gondoljerzy 13.01.2015 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Żeby określić prawdziwą stratę kominową trzeba mierzyć na wylocie z komina, a nie na wylocie z kotła. Ja mam 12m komina z cegły, przekrój 15x15cm. W pierwszym sezonie grzania drewnem mierzyłem obie temperatury. Z kotła potrafi wylatywać nawet 300 stopni, a na wylocie komina 60-70 stopni. Więcej niż 80 nie zarejestrowałem. Za to, ściana kominowa jest dodatkowym grzejnikiem w całym domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 13.01.2015 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 No właśnie w końcu z sensem o kominach. Przy wylocie nie mniej jak 50 *C bo będzie mokry i się szybko rozleci.Budując nowy konin można się postarać by opory miał minimalne ale jak do dyspozycji jest już zbudowany wcześniej to "jest jak jest".Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 13.01.2015 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Witam. Premakultura, to kocioł a nie piec zbudowany na bazie RS,jeśli poczytasz i zobaczysz kilka moich postów wstecz to lepiej zrozumiesz .Mój bufor ma 1000 l..temp. spalin na filmiku to 230 st. zaraz na czopuchu,nadmiar spalin? ja nie kumam.Jeśli chodzi o za wysoką temp. spalin,to napisałem coś u Bogusia na ten temat.Jeśli masz stary tradycyjny komin to zakres temp. spalin 180-230 st. jest mile widziany.Mam tani opał to mogę sobie pozwolić na większą stratę kominową,a kocioł pracuje przy tych temperaturach stabilnie na ciągu naturalnym i na stałych nastawach powietrza. Gondoljerzy, u mnie komin 8 m. ,otwór 14 x24 cm.i tylko w kotłowni ma ciepło,potem przechodzi przez nieużytkowe poddasze za to ocieplony,co innego jeśli masz w środku domu,a wysokość też robi swoje,wiadomo większy ciąg i mniejsza temp. na wyjściu z komina.Według ekspertów powinno tam być min. 60 st. żeby nie powstawał kondensat,ale jeśli drewno suche min. 3 lata z moich obserwacji wynika że nawet przy 50 st. nic się nie wytrąca.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 13.01.2015 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 A może rybkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 13.01.2015 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 A może piekarnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zorzk7 22.02.2015 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Ah te temperatury. Na filmiku wnętrze pionu ciepła zaraz po wygaszeniu pieca Już wiem że stalowy kątownik za cegłami szamotowymi długo nie pociągnie słyszę jak się sypie gdy stygnie - więc po sezonie grzewczym przeróbka. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 22.02.2015 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Uzasadnij dlaczego właśnie 180 - 230 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 22.02.2015 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Witam. Zorzk, żadna stal tego nie wytrzyma bez chłodzenia(nawet żaroodporna).Mam palenisko,szamot pod nim płyta ceramiczna 20 mm. i jakoś daje radę(stal nie robi się czerwona),ale dzisiaj dałbym co najmniej 5 cm. izolator.Darek,przy tych temp. mierzonych zaraz za wyciągiem=termometr do 500 st. na stałe,wchodzi do komina max.150 st.Skąd ta teoria? Otóż zaszalałem i kupiłem sterownik z czujnikiem pomiaru spalin,który steruje tylko i wyłącznie tym parametrem wyciąg.Zadana temp. spalin =210 st. histereza 30=jeśli spadnie poniżej 180 st. wyciąg zaczyna działać,210 przestaje=ciąg naturalny i przez ten czujnik musiałem wstawić kawałek rurki(osłony) jakieś 30 cm. dalej od termometru w kierunku komina.Moje zdziwienie było ogromne,te 30 cm to spadek temp. 30 st.=włożyłem tam ten sam termometr na chwilę a stamtąd do komina jeszcze mam ze 30 cm.,w sumie czopuch ma prawie metr i jest ocieplony wełną z ekranem aluminiowym.Komin ocieplony do połaci dachu wełną 8 cm. powyżej 3 cm. z ekranem aluminiowym, więc te 150 st. musi być żeby nie było kondensatu na czapie komina,poza tym żeby kocioł poprawnie pracował na grawitacji potrzebuje tych temperatur,poniżej 180 st. ciąg gwałtownie zanika,a PP i PW ustawiłem na stałe,tylko przy rozpalaniu drzwiczki paleniskowe min. uchylone,po dojściu do 210 st. zamykam i dalej bez regulacji,funkcjonuje super,ale trochę czasu zajęło to znalezienie tych ustawień.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 22.02.2015 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Jak się oblicza ilość ciepła które trzeba puścić w DANY komin to akurat wiem.....Podałeś jednak przepis 180-230 ..czekałem na Twoje wyliczenie wraz z argumentacja dlaczego właśnie tyle ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 22.02.2015 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Tu jeszcze jak kogoś interesuje prawidłowy proces zgazowania drewna,praktycznie w zwykłych domowych kotłach HG nie osiągalny http://s429412073.domenaklienta.pl/oferta/zgazowarka-qm12/ oraZhttp://www.zgazowanie.org/pl/zgazowanie-biomasa-odpadyPewnie znowu pewien fachowiec z 30 letnim stażem napisze że to kłamstwa,no cóż tłumaczyć się nie muszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 22.02.2015 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Darek, tak u mnie wyszło,będziesz miał komin odporny na kondensat,i wymiennik ze stali nierdzewnej możesz sobie 50 st. wpuścić w komin jak kolega zorzk,ale na ciągu naturalnym to nie ma szans funkcjonować.Dobranoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 23.02.2015 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Czy komuś się sprawdził komin stalowy do pieca na węgiel ?Pytałeś Miedziannik w innym życiu(wątku) o wężownice. No więc jestem w kropce, bo moje żeliwne "gotowce" nie pasują gabarytami i muszę coś sensownego zamówić. Piecyk batmana szuka teraz wężownicy i zbiorników.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 23.02.2015 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) Witam. Boguś,nie trzeba było tyle bimbru pić przy robocie . Tak na serio wiem że w węglu jest sporo siarki i stal zwykła,czy ocynkowana szybko się utleni, ale wszystkie kotły ze stalowym płaszczem nie korodują tak szybko to chyba przez warstwę smoły,ekspertem nie jestem, ty przecież palisz tylko drewnem z tego co wiem,więc siarki co najmniej dziesięciokrotnie mniej.Ja bym się stalą w piecu nie przejmował.gorzej w kominie. Pozdrawiam. Edytowane 23 Lutego 2015 przez miedziannik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 23.02.2015 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Dobra wężownica w piecu na drewno czy węgiel wytrzymuje nawet ponad 20 lat. No i tu jest kłopot, ponieważ po upływie tego czasu mogę już nie wiedzieć jak ją wymienić ... no dlatego szukałem takiej bardziej trwałej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 23.02.2015 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) Witam. Tu jeszcze jak kogoś interesuje prawidłowy proces zgazowania drewna,praktycznie w zwykłych domowych kotłach HG nie osiągalny http://s429412073.domenaklienta.pl/o...azowarka-qm12/ oraZ http://www.zgazowanie.org/pl/zgazowanie-biomasa-odpady Pewnie znowu pewien fachowiec z 30 letnim stażem napisze że to kłamstwa,no cóż tłumaczyć się nie muszę. Miedziannik ... nie wkładaj nigdy w cudze usta tego czego nie powiedziały ... jakbyś poczytał dobrze to co zlinkowałeś, to już na samym początku znalazł byś fragment o który toczył się nasz spór i którego jako laik nie brałeś "do bani", ba - wydawał Ci się niemożliwy wręcz: "Wyzwolona para wodna reaguje potem w fazie zgazowania z węglem, przetwarzając go do tlenku węgla i wodoru." I na tym możemy zamknąć naszą dyskusję. Pozdrawiam. PS. Całkiem fajne linki ... PS2. Na pierwszej stronie z pierwszego linku jest napisane dokładnie to samo o parze wodnej i jej udziale w spalaniu biogazu, tyle że już bardziej "chemicznie" ... Edytowane 23 Lutego 2015 przez Forest-Natura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 23.02.2015 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Witam.Szanowny kolego Forest-Natura,wiem że jesteś najmądrzejszy,ale twoja bania ma bardzo małą pojemność,nie cytuj urywków tylko cały proces suszenia=to jest to co napisano przed tym,kumasz coś,czy ci powtórzyć?Z tobą nie zamierzałem więcej dyskutować,ale jak zaczniesz znowu obrażać to napiszę ci dobitniej i poczytaj co ci wcześniej napisałem,być może jest to możliwe przy odpowiedniej warstwie żaru,ale my nie mamy prawdziwych zgazowarek,bo jak chcesz mieć całkowite zgazowanie w otoczeniu płaszcza wodnego w komorze załadowczej,kumasz ?,jednym z wyjątków to mój kocioł,z 3 stron brak płaszcza wodnego,ale przypuszczam więcej jak 300-400 st. nie ma,jeden plus brak smoły.Poczytaj jeszcze bo trochę za bardzo wierzysz w cudowne kotły HG uznawane za cud techniki.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 26.02.2015 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Witam. jednym z wyjątków to mój kocioł,z 3 stron brak płaszcza wodnego Sęk w tym że Ty po prostu myślisz że jesteś wyjątkiem ... podczas gdy większość producentów dobrych urzadzeń zgazowujących (w mniejszym lub większym stopniu) drewno dawno odeszła od "oblewania" z każdej strony paleniska wodą i komory spalania w tych urządzeniach często żadnego (nie tylko z 3 stron) styku z medium grzwczym w postaci wody nie mają. Nie mówiąc już o paleniskach wogóle z wodą nie związanych ... Pozdrawiam. PS. Jeżeli chodzi o obrażanie to ja tylko dostosowuję się zawsze ripostą do przedmówcy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 26.02.2015 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Witam.Co ty nie powiesz ekspercie,możesz podać kilka przykładów?Znowu dajesz pokaz swojej ogromnej wiedzy na temat kotłów zgazowujących,nie ośmieszj się,ale poczekam co ci doktor Google pomoże znaleźć,tylko nie wyjeżdżaj z kotłami przemysłowymi,mówimy o kotłach domowych i nie o piecach i kominkach kaflowych.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 27.02.2015 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 Pewnie znowu pewien fachowiec z 30 letnim stażem napisze że to kłamstwa,no cóż tłumaczyć się nie muszę. Gdzie napisałem że " to kłamstwo " ? Opisujesz własny przypadek gdzie akurat te 180-230 stopni musisz puścić w komin żeby W TYM PRZYPADKU dobrze działało . Moje pytanie było o sposób prawidłowego obliczenia temperatury spalin puszczanych do komina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miedziannik 27.02.2015 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 Witam. Darek, "ty sję nie nerwuj",to nie o ciebie chodzi . To do innego kolegi z piekła rodem,czekam na jego odpowiedź. Uważam że niektórzy podwyższając te 2-3 % na sprawności=35-50 st. mniejsza temp. spalin,rujnują stare kominy,choć gdybym miał odporny na kondensat może bym tak palił,ale co z ciągiem naturalnym?Natura rządzi się swoimi prawami,także lider. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.