sappho 11.02.2012 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Czy należy podmurowywać pod okna tarasowe/balkonowe ? Obecnie mam otwory w murze pod te okna z dołu na poziomie "chudziaka"-parter i stropu-pietro. Następnie styropian i wylewka z ogrzewaniem podłogowym (dół + 25cm, góra + 14cm).W firmach okiennych gdzie pytam o te okna, jedni mówią żeby podmurować pod te okna a inni że nie trzeba podmurowywać, że okna postawi sie na cegłach. Jak powinno być ? (Ścina dwuwarstwowa Porotherm 25 cm + styripian 15 cm, Planowane okna PCV - VEKA Alphaline 90 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 11.02.2012 14:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Najpierw trzeba szukać a dopiero później pytać...http://forum.muratordom.pl/showthread.php?28764-Co-pod-pr%C3%B3g-okna-balkonowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmax 11.02.2012 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 ... a inni że nie trzeba podmurowywać, że okna postawi sie na cegłach. Jak powinno być ? (Ścina dwuwarstwowa Porotherm 25 cm + styripian 15 cm, Planowane okna PCV - VEKA Alphaline 90 ) No to pierwszą weryfikację już masz, i te firmy omijaj szerokim łukiem. Można podmurować bloczkami isomur lub zastosować systemowe poszerzenia. Więcej znajdziesz na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
koka1 11.02.2012 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Możesz zerknąć do mojego ostatniego wpisu DB. Właśnie jestem po montażu stolarki i zastosowałam poszerzenia. W ostatnim komentarzu opisałam także ich koszty. To jest jedno z proponowanych rozwiązań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sappho 11.02.2012 20:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Nie wiem czy do mojego profilu znajdę poszerzenia (VEKA Alphaline 90)Dobrze wiedzieć o wzmocnieniach stalowych ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
koka1 11.02.2012 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Każdy producent posiada w swej ofercie poszerzenia. Tym bardziej, VEKA. Pamiętaj, że Alphaline, to ciężkie, 3-szybowe okna. Tym bardziej stal w nich będzie pożądana. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yavol 11.02.2012 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 są napewno bo sam je zamówiłem do montażu moich okien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yorey 12.02.2012 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Mędrcy, mnie czeka montaż okien "na dniach", przy czym dom jest budowany w technologii szkieletu drewnianego, a strop na dzisiaj stanowi płyta OSB, na którą przybędzie jeszcze tylko deska podłogowa gr. 22mm - na jakiej wysokości powinienem dać drzwi tarasowe i czym je wyprzeć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sappho 13.02.2012 07:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 Witaj koka1Na Twoich zdjęciach widziałem, że na etapie stanu surowego zamontowłeś też dźwi zewnętrzne, jakoś je zabezpieczyłeś.Zastanawiam się czy warto z uwagi na możliwe uszkodzenia w czasie dalszych prac na budowie.Czy nie żałujesz, że nie zrobiłeś dźwi tymczasowych z desek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
koka1 13.02.2012 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 Witam! Zgadzam się, że pewnie lepiej byłoby montować drzwi zewnętrzne i bramę garażową na koniec, po wszystkich "brudnych pracach", ale.. Zadeskowanie tych otworów, wcale nie musi być bezpieczne. W moim regionie często słyszy się o wyrywaniu kabli elektrycznych i kradzieżach innych materiałów instalacyjnych, zanim dom nie zostanie całkowicie zamknięty. Tu na FM są też zwolennicy wykonywania najpierw wszelkich instalacji, tynków i wylewek, a dopiero po tym - zamykają dom całą stolarką okienno-drzwiową. Dokonując bilansu ewentualnych "zysków i strat", przyjęte przez nas rozwiazanie okazuje się być dla naszego skromnego budżetu - lepsze. Myślę, że przed tymi najbrudniejszymi tematami, jeszcze dodatkowo zaizolujemy całą stolarkę, bo na razie wyposażona jest tylko w fabryczne folie Pozdrawiam, kasia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
knapik 13.02.2012 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 Odnośnie montażu drzwi tarasowych balkonowych, montaż może być rozwiązany na 2 sposoby. 1- poszerzenia z uszczelkami i wzmocnieniami, 2- podmurówka ale tylko i wyłącznie po całej szerokości otworu i po szerokości ramy (do 10 cm) i oczywiście jeden i drugi system ma sens jeśli drzwi tarasowe są przykręcone od dołu. A co do drugiego pytania odnośnie montażu drzwi wejściowych jak i bramy garażowej to sprawa wygląda tak że, bramę garażową można zamontować razem z oknami ale najlepszym rozwiązaniem jest przed montażem bramy otynkować sufit, węgarki, nadproże żeby później nie było problemu z tynkowaniem garażu w środku - żeby bramy nie "zachlapać" tynkiem. Co do drzwi wejściowych to nie polecam montaż drzwi jeśli nie ma tynków wylewek ponieważ jeśli to mają być drzwi drewniane to cała wilgoć z wylewki jak i z tynków "wejdzie" w drzwi i będzie po drzwiach. Najlepiej wstawić drzwi tymczasowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek86 14.02.2012 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 najlepszym rozwiązaniem jest przed montażem bramy otynkować węgarki, nadproże żeby później nie było problemu z tynkowaniem garażu w środku hmm a nie jest to obowiązkowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MichuZLasocic 14.02.2012 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Mój dostawca bramy od razu powiedział że jak nie ma otynkowanych ścian gdzie będą prowadnice i nadproże to nic nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek86 14.02.2012 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 i bardzo dobrze powiedział!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sappho 19.02.2012 20:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 A przy montażu dużego okna/drzwi tarasowych o dużym ciężarze, okno też powinno od dołu być oddzielonę ok. 2 cm pianki czy może spoczywać bezpośrednio na podmurówce ? Czy dzięki tej piance nie będzie opadać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ClNEK 19.02.2012 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Nie może spoczywać bezpośrednio na podmurówce ale nie może też być postawiony na samej piance, muszą być pozostawione stałe podpory (najlepiej plastikowe kliny lub drewniane podpórki) w odpowiednich miejscach okna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.