qubic 21.09.2012 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2012 Z całym szacunkiem,ale priorytetem powinna być skuteczność izolacji w relacji materiał konstrukcyjny-izolacja.Zwłaszcza upodobania nie mają tu nic do gadania. elegancko podsumowane .znasz może materiał izolacyjny który jednocześnie może być materiałem konstrukcyjnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
menuelita 21.09.2012 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2012 np tzw styropianhttp://forum.muratordom.pl/showthread.php?207349-Systemowy-dom-z-supermarketu&p=5542427&viewfull=1#post5542427 http://www.m3system.pl/wp-content/themes/m3system-2012/images/realizacje/Polska/DomyJednorodzinne/tarnow/tart4.jpghttp://www.m3system.pl/wp-content/themes/m3system-2012/images/realizacje/Polska/wieliczka-thum.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 21.09.2012 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2012 W Europie budują tak też duże domy, o tradycyjnym kształcie. Ze styropianu robią też krokwie dachowe. W środku jest pewnie beton i druty:). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 21.09.2012 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2012 Chodziło mi raczej o to,że do suporeksu pasuje bardziej styropian niż wełnaNajstarszy materiał izolacyjno-konstrukcyjny to drewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 27.09.2012 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 (edytowane) Mam pytanie do specjalistów w izolacjach:Czy izolacja fundamentu styrodurem lub styropianem z wewnętrznej i zewnętrznej strony to prawidłowa izolacja? Edytowane 27 Września 2012 przez rafał2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 28.09.2012 04:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2012 Mam pytanie do specjalistów w izolacjach: Czy izolacja fundamentu styrodurem lub styropianem z wewnętrznej i zewnętrznej strony to prawidłowa izolacja? prawidłowa. tylko że ścian wewnętrznych jest sporo a styro do fundamentów drogie, i koszt inwestycji nigdy się nie zwróci, tym bardziej że ziemia pod domem nawet w tęgą zimę zawsze ma temperaturę dodatnią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 28.09.2012 07:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2012 Lepiej jest solidnie termoizolować je od zewnątrz.Po jakich dwóch sezonach pod domem ustali się jakaś równowaga termiczna i straty ciepła w tym kierunku znikną. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 30.09.2012 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2012 Lepiej jest solidnie termoizolować je od zewnątrz. Po jakich dwóch sezonach pod domem ustali się jakaś równowaga termiczna i straty ciepła w tym kierunku znikną. Adam M. tak myślałem:cool: ... izolacja pozioma ławy to 2 x papa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 30.09.2012 15:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2012 Ławy to raczej trudno zaizolować przed wilgocią...Hydroizolacja to raczej pod ścianą parteru i na chudziaku (podłoga na gruncie).A jak jest piwnica - to wtedy robi się to odpowiednio niżej. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 30.09.2012 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2012 (edytowane) Źle napisałem. Chodziło mi o odcięcie fundamentu z bloczków betonowych od ławy , czy w tym miejscu wystarczy pomalować dysperbitem i 2xpapa? czy będzie to dobra izolacja? Edytowane 30 Września 2012 przez rafał2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gonzur 14.10.2012 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2012 To może teraz ja, a mianowicie mam zepsute ocieplanie z zewnątrz w moim domu drewnianym z 1935(wełna drzewna owinięta folia) wiem napewno że sa braki(nieszczelności). A teraz pytanie czy można to jakoś poprawić od wewnątrz, najlepiej czymś bliskim naturze (takie poglądy mam) kiedyś spotkałem się z takim systemem gdzie odpady z produkcji lnu mieszano z wapnem I ugniatano pomiędzy ścianą a płyta osb, płytę ściągano a całość mocowano do ściany kolkami jak do wełny I tynkowano to jakimś tynkiem wapiennym. Czy warstwa czegos takiego mogła by uratowć sytuację. Z góry dziękuję za wszystkie konstruktywne odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DIY 14.10.2012 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2012 prawidłowa. tylko że ścian wewnętrznych jest sporo a styro do fundamentów drogie, i koszt inwestycji nigdy się nie zwróci, tym bardziej że ziemia pod domem nawet w tęgą zimę zawsze ma temperaturę dodatnią. Dlaczego? czytam forum i co wypowiedź o posadzkach parteru to, większość stosuje grube podkłady styropianowe osiągające 20cm. Bardziej efektywne jest ocieplanie od zewnątrz łącznie z odcięciem termicznym od gruntu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 14.10.2012 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2012 Dlaczego? czytam forum i co wypowiedź o posadzkach parteru to, większość stosuje grube podkłady styropianowe osiągające 20cm. Bardziej efektywne jest ocieplanie od zewnątrz łącznie z odcięciem termicznym od gruntu. ja też mam pod posadzką 20cm styropianu grafitowego... ale fundamenty ocieplałem tylko z zewnątrz, nie widzę sensu ocieplania od środka, zyski z tego będą tak małe że ten styropian się nigdy nie zwróci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 14.10.2012 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2012 Budynek drewniany najlepiej ocieplać od zewnątrz materiałem paroprzpuszczalnym. Od zewnątrz ponieważ zakryje szczeliny między drewnem i pęknięcia w drewnie, czasami biegnące przez cała grubość drewna. Paroprzepuszczalny po to, by drewno nie trzymało wilgoci, gdyż ta uaktywnia korniki oraz grzyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lelelek 14.10.2012 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2012 Mar1982 gdzie znalazłeś twardy grafitowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 14.10.2012 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2012 Mar1982 gdzie znalazłeś twardy grafitowy? termoorganika wypuściła grafitowy do podłóg, na prawde mega twardy fachowcy od wylewek go bardzo chwalili... jedyny minus to cena ale u mnie na parterze jest 60m2 więc jakoś to przecierpiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 14.10.2012 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2012 Z podłogą to jest taka historia, że dajemy styropian a potem betonową wylewkę i co osiągamy ?????? Zimną podłogę.A dlaczego????????? ponieważ powietrze układa sie w warstwy a ta najzimniejsza jest przy samej wylewce, oziębiając ją skutecznie. Chodzenie na bosaka po takiej podlodze nie daje komfortu a moze być przyczyną chorób. Elimnuje to podłogówka "jeśli jest".Można też z tego wybrnąć przez zrobienie "ciepłej" wylewki czyli czegoś co ma małą bezwładność termiczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 15.10.2012 05:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2012 zaraz zaraz jeśli ktoś daje sobie w podłogę 20cm styropianu to znaczy że celuje w domek energooszczędny czyli na 99% będzie podłogówka Pierwsze słyszę!! po co mi droga podłogówka skoro w drogiej taryfie według OZC wychodzi mi 2050zł/rok. Ja mam zwykłe konwektory, cała instalacja ogrzewania(konwektory,kable,robocizna itd) nie przekroczyło 3000zł..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gonzur 15.10.2012 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2012 Budynek drewniany najlepiej ocieplać od zewnątrz materiałem paroprzpuszczalnym. Od zewnątrz ponieważ zakryje szczeliny między drewnem i pęknięcia w drewnie, czasami biegnące przez cała grubość drewna. Paroprzepuszczalny po to, by drewno nie trzymało wilgoci, gdyż ta uaktywnia korniki oraz grzyby. No dobra, to jest paroprzepuszczalna przynajmniej tak twierdzi producent foli, i wełny, ale martwi mnie powietrzno szczelność o której się tu dużo mówi. Czy można dac warstwę takiej jakby polepy na ścianę wewnątrz dla poprawienia powietrzno szczelności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 15.10.2012 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2012 Jesli będzie "oddychać", to nie ma problemu. W zasadzie nie chodzi o jakieś oddechy, tylko niezatrzymywanie ewentualnej wilgoci.Sprawdzałem stare domy pod względem zepsucia i łatwo było zauważyć że podgniwały od środka pod warstwą tynku, a na zewnątrz, gdzie był deszcz ale i przewiew, to te same belki wyglądały lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.