowany na forum p.Nitki? Jesli tak to jaki masz nick jesli to nie tajemnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 14.02.2012 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 ,,Jeżeli używamy styropian jako izolację zewnętrzną,to dzielimy go na dwie części,jedna jest izolacją,a druga warstwa służy jako nośnik tynku"Mógł byś wyjawić powód takich zabiegów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 14.02.2012 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 A czy jest udokumentowane w jakis sposob ze drewniane domy pokryte cale styropianem, nawet bez pustki sa zawilgocone? Macie jakies fotki z takiego domu? Peter powiedz mi jaki jest sens dawania pustki wentylacyjnej na ulozonym juz styropianie? Czy nie lepiej bylo by pokryc tynkiem pierwsza warstwe styropianu? Co ta pustka juz po ulozonym styropianie ma dac? Z tego co wiem to podstawowym bladem jest ulozenie styropianu bezposrednio na osb, mimo punktu rosy o korym piszesz. Ps: jestes zajerejstrowany na forum p.Nitki? Jesli tak to jaki masz nick jesli to nie tajemnica rzuc okiem na post o ogrzewaniu elektrycznym, tam wsadzilem foto jak wyglada osb pod tynkiem kiedy masz wilgoc, tam byl styropian krotko, w US bylo mnostwo procesow o takie uszkodzenia pustka powietrzna pozwala na rozladowanie cisnienia spowodowanego parciem wody w scianie pytanie bylo jak zrobic styropian zeby byla lepsza izolacja, ja nie polecam styropianu jako zewnetrzna izolacje, uwazam ze lepszym rozwiazaniem jest welna, lecz styropian ma lepsza wartosc izolacyjna, mam na mysli pianke oparta na cjanach wracajac do podzielenia styropianu na dwie warstwy, pozwala to na przesuniecie osb w strone strefy wyzszych temperatur poza temp.skroplenia pamietajmy ze styropian tez nasiaka wilgocia nie jestem zaangazowany na forum p.Nitki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 14.02.2012 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 ,,Jeżeli używamy styropian jako izolację zewnętrzną,to dzielimy go na dwie części,jedna jest izolacją,a druga warstwa służy jako nośnik tynku"Mógł byś wyjawić powód takich zabiegów? warstwa izolacyjna powoduje ze osb przestaje byc w zimnej strefie, co zmniejsza mozliwosc skroplenia wilgoci na jej powierzchni woda w fazie cieklej moze wystapic w scianie z dwoch powodow, w izolacji welny szklanej wtedy gdy wystapi stan nasycenia, na osb z powodu skroplenia na zimnej powierzchni, kazdy z tych powodow wymaga innej taktyki postepowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 14.02.2012 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Chodziło mi o sens dzielenia styropianu na dwie warstwy rozdzielone warstwą powietrza.To,że izolacja na zewnątrz OSB odsuwa od niej pkt.rosy jest oczywiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 14.02.2012 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Chodziło mi o sens dzielenia styropianu na dwie warstwy rozdzielone warstwą powietrza.To,że izolacja na zewnątrz OSB odsuwa od niej pkt.rosy jest oczywiste. poniewaz majac jedna warstwe ze szczelina powietrza osb jest w strefie zimnej, majac dwie warstwy szczelina jest pomiedzy, taki jest sens jesli ktos chce uzywac styropian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 14.02.2012 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 To może inaczej.I wersja - styropian bezpośrednio na OSBII wersja-OSB,styropian,przerwa powietrzna,styropianW czym wersja II jest lepsza od I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 14.02.2012 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 To może inaczej. I wersja - styropian bezpośrednio na OSB II wersja-OSB,styropian,przerwa powietrzna,styropian W czym wersja II jest lepsza od I ma przerwe powietrzna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selius 15.02.2012 16:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 (edytowane) No i co daje ta pustka powietrzna juz po polozonym styropianie? Jedynie strate materialu, bo OSB wilgosci nie odda... chyba ze na pierwsza warstwe polozymy welne, ktora niestety jest duzo drozsza ;/ ale nie o tym chcialem napisac Pisze tego posta z wielkiem usmiechem na twarzy :):):):D:D:D a mianowicie, -spalilem opakowanie kadzidelek na wszystkie moje proby szczelnosci, - uszczelnilem chyba kazda dziurke w domu - wyregulowalem okna, drzwi - ocieplilem schody na stryszek - walczylem z wentylacja i wszystko na nic tem na termometrze 12 C przy tem zew -5 C i przy niepaleniu 20 godzin, ale bylem wczoraj u kolegi ktory sie buduje i ktory dogrzewa domek zima i utrzymuje w nim tem 15 C cos mi nie pasowalo bo u niego bylo mi zimno nawet w kurtce, a u siebie siedze w koszulce na krotki rekaw... Zdziwiony poszedlem do domu i zaczalem znowu wszystko sprawdzac, szukac, grzebac iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii doszedlem co jest moim problemem :):) a mianowicie doszedlem do TERMOMETRU!!!!!! Mam normalnie zwyczajnie w swiecie zepsuty termometr!!! Jakis badziew wskazowkowy.... Kupilem nowy zwyly prosty rteciowy i prosze bardzo temperatura 18 C, na startym 12 C. W takim razie zmieniam calkowicie zdanie o domach szkieletowych Znowu blad, ale tym razem nie moj tylko termometru, wiec forumowiczow zinteresowanych moim problemem prosze o wyrozumialosc PS: Ogrzewam dom w tym momencie 45 min i z 18 C jakie mialem w domu gdy przyszedlem z pracy i po niepaleniu 20 godzin, mam juz 19 C Jade po czteropak Edytowane 15 Lutego 2012 przez selius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 15.02.2012 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 No i co daje ta pustka powietrzna juz po polozonym styropianie? Jedynie strate materialu, bo OSB wilgosci nie odda... chyba ze na pierwsza warstwe polozymy welne, ktora niestety jest duzo drozsza ;/ nie rozumiesz problemu ale najwazniejsze, ze jestes szczesliwy i usmiechniety a ze masz sporo bledow konstrukcyjnych, to juz inna para kaloszy ps. to nie nowy termometr poprawi Ci dom, wbrew temu co myslisz te wszystkie poczynania poprawia Ci komfort mieszkania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selius 15.02.2012 18:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Peter przyznam ze nie rozumiem problemu, wiec moze mi wytlumacz o co chodzi z tym styropianem? I jakie poczynania poprawia mi komfort? Te co juz sam naprawilem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 15.02.2012 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Peter przyznam ze nie rozumiem problemu, wiec moze mi wytlumacz o co chodzi z tym styropianem? I jakie poczynania poprawia mi komfort? Te co juz sam naprawilem? Na razie to popsułeś tylko wentylację... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 15.02.2012 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Peter przyznam ze nie rozumiem problemu, wiec moze mi wytlumacz o co chodzi z tym styropianem? I jakie poczynania poprawia mi komfort? Te co juz sam naprawilem? co do poczynan, to tak, kazdy z tych krokow poprawia komfort, sam fakt ze zlikwidowales nieszczelnosci, moze pozwolic odczuwac ten sam komfort przy zachowaniu nizszej temperatury w pomieszczeniu, co moze przeniesc sie na oszczednosci zwiazane z kosztem opalu monitorowalbym tylko wilgotnosc w domu, Twoja bariera, jest w kawalkach, wiec nie zapewnia Ci calkowitego zabezpieczenia przed wilgocia z zewnatrz styropian? mielilismy ten temat mnostwo razy , wiec krotko u Ciebie masz paski styropianu, ktore zapewniaja szczeline miedzy styropianem a osb, w ten sposob styropian przestaje byc izolacja i jest tylko nosnikiem tynku, a Twoja osb jestw zimnej strefie, granica pomiedzy izolacja a zewnetrzna temperatura , w szczelinie masz temperature taka sama lub niewiele wyzsza niz zewnetrzna przez co kazda wilgoc znajdujaca sie wewnatrz sciany bedzie sie skraplac na wewnetrznej powierzchni osb (od strony izolacji), co moze prowadzic do deterioracji osb jesli na osb zamontujesz styropian , wiatro-paroizolacje bariere, paski styropianu (szczelina) styropian z tynkiem , wtedy osb nie ma kontaktu z zewnetrzna temperatura, chroni ja styropian, i nie jest w zimnej strefie parametry osb przy braku wody w formie plynu (skropliny) moga pozwolic plycie na przetrwanie zawilgocenia, ktore nie powinno wystapic, gdy folia od wewnatrz jest szczelna, jesli nie jest to mozemy miec problem , zeby tego uniknac musimy miec szczelna folie za GK, lub pominac ja , co pozwoli na wysychanie sciany do wewnatrz (wiatro-paro izolacja i styropian (ten bez tynku) od zewnatrz powinien praktycznie uniemozliwic wdarcie sie wilgoci do wnetrza sciany od zewnatrz bledem jest debatowanie nad problemem wyrwanym z kontekstu zawsze nalezy rozpatrywac cala sciane, biorac pod uwage warunki wenetrzne (rodzaj wentylacji, temp, itd) jak i warunki zewnetrzne (klimat ) moze wydac sie dziwnym, ale bardzo czesto to nie zima, lecz lato jest okresem, gdzie mozemy miec problemy gdy slonce zaczyna nagrzewac otynkowana sciane to pod wplywem temperatury, cisnienie "wpycha" wilgoc wewnatrz sciany i wtedy mamy problem gdy nie ma szczeliny ktora "obniza" cisnienie i nie pozwala kroplom wody na kapilarne przemieszczanie sie wewnatrz sciany, taka szczelina jest niezbedna dlatego szczelina powinna miec min 12-15 mm teraz nalezaloby zaczac dyskutowac o foli , czy jej brak tuz za gk itd, itd kto z wykonawcow sprawdza jaka nasiakliwosc ma styropian ktory uzywa, nie wiem czy kazdy projektant umieszcza takie dane czy wpisuje styropian, jest roznica czy mamy do czynienia z nasiakliwoscia 8% czy 3% czy 12%, tak jak wiatro-paroizolacja izolacja, kazda ma inna przepuszczalnosc, kto to bierze pod uwage? na marginesie wszystkie bariery uzywane jako wiatro-paroizolacje ktore sa membranami, ktore uzyskuja swoja przepuszczalnosc w procesie mikro dziurawienia sa bezuzyteczne na dluzsza mete Tyvek jest robiony inna technologia, w ktorej pory sa wynikiem odpowiedniego sploty wlokiem , i jest skuteczny (nie sprzedaje Tayvek) zostalo to potwierdzone testami pozwole sobie zakonczyc dyskusje (z mojej strony) na temat styropianu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 15.02.2012 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Na razie to popsułeś tylko wentylację... wentylacja wynikajaca z bledow wykonawczych nie jest traktowana jako taka z punktu widzenia projektowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 16.02.2012 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 wentylacja wynikajaca z bledow wykonawczych nie jest traktowana jako taka z punktu widzenia projektowego się zgadza - tylko koleg uszczelnił wszytkie dziury (dobrze!) i pojawił sie ciag wsteczny. Okien nie rozszczelnił więc wentylacja jest popsuta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peter4x5 16.02.2012 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 się zgadza - tylko koleg uszczelnił wszytkie dziury (dobrze!) i pojawił sie ciag wsteczny. Okien nie rozszczelnił więc wentylacja jest popsuta. dlatego uwazam ze zawsze nalezy podchodzic systemowo do problemu, wyrywkowe fix'y , czesto moga przyniesc wiecej szkody lub korzysci i tu chyba jest miejsce dla projektanta i wyobrazni zakladanie ze wszystko bedzie dzialac jak w podreczniku moze przyniesc sporo rozczarowania sprobowalbym dostarczyc wiecej powietrza do kotlowni, czesto taki piec potrafi wyssac cale powietrze z domu innym problemem moze byc kumulacja wszystkich kanalow wentylacyjnych z kominem dymnym co powoduje ze u wylotu kanalow wentylacyjnych mamy wyzsza temperature powietrza, a to wplywa na gestosc powietrza i sile ciagu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selius 21.02.2012 14:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 Koledzy wracajac do mojego tematu... Przypatrzylem sie mojej wentylacji w rozne temperatury zewnetrzne i zauwazylem ze gdy zrobilo sie cieplej na dworzu ok 0 C to wentylacja ladnie zaczla dzialac we wszystkich pomieszczeniach. Nawet jak dzis mamy duze wiatry a przez kratki nic nie dmucha tylko ladnie wciaga Czego to moze byc wina ze przy duzych mrozach jak mielismy wczesniej wentylacja dmuchalo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 21.02.2012 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 Bo wentylacja grawitacyjna przy duzych mrozach działa ze zbyt dużą wydajnością - przy niedostatecznym napływie powietrza przez okna wentylacja zaczyna "podbierać" powietrze z kanału o najgorszym ciągu. W tej chwli wydajność spadła więc można powidzieć że masz wentylację zrównoważoną. Ale jeśli sie cieszysz to za wcześnie bo w lecie wentyalacja przestanie działać wcale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.