agama 07.07.2012 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2012 Wystarczą gęsto sznurki. Membrana nie może dotykać wełny. Tylko ze większość z wykonawców zapomina,że szczelinę trzeba zachować.To chyba ja muszę powiedzieć czego będę oczekiwać. Mówisz że wystarczą stalowe sznurki,. nierdzewka, ocynk czy czego szukać? Sorry za tak być może naiwne pytanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 07.07.2012 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2012 Tylko ze większość z wykonawców zapomina,że szczelinę trzeba zachować.To chyba ja muszę powiedzieć czego będę oczekiwać. Mówisz że wystarczą stalowe sznurki,. nierdzewka, ocynk czy czego szukać? Sorry za tak być może naiwne pytanie? Zwykłe sznurki z tworzywa. Jak wykonawcy nie pamiętają to ja im zwykle daje doskonałe ćwiczenie na pamięc - rozbierają i wykonują od nowa, lepsze niż wyciąg z miłorzębu japońskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agama 07.07.2012 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2012 Zwykłe sznurki z tworzywa. Jak wykonawcy nie pamiętają to ja im zwykle daje doskonałe ćwiczenie na pamięc - rozbierają i wykonują od nowa, lepsze niż wyciąg z miłorzębu japońskiego. Sznurki z tworzywa to raczej po paru latach zbutwieją. Myślałam raczej o czymś trwalszym. Wiem że można stosować sznurki metalowe. Tylko jakie i jakie trwałe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 07.07.2012 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2012 Sznurki z tworzywa to raczej po paru latach zbutwieją. Myślałam raczej o czymś trwalszym. Wiem że można stosować sznurki metalowe. Tylko jakie i jakie trwałe? Proszę zrób eksperyment zakop w ogródku drucik metalowy i z tworzywa, odkop po 5 latach i porównaj. Jak ktoś chce mieć TOP to sznurki poliamidowe (poliamid jest stosowany w np. wojskowych kamizelkach - wytrzymały i odporny), metalowy może być spokojnie ocynk ale więcej zabawy będzie (gwoździe konieczie rónież ocynk). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz2 08.07.2012 05:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2012 dlaczego pomiędzy membraną wysokoparoprzepuszczlną a wełną chcesz dawać szczelinę???Z tego co wiem (czytakąc karty produktowe producentów membran wysokoparoprzepuszczalnych) producenci wyraźnie piszą, że wełna może stykać się z membraną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz2 08.07.2012 05:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2012 Witam Zamierzam ocieplić samodzielnie poddasze uzytkowe.Sytuacja ma się następująco:Dach dwuspadowy, pokryty (patrząc od zewnątrz):-dachówka-szczelna wentylacyjna (utworzona przez łaty i kontrłaty)-papa-pełne deskowanie Jak dalej wykonać izolacją termiczną. Naczytałem się trochę i mam następującą propozycję. Proszą o ocenę czy jest prawidłowa. -dachówka-szczelina wentylacyjna-papa-deskowanie-szczelina wentylacyjna (3 cm)-membrana wysokoparoprzepuszczalna rozpięta między bokami krokwi-wełna Unimata 15 cm (pomiędzy krokwie)-wełna Unimata 10 cm- folia paroizolacyjna-kartongips poglądowy rysunek: http://www.hurtownia.profil.pila.pl/.../isover_06.jpg Pragnę tylko wyjaśnić dlaczego pomiędzy deskowanie a wełnę chcę dać membranę wysokoparoprzepuszczalną1. zalecają ja takie firmy jak Isover, na forach znalazłem taką informację2.zabezpiecza przed zawilgoceniem termoizolacji3. działa jako wiatroizolacja (powietrze przepływające w szczelinie pomiędzy deskowaniem a wełną może ją wychładzać ponieważ zimne powietrzę będzie wnikać w wełnę) zaznaćzę tutaj że zamiast podbitki mam nadbitkę więc otwór wlotowy w ścianie pod okapem może powodować szybszy przepływ powietrza w szczelinie i przewiewanie wełnyPorównałbym to do sytuacji kiedy np. zakładamy na siebie polar a nie mielibyśmy na to założonej kurtki z membraną (np. Gore-tex) działającej jakowiatroizolacja, mimo że polar jast termoizolacją byłoby nam zimno na wietrze bo powietrze przewiewałoby przez ten polar. Druga sprawa to wlot i wylot szczeliny pod deskowaniemWloty chcę zrobić pomiędzy krokwiami w ścianach pod okapem. wylot natomiast w przeciwległych ścianach szczytowych(wełny nie układam do samej kalenicy , tylko do wysokości jętek i po jętkach, zatem powstaje mały stryszek wentylowany). Nie byłoby wylotu w kalenicy tylko kratki wentylacyjne w ścianch szczytowych.Tak jak na rysunku: http://www.infowentylacja.pl/wp-cont...py-300x300.jpgtylko nie byłoby tych wywietrzników w dachu a powietrze wydostawałoby się kratkami wentylacyjnymi proszę o fachowe porady fachowców lub osób, które stosowały podobne rozwiązania pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pado 09.07.2012 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Mam też podobny dylemat : Zastanawiam się nad wykonaniem izolacji poddasza użytkowego . Mam zastosowane krokwie i jętki 16 cm oraz poszycie sztywne z pełnym deskowaniem . Całość jest przykryta papą i dachówką ceramiczną.Planuję zastosowanie między krokwiami wełną 12 cm aby zachować szczelinę wentylacyjną i na wieszakach 10 cm wełny o współczynniku Lambda 0.035 . Mam dylemat czy pod sztywnym pokryciem zastosować folię wysoko paro-przepuszczalną np Corotop- a lub Isovera czy zrobić dystans na klasycznie na sznurkach ? Wtedy nie muszę stosować folii ,która trochę kosztuje.Pod wełna , która będzie stosowana pod krokwiami zamierzam kupić standardową folię paroizolacyjną (żółtą).Jak macie u siebie zrobione ?Czy w szczelinę między ścianą szczytową ,a pełnym deskowaniem macie włożony styropian czy wełnę mineralną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agama 11.07.2012 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 Nie wiem jak jest z pełnym deskowaniem (wtedy szczelina chyba traci sens, ale i po co wtedy wełna) , natomiast w przypadku układu : dachówka, łaty i kontrałaty, membrana paroprzepuszczalna, wełna , szczelina jest istotna ponieważ pozwala na odparowanie wilgoci(zapomnijcie o zaleceniach producentów, bo oczywiście w przypadku problemu nie udowodnicie,ze dach nie przeciekał). W przypomnieniu układ ściany 3-wartwowj ale takiej modelowej . Jest to więc chyba najbezpieczniejsza wersja układu warstw na dachu. Tylko trudno znaleźć wykonawce, który to zrobi i co więcej dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz2 12.07.2012 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Z tego co wiem szczelinę zostawia się między folią wstępnego krycia (czyli niskoparoprzepuszczalną) a wełną. ale wtedy pewnie trzeba zapewnić wlot i wylot dla takiej szczeliny aby usuwać wilgoć (tak przypuszczam bo dokładnie się tą folią nie interesowałem) . A w przypadku wysokoparoprzepuszczalnej wilgoć usuwana jest całą powierzchnią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pado 13.07.2012 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Temat dokładnie wyjaśniłem z infolinią RockWolla i Isovera i zdecydowałem się na wełnę kamienną TOPROCK. Jest to wełna kamienna , a nie szklana więc nie będę musiał stosować folii paroprzepuszczalnej między wełną a sztywnym poszyciem dachowym. Wystarczy zastosowanie szczeliny w moim przypadku 4 cm . Czyli najprościej mówiąc zamontuję na skobelkach sznurki na krokwiach w odległości 4 cm od krawędzi deskowania i w ten sposób utworzę szczelinę wentylacyjną. wcisną e to wełnę kamienną i będzie git. Oczywiście wcześniej muszę jeszcze zamontować łapy do stelaży do płyt Nida Gips i je wypoziomować. Po zamontowaniu listem wpakuję 2 warstwę wełny w płytach i będzie OK Oczywiście na końcu folia zółta . Kierownik polecił mi jeszcze wyciąć małe kawałki wełny i włożyć w profile U aby mieć ciągłość izolacji./ Pomysł jak myślę dobry.Mam jeszcze tylko jeden dylemat : czy na połączeniu ścian szczytowych z pełnym deskowaniem zastosować wełnę czy watę kamienną ?Kierownik jest za styropianem.Plusem dla wełny jest to ,że dopasuje się do szczeliny ale tam moze powstać problem z pochłanianiem wilgoci. Wydaje mi się lepszym rozwiazaniem zastosowanie styropianu i uszczelnienie całości pianką . bo wypełnienie całości pianką sporo pianki i kasy.. Na samym szczycie zamierzam zostawić po obu stronach małe przerwy wentylacyjna aby mieć dodatkowe otwory wentylacyjne, Na nnych budowach widziałem jak lidzie w ścianach szczytowych montują kratki wentylacyjne ale nie wiem czy jest to lepsze i prostsze rozwiąząnieCo sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz2 13.07.2012 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 A jakie ma to znaczenie czy jest to wełna skalna czy szklana jeśli chodzi o zastosoawnie dodatkowo pod deskowanie membrany? Jakimi argumentami poparli to producenci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 16.07.2012 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Witam, Jeżeli chodzi o otwory wentylacyjne to zapewniamy je poprzez kratki wentylacyjne w ścianach szczytowych bądź też zapewniamy otwory wylotowe w kalenicy dachu. Natomiast połączenie ścian szczytowych z deskowaniem należy wykonać w taki sposób aby zapewnić ciągłość izolacji . Można wykonać to np. w taki sposób jak na załączonej poniżej fotografii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kumpex 16.07.2012 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Temat dokładnie wyjaśniłem z infolinią RockWolla i Isovera i zdecydowałem się na wełnę kamienną TOPROCK. Jest to wełna kamienna , a nie szklana więc nie będę musiał stosować folii paroprzepuszczalnej między wełną a sztywnym poszyciem dachowym. Wystarczy zastosowanie szczeliny w moim przypadku 4 cm . Czyli najprościej mówiąc zamontuję na skobelkach sznurki na krokwiach w odległości 4 cm od krawędzi deskowania i w ten sposób utworzę szczelinę wentylacyjną. wcisną e to wełnę kamienną i będzie git. Oczywiście wcześniej muszę jeszcze zamontować łapy do stelaży do płyt Nida Gips i je wypoziomować. Po zamontowaniu listem wpakuję 2 warstwę wełny w płytach i będzie OK Oczywiście na końcu folia zółta . Kierownik polecił mi jeszcze wyciąć małe kawałki wełny i włożyć w profile U aby mieć ciągłość izolacji./ Pomysł jak myślę dobry. Mam jeszcze tylko jeden dylemat : czy na połączeniu ścian szczytowych z pełnym deskowaniem zastosować wełnę czy watę kamienną ?Kierownik jest za styropianem. Plusem dla wełny jest to ,że dopasuje się do szczeliny ale tam moze powstać problem z pochłanianiem wilgoci. Wydaje mi się lepszym rozwiazaniem zastosowanie styropianu i uszczelnienie całości pianką . bo wypełnienie całości pianką sporo pianki i kasy.. Na samym szczycie zamierzam zostawić po obu stronach małe przerwy wentylacyjna aby mieć dodatkowe otwory wentylacyjne, Na nnych budowach widziałem jak lidzie w ścianach szczytowych montują kratki wentylacyjne ale nie wiem czy jest to lepsze i prostsze rozwiąząnie Co sądzicie ? Z tym TOPROCK-iem to się jeszcze zastanów?,ja kupiłem w maju 2 palety jedna była ok., a druga wyglądała tak jak gdyby zapakowali w rolki inną wełnę {gorszy gatunek} z nalepkami TOPROCK. Zareklamowałem tą drugą paletę 4 czerwca ,reklamacja ciągnie się do dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawidm86 16.07.2012 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 (edytowane) a ja mam taki 'problem'. Ze względu na to, że na poddaszu ściana kolankowa jest dosyć niska (ok. 80cm) i nie chcę zabierać sobie przestrzeni z pokoju wymyśliłem tak: - docieplenie krokwi na całej długości - także na strychu (15cm między krokwie + 5cm w stelażu) - wełna 0,035 (grubość krokwi 16cm) - docieplenie sufitu nad poddaszem ( 30cm wełny) - od góry na strychu będzie płyta OSB, pomiędzy tym wełna i od spodu (jako sufit poddasza ) - płyta GK. Da to radę? Wełna ma dobre parametry, więc 20cm mam nadzieję że wystarczy na ocieplenie dachu, a nadrobię to grubszą izolacją sufitu poddasza na logikę powinno być ok, latem ciepło żeby przeniknąć do pokoju, musi pokonać 20cm wełny na krokwiach strychu + 30 cm wełny między sufitem Edytowane 16 Lipca 2012 przez dawidm86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 16.07.2012 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Z tym TOPROCK-iem to się jeszcze zastanów?,ja kupiłem w maju 2 palety jedna była ok., a druga wyglądała tak jak gdyby zapakowali w rolki inną wełnę {gorszy gatunek} z nalepkami TOPROCK. Zareklamowałem tą drugą paletę 4 czerwca ,reklamacja ciągnie się do dzisiaj. Rzeczywiście reklamacja jest rozpatrywana - wynikły problemy logistyczne. Ale z tego co udało mi się dowiedzieć będzie wkrótce zakończona pozytywnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lelelek 16.07.2012 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Dawid czy chciałbyś nosić wodę w bardzo dobrej i masywnej misce tylko w kilku miejscach dziurawej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawidm86 17.07.2012 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 @lelek: właśnie o to chodzi, że nie chcę wydawało mi się, że taka izolacja da radę. Strych pełni tylko rolę graciarni, jedynie zależy mi na komforcie mieszkania na poddaszu latem i zimą. Wełny będzie 20cm ale 'lepszej' - 0,035, za mało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaiba83 17.07.2012 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 @lelek: właśnie o to chodzi, że nie chcę wydawało mi się, że taka izolacja da radę. Strych pełni tylko rolę graciarni, jedynie zależy mi na komforcie mieszkania na poddaszu latem i zimą. Wełny będzie 20cm ale 'lepszej' - 0,035, za mało ? 30cm nie jest za dużo w technologii dwuwarstwowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iras78 17.07.2012 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 Czyli rozumiem, że nie ma sensu dawać żadnej folii jeżeli jest dach deskowany? Tak wnioskuje po przeczytaniu całego tematu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 18.07.2012 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 a ja mam taki 'problem'. Ze względu na to, że na poddaszu ściana kolankowa jest dosyć niska (ok. 80cm) i nie chcę zabierać sobie przestrzeni z pokoju wymyśliłem tak: - docieplenie krokwi na całej długości - także na strychu (15cm między krokwie + 5cm w stelażu) - wełna 0,035 (grubość krokwi 16cm) - docieplenie sufitu nad poddaszem ( 30cm wełny) - od góry na strychu będzie płyta OSB, pomiędzy tym wełna i od spodu (jako sufit poddasza ) - płyta GK. Da to radę? Wełna ma dobre parametry, więc 20cm mam nadzieję że wystarczy na ocieplenie dachu, a nadrobię to grubszą izolacją sufitu poddasza na logikę powinno być ok, latem ciepło żeby przeniknąć do pokoju, musi pokonać 20cm wełny na krokwiach strychu + 30 cm wełny między sufitem Zalecana grubość izolacji w przypadku produktów o współczynniku przewodzenia ciepła równym 0,035 W/mK wynosi ok. 27cm. Czasami jednak z uwagi na to, że inwestor nie chce zbytnio obniżać poddasza układane są mniejsze grubości. 20cm wełny na pewno przyczyni się do polepszenia parametrów termicznych przegrody, a ułożenie dodatkowych 30cm w części poziomej spowoduje że średni współczynnik przenikania ciepła będzie na korzystnym poziomie. Jeżeli jednak masz miejsce na zastosowanie większych grubości izolacji to wówczas skłaniałbym się ku zastosowaniu 27cm ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.