minki 18.07.2012 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 K160 Też nad takim rozwiązaniem zastanawiam się. Wydaje mi się że taka izolacja będzie bardziej szczelna as czy nie grozi to grzybkiem w mieszkaniu? U mnie będzie wentylacja grawitacyjna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piluim78 19.07.2012 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Witam,mam podobny dylemat tylko część roboty już wykonana.Ściany,skos i podwieszany sufit docieplone wełną 15+5 ale całe poddasze ponad sufit to goła blacha i cegła.1. Co zrobić żeby w lecie się nie gotować a w zimie mniej dogrzewać? Ile wełny między krokwie, czy dawać jakąś folię i czy dawać jakiś luz na oddychanie? (brak odeskowania). To samo pytanie na ścianę z cegły czy folia i ile wełny lub może styropianu?2. na wełnę na suficie pod podłogę z OSB 22mm dawać jakąś folię?Ta część poddasza to będzie typowy strych na graty nie będzie zamieszkała ma jedynie służyć jako bufor ciepła i magazyn.pozdrawiam,krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atsyrut 24.07.2012 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 Panie Tomku - widze że jest Pan specem od ociepleń poddasza - przed zimą będę się za to zabierał i prosze o Pana pomoc w tej sprawie.( oczywiscie uwagi innych forumowiczów też są mile widziane co mogę napisać zeby pomóc. Dach jest dwyspadaowy odeskowany pokryty papą. Na to pójdą łaty i kontrłaty oraz blachodachówka. krowie mają 15 centymentów "głębokości" i niestety nie są rozmieszczone regularnie ( od 70 do 90 cm) jest odległosć między nimi. Czytałem ze trzeba zostawić około 5 cm przestrzeni miedzy deskami a wełną w celu wentyacji. czyli wejdzie 10 cm wełny... potem w poprzek układac wełnę jakiej grubosci? 10 - 15 cm ? ( będe mial podwieszany sufit ) jeśłi chodzi o sam budynek - to zbudowany z porothemu ( 35 cm grubości i na to pójdzie styropian 15 cm) . Jest Pan przedstawicielem Rockwool - jaki material poleciłby Pan na takie oceplenie? w którym momencie kładzie się folię ? z góry dziekuję za informację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOMAS 73 24.07.2012 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 (edytowane) Witam. Ja mam ocieplone skosy poddasza 30 cm a sufit 40 cm toprockiem i nie mam za ciepło. właśnie zastanawiam się nad sensem docieplenia strychu, ( który obecnie jest nieocieplony), czy ktoś już docieplał strych ? Proszę o opinie i ewentualne zyski, policzyłem że ocieplenie strychu 1 warstwą 20 cm wełny między krokwie wyniesie mnie około 5000 zł, a tyle płacę mniej więcej za rok gazu. Jak to mozliwe ze Masz "zimne poddasze" cos musi byc skopane, to juz jest lux ocieplenie przeciez ps.moj majster od poddasza po zakonczonej robocie zaproponowal zeby ocieplic stryszek tak samo jak skosy lecąc dalej 30cm welny ,profile i na to juz nie GK tylko plyta pazdzierzowa-hmmm mysle nad tym intesywnie...... Edytowane 24 Lipca 2012 przez TOMAS 73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dargoth 25.07.2012 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2012 Ocieplony strych stanowi bufor. Ze względu na mniejsze różnice temperatur poddasze-strych (ocieplony), strych (ocieplony)-powietrze zewnętrzne, straty ciepła są znacznie mniejsze niż poddasze-strych(nieocieplony) gdzie strych ma prawie taką samą temperaturę jak powietrze zewnętrzne. Na strychu zrezygnował bym z płyty paździerzowej i dał samą paroizolacje aluminiową. Nie przykryta będzie miała okazję spełnić swoje zadanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOMAS 73 26.07.2012 05:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 Hmm.... wiadomo ze ocieplony stryszek to jest duzy plus to nie podlega dyskusji,tylko teraz kwestia czy potrzeba go ocieplac "grubo" czy tez 15cm wystarczy? mając oczywiscie na powierzchni poziomej juz 40cm welny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawekk1980 26.07.2012 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 Hmm.... wiadomo ze ocieplony stryszek to jest duzy plus to nie podlega dyskusji,tylko teraz kwestia czy potrzeba go ocieplac "grubo" czy tez 15cm wystarczy? mając oczywiscie na powierzchni poziomej juz 40cm welny Jeśli nie masz co robić z $$$ to ocieplaj jak najgrubiej. Osobiście nie widzę żadnych przesłanek aby ocieplać tą część poddasza, tym bardziej że obecnie skosy i sufit masz odpowiednio zaizolowane, jeśli chodzi o zwrot inwestycji to nie wiem czy kiedykolwiek się to zwróci, . Majster wiadomo ma dodatkową robotę na miejscu więc zadowolony, ale niech powie ile i czy wogóle zaoszczędzisz przez to na ogrzewaniu, bo samo twierdzenie że grubo i dużo ocieplenia to zawsze dobrze jest błędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marconi_piaseczno 26.07.2012 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 Witam, Podepnę się pod zdjęcie Tomasa 73, ponieważ przekrój budynku mamy taki sam. Zależy mi na jak najlepszym wykorzystaniu materiałów i będę wdzięczny za podpowiedź. Między krokwiami na I piętrze będę miał 18 cm ISOVERA (Super Mata - lambda 0,033) i na całość łącznie z krokwiami 5 cm ISOVERA (Uni Mata - lambda 0,039). Mam kupioną jeszcze wełnę 20 cm ISOVERA (Uni MATA - lambda 0,039) na docieplenie sufitu albo poddasza. Zastanawiam się co lepiej dać na sufit między I piętrem a strychem gdzie będzie rekuperator 18 cm z lambdą 0,033 a na strychu między krokwie wtedy dać 20 cm z lambdą 0,039 czy na odwrót, na strych 18 cm a wtedy na sufit 20 cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 26.07.2012 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 Panie Tomku - widze że jest Pan specem od ociepleń poddasza - przed zimą będę się za to zabierał i prosze o Pana pomoc w tej sprawie.( oczywiscie uwagi innych forumowiczów też są mile widziane co mogę napisać zeby pomóc. Dach jest dwyspadaowy odeskowany pokryty papą. Na to pójdą łaty i kontrłaty oraz blachodachówka. krowie mają 15 centymentów "głębokości" i niestety nie są rozmieszczone regularnie ( od 70 do 90 cm) jest odległosć między nimi. Czytałem ze trzeba zostawić około 5 cm przestrzeni miedzy deskami a wełną w celu wentyacji. czyli wejdzie 10 cm wełny... potem w poprzek układac wełnę jakiej grubosci? 10 - 15 cm ? ( będe mial podwieszany sufit ) jeśłi chodzi o sam budynek - to zbudowany z porothemu ( 35 cm grubości i na to pójdzie styropian 15 cm) . Jest Pan przedstawicielem Rockwool - jaki material poleciłby Pan na takie oceplenie? w którym momencie kładzie się folię ? z góry dziekuję za informację Szczelinę powietrzną pod warstwą desek pozostawia się w grubości 3-6cm, zależnie od kąta nachylenia dachu, długości połaci dachowej, ustawienia względem stron świata, itp. Przy różnych rozstawach pomiędzy krokwiami proponujemy docinanie wełny z rolki (np. TOPROCK) poprzecznie do jej długości. Wówczas mamy najmniej odpadów a łączenia poszczególnych odcinków zostaną przykryte drugą warstwą wełny. Jeżeli na nieużytkowym poddaszu zakładamy temperatura w granicach 80C – 160C to współczynnik przenikania ciepła tej części dachu nie powinien przekroczyć U < 0,5 W/m2K. Oznacza to grubość izolacji pomiędzy krokwiami minimum 10 cm. Temperaturę obliczeniową 80C przepisy nakazują przyjmować tam gdzie występuje „jednorazowy pobyt osób znajdujących się w ruchu i w okryciu zewnętrznym nie przekracza 1 godz.” Przepisy nie narzucają wymagań izolacyjności cieplnej na poddaszu nieużytkowym gdy temperatura może spaść poniżej 50C. Warto jednak wziąć pod uwagę następujące kwestie przy podejmowaniu decyzji z korzyści jakie daje ocieplone dach nad nieużytkowym strychem: - dodatkowy opór cieplny warstwy powietrzna nad stropem pod nieużytkowym poddaszem – norma PN-EN ISO 6946 podaje jak obliczyć dodatkowy opór cieplny nieogrzewanej przestrzeni przyległej do budynku, - mniejsze nagrzewanie się strychy w letnie upały i tym samym przenikanie ciepła do pomieszczeń mieszkalnych, - zabezpieczenie przed spadkiem do ujemnych temperatur na strych np. gdy umieszczamy tam centrali rekuperacyjną ma ona większą sprawności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOMAS 73 30.07.2012 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2012 A ja mam takie pytanko ,czy gęstosc danej welny ma duze znaczenie ? bo z tego co sie orientuje ma ona wplyw na "opadanie i kurczenie "się welny po latach,tzn slyszalem takie opinie ze welny po 8-10 latach poprostu opadaja nieznacznie ,i przez to poddasze jest "zimniejsze" ,czy to prawda ze pod tym wzgledem najlepiej wypada rockwool nie odksztalca się a isover niestety ma takie tendencje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
warcislaw 31.07.2012 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2012 Polecam zastanowić się nad pianą poliuretanową, "oddychającą" 15 cm gr. zastępuje ok. 25 cm wełny. jedyna piana posiadająca świadectwo ITB to Sealection 500. Koszt takiego ocieplenia to ok. 70 zł za m2.. Generalnie idiotyczne i niczym nieuzasadnione jest pozostawianie części nieocieplonej dachu. Zasadą ocieplania dachów skośnych jest izolacja od murłaty do kalenicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
warcislaw 31.07.2012 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2012 (edytowane) Drogi kolego! Idealna do tego będzie piana natryskowa Sealection 500, jedyna piana posiadająca świadectwo ITB, ciężar objętościowy 9kg/m3, lambda= 0,035, nie chłonąca wody, współczynnik mi=11. Grubość izolacji 15 cm w zupełności wystarczy. Cena ok. 70 zł/m2. Gwarancja dożywotnia na materiał. POwyższe zdjęcie doskonale pokazują skuteczność tej metody. Zdjęcie po lewej to izolacja z wełny mineralnej, a po prawej z piany natryskowej. Edytowane 31 Lipca 2012 przez warcislaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ignacyy 31.07.2012 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2012 Witam serdecznie w domu u rodziców przecieka dach 220m2 z lat 90tych (ocieplenie samą wełną) dodam, że jest bardzo nieszczelny w tą zimę przy -30 w jednym z pokoi w nocy było 11stopni przy ogrzewaniu włączonym na maxPrzybył fachowiec i stwierdził, że najtańszą opcją będzie zerwanie blachy położenie ocieplenia na dach i na to blacho dachówkaCzy ktoś słyszał o takiej opcji? Czy aby przypadkiem nie ociepli to śniegu zamiast domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marconi_piaseczno 01.08.2012 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 Witam, Podepnę się pod zdjęcie Tomasa 73, ponieważ przekrój budynku mamy taki sam. Zależy mi na jak najlepszym wykorzystaniu materiałów i będę wdzięczny za podpowiedź. Między krokwiami na I piętrze będę miał 18 cm ISOVERA (Super Mata - lambda 0,033) i na całość łącznie z krokwiami 5 cm ISOVERA (Uni Mata - lambda 0,039). Mam kupioną jeszcze wełnę 20 cm ISOVERA (Uni MATA - lambda 0,039) na docieplenie sufitu albo poddasza. Zastanawiam się co lepiej dać na sufit między I piętrem a strychem gdzie będzie rekuperator 18 cm z lambdą 0,033 a na strychu między krokwie wtedy dać 20 cm z lambdą 0,039 czy na odwrót, na strych 18 cm a wtedy na sufit 20 cm? Czy nikt nie potrafi mi doradzić w powyższej kwestii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 01.08.2012 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 Widzę, że spamerzy się rozplenili... marconi - ja bym dał cieplejszą warstwę (czyli 18cm SuperMaty) między piętrem a strychem, no chyba że strych będzie ogrzewany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marconi_piaseczno 01.08.2012 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 marconi - ja bym dał cieplejszą warstwę (czyli 18cm SuperMaty) między piętrem a strychem, no chyba że strych będzie ogrzewany... Nie, strych nieogrzewany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 01.08.2012 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 No to lepiej dobrze zaizolować pomiędzy pomieszczeniami ogrzewanymi i nieogrzewanymi. W zasadzie nie powinno się dawać izolacji w pomieszczeniu nieogrzewanym, ale rozumiem, że traktujesz je jako bufor ciepła i żeby rekuperator miał bardziej komfortowy żywot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOMAS 73 01.08.2012 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 Nie, strych nieogrzewany. To na stryszek 18cm ,a na sufit 20cm +10cm minimum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marconi_piaseczno 01.08.2012 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 To na stryszek 18cm ,a na sufit 20cm +10cm minimum Gdybym dał na sufit 20+10 to łącznie z tymi 18, które byłyby nad sufitem w tym stryszku nieogrzewanym miałbym łącznie 48 cm. a na skosach w pokojach tylko 18 + 5 czyli łącznie "tylko" 23 cm. Więc chyba za duża różnica. Na sufit planowałem dać tylko tę 20 lambda 0,039 lub 18 lambda 0,033 i nie wiedziałem którą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 01.08.2012 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 Wszyscy dają na sufit jak najwięcej, bo najłatwiej, nie ma czegoś takiego jak za duża różnica - w lecie na stryszku będziesz miał 60st to się ugotujesz na poddaszu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.