cruz 14.09.2012 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Nie musisz ocieplać podłogi Zimą ciepło z samochodu będzie Ci podnosić temperaturę w garażu, a grunt utrzymywać na poziomie pow. zera Temperatura gruntu jest na stałym poziomie ok.8-10st. Wystarczy dla auta. Zbyt ciepło przyspiesza proces korozji z topniejącego śniegu z solą wysypywaną na drogi. Tylko że samochód ma parkować w domu i gdy pokój w którym będzie parkować samochód nie będzie posiadał izolacji to będzie wielkim mostkiem termicznym. Rozwiązanie to wyprowadzić samochód z domu np. do wiaty albo nieogrzewanego wolnostojącego garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 14.09.2012 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Zawsze tę płytę będziesz mogła docieplić od strony garażu. Możesz też śmiało zamiast 10cm, dać dwa razy tyle, oczywiście jeśli technicznie to możliwe. A jak się zachowa strop ocieplony z dwóch stron? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 14.09.2012 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Na pewno ne nagrzeje się do czerwoności:).Jedna z izolacji powinna dla pewności być paroprzepuszczalna, czyli z wełny lamelowej. Mają zresztą takie płyty do ocieplenia garaży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.migotka. 14.09.2012 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Jedna z izolacji powinna dla pewności być paroprzepuszczalna, czyli z wełny lamelowej. Mają zresztą takie płyty do ocieplenia garaży. W jakim celu i konkretnie która izolacja taka powinna być? Nad garażem mam w projekcie 10cm styropianu, tak samo, jak nad cześcią "domową" - 30cm nie da rady (problem ze schodami). Pod płytą moge dorzucić ocieplenie, o ile ten pomysł z nieogrzewanym garażem w bryle domu ma w ogóle sens... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 14.09.2012 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 Tylko że samochód ma parkować w domu i gdy pokój w którym będzie parkować samochód nie będzie posiadał izolacji to będzie wielkim mostkiem termicznym. Rozwiązanie to wyprowadzić samochód z domu np. do wiaty albo nieogrzewanego wolnostojącego garażu. Otóż TO!!! Albo grzejemy garaż do 20stC albo nie grzejemy wcale. Ściana w garażu jest zimna i jest połączona ze stropem, który świetnie przewodzi ciepło, trzeba by cały garaż od wewnątrz ocieplić. Jedyne wyzwanie w garażu ogrzewanym to ocieplenie tych wielkich drzwi. Czy się da? Może, ale ja nie wiem jak. Garaż wolnostojący może być wolnostojący tylko jeśli chodzi o cieplenie, a być wizualnie połączony z bryłą budynku. Ba można z niego zrobić ładny taras nie martwiąc się o straty ciepła wielkiej jego podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.migotka. 15.09.2012 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 Garaż wolnostojący może być wolnostojący tylko jeśli chodzi o cieplenie, a być wizualnie połączony z bryłą budynku. Ba można z niego zrobić ładny taras nie martwiąc się o straty ciepła wielkiej jego podłogi. Postuluję zejść na ziemię... Bryła jest jak jest i rozwiązania typu "zrób sobie zamiast strychu taras" w ogóle nie wchodza w grę. Mój dylemat jest taki: a) zostawić wszystko jak w projekcie, czyli ściana zewn 15cm styro, ściana między domem a garażem 5cm, podłoga na gruncie 10cm, ocieplenie stropu poddasza od góry 10cm, garaż ogrzewany, ocieplona brama, czy b) garaż nieogrzewany, podejście wody przeniesione do wiatrołapu, brak styro pod wylewką, brama zwykła - tylko z co wtedy z ew wychładzaniem reszty domu (co poprawiać w pozostałych izolacjach). Gdyby ktoś miał konstruktywne uwagi co do ww opcji, to proszę o info. Dywagacje akademickie o tym, co "teoretycznie" można zrobić przeprojektowując cały dom nic nie wnoszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 15.09.2012 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 Nic nie kumasz i w dodatku już masz pretensję.Cokolwiek zrobisz, a nie ogrzejesz garażu, to garaż będzie wychładzał dom. Jeśli garaż wyłożysz od środka ociepleniem, to możesz go ogrzewać lub nie i nie będzie to miało wpływu na wychładzanie budynku. Należy więc przede wszystkim syfit garażu ocieplić w grubości 20 cm i te ściany , które uważasz że będą wychładzać budynek. Ocieplanie podłogi w garażu nie ma wielkiego sensu, ponieważ ziemia to naturalny grzejnik(niskotemperaturowy). Zablokowanie tego ciepla pogorszy warunki temperaturowe w nieogrzewanym garażu, ponieważ wyleka wchłonie najzimniejszą temperaturę, która będzie w warstwie najniższej a styropian na dole będzie działał jak termos dla niej. Warto tez ocieplić drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jwak 15.09.2012 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 Rozwiązanie to wyprowadzić samochód z domu np. do wiaty albo nieogrzewanego wolnostojącego garażu. Dla samochodu dobrze. A co zrobić z garażem? Zaadoptować na drugi salon,czy duże pomieszczenie gospodarcze? Nie po to wybierałem projekt z takim dużym wygodnym garażem, aby z niego rezygnować. Poza tym to rozwiązanie sprawdza się bardzo dobrze, wszystko jest pod ręką. Narzędzia,rowery itp. W paskudną pogodę wsiadam, lub wysiadam z auta" suchą nogą". Zakupów nie muszę przenosić daleko i w deszczu. Często bywa tak iż utrzymuję się różne temperatury w pomieszczeniach np łazienka,salon,sypialnia Czy to są mostki termiczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 15.09.2012 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 To wasze domy, wasze pieniądze pójdą na ogrzewanie, ale i wasza wygoda. Dla mnie garaż powinien być termicznie niezależny, ogrzewany np. kozą na olej przepracowany, albo inne świństwo, którą odpala się wtedy jak się tam pogrzebać trzeba. To jest mój kompromis pomiędzy wygodą a kosztami ogrzewania. Myślę, że można ten garaż mimo wszystko ogrzać. Powinno się dać te wrota jakoś ocieplić, tak aby straty były do zaakceptowania. W końcu jakieś super mrozy nie są całą zimę, może by coś na te kilka dni czy tygodni mrozu na te drzwi przykładać?! Może będzie dobrze. Zrób eksperyment i podziel się efektami. Aha, przestudiuj to forum pod kątem problemów z ociepleniem garażu i problemów z pleśnią w stryszku nad garażem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 15.09.2012 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 tak będzie wyglądał dom, gdy garaż nie będzie ogrzewany: -strata ciepła przez drzwi i ściany obwodowe. Więc nie wystarczy jak ocieplisz ścianę dom/garaż styropianem o takiej samej grubości jak wokół budynku. alternatywą może być ocieplenie garażu od środka wełną 5cm (ściankę dom/garaż wełną o grubości 10cm) od zewnątrz 10cm styropianu. ...w takim układzie podłoga bez ocieplenia i dobre drzwi z domu do garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 15.09.2012 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 Z tego co czytam dom jeszcze nie stoi. Może lepiej się wstrzymać, przemyśleć dość mocno temat, rozważyć za, przeciw i koszta i dopiero zacząć. Domy w polsce się buduje dla pokoleń, często za oszczędności życia, więc lepiej to zrobić DOBRZE! Czy to jest projekt typowy? Możesz napisać który może coś poradzimy, ważne jest przecież też to co jest NAD garażem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 16.09.2012 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2012 Garaż pod domem to super sprawa, jeśli samochód będzie napędzany na prąd. Wtedy nie zostawi zapachu niemiłych spalin w murach, czy kanałach wentylacyjnych. Obecnie jestem zwolennikiem domów nie większych jak 120 m2 z poddaszem użytkowym, ale maksymalnie ocieplonych. Maksymalnie czyli ocieplenie w grubości od 20 cm na ścianie i po wyżej 30 cm na deklu (sufit,dach). Taki pomysł realizuję obecnie a inspiracją są pomysły i doświadczenia z poza Polski, ponieważ w tych sprawach nie jesteśmy liderami a właściwie drepczemy w tyle.Przyklejam więc obecnie do ścian zewnętrznych wełnę lamelową o grubości 20 cm. Planowałem 24 cm ale fabryka w Polsce nie produkuje, gdyż nie ma na to u nas zamówień. U nas ludzie myślą, że jak przykleją do ściany ponad 10 cm ocieplenia, to woda w czajniku będzie się sama gotować. W innych częściach świata o zbliżonym klimacie przyklejają do ścian nawet ponad 30 cm i nikt się nie martwi, że będzie w domu za ciepło. Dlatego pomysł, by budować "małe", ale dobrze ocieplone bardzo do mnie trafił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 16.09.2012 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2012 Pamiętam jak zaczynano ocieplać w Polsce ściany od 5 cm. O 10 cm nikt nie marzył, a obecnie już "pionierzy"kleją 20 cm,a "oporni" 10cm. Teraz już wiedzą, że o skuteczności ocieplenia decyduje również, czy metoda jest na kołki czy bez nich. Również ma znaczenie czy ocieplenie jest paroprzepuszczalne czy nie. Jezeli nie, budynek wymaga wentylacji mechanicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 16.09.2012 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2012 (edytowane) Pamiętam jak zaczynano ocieplać w Polsce ściany od 5 cm. O 10 cm nikt nie marzył, a obecnie już "pionierzy"kleją 20 cm,a "oporni" 10cm. Teraz już wiedzą, że o skuteczności ocieplenia decyduje również, czy metoda jest na kołki czy bez nich. Również ma znaczenie czy ocieplenie jest paroprzepuszczalne czy nie. Jezeli nie, budynek wymaga wentylacji mechanicznej. żadna para nie może przenikać przez izolację z wełny, po to np. na poddaszach wymagane jest szczelna paroizolacja, a jeżeli twierdzisz że wentylujesz dom za pomocą ścian albo pozbędziesz się nadmiernej wilgoci poprzez ścianę domu to gratuluję wiedzy budowlanej. za odprowadzenie wilgoci w domu odpowiada sprawna wentylacja grawitacyjna bądź mechaniczna z tym że ta pierwsza generuje spore straty co bardzo dobrze pokazują programy OZC. Dom energooszczędny czy też pasywny powinien mieć szczelność termosu, dlatego robi się badanie typu blow-door. Edytowane 16 Września 2012 przez mar1982kaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 16.09.2012 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2012 W metodzie bezkołkowej ocieplenie klei się na wzór płytek ceramicznych.Smaruje się więc całą powierznię przyklejanego elementu i przykłada do muru. Nie powstaje więc poduszka powietrzna między ociepleniem a murem, która jest w metodzie na "placki" i która łatwo potrafi się "wymieć" jeśli między płytami ocieplenia są nieszczelności.Warunkiem do przyklejenia ocieplenia bez użycia kołków jest równa powierzchnia muru, nie większa jak 3mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 16.09.2012 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2012 Wełna mineralna mar 1982 , a wełna mineralna lamelowa, to dwa inne produkty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 16.09.2012 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2012 Jaki sens ma ocieplenie na ścianach pow. 20cm? Żaden, tyle że ładnie wygląda, no i można się licytować na grubość izolacji, tak jak do niedawna się ludzie licytowali na cale telewizorów. Od 10cm już się niewiele dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 16.09.2012 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2012 W metodzie bezkołkowej ocieplenie klei się na wzór płytek ceramicznych.Smaruje się więc całą powierznię przyklejanego elementu i przykłada do muru. Nie powstaje więc poduszka powietrzna między ociepleniem a murem, która jest w metodzie na "placki" i która łatwo potrafi się "wymieć" jeśli między płytami ocieplenia są nieszczelności. Warunkiem do przyklejenia ocieplenia bez użycia kołków jest równa powierzchnia muru, nie większa jak 3mm. ja ociepliłem cały dom bez żadnego kołka i nie smarowałem całej powierzchni płyty, tylko po obwodzie, co wytwarza poduszkę z zamkniętym powietrzem które jest dodatkowym izolatorem, kontaktowałem się w tej sprawie zarówno z przedstawicielami producentów kleji jak i wykonawcami i wszyscy mówili zgodnie że kleji się po obwodzie plus placki w środek. Ciekawe kto na surowej ścianie ma nierówności mniejsze od 3mm?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 16.09.2012 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2012 Jaki sens ma ocieplenie na ścianach pow. 20cm? Żaden, tyle że ładnie wygląda, no i można się licytować na grubość izolacji, tak jak do niedawna się ludzie licytowali na cale telewizorów. Od 10cm już się niewiele dzieje. ściana z dziurawki 25cm plus 10cm zwykłego styro ma u=0,33 ściana z dziurawki25cm plus 20cm zwykłego styro ma u=0,18 nie wiem skąd wziąłeś tę teorię że powyżej 10cm nic się nie dzieje bo jak widzisz przy 20cm jest o około 80%cieplejsza ściana. obliczyłem to w pierwszym lepszym kalkulatorze ciepła i tobie sugeruje żebyś też się nim pobawił zanim napiszesz kolejną bzdurę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 16.09.2012 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2012 Spójrz na to tak:Bez ma u jakieś 1,5 więc te dodatkowe 10cm da TYLKO jakieś 10-20%, jak dla mnie niewiele, ale warto, natomiast więcej to już jak dla mnie nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.