Tomasz Antkowiak 04.02.2012 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 (edytowane) potrzeba matka wynalazku... chcialem kupic przyczepke, chcialem normalnie za nia zaplacic, niekoniecznie najtansza, ale taka ktora by mi pasowala. te z marketow... hmmm... masa ok 120 kg, ladowsnosc ok 630kg... jakos trudno mi w to wierzyc, tymbardziej ze kazda ktora obejrzalem byla jakas taka papierowa, delikatna... uzywki... no tu wogole jest dramat, kupic cos co zasluguje na miamo przyczepki to spory sukces... niestety obejrzalem kilka i za kazdym razem bylem co najmniej zniesmaczony... czym? ludzka bezczelnoscia. nie mial bym odwagi zadac polowy kwot jakie ludzie wolali mi za "jezdzace" trupy ktore okreslali mianem przyczepki. wiec postanowilem zrobis sobie sam material: na rame: profil zamkniety kwadratowy 50x50x4mm ST3S, profil zamniety kwadratowy 40x40x3mm ST3S na burty: profil zamkniety prostokatny 20x40x2mm St3S, sklejka wodoodporna 10mm na podloge: skleja szalunkowa 21mm os skretna niehamowana z homologocja rozstaw otworow montazowych 1200mm zaczep Al-Ko AK7 750kg DMC z homologacja oswietlenie wg rozporzadzenia konstrukcja: spawana, os oraz uchwyt przykrecona do ramy srubami M12x80 klasa 12.9 kola: R13 165/80 wymiary przestrzeni ladunkowej: 1960x1210mm dzis wyspawalem rame i postawilem calosc na kolach, z prac spawalniczych pozostalo mi skonczyc boczne burty (uzupelnic poprzeczkami dla osiagniecia docelowej sztywnosci), wykonac tylna klape i wykonac tylna zabudowe lamp i tablicy malowanie jeszcze nie wiem, proszek albo pistoletem pomaluje jakby ktos byl zainteresowany sluze pomoca, moge tez wykonac taka przyczepke pod zamowienie, rejestracja nie stanowi problemu, moge wykonac kompletna dokumentacje konieczna do zarejestrowania jak troche odzyskam normalna temperature ciala to moze jakies zdjecia wrzuce. EDIT: zdjecia Edytowane 5 Lutego 2012 przez Tomasz Antkowiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Matskocz 09.02.2012 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Wygląda solidnie, co z elektryką - światłami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
homecactus 09.02.2012 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Widać fachową robotę, mógłbyś podać koszt materiałów?pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrmak 09.02.2012 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Napiszę tak: W życiu swojego czasu bardzo dużo jeździłem z różnymi przyczepkami i lawetami najczęściej z wypożyczalni. Niestety moje doświadczenia z samoróbkami jest niestety tragiczne:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
homecactus 09.02.2012 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 (...). Niestety moje doświadczenia z samoróbkami jest niestety tragiczne:P Mógłbyś napisać co masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrmak 09.02.2012 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Mógłbyś napisać co masz na myśli? Przede wszystkim nieprecyzyjne wyważenie. Ktoś jednak oryginał projektuje i przelicza. Po załadunku np. na poprzecznych nierównościach zaczyna wpadać w drgania itp. Po pełnym załadunku np. żwirem dociska niemiłosiernie samochód lub odwrotnie. Sam mam teraz kilkuletnią przyczepę do 550 kg i np. jakość wykonania jest fatalna, ale prowadzi się za samochodem pięknie:) Dwa razy w życiu "wyprzedziło" mnie koło. Zawsze w samoróbkach. Dziwne? Pewnie przypadek. Miałem okazję jechać do niemiec po samochód koledze. Samoróbka w pierwszą stronę na pusto poprawnie, pod obciążeniem strach było jechać pow. 60 km/h. Prowadziła całym samochodem na boki. Moje doświadczenie mówi NIE samoróbką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 09.02.2012 20:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 dzieki za uwagi wszelkie w sobote zamierzamy skonczyc prace slusarsko spawalnicze, wiec bede mogl pokazac cos wiecej. w kwestii elektryki nie bardzo rozumiem pytanie no oswietlenie oczywiscie bedzie zgodne z rozporzadzeniem, mam komplet niezbednych swiatel, odblaskow, przewodow, zlacz itp. koszt materialow na obecna chwile to niespelna 1500 PLN Piotrmak, obawiam sie ze miales pecha i trafiales na wytwory jakiego kowala a nie na przyczepy... Nie bardzo widze mozliwosc aby wyprzedzilo mnie kolo bo kupilem nowa homologowana os skretna (dokladnie taka jak w przyczepach gotowych), do osi nowymi srubami do kol przykrecilem 2 nowe felki ubrane w 2 nowe opony, zaczep - nowy z homologacja os do ramy przykrecona srubami M12x80 w klasie 12, to samo dotyczy mocowania zaczepu do dyszla zanim kupilem stal przyczepka zostala starannie narysowana a grubosc scianek profili wyliczona i przemnozona przez wpolczynnik bezpieczenstwa szanuje twoje doswiadczenie, ale uogulniajac popelniasz w tym wypadku blad Po szczesliwym zakonczeniu, zaliczeniu przegladu i zarejestrowaniu osobom zanoteresowanym moge udostepnic rysunki, materialowke i instrukcje wykonania. Jesli ktos posiada spawarke oraz umiejetnosc jej poprawnej obslugi a do tego minimum manualno-slusarskich zdolnosci to spokojnie moze sobie taka przyczepke wykonac. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrmak 09.02.2012 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Tomek! Ja nie neguję Twoich umiejętności. Napisałem o moich złych doświadczeniach z przyczepami samoróbkami w latach 90. Ale w latach 90 jeździłem również z "fabryczną" przyczepą Niewiadowską. Normalnie poezja do samoróbek.Napisałem też wyraźnie, że mam bodajże 6 letnią firmówkę NEPTUN-SORELPOL. Jakość wykonania FATALNA. Ale prowadzi się pięknie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrmak 09.02.2012 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 A propo Twojego wcześniejszego posta. Osie skrętne to raczej w naczepach a nie przyczepkach:) Nie ma przyczepki do osobówki z osią skrętną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzabij 10.02.2012 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 A propo Twojego wcześniejszego posta. Osie skrętne to raczej w naczepach a nie przyczepkach:) Nie ma przyczepki do osobówki z osią skrętną Są i do przyczepek, poczytaj tutaj jak to działa : http://allegro.pl/os-niehamowana-do-przyczepy-dmc-750-al-ko-110-4x98-i2092145828.html Nie chodzi o to że koła przyczepki skręcają tylko amortyzacja polega na skręcaniu się osi trójkatnej w korpusie sześciokatnym wyłożonym gumowymi poduszkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 10.02.2012 19:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Czesc, ta przytoczona os to AL-KO, ich nowa konstrukcja. Wiekszosc takich osi (w tym i moja) sa zbudowane z rury kwadratowej, 4 gumowych elementow amortyzujaco-sprezynujacych, oraz drazka skretnego z wahaczem osadzonego w glownym korpusie osi. Kiedys taka konstrukcja rowniez byla pod ochrona patentowa ale obecnie patent juz wygasl i moga to robic wszyscy. piotrmak, ja rozumiem twoje doswiadczenia, poniekad powody ktore mnie pchnely do wlasnorecznego wykonania przyczepki sa podobne, pisalem o tym na wstepnie wiekszosc (zaryzykowal bym twierdzenie ze 95%) przyczep samorobek jakie sa oferowane do sprzedazy nie powinny wg mnie miec prawa do poruszania sie po drogach publicznych. sam obejrzalem takich kilka noszac sie z zamiarem zakupu. jednak uogolnianie nie jest wskazane jak skoncze to pokaze moja przyczepke, dla chetnych w naszym dzienniku (link w podpisie) jest kilka rysunkow. gdyby ktos mial chec wykonac cos dla siebie to chetnie podpowiem co i jak, rowniez w kwestii rejestracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Paweł_K 22.03.2012 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Przyczepka, a w zasadzie jej konstrukcja wygląda bardzo solidnie i schludnie.Mam tylko jedną uwagę.Patrząc na Twój opis jaki materiał konstrukcyjny wykorzystałeś i w dalszej części masz zamiar wykorzystać, zastanawiam się ile ona będzie ważyć.Ja mam przyczepkę SAM (rewelacyjnie wyważona) gdzie zastosowałem kątowniki 45x45 a na burty 30x30.Podłoga z desek i arkusza blachy ocynkowanej, burty z blachy ocynkowanej.Wymiary skrzyni: 2300 x 1250 x 400 mmCałość waży 220 kgZastosowany zaczep: 1500kg DMC przyczepy 750 kgZ powodzeniem wiosłem już na niej 1000kg Na Twoim miejscu zastosował bym zdecydowanie mocniejszy zaczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 22.03.2012 22:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 czesc przyczepka skonczona i zarejestrowana waga koncowa 220 kg, z uwagi na formalne bezpieczenstwo kierowcow i pojazdow ktore beda ja ciagac zarejestrowana na DMC 475 kg (uciag fabryczny dla Clio II tescia ) mysle ze wezmie spokojnie 1000kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 25.03.2012 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 (edytowane) Tomek, a mógłbyś wrzucić zdjęcia gotowej przyczepki. I napisz, ile łącznie kosztowała? Ja przed rokiem szukałem przyczepki i w końcu kupiłem na Allegro, od gościa, który zrobił mi ją pod wymiary, jakie mu podałem. Wykonanie takie sobie, ale cóż... jak się nie ma zdolności, trzeba płacić frycowe. Szkoda, że nie zrobiłeś nieco większej skrzyni. Ja mam skrzynię o wymiarach (jeśli dobrze pamiętam) 1220x2025.EDIT: no i źle pamiętałem. W rzeczywistości jest: 1250x2120 Zależało mi, by była szersza od 1,2m (by weszła europaleta w poprzek - kiedyś może się przydać) i dłuższa niż 2m (może trzeba będzie przewieźć rzeczy dwumetrowe?). Edytowane 27 Marca 2012 przez pawelpiwowarczyk korekta wymiarów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gumis107 25.03.2012 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 Witam z instalaja elektryczna do przyczepy nie ma sensu sie bawic ,bo sa po kilkadzisiat zl instalacje gotowe ,lacznie z lampami i, kablem dlugosci kilku metrow i wtyczka .Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 27.03.2012 20:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 ile $ wyszlo w sumie nie liczylem, tak pi razy oko kolo 2,5 kawalka + rejestracja i OC po blisko 1000 zrobionych juz kilometrow stwierdzam ze prowadzi sie genialnie mam mocne auto wiec ciagniecie i rozpedzanie nie sprawia klopotow, ale to kwestia samochodu. po stronie przyczepki natomiast jest ze nie szarpie na boki, w koleinach grzecznie jedzie tak jak ja chce, nie podskakuje (pusta wazy 220 kg), bez zajakniecia bierze na grzbiet 900kg... z tym ze do czestszego wozenia takich ladunkow nalezalo by zmienic zaczep za mocniejszy, jednak dla ladunkow do 500-600 kg zaczep jest ok ladownosc w paperach 255kg, czyli DMC pozwala LEGALNIE ciagnac ja nawet za samochodem pokroju CLIO II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 02.04.2012 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 też szukałem przed budową samoróbki, ale dałem spokój, choć ta powyżej konstrukcyjnie wygląda ok, to za te pieniądze uważam że szkoda tracić czas, po długich perturbacjach w moim przypadku kupiłem gotową, niecałe dwa lata temu, dokładnie takahttp://www.przyczepy-wiola.eu/oferta,2,viki_2.html nie żebym reklamował ale wyszła mnie z rejestracją 2500, do tego dostałem gratis, kolo podporowe z przodu i plandekę taką na równo z burtami, wg mnie bardzo solidna i praktyczna, przyczepka ma demontowane burty, dyszel się łamie, co ułatwia rozładunek, większe wymiary od powyższej, ocynkowana konstrukcja, świetnie się prowadzi mam porównanie z samoróbkami. Załaduje na nią 700 kg, może dało by rade i więcej ale po co męczyć belkę. Z ładunkiem pomiędzy 500-600 kg można spokojnie jechać bez "skutków ubocznych". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Antkowiak 03.04.2012 13:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 pytanie zasadnicze: jaka DMC ma przyczepka a jakie Ty masz wbite DMC przyczepy holowanej niehamowanej w dowodzie rejestracyjnym Twojego samochodu ktorym ja ciagniesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 04.04.2012 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 w przypadku zakupu nowej przyczepki, możesz sobie wybrać co maja wpisać w dokumenty przynajmniej ja tak miałem, nie pamiętam dokładnie ale gość mi wpisał tak żeby pasowało do samochodu bodajże 500 kg, bo taka miałem max wbity w dow. auta, ale minimalnie może wpisać 350 dmc, ładowność 170 kg. max 750 dmc i lad 570 kg. Z tym że to zaniżanie wagi ma też minusy w przypadku teoretycznego przeładowania i dogłębnej kontroli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 04.04.2012 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 w przypadku zakupu nowej przyczepki, możesz sobie wybrać co maja wpisać w dokumenty przynajmniej ja tak miałem, nie pamiętam dokładnie ale gość mi wpisał tak żeby pasowało do samochodu bodajże 500 kg, bo taka miałem max wbity w dow. auta, ale minimalnie może wpisać 350 dmc, ładowność 170 kg. max 750 dmc i lad 570 kg. Z tym że to zaniżanie wagi ma też minusy w przypadku teoretycznego przeładowania i dogłębnej kontroli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.