Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Połączenie dwóch obiegów poprzez wymiennik


jaro123

Recommended Posts

Mam taki problem.

 

Mam połączone dwa obiegi

- krótki z kotła węglowego 20KW

- długi grzejniki 13 szt i około 42m ogrzewania podłogowego

Kubatura 541m3

 

O taki domek chodzi http://www.dobredomy.pl/projekt/virgoII1

 

Na piecu ustawiam temperaturę 70*C

Na wyjściu z wymiennika długiego obiegu mam około 60-64*C a grzejniki wcale nie są tak gorące

 

Poza tym przy ustawieniu kotła na 70*C Defro Optima Komfort Plus często dochodzi do temperatury około 84*C (na sterowniku) natomiast na na termometrze "analogowym" kotła temperatura waha się około 60*C i zbliżona temperatura jest właśnie na wyjściu z wymiennika na długim obiegu.

Dlaczego grzejniki grzejniki nie mają nawet 50*C, skoro na termometrze elektronicznym na wyjściu z tego długiego obiegu pokazywana jest temperatura około 60*C i nie idzie dotknąć ręką

 

Poza tym mam pytanie na jakie biegi ustawić te dwie pompy na tych obiegach?

Dlaczego na kotle jest tak duża różnica temperatur? Pomiędzy elektronicznym a analogowym termometrem nawet do 15 stopni C.

Czy kocioł może jest za duży? Dodam, że został dołożony grzejnik w garażu i ogrzewa około 27m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli możesz to możliwie najdokładniej narysuj schemat swojej instalacji i wklej. Według twojego opisu masz najprawdopodobniej nieprawidłowe przepływy wody w obiegach kotłowym i instalacyjnym. Wstępnie podnieś o jeden stopień prędkość obrotową pompy w obiegu kotłowym. Powinna ci się obniżyć temperatura na kotle i podnieść na zasilaniu instalacji CO. Jeśli możesz, to podaj jakie masz temperatury na zasilaniu i powrocie po obu stronach wymiennika.

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to narysować, ale to są dwa obiegi: krótki kotła połączony przez wymiennik z długim CO

 

Temperatury na krótkim:

70 na elektronicznym termometrze na kotle

60 na "analogowym" termometrze na kotle

50 na wyjściu z wymiennika

 

Temperatury na długim:

54 na elektronicznym i analogowym na wyjściu z wymiennika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to narysować, ale to są dwa obiegi: krótki kotła połączony przez wymiennik z długim CO

 

Temperatury na krótkim:

70 na elektronicznym termometrze na kotle

60 na "analogowym" termometrze na kotle

50 na wyjściu z wymiennika

 

Temperatury na długim:

54 na elektronicznym i analogowym na wyjściu z wymiennika

 

Różnica wskazań pomiędzy termometrem analogowym i elektronicznym na kotle może wynikać z braku kalibracji czujnika termometru elektronicznego. Na wątku o "Ogniwie eco plus" opisane są metody kalibracji czujników temperatury. Ja bardziej wierzyłbym wskazaniom termometru analogowego. Z resztą wynika to z podanych przez ciebie temperatur na wejściu i wyjściu z wymiennika płytowego.

Moim zdaniem masz za mocno podławione przepływy poprzez grzejniki. Zdemontuj głowice termostatyczne, zanotuj nastawy wstępne na wkładkach/zaworach termostatycznych. Zmień nastawy podnosząc o jeden i odczekaj pół godziny. Następnie sprawdź efekt swoich działań. Jeżeli nie będzie satysfakcjonujący, to podnieś o jeden stopień prędkość obrotową pompy po stronie instalacyjnej i odczekaj następne pół godziny. Jeżeli efekt dalej nie będzie satysfakcjonujący to znowu zwiększ o jeden nastawy wstępne na zaworach/wkładkach termostatycznych. Powinieneś już uzyskać pożądany rezultat. Teraz kolej na obieg kotłowy. Podnosząc prędkość obrotową pompy kotłowej doprowadź do sytuacji, w której różnica temperatur pomiędzy temperaturą zasilania na wejściu i wyjściu z wymiennika płytowego wynosiła ok.10*C, a spadki temperatur po stronie kotłowej i instalacyjnej wymiennika płytowego wynosiły ok. 15-20*C.

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzejniki są zasilane od dołu

głowice są ponoć wmontowane w grzejnikach, ale nie ma tego pokrętła termostatycznego tylko zwykłe kurki, którym można regulować przepływ wody w grzejniku albo je pozakręcać.

 

(zdjęcie kotłowni i grzejników zrobię jutro)

 

 

proszę daj mi link do kalibracji termometru na kotle.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć te kolorowe kapturki (czerwone lub żółte). Znajdziesz pod nimi wkładki termostatyczne oraz pokrętło z cyferkami. Tym pokrętłem możesz regulować maksymalny przepływ wody przez grzejnik.

Napisz na podanym przeze mnie wątku posta z prośbą o podanie metody kalibracji czujników temperatury. Znawcy tematu udzielą ci odpowiedzi. To jest wątek gigant i nie chce mi się kopać w nim w poszukiwaniu informacji. Z tego co pamiętam robią to zanurzając czujnik w wodzie z lodem i ustawiając odpowiednią odchyłkę w sterowniku.

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz na podanym przeze mnie wątku posta z prośbą o podanie metody kalibracji czujników temperatury. Znawcy tematu udzielą ci odpowiedzi. To jest wątek gigant i nie chce mi się kopać w nim w poszukiwaniu informacji. Z tego co pamiętam robią to zanurzając czujnik w wodzie z lodem i ustawiając odpowiednią odchyłkę w sterowniku.

 

nilsan

 

Jeszcze jeden spam?? mogłeś udzielić odppowiedzi.... sam sobie skalibruj czujnik w wodzie z lodem....woda+lód to dobra sprawa do whisky,ale nie do kalibracji czujników...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaro

 

Przyczyną twoich problemów z grzejnikami jest nieprawidłowo włączony zawór 3D do podłogówki.

Króciec zasilający zwór 3D powinien być włączony w tym samym miejscu co pompa obiegowa CO, czyli bezpośrednio na wyjściu z wymiennika płytowego. W tej chwili jest on włączony za pompą obiegową CO, przez co woda zasilająca CO przepływa poprzez króciec mieszający zaworu 3D i wraca spowrotem do wymiennika płytowego zamiast płynąć na grzejniki. Oprócz tego powoduje ona nieprawidłową pracę zaworu 3D i zbyt wysoką temperaturę na zasilaniu OP.

Instalacja wykonana bardzo ładnie. Widać, że hydraulik się starał, tylko zabrakło mu trochę wiedzy.

 

nilsan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nilsen: A nie wystarczy tam od góry 3d wstawić zawór zwrotny (czyli na podmieszaniu)? Z drugiej strony ta pompka za wymiennikiem a przed 3d jest w sumie nie potrzeba skoro za 3d jest następna. Mam rację?

 

Teraz widzę, że tam chyba jest ZZ, albo mi sie wydaje.

Pozdrawiam

Edytowane przez madric
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...