Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Czy należy podmurowywać pod okna tarasowe/balkonowe ? Obecnie mam otwory w murze pod te okna z dołu na poziomie "chudziaka"-parter i stropu-pietro. Następnie styropian i wylewka z ogrzewaniem podłogowym (dół + 25cm, góra + 14cm).

W firmach okiennych gdzie pytam o te okna, jedni mówią żeby podmurować pod te okna a inni że nie trzeba podmurowywać, że okna postawi sie na cegłach. Jak powinno być ?

 

(Ścina dwuwarstwowa Porotherm 25 cm + styripian 15 cm, Planowane okna PCV - VEKA Alphaline 90 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a inni że nie trzeba podmurowywać, że okna postawi sie na cegłach. Jak powinno być ?

 

(Ścina dwuwarstwowa Porotherm 25 cm + styripian 15 cm, Planowane okna PCV - VEKA Alphaline 90 )

 

No to pierwszą weryfikację już masz, i te firmy omijaj szerokim łukiem. Można podmurować bloczkami isomur lub zastosować systemowe poszerzenia. Więcej znajdziesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mędrcy, mnie czeka montaż okien "na dniach", przy czym dom jest budowany w technologii szkieletu drewnianego, a strop na dzisiaj stanowi płyta OSB, na którą przybędzie jeszcze tylko deska podłogowa gr. 22mm - na jakiej wysokości powinienem dać drzwi tarasowe i czym je wyprzeć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj koka1

Na Twoich zdjęciach widziałem, że na etapie stanu surowego zamontowłeś też dźwi zewnętrzne, jakoś je zabezpieczyłeś.

Zastanawiam się czy warto z uwagi na możliwe uszkodzenia w czasie dalszych prac na budowie.

Czy nie żałujesz, że nie zrobiłeś dźwi tymczasowych z desek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zgadzam się, że pewnie lepiej byłoby montować drzwi zewnętrzne i bramę garażową na koniec, po wszystkich "brudnych pracach", ale..

Zadeskowanie tych otworów, wcale nie musi być bezpieczne. W moim regionie często słyszy się o wyrywaniu kabli elektrycznych i kradzieżach innych materiałów instalacyjnych, zanim dom nie zostanie całkowicie zamknięty. Tu na FM są też zwolennicy wykonywania najpierw wszelkich instalacji, tynków i wylewek, a dopiero po tym - zamykają dom całą stolarką okienno-drzwiową. Dokonując bilansu ewentualnych "zysków i strat", przyjęte przez nas rozwiazanie okazuje się być dla naszego skromnego budżetu - lepsze. Myślę, że przed tymi najbrudniejszymi tematami, jeszcze dodatkowo zaizolujemy całą stolarkę, bo na razie wyposażona jest tylko w fabryczne folie :)

Pozdrawiam, kasia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie montażu drzwi tarasowych balkonowych, montaż może być rozwiązany na 2 sposoby. 1- poszerzenia z uszczelkami i wzmocnieniami, 2- podmurówka ale tylko i wyłącznie po całej szerokości otworu i po szerokości ramy (do 10 cm) i oczywiście jeden i drugi system ma sens jeśli drzwi tarasowe są przykręcone od dołu.

 

A co do drugiego pytania odnośnie montażu drzwi wejściowych jak i bramy garażowej to sprawa wygląda tak że, bramę garażową można zamontować razem z oknami ale najlepszym rozwiązaniem jest przed montażem bramy otynkować sufit, węgarki, nadproże żeby później nie było problemu z tynkowaniem garażu w środku - żeby bramy nie "zachlapać" tynkiem. Co do drzwi wejściowych to nie polecam montaż drzwi jeśli nie ma tynków wylewek ponieważ jeśli to mają być drzwi drewniane to cała wilgoć z wylewki jak i z tynków "wejdzie" w drzwi i będzie po drzwiach. Najlepiej wstawić drzwi tymczasowe.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...