Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki wentylator łazienkowy z automatyczną żaluzją ?

Recommended Posts

Gość Konto usunięte_12*

1. wychodzę i ma wtedy zaczynać działać wentylator.

2. Podaj przykład proponowanego przez Ciebie wentylatora.

ad.1 - wymień włącznik na taki, który posiada styki zwierne i rozwierne. Przemysłowe widziałem, domowe - nie (może ktoś zna?)

ad.2 - w każdym markecie można kupić (np. Dom-Went)

Instalacja do wentylatora jest juz dawno ułożona. Sa tam trzy przewody faza, zero i faza po wyłączniku oswietlenia. Powiedz mi jak wykorzystać ten styk rozwierny bo jakoś (mimo że jestem elektrykiem) nie widzę jego tu zastosowania. W puszce pod wyłacznik oswietlenia sa tylko dwa przewody.

Dom-Went i inne markety - a tak dokładnie to byłbys tak miły i wskazał taki mi potrzebny wetylator. Bo szukałem, szukałem ale takiego nie znalazłem.

Gość Konto usunięte_12*

Jest tego "od groma" - np.:

http://jbklima.pl/2011/06/wentylatory-hardi/

oraz na stronach Dospel, Hardi i innych

Ja co prawda elektrykiem nie jestem, ale mój kolega-elektryk wykorzystywał styki normalnie zamknięte (n.z.) do zainicjowania cyklu pracy wentylatora z nastawą czasową. Przy włączeniu światła w łazience następowało "zerowanie" układu (rozłączenie styków n.z.), a po wyłączeniu - wykorzystanie tych styków n.z. do zapoczątkowania cyklu pracy wentylatora, po czym sam się wyłączał i czekał na kolejne "zerowanie".

Nie wiem, czy to nie nazbyt zawile przekazałem, ale to TY jesteś elektrykiem i pewnie "załapiesz" ;)

P.S. chyba ten mój koleś wykorzystywał jeszcze w tym układzie jakiś prosty przekaźnik, ale już dokładnie nie pamiętam :rolleyes:

Edytowane przez Konto usunięte_12*

Gość Konto usunięte_12*

Gdy czegoś nie ma, to trzeba sobie zrobić :yes:. Dlatego i ja zostałem sobieradkiem :D