Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

przyczepka SAM DMC 750kg


Tomasz Antkowiak

Recommended Posts

potrzeba matka wynalazku...

 

chcialem kupic przyczepke, chcialem normalnie za nia zaplacic, niekoniecznie najtansza, ale taka ktora by mi pasowala.

 

te z marketow... hmmm... masa ok 120 kg, ladowsnosc ok 630kg... jakos trudno mi w to wierzyc, tymbardziej ze kazda ktora obejrzalem byla jakas taka papierowa, delikatna...

 

uzywki... no tu wogole jest dramat, kupic cos co zasluguje na miamo przyczepki to spory sukces... niestety obejrzalem kilka i za kazdym razem bylem co najmniej zniesmaczony... czym? ludzka bezczelnoscia. nie mial bym odwagi zadac polowy kwot jakie ludzie wolali mi za "jezdzace" trupy ktore okreslali mianem przyczepki.

 

wiec postanowilem zrobis sobie sam :)

 

material:

na rame: profil zamkniety kwadratowy 50x50x4mm ST3S, profil zamniety kwadratowy 40x40x3mm ST3S

na burty: profil zamkniety prostokatny 20x40x2mm St3S, sklejka wodoodporna 10mm

na podloge: skleja szalunkowa 21mm

os skretna niehamowana z homologocja rozstaw otworow montazowych 1200mm

zaczep Al-Ko AK7 750kg DMC z homologacja

oswietlenie wg rozporzadzenia

 

 

konstrukcja: spawana, os oraz uchwyt przykrecona do ramy srubami M12x80 klasa 12.9

 

kola: R13 165/80

 

 

wymiary przestrzeni ladunkowej: 1960x1210mm

 

 

 

dzis wyspawalem rame i postawilem calosc na kolach, z prac spawalniczych pozostalo mi skonczyc boczne burty (uzupelnic poprzeczkami dla osiagniecia docelowej sztywnosci), wykonac tylna klape i wykonac tylna zabudowe lamp i tablicy

 

malowanie jeszcze nie wiem, proszek albo pistoletem pomaluje

 

jakby ktos byl zainteresowany sluze pomoca, moge tez wykonac taka przyczepke pod zamowienie, rejestracja nie stanowi problemu, moge wykonac kompletna dokumentacje konieczna do zarejestrowania :)

 

jak troche odzyskam normalna temperature ciala to moze jakies zdjecia wrzuce.

 

EDIT:

 

zdjecia

 

DSC00215.jpg

 

DSC00216.jpg

Edytowane przez Tomasz Antkowiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś napisać co masz na myśli?

 

Przede wszystkim nieprecyzyjne wyważenie. Ktoś jednak oryginał projektuje i przelicza. Po załadunku np. na poprzecznych nierównościach zaczyna wpadać w drgania itp. Po pełnym załadunku np. żwirem dociska niemiłosiernie samochód lub odwrotnie. Sam mam teraz kilkuletnią przyczepę do 550 kg i np. jakość wykonania jest fatalna, ale prowadzi się za samochodem pięknie:) Dwa razy w życiu "wyprzedziło" mnie koło. Zawsze w samoróbkach. Dziwne? Pewnie przypadek. Miałem okazję jechać do niemiec po samochód koledze. Samoróbka w pierwszą stronę na pusto poprawnie, pod obciążeniem strach było jechać pow. 60 km/h. Prowadziła całym samochodem na boki. Moje doświadczenie mówi NIE samoróbką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za uwagi wszelkie

 

w sobote zamierzamy skonczyc prace slusarsko spawalnicze, wiec bede mogl pokazac cos wiecej.

 

w kwestii elektryki nie bardzo rozumiem pytanie :) no oswietlenie oczywiscie bedzie zgodne z rozporzadzeniem, mam komplet niezbednych swiatel, odblaskow, przewodow, zlacz itp.

 

koszt materialow na obecna chwile to niespelna 1500 PLN

 

Piotrmak, obawiam sie ze miales pecha i trafiales na wytwory jakiego kowala a nie na przyczepy...

Nie bardzo widze mozliwosc aby wyprzedzilo mnie kolo bo kupilem nowa homologowana os skretna (dokladnie taka jak w przyczepach gotowych), do osi nowymi srubami do kol przykrecilem 2 nowe felki ubrane w 2 nowe opony,

zaczep - nowy z homologacja

os do ramy przykrecona srubami M12x80 w klasie 12, to samo dotyczy mocowania zaczepu do dyszla

zanim kupilem stal przyczepka zostala starannie narysowana a grubosc scianek profili wyliczona i przemnozona przez wpolczynnik bezpieczenstwa

 

szanuje twoje doswiadczenie, ale uogulniajac popelniasz w tym wypadku blad :)

 

Po szczesliwym zakonczeniu, zaliczeniu przegladu i zarejestrowaniu osobom zanoteresowanym moge udostepnic rysunki, materialowke i instrukcje wykonania. Jesli ktos posiada spawarke oraz umiejetnosc jej poprawnej obslugi a do tego minimum manualno-slusarskich zdolnosci to spokojnie moze sobie taka przyczepke wykonac.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek! Ja nie neguję Twoich umiejętności. Napisałem o moich złych doświadczeniach z przyczepami samoróbkami w latach 90. Ale w latach 90 jeździłem również z "fabryczną" przyczepą Niewiadowską. Normalnie poezja do samoróbek.

Napisałem też wyraźnie, że mam bodajże 6 letnią firmówkę NEPTUN-SORELPOL. Jakość wykonania FATALNA. Ale prowadzi się pięknie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo Twojego wcześniejszego posta. Osie skrętne to raczej w naczepach a nie przyczepkach:) Nie ma przyczepki do osobówki z osią skrętną

 

Są i do przyczepek, poczytaj tutaj jak to działa : http://allegro.pl/os-niehamowana-do-przyczepy-dmc-750-al-ko-110-4x98-i2092145828.html

 

Nie chodzi o to że koła przyczepki skręcają tylko amortyzacja polega na skręcaniu się osi trójkatnej w korpusie sześciokatnym wyłożonym gumowymi poduszkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc, ta przytoczona os to AL-KO, ich nowa konstrukcja. Wiekszosc takich osi (w tym i moja) sa zbudowane z rury kwadratowej, 4 gumowych elementow amortyzujaco-sprezynujacych, oraz drazka skretnego z wahaczem osadzonego w glownym korpusie osi. Kiedys taka konstrukcja rowniez byla pod ochrona patentowa ale obecnie patent juz wygasl i moga to robic wszyscy.

 

piotrmak, ja rozumiem twoje doswiadczenia, poniekad powody ktore mnie pchnely do wlasnorecznego wykonania przyczepki sa podobne, pisalem o tym na wstepnie :)

 

wiekszosc (zaryzykowal bym twierdzenie ze 95%) przyczep samorobek jakie sa oferowane do sprzedazy nie powinny wg mnie miec prawa do poruszania sie po drogach publicznych. sam obejrzalem takich kilka noszac sie z zamiarem zakupu. jednak uogolnianie nie jest wskazane :)

 

jak skoncze to pokaze moja przyczepke, dla chetnych w naszym dzienniku (link w podpisie) jest kilka rysunkow.

 

gdyby ktos mial chec wykonac cos dla siebie to chetnie podpowiem co i jak, rowniez w kwestii rejestracji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Przyczepka, a w zasadzie jej konstrukcja wygląda bardzo solidnie i schludnie.

Mam tylko jedną uwagę.

Patrząc na Twój opis jaki materiał konstrukcyjny wykorzystałeś i w dalszej części masz zamiar wykorzystać, zastanawiam się ile ona będzie ważyć.

Ja mam przyczepkę SAM (rewelacyjnie wyważona) gdzie zastosowałem kątowniki 45x45 a na burty 30x30.

Podłoga z desek i arkusza blachy ocynkowanej, burty z blachy ocynkowanej.

Wymiary skrzyni: 2300 x 1250 x 400 mm

Całość waży 220 kg

Zastosowany zaczep: 1500kg

 

DMC przyczepy 750 kg

Z powodzeniem wiosłem już na niej 1000kg

 

Na Twoim miejscu zastosował bym zdecydowanie mocniejszy zaczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, a mógłbyś wrzucić zdjęcia gotowej przyczepki. I napisz, ile łącznie kosztowała?

 

Ja przed rokiem szukałem przyczepki i w końcu kupiłem na Allegro, od gościa, który zrobił mi ją pod wymiary, jakie mu podałem. Wykonanie takie sobie, ale cóż... jak się nie ma zdolności, trzeba płacić frycowe.

 

Szkoda, że nie zrobiłeś nieco większej skrzyni. Ja mam skrzynię o wymiarach (jeśli dobrze pamiętam) 1220x2025.

EDIT: no i źle pamiętałem. W rzeczywistości jest: 1250x2120

 

Zależało mi, by była szersza od 1,2m (by weszła europaleta w poprzek - kiedyś może się przydać) i dłuższa niż 2m (może trzeba będzie przewieźć rzeczy dwumetrowe?).

Edytowane przez pawelpiwowarczyk
korekta wymiarów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSC00264.jpg

 

P3030007.JPG

 

 

ile $ wyszlo w sumie nie liczylem, tak pi razy oko kolo 2,5 kawalka + rejestracja i OC

 

po blisko 1000 zrobionych juz kilometrow stwierdzam ze prowadzi sie genialnie :) mam mocne auto wiec ciagniecie i rozpedzanie nie sprawia klopotow, ale to kwestia samochodu. po stronie przyczepki natomiast jest ze nie szarpie na boki, w koleinach grzecznie jedzie tak jak ja chce, nie podskakuje (pusta wazy 220 kg), bez zajakniecia bierze na grzbiet 900kg... z tym ze do czestszego wozenia takich ladunkow nalezalo by zmienic zaczep za mocniejszy, jednak dla ladunkow do 500-600 kg zaczep jest ok :)

 

ladownosc w paperach 255kg, czyli DMC pozwala LEGALNIE ciagnac ja nawet za samochodem pokroju CLIO II :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też szukałem przed budową samoróbki, ale dałem spokój, choć ta powyżej konstrukcyjnie wygląda ok, to za te pieniądze uważam że szkoda tracić czas, po długich perturbacjach w moim przypadku kupiłem gotową, niecałe dwa lata temu, dokładnie taka

http://www.przyczepy-wiola.eu/oferta,2,viki_2.html

 

nie żebym reklamował ale wyszła mnie z rejestracją 2500, do tego dostałem gratis, kolo podporowe z przodu i plandekę taką na równo z burtami, wg mnie bardzo solidna i praktyczna, przyczepka ma demontowane burty, dyszel się łamie, co ułatwia rozładunek, większe wymiary od powyższej, ocynkowana konstrukcja, świetnie się prowadzi mam porównanie z samoróbkami. Załaduje na nią 700 kg, może dało by rade i więcej ale po co męczyć belkę. Z ładunkiem pomiędzy 500-600 kg można spokojnie jechać bez "skutków ubocznych".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku zakupu nowej przyczepki, możesz sobie wybrać co maja wpisać w dokumenty przynajmniej ja tak miałem, nie pamiętam dokładnie ale gość mi wpisał tak żeby pasowało do samochodu bodajże 500 kg, bo taka miałem max wbity w dow. auta, ale minimalnie może wpisać 350 dmc, ładowność 170 kg. max 750 dmc i lad 570 kg.

Z tym że to zaniżanie wagi ma też minusy w przypadku teoretycznego przeładowania i dogłębnej kontroli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku zakupu nowej przyczepki, możesz sobie wybrać co maja wpisać w dokumenty przynajmniej ja tak miałem, nie pamiętam dokładnie ale gość mi wpisał tak żeby pasowało do samochodu bodajże 500 kg, bo taka miałem max wbity w dow. auta, ale minimalnie może wpisać 350 dmc, ładowność 170 kg. max 750 dmc i lad 570 kg.

Z tym że to zaniżanie wagi ma też minusy w przypadku teoretycznego przeładowania i dogłębnej kontroli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...