surgi22 05.03.2012 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 To co ja kuźwa 15000 szcelin niepoprawnie wypełniłem ? O ja to mi dopiero teraz to mówicie ..PS. Pobudujcie poprawnie swoje ściany P+W a ja wam pokażę jak można wypełnić szczeliny pionowe ( i zdziwicie się ile ich jest ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 05.03.2012 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 A miałeś jakąś przejściówkę do rurki aplikującej? Ona jest mocno gruba i w żadną szczelinę nie wejdzie. A jak nie wejdzie to większość piany masz na murze a nie w szczelinach, potem szorowanie tego to masa roboty. Nic nie musisz szorować jak pianka wyschnie nadmiar możesz sciąć- proste jak budowa cepa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 05.03.2012 22:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Cegła pełna, kamień polny lub silka i to wszystko o grubości z 0,5m. „Ludzie tak kiedyś robili i są ponoć tacy, którzy robią tak nadal.” „Się człowiekowi wydaje, że wie wszystko a niejaki Adam M pokątnie tworzy dziwne wątki które zaprzeczają wiedzy nabytej z mądrych ilustrowanych czasopism i folderów (równie kolorowych).” -A bo w tych kolorowcach to czasem głupoty z rozpędu piszą… JA akurat mam tak, że robić tego nie muszę bo od jakich 109 lat sobie stoi… To sobie doprojektowałem do tego „Malborka” swoisty „zawór” termiczny. Taką „diodę” co ciepło przewodzi od ściany tylko w jedną stronę – do wnętrz. W rozważaniach robicie tyleż częsty co prosty błąd! Myli Wam się akumulacja i buforowanie ciepła solarnego. To nie to samo, ale czasem da się łączyć te funkcje. Mój akumulator-bufor WODNY (ale nie jedyny w tym układzie!), do którego dążę, będzie miał z 8 ton wody… Dążę do tego, aby w miarę dostępu do ciepełka solarnego wpuszczać go do tej bryły „ładując” ją „live” i JEDNOCZEŚNIE akumulować NADMIARY na godziny „ciemne” (nocne). (Mechanizm podobny tłumaczył już kiedyś mpopław) PO TO WŁAŚNIE potrzebny mi wielkogabarytowy kolektor powietrzno-cieczowy. Całą budę chcę grzać słoneczkiem okrągły rok! WIEM, ze będą godziny „chude” i „obfite”. Mam, właściwie - problemik, NADMIARU energii cieplnej! Ale już sobie z nim poradziłem! Realnie – robię to co roślinki! (No, staram się!) Głupszy od nich nie jestem, a ONE (jako istoty żywe) sobie radzą z tym problemem co rok (od milionów lat), rosną i są coraz większe – i tak przez całe lata SWEGO życia! A jakby ktoś jeszcze też tak chciał – to zakazu przecież nie ma. Tylko trzeba sobie TAKI dom zbudować. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 06.03.2012 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 To co ja kuźwa 15000 szcelin niepoprawnie wypełniłem ? O ja to mi dopiero teraz to mówicie .. PS. Pobudujcie poprawnie swoje ściany P+W a ja wam pokażę jak można wypełnić szczeliny pionowe ( i zdziwicie się ile ich jest ). surgi nie każ nam czekać i pokaż jakieś foty albo opisz technikę. Ja chcę uszczelnić dom na maksa i te szczeliny mnie denerwują więc jestem żywo zainteresowany. Ostatnio miałem taką przygodę w wynajmowanym mieszkaniu na czas budowy zrobionym z budynku gospodarczego. W ścianie nastąpiło pęknięcie (zarysowanie) spoiny tak na wylot i piz...ało po ścianach mrozem. Wziąłem piankę i zapaćkałem. Ale szczelina była na tyle mała, że 90% tej pianki poszło na zewnątrz. Ponieważ to nie mój dom i moje zmartwienie a szczelina jedna to miałem to gdzieś. Ale przy 1500 szczelin to robi znaczenie. ... Swoją drogą 15 tys szczelin, po 3 sek na każdą to ... 12 godzin nieprzerwanej roboty ... masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ignacy Murowiec 06.03.2012 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Witam, Jestem nowy na tym forum. W ciągu roku rozpocznę budowę domu. Zarejestrowałem się na kilku forach, ponieważ wychodzę z założenia że są jednym z lepszych źródeł wiedzy (ludzkie doświadczenia). Czy może mi ktoś napisać jakiej firmy oraz grubości styropian powinienem brać pod uwagę podczas budowy domu? Zakładam, że jeśli chodzi o cegłę to będę brał pod uwagę ceramiczną ze średniej półki. Nie jestem specjalistą, więc pewnie przez jakiś czas moje pytania mogą być infantylne...za co z góry przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 06.03.2012 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Gdybym budował tak jak chcesz to wybrałbym porotherm 25 cm szerokości + styropian o grubości przynajmniej 15 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolikos 06.03.2012 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Witam serdecznie i prosze o odniesienie sie do mojego problemu, Mieszkam w nowym domu pierwszą zime, jest on ocieplony styro 15 cm, wełna 20+10 cm i ogrzewany gazem. Niestety dziś zauważyłem, że na sciance kolankowej (beton komórkowy 24 cm) w garderobie (i tylko tam) pojawia się wilgoć i pierwsze oznaki grzyba. Garderoba została wydzielona z pustki nad garażem, która pierwotnie w projekcie nie była przeznaczona do użytkowania. Jako że jest to i tak bardzo niskie pomieszczenie, zastosowaliśmy tam tylko 3 cm styro na podłodze, ale sufit w garażu byl wyklejony dodatkowo 5 cm, wspomnę że garaż jest nieogrzewany. Ocieplenie z wełny to tylko 20 cm w tym pomieszczeniu (i także żeby nie było za niskie?. Scianka kolankowa z zewnątrz ocieplona styro elewacyjnym 10 cm. Czy użycie cieńszej warstwy materiałów izolacyjnych jest powodem wilgoci? W pokoju z którym łączy się garderoba jest wentylacja grawitacyjna. Proszę o pomoc co zrobić w takiej sytuacji? Zbudować dodatkową konstrukcje i ocieplić scianę od wewnątrz, maskując to płytą g-k? Pozdrawiam nie wolno betonu ocieplać z dwóch stron MrButton Uważam, że tę garderobę spaprałeś kompletnie. Jest do przebudowania. Trzeba by się pozastanawiać - jak. Adam M. Adam mógłbyś się pozastanawiać jak takiego pomieszczenia nie spaprać, Mam podobne i również miałem podobnie to spaprać, czekałem cierpliwie ale nikt to tego problemu nie wrócił. Z tym że u mnie jest to pom. gosp. z kotłem gazowym, centralą requ + pralnio suszarnia, przylega do łazienki, wentylacja w pomieszczeniu mechaniczna, nawiew + wywiew (zrównoważone) i trochę więcej ocieplenia. Chciałem dać ogrzewanie podłogowe ale zastanawiam się czy nie lepiej jak w suszarni będzie kaloryfer? Czy taki problem rozwiązuje usunięcie styropianu z górnej części posadzki, tak jak sugeruje mamut74, czyli wnętrza pomieszczenia? (wówczas konieczny kaloryfer)? Czy jak mam wentylację mechaniczną to i tak nie ma to znaczenia? Pzdr Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 06.03.2012 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Pewnie MrButton nie wentylujesz garderoby. Jeśli tak to wstaw tam higrometr i zmierz wilgotność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 06.03.2012 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Witam, Jestem nowy na tym forum. W ciągu roku rozpocznę budowę domu. Zarejestrowałem się na kilku forach, ponieważ wychodzę z założenia że są jednym z lepszych źródeł wiedzy (ludzkie doświadczenia). Czy może mi ktoś napisać jakiej firmy oraz grubości styropian powinienem brać pod uwagę podczas budowy domu? Zakładam, że jeśli chodzi o cegłę to będę brał pod uwagę ceramiczną ze średniej półki. Nie jestem specjalistą, więc pewnie przez jakiś czas moje pytania mogą być infantylne...za co z góry przepraszam. Ignacy, są na tym forum ludzie, którzy policzą Ci porządnie w OZC przy jakim ociepleniu jakie będziesz miał rachunki ... i to dość dokładnie. Ja np w moim domu z silikatów będę miał 25cm styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 06.03.2012 21:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 "Adam mógłbyś się pozastanawiać jak takiego pomieszczenia nie spaprać," Trzeba je grzać (wszystko jedno jak, ale podłogówka jest wygodna) i wentylować (wszystko jedno jak, byle poprawnie).Styropian raczej na suficie garażu...Zewnętrzne ocieplenie takie jak na reszcie domu a i garażowi takie nie zaszkodzi. "Dla mnie ceramika poryzowana jest na ostatnim miejscu z materiałów budowlanych "W pełni popieram zdanie kolegi!Dla mnie też!Budowałbym z silki i ocieplił starannie tyle, ile kieszeń wytrzyma.Do tego - budowałbym SZCZELNIE (bieda-domki, "trumny" itp...) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 09.03.2012 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 Nie była to wysublimowana technika i grubsze szczeliny wypłniało mi się lepiej, a te 1-2 mm trudniej ( po wyschnieciu jeśli przekadzało to nadmiar piany ścinałem i ot tyle ). A szczeliny wyepłniałem sukcesywnie w czasie budowy ( i jeszcze mi trochę zostało na działówkach ). Jak znajdę wrzuce foto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 09.03.2012 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 Daj daj fotki. Ja myślę o zrobieniu przejściówki - może coś takiego jak końcówka do pompowania piłki? Nie wiem czy piana tamtędy wyjdzie ale było by to bardzo przydatne narzędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 09.03.2012 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 Nie przesadzaj to nie jest łódź podwodna ( moim celem było zwiększenie szczelności domu , i tak u mnie pth jest pokryty styro i klinkier z zewnątrz oraz tynkiem od środka ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 11.03.2012 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Co sądzicie o zastosowaniu EPS 100 na ocieplenie fundamentów? Mam w projekcie taki przewidziany a niby potrafi podsiąkać, XPS drogi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mamut 74 11.03.2012 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Co sądzicie o zastosowaniu EPS 100 na ocieplenie fundamentów? Mam w projekcie taki przewidziany a niby potrafi podsiąkać, XPS drogi ... albo wymieszaj granulat styro z cementem plus dodatek wodouszczelniacza, liczony do ilości cementu, mixokret, szalunek i lejesz ile potrzeba, po rozszalowaniu zasypujesz piachem, nie musisz stosować różnych mazideł, folii itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 11.03.2012 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 ale to będzie miało kiepską lambdę, poza tym nie bardzo chcę eksperymentować z czymś czego nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.03.2012 15:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 To stosuj to, co znasz, a jak za wiele nie spieprzą, to może nawet będzie podobnie do tego - co opisują. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 11.03.2012 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Myślę ostatnio nad problemem halogenów w suficie pod stropem drewnianym... jak je godzicie z szczelnością foliowania? Jeżeli folia leży na profilach i na to idzie płyta to po wywierceniu otworu po pierwsze nie uszkodzić folii a po drugie którędy prowadzić kable? Nie można pod folią więc trzeba nad, potem trzeba przedziurawić i wystawić kabel i jak to uszczelnić? Jeżeli dajemy ledy to nie ma problemu ciepła a jak halogeny? Folia się topi. Dalej idąc jak zmieścić halogena skoro na płycie zaraz leży folia, nie da się wepchnąć halogena, żeby nie naciągać folii (da się naciągnąć?). Same dylematy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 11.03.2012 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 To stosuj to, co znasz, a jak za wiele nie spieprzą, to może nawet będzie podobnie do tego - co opisują. Adam M. Pytanie raczej było xps czy eps ... pisałeś już że eps chłonie wodę a woda u mnie podchodzi czasem pod fundamenty podobno (podobno bo ja ją widziałem dopiero na 2m) ale teren piaszczysty więc jak woda opada to i piasek wodę odsączy szybko. Może eps i wymazać czymś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.03.2012 15:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Ja - dokładnie bym rozpoznał problem.POTEM dopiero zastanawiał się jak go pokonać. MASZ lub MIEWASZ tam wody napierające?Jak nie - rozważyłbym ten EPS. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.